Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הנוזל קירור כמו שהוא כתב נמצא בתוך הבלוק, הוא לא יכול להתקרר בתוך הבלוק, המנוע עובד = מייצר חום.

 

בשביל להתקרר הוא צריך לצאת לרדיאטור, אבל התרמוסטט סגור, אז הוא מתחמם ובטמפרטורה הנכונה הטרמוסטט נפתח ומשחרר את הנוזל לקירור עד שהוא מגיע לטמפרטורה הרצויה.

פורסם
ותפקידו של הטרמוסטט התקין הוא לשמור שבמצב שתיארת טמפרטורת המנוע לא תרד, כי זה הופך את הנצילות של המנוע לנמוכה יותר.

אכן, אבל זה רק חצי סיפור.

מנוע הפועל במצב קר מתבלה הרבה יותר מהר ממנוע הפועל בטמפרטורת העבודה האופטימלית לה תוכנן.

בטמפרטורה הנכונה הבוכנות מיטלטלות ודופקות פחות, פחות דליפה סביב הבוכנות לאגן השמן והכי חשוב - לא נוצרים תנאים להיווצרות חומצה גופריתנית חמה בתוך הצילינדרים ובגזי הפליטה.

נכון שהיום כשהדלקים דלי גופרית התופעה פחות קריטית, ועדיין. חומצה גופריתנית חמה (הנוצרת כשהמנוע פועל במצב קר) תוקפת את המתכת ובמיוחד את הרינגים בכמה סדרי גודל יותר מאדי חומצה גופריתנית (הנוצרים בצילינדרים ובגזי הפליטה כשהמנוע פועל בטמפרטורה הנכונה).

במנועים העובדים הרבה זמן בסרק ושחכמולוגים הסירו מהם את הטרמוסטטים הבלאי של הרינגים עצום.

 

יוסי

פורסם

לא תקין לי היה את הרכב הזה בדיוק, ולא היה יורד החום בירידות ארוכות בשום מצב, תמיד קצת מתחת לחצי. כמו שאמרו לך הטרמוסטט לא תקין מומלץ להחליף אותו.

פורסם

אין לנו ויכוח על תפקיד הטרמוסטט וחשיבותו.

 

אחזור על שתי נקודות:

1. בירידה ארוכה ובלימת מנוע נפסקת אספקת הדלק ונפסק מקור החום של המנוע (החיכוח זניח לעומת השריפה).

2. גם לאחר סגירת הטרמוסטט, המנוע ממשיך להתקרר בדרכים שונות, דרך החריר בטרמוסטט, באמצעות האויר הקר שזורם סביבו, דרך מערכת החימום לנוסעים.

 

אז הטרמוסטט מיועד לאפשר למנוע להגיע לטמפ' עבודה במהירות ולשמור עליה, אבל בתנאים האלו הוא יכול רק להאט את קצב ההתקררות.

 

ראיתי את התופעה יותר מפעם אחת וביותר ממכונית אחת: מזג אויר קר, ירידה ארוכה, טמפרטורת המנוע יורדת באופן ניכר.

:turn-l:
פורסם

על איזה אויר אתה מדבר שעובר דרך חריר הטרמוסט?? למה שיהיה אויר במערכת הקירור? זוהי מערכת סגורה שמכילה אך ורק נוזל קירור ואם יהיה אויר בפנים אתה בבעיה רצינית. זה שאין הזרמת דלק בירידה לא אומר שהבלוק לא ממשיך להיות חם מהמיכלולים הנעים בו (והחיכוך לא כזה זניח) וכדי להגיע למצב של התקררות עד לרמה שחום המנוע יירד ככה שהטרמוסטט תקין אתה צריך ירידה טובה של חצי שעה ברצף ושום ירידה בארץ לא תענה על דרישה זו.

המהנדסים לא טיפשים תאמין לי, אז בוא לא נעשה אותם כאלה כי זה עלול להעליב אותם!

פורסם (נערך)

כתבתי חריר, חור קטן בטרמוסטט שמאפשר זרימה קטנה של מים דרכו גם כשהוא סגור לגמרי.

