Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7811 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברת לנציה יצרה מכונית עם מגדש טורבו וסופר-צרג'...



 

 

 

 

 

 

בטורבו גודש לטורים גבוהים והצ'ארצר בנמוכים...



 

איך מרכיבים את כל זה וגורמים לזה לתפקד? שאלה טובה...

 

בגלל המורכבות והסיבוכיות הפרוייקט לא הומשך...

 

 

גילי

 

לא מדוייק , חפש על הדלתא S4 בפורום ובכלל.

הלנצי'ה הוצאה לגמלאות עקב ביטול קבוצה B בראלי.

פורסם

תבנה תיבת הילוכים עם גלגלי שיניים שמסתובבים בעשרות אלפי סל"ד

 

בלי להתפרק וכל העולם ואישתו יעמדו אצלך בתור לקנות את זה

 

כנראה שלא הבנת את התשובה הראשונה שלי ,

יש נושא שלם שנקרא חוזק חומרים ופה כל הענין נופל ,אין שום חומר שניתן לבנות ממנו גלגלי שיניים

שיעמדו בסל"ד המטורף הזה (חוץ ממימוש בננו-טכנולוגיה אבל זה בגדלים אפסיים)

רד מזה

.I'm a blocked user

פורסם

אני בכלל חשבתי על משהו אחר , במקום שיהיה גיר קונבנציונאלי לטורבו או לסופרצ'ארג'ר יכול ליהיות גיר רציף CVT ככל שמהירות המנוע תעלה ככה יחס ההעברה יתארך כלומר המגדש יגדוש יותר ויותר מהר ככל שהמהירות מנוע תעלה ללא הגבלה כמעט חוץ מהגבלת יחסי ההעברה הראשוני והסופי .

אפשר להגיע ככה לגדישות מטורפות . גם כאן יש בעיה של חוזק חומרים במהירויות גבוהות .

ים long time no

פורסם
אני בכלל חשבתי על משהו אחר , במקום שיהיה גיר קונבנציונאלי לטורבו או לסופרצ'ארג'ר יכול ליהיות גיר רציף CVT ככל שמהירות המנוע תעלה ככה יחס ההעברה יתארך כלומר המגדש יגדוש יותר ויותר מהר ככל שהמהירות מנוע תעלה ללא הגבלה כמעט חוץ מהגבלת יחסי ההעברה הראשוני והסופי .

אפשר להגיע ככה לגדישות מטורפות . גם כאן יש בעיה של חוזק חומרים במהירויות גבוהות .

מה שאתה אומר עדין לא פותר את הבעיה מסיבה פשוטה שמהירות המנוע נמוך אז גם הגדישה תהיה נמוכה!

אז לא עשינו כלום...

 

זה הרעיון שלי גם שהסל"ד נמוך תהיה גדישה גבוהה וגם כאשר הסל"ד גבוהה אז מין הסתם תהיה גדישה גבוהה

יותר

פורסם

על איזה תיבת הילוכים לטורבו אתה מדבר????

 

 

מי שפרק פעם טורבו לגורמים יודע, שאין, לא היה ולא יהיה חיה כזאת .

 

אין פשוט איפה לדחוף את זה, ושלא לדבר על סיכת המערכת.

פורסם

אם המטרה היא גדישה גבוהה גם בטורים נמוכים אולי אפשר לשלב מנוע חשמלי שיסובב את המניפה בטורים נמוכים.

מנוע כזה לא צריך לשקול הרבה הוא לא גדול ולא תלוי במנוע .

חוץ מזה נגיד שעושים מגדש ומגדש על ביחד ורוצים לבטל את המגדש על הטורים מסוימים ,מה הבעיה לשים לו קלאץ' אוטו'?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
מה שאתה אומר עדין לא פותר את הבעיה מסיבה פשוטה שמהירות המנוע נמוך אז גם הגדישה תהיה נמוכה!

אז לא עשינו כלום...

 

זה הרעיון שלי גם שהסל"ד נמוך תהיה גדישה גבוהה וגם כאשר הסל"ד גבוהה אז מין הסתם תהיה גדישה גבוהה

יותר

תחשוב ככה , יש שתי גלגלות של גיר רציף במצב ראשוני הגלגלת שנמצאת על המנוע נמצאת במצב הכי גדול שלה והגלגלת של המגדש על נמצאת במצב הכי קטן שלה כלומר יחס העברה ארוך מהמנוע למגדש , וככל שהמהירות עולה אך ורק הגלגלת של המגדש נמתחת , אפשר לקמבן משהו כזה.

כמו בקטנוע רק לא אותו דבר :-) . כלומר מתחילים מיחס העברה גבוהה שעולה כל הזמן ככה שככל שמהירות המנוע עולה כך גם מהירות המגדש . אפשר להגיע ככה למהירויות גדישה מטורפות עד גבול מסויים .

