Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7810 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהריים טובים לכולם.

 

לפני מספר ימים עלה לי רעיון לטורבו חדשני (לפי מה שאני יודע זה עוד לא קיים)

הרי מגדש קטן גודש בטורים נמוכים אבל בגבוהים הוא לא ממש אפקטיבי.

ומגדש גדול גודש בטורים גבוהים אבל בנמוכים הוא בקושי זז.

 

אז מה יקרה אם יבנו מגדש גדול עם מין תיבת הילוכים בין הטורבינה לבין המדחס שבטורים נמוכים תכפיל

את מהירות המדחס ע"י יחס העברה גדול וכאשר הטורים של הרכב עולים התיבה תחליף את מצבה ליחס העברה של 1:1(כדי שחס וחלילה לא ניגדוש יותר מידי) כך אפשר לקבל גדישה גבוהה גם בטורים נמוכים וגם בגבוהים.

 

עכשיו שאלות כמה שאלות

האם מישהוא הקדים אותי וחשב על הרעיון לפני?

האם לדעתכם זה אפקטיבי כמו שזה נישמע?

והאם לדעתכם אפשר לעשות את זה?

פורסם

כדי להתגבר על הבדלי הטורים בנו את הסופר צ'ארג'ר, הוא מגדש-העל. הוא מונע מגל הארכובה של המנוע או מגיר התזמון ולא מגזי הפליטה; כאשר המנוע מסתובב לאט הוא כבר עובד. חסרון: בדרך כלל משקל גדול יותר והוא מבזבז יותר דלק.

פורסם

ולפי מה שהבנתי בטורים גבוהים הוא לא מציאה גדולה יחסית למגדש טורבו גדול...

 

והרבה אנשים לא אוהבים את הרעיון שהוא לוקח את כוח הסיבוב שלו ישירות מהמנוע

 

אגב צריכת דלק גבוהה יותר מצויה גם במגדשי הטורבו אם רוצים להגיע לביצועים!

 

ומה חוץ מהבעיה של הציר המדובר אתם חושבים על עוד איזו שהיא בעיה?

 

כי הציר זה עניין של חומרים נכונים ותיכנון נכון

פורסם
האם מישהוא הקדים אותי וחשב על הרעיון לפני?

כן.

 

מגדש בעל ספיקה משתנה VNT .

 

מגדש גדול בעל יכולת לגידוש בסיבובי מנוע נמוכים, והגבלת גידוש בסיבובי מנוע גבוהים.

פורסם

חיפוש קצרצר בGOOGLE הניב את זה.

לפי הבנתי לאחר קריאה מרפרפת, במגדש זה צינור כניסת הגזים אל הטורבינה הוא בעל גיאומטריה משתנה, ובסיבובי מנוע נמוכים גודלו קטן ע"מ לשמור על סיבובים גבוהים בטורבינה ועם עליית הסל"ד גודלו קטן ע"מ לשמור על הטורבינה מסיבובי יתר. (אנא תקן את דבריי אם אני טועה)

 

אכן המטרה של ההתקן היא כמטרתו של השואל, לייצר גדישה אפקטיבית גם בסיבובי מנוע נמוכים וגם בגבוהים, אך אני חושב שלא זאת בדיוק כוונתו של המשורר.

 

התקן נוסף שמשמש למטרה זו הוא מגדש שהטורבינה שלו היא בעלת זויות משתנות, השייך לVAG (אם איני טועה). ספיקת האויר משתנה עם הסל"ד, אך מהירות הטורבינה משתדלת להיות הכי אפקטיבית שאפשר ע"י שינוי זויות להביה.

 

וFOX, מגדש על אכן דומה למגדש טורבו גדול, וצריכת הדלק הגבוהה היא נובעת מכך שבסל"ד הנמוך מגדש העל מהווה עומס ממשי למנוע.

 

אשמח אם תתקנו את דבריי ותוסיפו עליהם, ע"מ שכולנו נוכל ללמוד.

שבת שלום,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
צהריים טובים לכולם.

 

לפני מספר ימים עלה לי רעיון לטורבו חדשני (לפי מה שאני יודע זה עוד לא קיים)

הרי מגדש קטן גודש בטורים נמוכים אבל בגבוהים הוא לא ממש אפקטיבי.

ומגדש גדול גודש בטורים גבוהים אבל בנמוכים הוא בקושי זז.

 

אז מה יקרה אם יבנו מגדש גדול עם מין תיבת הילוכים בין הטורבינה לבין המדחס שבטורים נמוכים תכפיל

את מהירות המדחס ע"י יחס העברה גדול וכאשר הטורים של הרכב עולים התיבה תחליף את מצבה ליחס העברה של 1:1(כדי שחס וחלילה לא ניגדוש יותר מידי) כך אפשר לקבל גדישה גבוהה גם בטורים נמוכים וגם בגבוהים.

 

עכשיו שאלות כמה שאלות

האם מישהוא הקדים אותי וחשב על הרעיון לפני?

