Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3429 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי.

 

לפני חודש הוצאתי רישיון, לדאבוני על אוטומט. אני אומר לדאבוני כי רציתי רישיון ידני אבל ויתרתי לעצמי אחרי כמה שיעורים בידני וחזרתי חזרה לאוטומט (אני אומר חזרתי כי במקור התחלתי ללמוד על אוטומט). עכשיו אני רוצה להשלים לידני אבל לא בטוח אם זה כדאי כרגע. רוב האנשים שדיברתי איתם אמרו לי שידני זה מיותר, והמעט שכן היו בעד אמרו לי קודם לצבור קצת ניסיון על הכביש ואז להשלים. המורה שלימד אותי בכלל אמר לי קודם לנהוג שנה על אוטומט, אבל אם להיות הוגן הוא לא בדיוק מעריץ של גיר ידני. הוא גם אמר לי שהטסטרים מסתכלים על הוותק נהיגה.

 

יש לי כרגע אוטו ישן עם גיר אוטומטי שאני אמור לעשות עליו סטאז' אבל תכל'ס אין לי חשק לנהוג בו, ואני מדבר פה ברמה של אפילו לעשות סיבוב. בינתיים המקסימום פעמים שנהגתי בשבוע זה פעמיים. בגלל זה אני תוהה מה זה יעזור שהוותק יצטבר לי על הרישיון אבל אני לא נוהג בפועל. מעבר לזה, עשיתי מלא שיעורים על אוטומט בגלל כל המצב של הטסטים אז אין לי באמת מה ללמוד שאני לא יכול ללמוד אחרי זה על ידני.

 

בקיצור, אשמח לדעות של אנשים פה בפורום ובפרט של אנשים שעשו השלמה לידני וגם יוכלו להסביר לי כמה מחמיר הטסט השלמה ביחס לטסט רגיל שמוציאים רישיון.

 

תודה.

פורסם

לשאול עד כמה הבוחן יהיה קשוח? אי אפשר באמת לדעת...מאמין שזה משתנה בין הבוחנים.

 

מה מבעס אותך היום לנהוג? האוטו הספציפי? הגיר האוטומטי? העובדה שוויתרת על הידני?

 

לגבי הנכונות לעשות את זה יותר מאוחר - יש בזה משהו ברמה האישית שלך..אם אתה עכשיו עוד לומד פרקטיקות נהיגה כנהג חדש להיבחן בטסט מחדש תיאלץ להיבחן עליהן שוב ואז לא בהכרח תיכשל על הנהיגה בידני אלא על משהו אחר..שפשף את עצמך בנהיגה בכללי ותצבור ניסיון - לעשות עוד טסט על גיר ידני יהיה לך שטויות.

 

אני חושב שכדאי לעשות רישיון על ידני כי..תמיד טווב שיש - לך תדע מתי תגיע למצב שבו תצטרך לנהוג בידני? בהשכרת רכב באירופה כיום השכרת רכב ידני חוסכת המון כסף בנוסף יש עיסקאות בעתיד שתרצה לקנות רכב שאף פעם לא כדאי שזאת תהיה המגבלה.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)
לשאול עד כמה הבוחן יהיה קשוח? אי אפשר באמת לדעת...מאמין שזה משתנה בין הבוחנים.

 

מה מבעס אותך היום לנהוג? האוטו הספציפי? הגיר האוטומטי? העובדה שוויתרת על הידני?

 

לגבי הנכונות לעשות את זה יותר מאוחר - יש בזה משהו ברמה האישית שלך..אם אתה עכשיו עוד לומד פרקטיקות נהיגה כנהג חדש להיבחן בטסט מחדש תיאלץ להיבחן עליהן שוב ואז לא בהכרח תיכשל על הנהיגה בידני אלא על משהו אחר..שפשף את עצמך בנהיגה בכללי ותצבור ניסיון - לעשות עוד טסט על גיר ידני יהיה לך שטויות.