ים long time no

פורסם

Fox, Levil already answered your question... you can not build a transmission that will hold in 100-120k RPM... there's a good reason why no one is doing that

 

כדי להתגבר על הבדלי הטורים בנו את הסופר צ'ארג'ר, הוא מגדש-העל. הוא מונע מגל הארכובה של המנוע או מגיר התזמון ולא מגזי הפליטה; כאשר המנוע מסתובב לאט הוא כבר עובד. חסרון: בדרך כלל משקל גדול יותר והוא מבזבז יותר דלק.

The supercharger does NOT weigh more than a turbo... it's really impossible to determine because there are different sizes of turbo and not only different sizes of superchargers but three completely different types of superchargers - roots, whipple and centrifugal... you can really say which one is heavier

 

?As for gas consumption, you left me pretty puzzled here... what makes you think that the SC will take more gas

It's all a question of tuning, how much boost you're running and how much power you're making... I know for fact that similarly tuned T28 sized turbo which will make on a miata about the same kind of power as an M62 sized roots supercharger - the turbo WILL consume more gas... By the way speaking about these two set ups as an example for the above subject - the turbo system weighs MORE too

:twisted: !As a side note - I have yet to find the person that bought or built a supercharged / turbocharged car to save gas

 

כן יש טעות בדבריך , לא מדובר בגדש לכל חטיבת צילינדרים ..

מדובר בצמד מגדשים אחד קטן שנכנס לפעולה במהירויות נמוכות וסלד נמוך

 

 

ומגדש גדול שנכנס לפעולה במהירויות גבוהות וסלד גבוהה ומאפשר גדישה נוחה בלי התפרצויות כח פתאומיות לאורך כל טווח הסלד ובאפקטיביות !

.Shahaf is not mistaken and neither you are wrong

 

 

 

Most twin turbo set-ups in the world (Audis, Porsches, Ferrari GTO & F40 etc...) has a turbo per each bank of cylinders, when both turbos are simillar and use a complete twin system of intercooler and piping, obviously with some variations

 

There ARE some cars that use sequential twin turbo system, for example the 3rd generation Mazda RX7, in which a small turbo is responsible for the quicker response and the faster spool of the larger secondary turbo

 

There have been a few examples of use of both supercharger and turbo on the same motor (called twincharging), Lancia group B rally car - the S4, is a famous example, the japanese tuner HKS offered a turbo system for the supercharged Toyota MR2 at the end of the 80's retaining thew stock SC and adding a turbo on top of it.... there's actually one miata that I know of that is twincharged as well... these systems are highly efficient for the creation of a monsterous powerband but are fairly complex to control as far as timing, boost and bypass because of the added complexity

 

 

.Moti

פורסם
כן יש טעות בדבריך , לא מדובר בגדש לכל חטיבת צילינדרים ..

מדובר בצמד מגדשים אחד קטן שנכנס לפעולה במהירויות נמוכות וסלד נמוך

ומגדש גדול שנכנס לפעולה במהירויות גבוהות וסלד גבוהה ומאפשר גדישה נוחה בלי התפרצויות כח פתאומיות לאורך כל טווח הסלד ובאפקטיביות !

CIVICNOS, הטעות היא שלך, B TURBO זה זוג מגדשים בעלי אותו גודל הגודשים אותו הדבר, לעומת זאת אופל וב.מ.וו עבדו על רעיון אחר, שבמקום שני מגדשים שמחוברים במקביל ויוצרים כוח בסל"ד גבוהה יבנו שני מגדשים שמחוברים בטור אחד קטן ואחד גדול , וזאת כדי לשמור על רצועת כח רחבה יותר..(במנועי דיזל)

בעולם-"זאת זכות לתת שרות"

בארץ- "אתה חייב לתת לי שרות! אני קניתי את הכיסא שאתה יושב עליו!":evil:

פורסם

חשבו על הרעיון הזה קודם. והגיעו על טורבינה בעלת גאומטריה משתנה. מה שאומר, שבכל שינוי סל"ד המניפות משנות זוית. מעין סופר-טורבו-צ'ארג'ר. נמצא ביצור סדרתי במנועי Cursor של Iveco וב-DCx של רנו משאיות. כרגע אני לא זוכר אם השינוי הוא אלקטרוני/חשמלי או מכני. גם לא זוכר אם יצרנים אחרים התחילו להשתמש ברעיון.

אה, רגע, אחד מיצרני מכוניות-על גם התחיל להשתמש בטורבו עם גאומטריה משתנה, אבל עוד פעם, לא זוכר מי...

 

לב

Spirit In The Dark

×
×
  • תוכן חדש...