האם לדעתכם זה אפקטיבי כמו שזה נישמע?

והאם לדעתכם אפשר לעשות את זה?

כדי ליצור גדישה אפקטיבית בסל"ד נמוך וסל"ד גבוהה ניתן לשלב שני מגדשים בתכנולוגית ה b טורבו

-כאשר מגדש קטן גודש בסלד נמוך ומגדש גדול גודש בסלד גבוהה .

לא חסרות מכוניות שיש להם בי טורבו

JDM :twisted:

פורסם
כדי ליצור גדישה אפקטיבית בסל"ד נמוך וסל"ד גבוהה ניתן לשלב שני מגדשים בתכנולוגית ה b טורבו

-כאשר מגדש קטן גודש בסלד נמוך ומגדש גדול גודש בסלד גבוהה .

לא חסרות מכוניות שיש להם בי טורבו

על זה אני גם חשבתי...

 

אבל הרעיון הוא כמה שפחות מגדשים אני יכול גם לשים 10 מגדשים שכל אחד מותאם לסל"ד אחר

אבל זה לא הרעיון הרעיון הוא מגדש אחד שיהיה אפקטיבי לכל טווח של סל"ד וכל מה שאמרתם אפשר לחסוך בכך שמוסיפים עוד הילוך בתיבה שדיברתי עליה...

 

ואגב לא הבנתי איך ע"י שינוי זווית גזי פליטה אני גודש בסל"דים נמוכים.

מישהוא יכול לשפוך קצת אור על הנושא?

פורסם

האמת, גם אני כבר מתבלבל!

 

קרא כאן לגבי טורבו בעל גיאומטריה משתנה, אני מניח שהתבלבלתי ומה שהבנתי בנוגע לשינוי הזוית של להבי הטורבינה הוא בעצם שינוי זוית פגיעת זרם האויר (של הפליטה) בלהבים, דהיינו ישנה מניפה הממוקמת לפני הטורבינה, בה זרם הפליטה פוגע והיא משנה את זוית הפגיעה שלו בלהבי הטורבינה וזה אמור לשנות את הגדישה.

ככה אני מבין את זה ואני כמעט בטוח שהבנתי לקויה.

 

בכל מקרה, האם מנוסי ומביני הפורום יוכלו לבאר לנו העניין ע"מ שלא נתבלבל?

 

CivicNos, אם אינני טועה, BiTurbo משמעו שימוש בשני מגדשים זהים, כאשר כ"א משמש לחטיבת צילינדרים אחת. כך זה לפחות במנוע ה-V8 של הRS6 של אאודי, למיטב ידיעתי. אתה מוזמן לתקן אותי אם יש טעות בדבריי.

תודה רבה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

כן יש טעות בדבריך , לא מדובר בגדש לכל חטיבת צילינדרים ..

מדובר בצמד מגדשים אחד קטן שנכנס לפעולה במהירויות נמוכות וסלד נמוך

ומגדש גדול שנכנס לפעולה במהירויות גבוהות וסלד גבוהה ומאפשר גדישה נוחה בלי התפרצויות כח פתאומיות לאורך כל טווח הסלד ובאפקטיביות !

JDM :twisted:

פורסם
ומה שהבנתי בנוגע לשינוי הזוית של להבי הטורבינה הוא בעצם שינוי זוית פגיעת זרם האויר (של הפליטה) בלהבים, דהיינו ישנה מניפה הממוקמת לפני הטורבינה, בה זרם הפליטה פוגע והיא משנה את זוית הפגיעה שלו בלהבי הטורבינה וזה אמור לשנות את הגדישה.

ככה אני מבין את זה ואני כמעט בטוח שהבנתי לקויה.

 

הבנת נכון ומדוייק.

 

שינוי זווית התקיפה של גזי פליטה על הטורבינה משנה את יעילות הגידוש . כל זה תחת בקרת מחשב ניהול המנוע.

פורסם

חברת לנציה יצרה מכונית עם מגדש טורבו וסופר-צרג'...



בטורבו גודש לטורים גבוהים והצ'ארצר בנמוכים...



איך מרכיבים את כל זה וגורמים לזה לתפקד? שאלה טובה...

 

בגלל המורכבות והסיבוכיות הפרוייקט לא הומשך...

 

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

אני ישאל את זה קצת אחרת...

מישהוא ראה פעם טורבו עם תיבת הילוכים?

כי הרעיון שאני העלתי לפי דעתי יותר אפקטיבי מאשר לשנות זוית פגיעה של הגזים במניפה...

כי עם תיבת הילוכים אפשר לעשות מספר אפשריות של יחס העברה לכל טווח סל"ד.

לדוגמא במקום שיהיה לי שניים או שלושה מגדשים באוטו אני יכול לשים מגדש אחד גדול עם שניים או שלושה יחסי העברה שונים!

×
×
  • תוכן חדש...