Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3481 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

ברשותי מאזדה לנטיס 1.8 שנת 2001,

כשאני חוזר מירושליים בירידות אז אני לא לוחץ על הגז והחום מנוע יורד {לא עד הסוף} רציתי לדעת האם זה תקין?

הרכב עם 150K ק"מ ולפני כחודשיים החלפתי נוזל קירור לפרסטון ירוק,

תודה מראש, ניסים.

פורסם

החלפת הטרמוסטט. הטמפרטורה צריכה להיות יציבה. לא לרדת ולא להגיע לאדום. הרכב יגיע מהר לטמפרטורה אופטימלית, ועם הזמן תרגיש גם בשיפור קל בצריכת הדלק.

פורסם

טרמוסטט לא תפוס. בנסיעה ארוכה בירידה, אין דלק במנוע, ויש רוח, במיוחד בימים קרירים, הרדיאטור והמנוע מתקררים, המחוג יורד, וכן, הטרמוסטט יכול להסגר בשלב כלשהו. תקין ונורמאלי. אגב גם טרמוסטט סגור מאפשר זרימה מסויימת דרך חריר, ואם מפעילים באותו זמן חימום באוטו אז הקירור מואץ.

:turn-l:
פורסם

ותפקידו של הטרמוסטט התקין הוא לשמור שבמצב שתיארת טמפרטורת המנוע לא תרד, כי זה הופך את הנצילות של המנוע לנמוכה יותר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
טרמוסטט לא תפוס. בנסיעה ארוכה בירידה, אין דלק במנוע, ויש רוח, במיוחד בימים קרירים, הרדיאטור והמנוע מתקררים, המחוג יורד, וכן, הטרמוסטט יכול להסגר בשלב כלשהו. תקין ונורמאלי. אגב גם טרמוסטט סגור מאפשר זרימה מסויימת דרך חריר, ואם מפעילים באותו זמן חימום באוטו אז הקירור מואץ.

 

חבר יקר, אני חושב שאולי אתה לא מבין עד הסוף את תפקידו של הטרמוסטט.

פורסם

מה ישמור על חום המנוע בנסיעה בירידה ארוכה, באויר הקר של ירושליים, אחרי שנסגר הטרמוסטט?

 

אכן תפקידו של הטרמוסטט הוא להביא את המנוע במהירות לטמפרטורת עבודה, ולשמור אותה שם, אבל כל מה שהוא יכול לעשות הוא לסגור את מעבר המים לרדיאטור.

מהנסיון שלי, זה לא מספיק, ובירידות ארוכות (למשל מירושליים לכיוון גם המלח) בימים קרים, המנוע מתקרר במהירות.

 

מיציתי.

:turn-l:
פורסם

לי זה גם ככה הקורולה שלי כבר תקופה והרכב לא מעשן ולא מזהם וגם לא מורגשת צריכה מוגברת. אין לי כח להתעסק עם זה. אצל חבר באותו זהה למשל הטמרפטורה הייתה יורדת סנסיעה מחצי ל0 וזה כנראה ממש לא תקין.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

מבחינת צריכת דלק היה לי 1:6.5 בערך, החלפתי בולמים, מוטות מייצבים ומשולשים וצריכת הדלק עלתה/ירדה ל1:10.5 בערך, אז מבחינת דלק פחות מעניין אותי כי לא נראה לי שיש יותר טוב מזה,

איך אפשר לבדוק אם טרמוסטט תפוס?

שוב תודה לכל העונים.

פורסם

 

מה ישמור על חום המנוע בנסיעה בירידה ארוכה, באויר הקר של ירושליים, אחרי שנסגר הטרמוסטט?

 

 

מנוע שמסתובב מייצר חום גם ללא שריפת דלק.

החל מדחיסת גז בצלינדרים ועד לחיכוך חלקים פנימיים.

קיבול חום של מנוע מספיק גבוה בשביל שהטמפרטורה לא תרד משמעותית בירידה של כמה דקות כאשר התרמוסטט תקין וסגור.

יום טוב גם לך

פורסם

מניסיון על אותו הרכב וגם באותה נסיעה(ירידה אחרי ירושלים בכביש 1) המד חום היה יורד למטה, הוחלף טרמוסטט והבעיה לא חזרה.

בדקתי את הטרמוסטט הישן בקומקום רותח והוא לא נפתח עד הסוף, החדש כן.

בלאנטיס ובכלל ברכבים היפנים הישנים שום תזוזה במד חום לא אמורה להיות.

פורסם

YUVK שים לב:

אם הטרמוסטט נישאר סגור גם בירידה התלולה ביותר, נוזל הקירור נע סירקולית בתוך הבלוק בלבד וללא יציאה ממנו לכיוון הרדיאטור לצורך צינון מה שאומר שהטמפרטורה שלו פשוט עולה ופותחת שוב את הטרמוסטט לפי הצורך ואז מיתבצע המעבר לרדיאטור לצורך צינון הנוזל ותחלופה בנוזל מצונן אחר מתוך הרדיאטור. מכך מישתמע שמכל זוית שתסתכל על זה המנוע יישמור על טמפרטורת עבודה אידיאלית שהיא סביב ה 90 מעלות בכל מצב כאשר הטרמוסטט תקין! ובמיקרה של פותח השירשור וגם במיקרה שלך הטרמוסטט חד וחלק לא תקין!

פורסם
מבחינת צריכת דלק היה לי 1:6.5 בערך, החלפתי בולמים, מוטות מייצבים ומשולשים וצריכת הדלק עלתה/ירדה ל1:10.5 בערך, אז מבחינת דלק פחות מעניין אותי כי לא נראה לי שיש יותר טוב מזה,

איך אפשר לבדוק אם טרמוסטט תפוס?

שוב תודה לכל העונים.

ברגע הנעת הרכב שהוא קר לחלוטין לאחר לילה למשל תיגע בצינור היוצא מהטרמוסטט לכיוון הרדיאטור. אם תוך דקה שתיים אתה מתחיל להרגיש שהוא מיתחמם, הטרמוסטט תפוס.

×
×
  • תוכן חדש...