Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצות - סלובקיה ו-72 שעות בוינה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2840 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן.

 

בסוף החודש אגיע לסלובקיה (עם רכב), טס לוינה, שוכר שם רכב ומתכנן לעבור לברטיסלבה בתחילתה.

חלוקת הימים:

1. בברטיסלבה והסביבה ליום או יום וחצי.

2. פופראד והסביבה - שלושה לילות, כלומר כארבעה ימים מלאים.

3. עוד לילה אחד (בחזרה לכיוון וינה) באיזור טרנצ'ין.

4. מסיים בוינה - פעם שניה שם.

 

אשמח לשמוע המלצות מה כדאי לעשות.

מחפשים בעיקר נופים מעניינים, מוזיאונים (טכנולוגיה, רכב, תעופה, אומנות, משהו היסטורי מיוחד), טירות מעניינות, אם יש אתרים ייחודים כמובן אשמח לשמוע.

כרגע עוד לא סגור אם מותר לעבור עם הרכב לפולין, לפי האתר של סיקסט העולמית מותר, לפי האתר של שלמה סיקסט - לא. אם כן, שוקל לעשות גיחה לזקופנה (כ-100 ק"מ מפופראד).

בנוסף, מתוכנן ביקור באחד מהסיורים של VW בסלובקיה, סמוך לברטיסלבה.

 

אשמח גם לשמוע הצעות איך למצות את וינה ב-72 שעות. כמובן שאי אפשר לראות את כל וינה בזמן כל כך קצר. אשמח לקבל דגשים איפה לבקר והאם הרעיון שלי בסדר. בשבילי זאת לא הפעם הראשונה (חזרתי משם ממש לא מזמן), אך למי שטס איתי זו הפעם הראשונה.

 

חשבתי על האתרים הבאים:

1. ארמון שונברון והגנים.

2. המוזיאון היהודי בוינה + כיכר היהודים.

3. מוזיאון ההיסטוריה הצבאית.

4. נאשמארקט. (עדיף בשבת כי יש שם תוספת מעבר לשוק הרגיל)

5. בית המוזיקה (?)

6. ביקור בפרלמנט, אם שווה.

7. המוזיאון לתולדות האומנות.

8. בית האופרה (אולי גם לראות איזו אופרה או הצגה, אם אמצא כרטיסים במחירים סבירים).

9. ביובאורנמרקט (שפתוח רק בשישי ובשבת).

10. ביקור בבית של אחד המלחינים.

(לא בטוח שנספיק הכול כמובן)

 

מבחינת אוכל, אם יש משהו בסגנון של פיגלמולר במחירים סבירים יותר - יהיה מצוין. בנוסף, גם סתם מסעדות במחירים סבירים יהיו טובות. לא חייב להיות משהו מיוחד.

בנוסף, אם יש המלצות לסופרים שפתוחים אחרי 7-8 בערב, זה יהיה טוב.

שטרודל אכלתי בקפה מוצרט, היה נחמד, אבל לא זול במיוחד. אם יש מקומות עם מחירים סבירים יותר, אך ברמה גבוהה - גם טוב. אם לא, אנסה הפעם את קפה Demel, שמעתי עליו גם דברים טובים.

 

תודה לעוזרים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

עבר יותר מעשור, לך תזכור, ובכל זאת:

 

ארמון שונברון והגנים - יום שלם.

המוזיאון היהודי - חצי יום, מומלץ.

המוזיאון לאומנות - יום שלם, מומלץ. עזוב את כל השאר וגש הישר לציור(ים) של רפאל שמוצג(ים) שם.

 

אופרה - אני בספק אם העונה החלה. בכל מקרה רק כרטיסים בעמידה. תוותר על הסיור, לא מעניין ולא שווה.

כמו שאתה רואה, אין סיכוי להכניס אפילו שליש ממה שכתבת ב-72 שעות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הייתי בשונברון ובגנים, הספיק לנו חצי יום.

יום שלם במוזיאון לאומנות זה די הרבה. (שם לא הייתי)

מעדיפים לתת חצי יום או כמה שעות (3-4) לאתרים כאלו ולהתקדם ולהספיק לראות דברים נוספים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

וינה מצריכה קצת יותר מ-3 ימים. אני מעלה כאן מנבכי הזכרון כיון שביקרתי בחורף לםפני כ-7 שניםף אז אולי משהו יצא מהמקום.

