Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההתקנה החדשה שלי בסיאט איביזה 2013


 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 1409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, למעשה זה שדרוג להתקנה הקודמת שלי שהחלטתי לבצע לאחר שהמגבר שלי HERTZ HE4 התחיל לגמגם. פעם ראשונה הוחלט על תיקון , אבל לאחר הופעת בעייה נוספת החלטתי שאין טעם לתיקון נוסף וכנראה הגיע הזמן להחליף ולהתשדרג.

חיפשתי סאב קטן מימדים שיחסוך מקום בתא המטען לכן, גם הES250 שהיה הוחלף.

אז מה בעצם הותקן?

מגבר :Arc Audio XDI 450.4

סאב :Morel Primo 8

ברצוני להודות ליוסי (אלפיין) מעילית קאר אודיו על העזרה והיעוץ בזמן רכישת המגבר.

אז .. לתמונות..

כמובן ביקורות יתקבלו בברכה :)

 

IMG_3753.jpgIMG_3754.jpgIMG_3755.jpgIMG_3757.jpgIMG_3758.jpgIMG_3759.jpgIMG_3760.jpgIMG_3761.jpgIMG_3762.jpgIMG_3764.jpgIMG_3765.jpgIMG_3767.jpgIMG_3768.jpgIMG_3780.jpgIMG_3783.jpgIMG_3786.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע תגובה קצרה.

 

כל הכבוד על התקנה שלמראית עין ראשונה נראית, נקיה, יפה, אסטתית ומקצועית.

 

רשמים מהמגבר? מהסאב? מכל המערכת?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה בסה"כ, אבל רצית ביקורת אז הנה שלי :wink::

- אתה מצהיר שאתה מנסה לחסוך מקום, אבל בונה הגבהה כזו שתופסת נפח מכובד. הייתי שוקל ליצר גומחה בהגבהה הזו כדי שהסאב יכנס קצת יותר פנימה, וגם אולי עושה אותה רק על חצי/שני שליש (בהתאם למושבים ושאר המידות). או בכלל שם את המגבר הקטנטן באחת מהפינות מעל בית הגלגל. פשוט בעיני, זה פחות מתאים כזה מגבר קטן באמצע על שטח כזה גדול מסביב.

 

- המצבר באיביזה לא ממוקם בצד הנהג? אם כך מדוע נראה שאתה מעביר את הכבלי מתח מצד הנוסע ובעקבות כך אתה נאלץ לחצות את ה-RCA (אם כי אתה עושה זאת ב-90 מעלות, שזה בסדר).

 

- למרות שאין בזה כנראה שום בעיה, אני לא מתחבר לענין שהקרוסים יושבים כל כך קרוב למגבר עצמו וגם לכבלי מתח. יש לך פלטה ענקית.

 

 

וכמו שאדי שאל, מה הרושם הכללי כעת ובהשוואה למצב מקודם?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה, על הביקורת :-). בנוסף לחיסכון במקום רציתי גם להסתיר את החיוות של המגבר ולהסתיר את ההתקנה ככל הניתן. גומחה בתוך הפלטה זה לא משהו שעשיתי משום שבתכנון היה לבנות תיבה אחרת לסאב, וגומחה תתאים לתיבה ספציפית דבר שלא רציתי. המושב אכן מחולק אבל פלטה על חלק אחד בלבד לדעתי לא נראה כל כך יפה. אחת הסיבות שהמגבר גלוי זה על מנת שתהיה גם גישה נוחה יחסית לכיוונים שממקומים על גבי המגבר.

החוטים פשוט נשארו ככה מההתקנה הקודמת, אתה צודק יכולתי לקצר אותם אך החלטתי להשאיר אותם ככה כרגע.

בנוגע לקרוסים.. מה הבעייה שהם קרובים למגבר ולכבלי המתח?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רשמים על המגבר...הסאונד נשמע יותר מפורט בהחלט, יותר רשמים ארשום אחרי שאסיים לכוון .

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו כשהסתכלתי גם על ההתקנה הקודמת שלך, אני מבין שכבל המתח בכל זאת עובר בצד הנהג, ורק התא המטען הוא פשוט ארוך ועבר לצד הנוסע ולכן השארת את המצב כמו שהוא.

 

בכל מקרה, לדעתי עדיף אפילו לסלול אותו על גב הפלטה הזו מצד ימין למגבר (בהסתכלות מאחור שלה/גב המושבים) ולהביא אותה לכניסות במגבר, ואת שני הקרוסים למקם קצת יותר מרוחק בצד שמאל. ה-RCA עוברים במרכז הרכב?

 

קו המחשבה שלי הוא לנטרל כל אפשרות להשראה כלשהי שתשפיע על הסאונד, בין אם ברעשים או בבעיות אחרות. גם אם אין כאלו כרגע.

 

 

ובאופן כללי, המחשבה שלי בנוגע לשימוש באזור בכנפיים, כולל עבור הסאב, דומה למה שביצע חבר הפורום בשרשור הזה.

בהודעה האחרונה בשרשור ניתן לראות תוצאה סופית, שבה הוא אומנם התקין המגבר חיצונית, אבל סביר שאפשר לעשות סידור דומה לרעיון השקוע כמו אצלך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, זה נכון מה שאתה אומר בנוגע לחיווט הוא נכון זה היה עדיף ,אבל יחד עם זאת גם המצב הנוכחי תקין. גם בכניסה למגבר הRCA והמתח קרובים משום שככה בנוי המגבר. הRCA עובר בצד ימין של הרכב.