 

אני חושב שכדאי לעשות רישיון על ידני כי..תמיד טווב שיש - לך תדע מתי תגיע למצב שבו תצטרך לנהוג בידני? בהשכרת רכב באירופה כיום השכרת רכב ידני חוסכת המון כסף בנוסף יש עיסקאות בעתיד שתרצה לקנות רכב שאף פעם לא כדאי שזאת תהיה המגבלה.

 

היי, קודם כל תודה על התגובה כי חשבתי שלא יהיו בכלל. אני מניח שכולם כאן למדו על ידני.

 

האוטו עצמו בסדר גמור ביחס למחיר ולגיל שלו, אבל לא יודע, הוא פשוט לא עושה לי יותר מדי חשק לנהוג. לא תיארתי לעצמי שזה מה שיהיה אחרי שלקח לי כמעט שנה שלמה להוציא רישיון (בגלל כל הבלגן עם הטסטים). החיסרון שהכי בא לידי ביטוי כשאני נוהג באוטו שלי זה שאין בו את המותרות שהיו ברכב של המורה, כמו חיישני רוורס ומצלמה. ברור שזה לא מפריע לנהג ותיק אבל לנהג חדש זה די מוריד את הביטחון בסיטואציות מסוימות, או לפחות לי אישית.

 

אני לא באמת יודע אם יעזור לי הניסיון שאצבור על האוטומט. מנסיוני באחד מתוך שני הטסטים שנכשלתי בהם על האוטומט, קיבלתי ברקס במקום שבכלל לא היה מוצדק. אני גם חושב שזה מוזר שאפשר להיכשל על דברים כאלה כשמדובר בטסט שאמור לבדוק את השליטה שלך בגיר הידני עצמו, אבל לצערי אין לי את מי לשאול מה בדיוק הם בודקים. גם יש את העניין שנהיגה בטסט שונה מאוד מנהיגה רגילה.

 

בקשר לכדאיות של לדעת לנהוג על ידני כמובן שתמיד טוב שיהיה, אבל אני רוצה לנהוג על ידני עוד פה בישראל, ואפרופו אירופה אני גם נמצא בהליכים להוצאת אזרחות שם אז מי יודע אולי זה בכלל יועיל.

עריכה אחרונה על ידי Tanaka
פורסם

1. בטסט בודקים שאתה יודע לנהוג. גם בטסט למונית וגם במבחן שליטה הטסטר דופק ברקס כשצריך ומכשיל על אי מתן זכות קדימה. הכל "נפתח" ונבחן מחדש. אם תיכשל לא יקחו לך את הרישיון, אבל זה גם לא "בוא נראה איך אתה מרים קלאצ".

 

2. המורה שלך נתן לך להשתמש בחיישנים ומצלמה? זה ביזיון.

 

3. אם זה מה שמפריע לך, זה פתיר. חיישנים ומצלמה אפשר להתקין, ולא בעלות גבוהה מדי.

 

4. אני לא הייתי עושה עכשיו רישיון לידני. חכה שתשתפשף, יהיה לך יותר קל, ואולי תבין שזה מיותר.

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

פורסם

מזל"ט על הרישיון :-).

לדעתי כרגע זה לא הזמן של אם זה עושה לך את זה או לא ברכב שלך, זה הזמן שתיצבור ניסיון ותישתפשף ותרגיש בטוח בנהיגה גם במצבים מלחיצים + עוד נהיגה בחורף גשום בלילה ועוד תוך כמה שפחות הסחות דעת. תיצבור עשרות שעות על הרכב שלך ותיצבור ניסיון ואז תיקפוץ לידני ותעשה את זה בקלות ובכיף.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אלה שלפני וותיקים ממני ויש להם יותר נסיון ממני, אך בכל זאת אביע את דעתי ההפוכה.

כדאי שתעשה טסט נוסף כמה שיותר מהר.