 

ראה את הצ'ופצ'יק בחלק העליון של הטרמוסטט. הוא תלוי חופשי בתוך חריר בגוף התרמוסטט.

 

subaru-impreza-wrx-sti-racing-thermostat-2001-15.jpg

אויר - לא קשור לטרמוסטט. פרטתי שלושה מנגנונים שמקררים את המנוע - המים הזורמים עדיין דרך הטרמוסטט הסגור, האויר הקר שזורם סביב המנוע, ומערכת החימום של תא הנוסעים שגם היא מקררת את נוזל הקירור.

 

המהנדסים ממש לא טיפשים אבל מהנדסים תמיד עושים פשרות. הטרמוסטט עושה עבודה מצויינת בלשמור על טמפרטורת המנוע, אבל לא בכל תנאי זה מספיק. המקרה שתיארתי הוא לא נפוץ כ"כ - נסיעה לאורך דקות ארוכות בירידה מתמשכת.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם

אחד השרשורים המטופשים...

 

רכב צריך לעבוד בטמפ' אחידה בחורף ובקיץ באלסקה ובסהרה.

 

כמובן עם סטיה מעלה מטה באמה הגיונית נגיד 10 מעלות...

 

הטרמוסטט נועד לאפשר זאת ע"י הצרת מעבר הנוזל למצנן.

 

בירידה המנוע צורך דלק. גם אם בכמות אפסית. המנוע מייצר חום.

ועליו להישאר באותה טמפ עבודה.

לכן נוזל הקירור כמעט לא עובר אל המצנן.

 

עבודה בטמפ נמוכה, כמו גבוהה- יוצר נזק למנוע.

 

מציע ללמוד קצת לפני שכותבים הסברים שפשוט אינם נכונים.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

פורסם
כתבתי חריר, חור קטן בטרמוסטט שמאפשר זרימה קטנה של מים דרכו גם כשהוא סגור לגמרי.

 

ראה את הצ'ופצ'יק בחלק העליון של הטרמוסטט. הוא תלוי חופשי בתוך חריר בגוף התרמוסטט.

 

[ATTACH=CONFIG]477025[/ATTACH]

אויר - לא קשור לטרמוסטט. פרטתי שלושה מנגנונים שמקררים את המנוע - המים הזורמים עדיין דרך הטרמוסטט הסגור, האויר הקר שזורם סביב המנוע, ומערכת החימום של תא הנוסעים שגם היא מקררת את נוזל הקירור.

 

המהנדסים ממש לא טיפשים אבל מהנדסים תמיד עושים פשרות. הטרמוסטט עושה עבודה מצויינת בלשמור על טמפרטורת המנוע, אבל לא בכל תנאי זה מספיק. המקרה שתיארתי הוא לא נפוץ כ"כ - נסיעה לאורך דקות ארוכות בירידה מתמשכת.

 

את החריר הזה שקרוי פעמון אני בהחלט מכיר...אבל על מה עדיין מיתווכחים? המצב פה לא תקין!

פורסם

תבדוק עם מתאם OBD, לאיזה טמפ' זה יורד. שעון בלוח שעונים הוא לא כלי מדידה מדוייק.

 

 

אם יורד לאיזור 78-80 מעלות ולא מתחת לזה, זה תקין. אם יורד איזור 60 ומטה - לא תקין.

 

 

פורסם

לי יש רכב יפני ישן קורולה שנת 2000 ואני נוסע כל יום ממודיעין לירושלים, גם בקור 2 מעלות וגם בחום 42 מעלות. המחוג לא זז מהאמצע בשום מצב - לא בעליות ולא בירידות!

נסעתי איתו למעלה מ 50,000 ק"מ בפחות משנתיים ואני מכיר אותו בעל פה.

 

ברכב יפני מהשנתונים האלו המחוג לא אמור לזוז מהאמצע - אם הוא זז יש תקלה.

 

המצב אצלך לא תקין!

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון,

חזרתי עכשיו מירושלים לאחר שהחלפתי את הטרמוסטט והמחוג לא זז בכלל מהאמצע,

בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות למאור {מאור 30} על העזרה הטלפונית וההדרכה איך לבצע.

×
×
  • תוכן חדש...