Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכם, היום החלטתי שאני רוצה להפסיק לשמוע סתם צליל מהסאב ולגרום לו להיות יותר מדוייק וכמה שיותר קרוב למקור בשיר, ולא סתם לזרוק הדף ולהרעיד הכל מסביב.

לקחתי לפני כשעה חתיכת קרש וסתמתי את הפורט הענק של התיבה (60 ליטר מבפנים) והתפלאתי שכבר אני מרגיש שיפור מדהים בייצוב של הממברנה, והסאב אפילו יורד לתדרים שלא שמעתי (הרגשתי) קודם לכן.

 

החלטתי לשנות את המידה של התיבה הקיימת לפי נתוני היצרן:

Capture.JPG

העניין הוא שהסאב 12" ולפי נתוני היצרן, בשימוש בתיבה סגורה המידה של התיבה צריכה להיות 28.3 ליטר בלבד, זה פחות מחצי ממה שיש לי עכשיו - יוצא שהתיבה ממש קטנה, האם זה הגיוני בכלל?

 

יש סיכוי שאקטין את התיבה ולאחר מכן אתאכזב - או שאין סיכוי כזה, מאמין שהיצרן יודע מה הוא רושם.

ועוד שאלה למבינים הסאבים

האם זה משנה מה אורך ורוחב התיבה, אם היא קוביה או מלבנית, או שהעיקר להגיע ל 28 ליטר?

 

תודה רבה.

פורסם

אני יודע לענות רק על השאלה האחרונה שלך; במקרה של תיבה אטומה לא ממש משנה אם בכלל מה צורתה, כל עוד הנפח נכון ומתאים וכן שנותר מעט מרווח גב למגנט הסאב ביחס לדופן התיבה.

 

בקרוב תקבל פה עוד תגובות אני מקווה. :wink:

פורסם

כן בעניין הצורה, ראיתי וחפרתי בפורום וראיתי שזה לא הכי משנה,

אבל 28 ליטר נשמע לי תיבה פיצית.

 

האם הגיוני שבתיבה סגורה הסאב מתנהג הרבה יותר טוב ויציב, ומפיק תדרים נמוכים יותר?

פורסם (נערך)

החברה מתאימה תיבה.. פתוחה או סגורה בהתאם לנתוני גודל הרמקול ונתוני המכניקה שלו.

במידה ורשמו כי הנפח הנ"ל מתאים.. הם בדקו ואישרו זאת.

 

לבדיקה - אפשר כמו שבצעתה - לחסום עם ספוג טוב או מכסה, את פתח הפורט.

(בתחום הסאבוופר הביתי - יש חברות אשר מוסיפות מכסה מתאים, אם הלקוח רוצה לחסום את הפורט)

 

אפשר להקטין לניסיון רגעי את התיבה - להוציא את הרמקול או לפרק את אחת הדפנות.

ולהכניס דופן מחומר קשיח לאמצע התיבה בערך בגודל 28 ליטר, ובלחץ לדפנות.

 

לדוגמה - דופן עץ כמו מדף עץ בעובי 1ס"מ או יותר.. עם ספוג מסביב לדופן המוכנסת

ובלחץ להצמיד לדפנות.

כך אפשר לניסיון להקטין את נפח התיבה מבפנים - בצע ניסיון וראה תוצאות.

אולי אפשר את הדופן שפרקתה להכניס באלכסון לאמצע התיבה - אבל חובה עם ספוג מסביב.

ובלחץ להצמיד לדפנות.

או שתי יחידות קטנות מעץ.. ולחבר אותן אחת לשניה בהברגה בתוך הרמקול (קצת יוזמה)

כך נרכיב מהן בתוך הרמקול דופן בגודל המתאים, ואפשר יהיה להכניס מאזור הרמקול.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

רק רוצה לעדכן - שביצעתי שינויים בתיבה - והגעתי ל 28 ליטר בדיוק, עם תיבה אטומה כמו שכתוב בהוראות יצרן

משום מה זה נשמע מחריד, המון פיקשושים ובאס לא יציב, אני שוקל לקנות תיבה מוכנה פתוחה וזהו.

פורסם

הסאב עבד טוב בתיבה גדולה אטומה, כמעט 40 ליטר.

אבל הוא חסם לי את התא מטען, לכן הקטנתי ל 28 ליטר

אכזבה.

נחלשו כל התדרים הנמוכים מתחת ל 30HZ

×
×
  • תוכן חדש...