 

לאופרה חפש את ההצגה המיועדת לתיירים. קטעי אופרה קצרים מתובלים בהרבה הומור.

 

הכרטיסים (היו) נמכרים בכיכר המרכזית על ידי כל מיני סטודנטים שזו פרנסתם.

 

ארמון שונברון - עד כמה שזכור לי עניין של כמה שעות, לא יום שלם.

 

מוזיאון גדול - אבל לא מאד - וחביב - מוזיאון הונדרטואסר

 

מגדל תצפית - נמצא מחוץ לעיר, היה כרוך בנסיעה ברכבת התחתית + איזה 20 דקות הליכה בכל כיוון - ראוי אם אתה חובב הז'אנר.

 

ועוד מגדלים - שני אלה של השטפאנסדום, באחד עולים במדרגות, באחר במעלית.

 

ארמון ההופבורג עם ההיסטוריה הקיסרית.

 

ארמון בלוודרה - אם יש לך עניין באמנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני יודע שצריך יותר משלושה ימים. הייתי עכשיו חמישה ימים וזה לא הספיק.

בכל מקרה, המטרה היא למצות את 72 השעות האלו כמה שיותר טוב.

 

הייתי בהופבורג והייתי בשונברון (זה היה שבוע שעבר כשחושבים על זה), בפרק זמן מוגבל אני לא בטוח שיש טעם לראות את שניהם.

מגדל התצפית זה הדנובאונר (או משהו כזה)?

 

חדשות טובות: חברת ההשכרה מאפשרת מעבר עם הרכב לפולין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

תודה.

אשמח להמלצות עבור שאר הדברים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אם אתה אוהב טיולי טבע, אז מצפון לפופארד יש לך הרי הטטרה העליונים עם מגוון רב של מסלולים. יש את גן העדן הסלובקי מדרום (הכל בסביבה).

כנס לאתר למטייל, יש שם המלצות להרבה מסלולים.

טרנצ׳ין עיר יפה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

המעבר לפולין לא ישתלם לך במיוחד, בוודאי לא בשביל זקופנה, אין שם יותר מידיי מה לראות.

באזור הזה של פולין בכלליות, דווקא יש לא מעט מה לראות, ולכן שווה להקדיש לכך טיול נפרד (במיוחד בהתחשב במחירי הטיסות).

 

לגבי סלובקיה:

1. פחות יצא לי להסתובב באזור ברטיסלאבה, הבנתי גם שהעיר עצמה לא ממש מרשימה ביחס לבירות אחרות באירופה.

בטרנבה שנמצאת בערך 50 ק"מ משם נמצא אחד המפעלים המתקדמים ביותר של PSA באירופה, לא בטוח לגבי הביקור שם.

2. אם לא הזמנת מלון עדיין, אז אני ממליץ על מלון מטרופול בספישסקה נובה וס שממקם אותך מצויין מבחינת המרחק מהאתרים השונים באזור גן העדן הסלובקי (מסלול הסוחה בלה, לבוצ'ה, טירת ספיש, מערות נטיפים וקרח, תצפית טמשבסקי ועוד).

3. אני ממליץ גם על ביקור קצר בבאנסקה ביסטריצה בדרך ואם אתה מגיע רעב, אז תכנס למקום בשם Bystrická Klubovňa בכיכר המרכזית (קשה לפספס).

 

כדאי לך גם לעיין בקבוצה בפייסבוק בשם "סלובקיה - טיפים ומידע מקצועי ממדריכים", יש שם אחלה של טיפים.

 

תהנה בטיול!

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם (נערך)

תודה רבה.

מה רע בזקופנה לגיחה של חצי יום או יום? על פניו נראית לא רע לפי התמונות שראיתי. אולי אני טועה?

1 - ברטיסלבה הולכת לשמש כעיר מעבר, אנחנו נוחתים בערב בוינה, שוכרים רכב ומגיעים איתו לברטיסלבה. יומיים לאחר מכן ניסע לפופראד. מחפש אטרקציות ליום אחד עד יום וחצי.

2- את האמת שהזמנתי מלונות, אבל כולם ניתנים לביטול בבוקינג (למעט זה שהוזמן בברטיסלבה שלא ניתן לביטול).

3- המליצו לי גם על המקום, את המסעדה נראה לי שאבדוק גם, הסתכלתי על המחירים והם פשוט מגוחכים. המבורגר 400 גרם בפחות מעשרה יורו עם תוספות ועם צ'יפס? מחיר מטורף!