והסיבה, ברגע שאתה נינוח על הכביש אתה גם נוהג בצורה מתירנית יותר ולא בהכרח לפי הכללים הנוקשים הכתובים בספר (לא שזה נכון לנהוג כך אך זאת העובדה) לכן, לדעתי, כדאי שתעשה טסט חוזר כמה שיותר מהר כל עוד אתה עדיין נוהג בצורה "ייקית" כאמור בספרי הלימוד.

פורסם

כל הדברים אשר נאמרו כאן נכונים, הפות"ש צריך להחליט אם הוא רוצה לגשת למבחן על גיר רגיל ללא נסיון על הכביש ולפי מה שהוא למד עד עכשיו ללא סטריאוטיפ שרכש כבר עם הנסיון העצמי שלו.

במידה ויגש אחרי X זמן הוא יאמץ לעצמו כבר סיגנון נהיגה מסויים וזה יצא ממנו באופן אוטומטי מבלי שהוא ישים לב, כלומר בטסט על ידני ההתנהגות שלו על הכביש תהיה לקוייה ביחס לנלמד ולא בהכרך שהטסטר יוהב את זה, אני דיי בטוח שלפחות 50 אחוז מהאנשים שיש להם הרבה זמן רשיון סביר להניח אם תשימו אותם בטסט הם יכשלו, ולא בגלל שהם לא יודעים לתפעל את הרכב או שלא יודעים איך לנהוג אלא בגלל אחרי קבלת רשיון ואימוץ סיגנון נהיגה לא מדגישים ומתיחסים למה שנלמד או שעושים אבל לא באופן מלא לפי הספר וכו'

פורסם
1. בטסט בודקים שאתה יודע לנהוג. גם בטסט למונית וגם במבחן שליטה הטסטר דופק ברקס כשצריך ומכשיל על אי מתן זכות קדימה. הכל "נפתח" ונבחן מחדש. אם תיכשל לא יקחו לך את הרישיון, אבל זה גם לא "בוא נראה איך אתה מרים קלאצ".

 

2. המורה שלך נתן לך להשתמש בחיישנים ומצלמה? זה ביזיון.

 

3. אם זה מה שמפריע לך, זה פתיר. חיישנים ומצלמה אפשר להתקין, ולא בעלות גבוהה מדי.

 

4. אני לא הייתי עושה עכשיו רישיון לידני. חכה שתשתפשף, יהיה לך יותר קל, ואולי תבין שזה מיותר.

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

 

אני לא אתפלא אם באמת מכשילים על דברים כאלה. לא ממש מבין איפה ההיגיון, כי הרי מדובר פה באנשים שכבר יש להם רישיון ונוהגים. ברור שחובה לתת זכות קדימה למשל, אבל גם כאן הטסטר יכול לתת לך ברקס סתם כי לא חיכית לאוטו שהיה מאוד רחוק ונסע סופר לאט ואפילו לא היה על הנתיב שלך, וזה מה שקרה לי באחד הטסטים. במקרה כזה הדבר היחיד שקורה הוא שמבזבזים לך את הכסף, כי אחרי הטסט אתה תמשיך לנהוג כרגיל.

 

וכן, המורה נתן לי להשתמש במצלמה אבל רק בנקודה מסוימת במהלך החנייה (לפעמים הסתכלתי בה יותר, לפעמים פחות או רק בקושי). בטסט כמובן שאסור להיעזר בה אבל מותר להציץ לרגע. בנוגע לחיישנים הם כבר פועלים לבד אז אין הרבה מה לעשות, ונראה לי שתכל'ס הם מאוד שימושיים בלי קשר לוותק נהיגה. מה שבאמת "הורס" לך זה התלות במצלמה. אני לא רגיל שצריכים לסובב את הראש ברוורס וזה בא לידי ביטוי עכשיו שאני באוטו שלי.

 

אם לחזור לעניין הידני שוב, אני מסכים שכדאי לצבור לפחות מעט ניסיון קודם. אולי באמת אחשוב שזה מיותר פתאום, מי יודע? אבל אני לא בונה על זה כי אני מתכנן על הידני כבר חודשים.

 

מזל"ט על הרישיון :-).