החיווט חייב בכל מקרה לעבור מלמטה.

אגב , אם הכבל מתח היה עובר במסלול יותר קצר הוא היה עובר במקביל לRCA מרחק גדול יותר.

עריכה אחרונה על ידי The Corpse
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לשם ההבנה המשותפת של שנינו ואחרים בשרשור (או לפחות שלי), בא נדבוק מעכשיו בהגדרת צדדים לפי צד נהג וצד נוסע. מוסכם? :wink:

באיזה צד ממוקם המצבר?

באיזה צד עובר כבל המתח?

באיזה צד עוברים ה-RCA?

באיזה צד עוברים כבלי הרמקולים?

 

בכניסה למגבר מדובר על מרחק קצר מאוד שבו הם במקביל, בעיקר עם אחד מהם (המתח) פונה נגיד ישירות הצידה (צד נהג) אחרי החיבור למגבר. ושוב, יכול להיות שזה סתם פרפקציוניזם שלי (וזה לא שאני מתקין מערכות במקצועי) והרי שבשורה התחתונה, אם אתה לא חווה בעיות, אז אין בעיה. :-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מאוד פדנט וגם מאוד פרפקציוניסט, הכבלים מכל רמקול עבורים בצד של הרמקול, הRCA בצד הנוסע , והמתח בצד הנהג.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז קצת רשמים. לא חשבתי שהחלפת מגבר תשפיע עד כדי כך, אך היא כן, התחושה היא שהקומפוננט (בייחוד הטוויטר) נשמע הרבה יותר מפורט. היה צריך לכוון מחדש משום שהפירוט הזה גורם לטוויטר להרגיש מעט חד יותר מקודם.

לגבי הסאב, הוא נשמע מאוד פאנצ'י , לטעמי יותר מדויק מה ES250.אני אישית אוהב אותו יותר. התכנון ההתחלתי היה גם לבנות לו תיבה של 17 ליטר לפי הוראות יצרן, אך בסוף רכשתי תיבה שהיא בערך 12 ליטר שזה למעשה הנפח המינימלי הדרוש. האמת עדיין עוברות לי מחשבות בראש של לבנות לו תיבה, של 17 , השאלה היא כמה באמת ההבדל יהיה מורגש, ומכיוון שאם אבנה זאת תהיה התיבה הראשונה שאני בונה כמה היא תצא טוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתתי לך ולתם לייק (תודה) :-P

 

סתם כי בא לי לדבר.

 

לגבי הפאנצ'יות של הסאב די בטוח שזה בעיקר קשור לנפח התיבה שהוקטן.

 

לגבי המגבר - הם משתמשים בספקי כוח חזקים ובקלאס יעיל מאוד, הם שקטים מאוד במובן רצפת הרעש שלהם - אני קורא ביקורות רבות לגבי המגברים של ARC וזה לא מפסיק להפתיע אותי עד כמה טכנולוגיית ההגברה בשנים האחרונות התקדמה.

 

סוני מפיצים יחידות ראש עם מגבר פנימי שלא מבייש הגברה חיצונית כבר.

 

אודיסון, מוסקוני, הליקס ועוד ועוד וגם מוצרי מדבקה כבר מייצרים טכנולוגיות FULLDA באינטגרציית OEM בכל טווח המחירים

 

פשוט מרשים לראות מבית ARC את מגברי המיני שלהם.

 

תענוג.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה אדי! אז אתה אומר בעצם שבתיבה גדולה יותר הסאב יהיה פחות פאנצ׳י ? זה דווקא מה שאני אוהב אצלו.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תיבה+סאב = מערכת באס.

 

מערכת הבאס היא בעצם יחס של לחץ אוויר, מעברי אוויר, ושטחי פנים שקובעים פרמטרים כמו איזה תדר מודגש או אם אין תדר מודגש.

 

ככל שהתיבה קטנה יותר הסאב וופר יכול לייצר אמנם יותר לחץ אבל זה בא על חשבון זה שהוא גם יכול לזוז פחות בתוך התיבה - בגלל הלחץ.

 

כשהסאב וופר יוצר יותר לחץ בפחות תנועה - הוא בעצם מייצר מכה שאתה מזהה כפאנטש.

 

לעומת זאת כשהסאב וופר יכול לזוז יותר הוא ייצר יותר מגלי הקול הנמוכים וזה יתן לך עומק, רעד וכך הלאה.

 

היחס הזה נקבע מהיכולת של הסאב לנוע מהר או לאט יותר לעומת סאב אחר שהיה לך.

מסוג התיבה, הגודל שלה, חלל הרכב וכמובן איכות ההגברה והאות.

 

מן הסתם יש גם גבול לעד כמה התיבה יכולה להיות קטנה בהתאם לנתונים הטכניים מכאניים של הסאב וופר וגם להפך יש גבול עד כמה התיבה יכולה להיות גדולה בהתאם לאותו הסאב וופר.

 

להגדרות יצרן יש להתייחס כהמלצה בלבד ברוב המקרים אבל בנתונים הקריטיים, הנתונים המינימליים - תיקח אותם בתור קו אדום, ברוב המקרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...