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

זקופנה היא נחמדה, אבל לא בטוח שיש לה ערך מוסף על הצד הסלובקי. למי שמגיע מאיזור קרקוב שווה לנסוע לשם.

 

אני לא מבין מה הקטע שלכם לאכול המבורגרים במרכז ומזרח אירופה. הרמה לא משהו וגם הצ'יפס יהיה תעשייתי.

תאכלו אוכל מקומי יהיה לכם הרבה יותר טעים (אבל לא דיברנו על זה בשרשור אחר?)

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם (נערך)

פשוט אין יותר מידי מה לעשות בזקופנה, אפשר לעשות סיבוב במדרחוב ולאכול במסעדה וכאן זה נגמר פחות או יותר.

ביום שילך לך על הסיבוב הזה והנסיעה תוכל לטייל עוד בסלובקיה, יש המון מה לראות בסלובקיה עצמה מבחינת טבע ומסלולי טיול מדהימים.

 

אגב אם כבר מדברים על אוכל מקומי, אז ליד מערת הקרח ב- Demänovská Dolina יש מלון בשם RIVERSIDE (נמצא בבעלות של בחור ישראלי) ולצידו מסעדה באותו שם, יש שם אחלה של אוכל מקומי במחירים טובים. אני ממליץ על המנה המסורתית של הברווז עם הלביבות תפוחי אדמה.

 

IMG_20180323_154931.jpg

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם (נערך)
זקופנה היא נחמדה, אבל לא בטוח שיש לה ערך מוסף על הצד הסלובקי. למי שמגיע מאיזור קרקוב שווה לנסוע לשם.

 

אני לא מבין מה הקטע שלכם לאכול המבורגרים במרכז ומזרח אירופה. הרמה לא משהו וגם הצ'יפס יהיה תעשייתי.

תאכלו אוכל מקומי יהיה לכם הרבה יותר טעים (אבל לא דיברנו על זה בשרשור אחר?)

לגביי זקופנה - הבנתי.

המבורגרים באשכול אחר זה בטיול עם החברים מהלימודים, במקור התגבשנו סביב המבורגרים ואחר כך זה המשיך לטיולים בארץ וגם לטיול בחו"ל. :-D

אז את ההמבורגרים אי אפשר להפריד ממני ומהחברים, אבל הפעם אפשר. זאת סתם הייתה דוגמה למחיר המפתה והזול.

בכל מקרה, אשמח להמלצות על מסעדות מקומיות (או סתם מסעדות טובות) ובתי קפה בברטיסלבה ובפופראד, וכמובן אוכל מקומי ידוע. (כמו שהגולאש מזוהה עם ההונגרים והשניצל עם האוסטרים, אני מניח שיש לסלובקים גם את המנות המפורסמות שלהם)

 

ואם על הדרך, יש למישהו כאן המלצות למסעדות לא יקרות ובתי קפה לא יקרים בוינה, זה יהיה נחמד. הפיגלמולר למשל היה אחלה, אבל 20 יורו על שניצל זה לא זול. (מצד שני זה השניצל הכי טוב שאכלתי אי פעם)

פשוט אין יותר מידי מה לעשות בזקופנה, אפשר לעשות סיבוב במדרחוב ולאכול במסעדה וכאן זה נגמר פחות או יותר.

ביום שילך לך על הסיבוב הזה והנסיעה תוכל לטייל עוד בסלובקיה, יש המון מה לראות בסלובקיה עצמה מבחינת טבע ומסלולי טיול מדהימים.

אוקיי,

אם כך נשאיר אותה כאופציה, עם עדיפות נמוכה אולי. (אני לא קובע לבד)

שוקל גם גיחה לקוסיצה (קושיצה? איך שלא כותבים, Kosice).

לא חייב רק טבע, גם ערים/עיירות יפות יכולות לבוא בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

קושיצה נחמדה, אבל לא בטוח ששווה נסיעה במיוחד, אני נחתתי שם (כשעוד היו טיסות עם וויז) אז יצא לי קצת להסתובב שם.

מצד שני, אני יודע שאתה חובב תעופה, ובשדה התעופה שם יש מוזיאון תעופה קטן (לא יצא לי לבקר בו) שנראה נחמד.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם

הבנתי. אשאיר אותה כאופציה למקרה שמזג האוויר יהיה גרוע ולא יתאים לטיול באיזור הררי למשל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...