לדעתי כרגע זה לא הזמן של אם זה עושה לך את זה או לא ברכב שלך, זה הזמן שתיצבור ניסיון ותישתפשף ותרגיש בטוח בנהיגה גם במצבים מלחיצים + עוד נהיגה בחורף גשום בלילה ועוד תוך כמה שפחות הסחות דעת. תיצבור עשרות שעות על הרכב שלך ותיצבור ניסיון ואז תיקפוץ לידני ותעשה את זה בקלות ובכיף.

 

תודה.

כמו שאמרתי אני גם בעד לצבור ניסיון, אבל לא יודע לגבי העשרות שעות נהיגה. :-)

 

אלה שלפני וותיקים ממני ויש להם יותר נסיון ממני, אך בכל זאת אביע את דעתי ההפוכה.

כדאי שתעשה טסט נוסף כמה שיותר מהר.

והסיבה, ברגע שאתה נינוח על הכביש אתה גם נוהג בצורה מתירנית יותר ולא בהכרח לפי הכללים הנוקשים הכתובים בספר (לא שזה נכון לנהוג כך אך זאת העובדה) לכן, לדעתי, כדאי שתעשה טסט חוזר כמה שיותר מהר כל עוד אתה עדיין נוהג בצורה "ייקית" כאמור בספרי הלימוד.

 

הבעיה שלפעמים גם לנהוג בצורה ייקית לא עוזר בטסט, ותכל'ס אני חושב שכל תלמיד נוהג ככה בטסט אבל זו לא מבטיח הצלחה כי לך תדע על מה תיפול בדרך. אולי בגלל זה המורה שלי אמר שהם מסתכלים על הוותק נהיגה, וזה לא היה סתם תירוץ כי הוא לא ממש אוהב ללמד ידני.

 

כל הדברים אשר נאמרו כאן נכונים, הפות"ש צריך להחליט אם הוא רוצה לגשת למבחן על גיר רגיל ללא נסיון על הכביש ולפי מה שהוא למד עד עכשיו ללא סטריאוטיפ שרכש כבר עם הנסיון העצמי שלו.

במידה ויגש אחרי X זמן הוא יאמץ לעצמו כבר סיגנון נהיגה מסויים וזה יצא ממנו באופן אוטומטי מבלי שהוא ישים לב, כלומר בטסט על ידני ההתנהגות שלו על הכביש תהיה לקוייה ביחס לנלמד ולא בהכרך שהטסטר יוהב את זה, אני דיי בטוח שלפחות 50 אחוז מהאנשים שיש להם הרבה זמן רשיון סביר להניח אם תשימו אותם בטסט הם יכשלו, ולא בגלל שהם לא יודעים לתפעל את הרכב או שלא יודעים איך לנהוג אלא בגלל אחרי קבלת רשיון ואימוץ סיגנון נהיגה לא מדגישים ומתיחסים למה שנלמד או שעושים אבל לא באופן מלא לפי הספר וכו'

 

אתה צודק שאתה אומר שגם מי שנהג מלא זמן יכול להיכשל בטסט. אני נוסע עם אנשים שנהגו שנים אם לא עשרות שנים, ובהרבה מקרים הם היו נכשלים בנסיעה אחת כמה פעמים. בגלל זה אני מקבל את הרושם שלניסיון שאצבור לא באמת תהיה משמעות.

 

אולי כדאי לחכות לרפורמה של הטסטים בקיץ או משהו ואז לנסות, באמת שאני לא יודע. בזבזתי חצי שנה בין טסטים וזה הספיק לי לבינתיים, אז אם יחפשו אותי בקטנות שוב אולי באמת עדיף שאשתדל לנהוג כמה שיותר עד אז. בכל מקרה לא התכוונתי להתחיל בהליך מיד אלא בחודש-חודשיים הקרובים. אני מניח שאולי יש דברים חשובים יותר כרגע מעבר להעדפה האישית שלי.

 

בכל מקרה תודה לכל מי שהגיב.

×
×
  • תוכן חדש...