Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הגיע הרגע שצריך לקחת את הרכב לטיפול 30,000.

לאיזה "נזק כלכלי" צריך לצפות? מה כולל הטיפול הזה?

האם כדאי ללכת שוב למוסך היבואן או שעדיף מוסך מורשה? (אזור ירושלים)

 

שאלה נוספת באותו הקשר -

הבנתי שיש אפשרות לקנות שמן מנוע ולהביא אותו איתי, ובכך לחסוך קצת בעלויות. איזה שמן מומלץ לקנות?

 

עריכה:

שנת ייצור - סוף 2014. גרסת ה-AM5.

עריכה אחרונה על ידי MeDuZa

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם

ברכב שלך בטיפול 30 אלף יש להחליף את החלפים הבאים:

 

מסנן מזגן (המקורי פחם פעיל)

מסנן שמן + שמן מנוע

מסנן אוויר מנוע לא חובה- אך מומלץ לבחון ויזואלית. בישראל, מוסכי היבואן מחליפים כברירת מחדל כל שנתיים. המסנן המקורי אמור להיות ברכב 4 שנים או 60 אלף ק"מ אך בישראל שוררים תנאי אקלים המוגדרים DUSTY CLIMATE לכן הבחינה הויזואלית חשובה ויתכן שאכן כדאי להחליף באינטרוול קצר יותר.

כמובן שיש לבצע בדיקת תקינות בלמים וכל מערכות הבטיחות ברכב ובדיקה כללית של הרכב כחלק מהכנה לטסט.

לגבי שמן מנוע - כל שמן מנוע בתקן VW 502 בעל צמיגות 5W30 או 5W40 בתקן ACEA C3 יתאים, בעדיפות לצמיגות 5W40.

 

שמן המנוע המומלץ ע"י יצרן הרכב הינו קסטרול אדג'.

http://www.justmotor.co.il/Product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-castrol-edge-5w40

 

יש חלופות נוספות הן מבין קסטרול והן מבית יצרנים אחרים.

 

במוסכי יבואן עלות טיפול זה + בדיקת הרכב והכנה לטסט יכולה להגיע ל כ 1800 ש"ח.

חשוב לדרוש במוסכי יבואן לראות ולוודא שהחלפים ששמים לך מקוריים ולא תחליפיים ללא אבא ואמא כל עוד הרכב באחריות היצרן. לאחר מכן תוכל להשתמש בחליפיים אך גם בשימוש בחליפיים יש להפעיל שיקול דעת מוטב להשתמש בחלפים מבית טוב מיצרנים ידועים ומוכרים.

אם אתה מאיזור תל אביב או המרכז, בפורום ממליצים לפנות למוסך רון המומחה לרכבים מבית פולקסווגן וידוע באיכות הטיפול, באיכות החלפים ובמחיר הוגן.

הזול עולה ביוקר

פורסם

אני בדיוק לפני טיפול שני (רק על 19k) אותו רכב רק 2015 ואני מתכוון לבצע את הטיפול במוסך רון. את הטיפול הראשון עשיתי בצ'מפיון וחוץ משישבתי שם יום שלם וחוויתי שירות גרוע , שמן זול במחיר מופקע ונסיונות לדחוף נוזל שמשות ותוסף , מזל שהטיפול היה בחינם...

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם
ברכב שלך בטיפול 30 אלף יש להחליף את החלפים הבאים:

 

מסנן מזגן (המקורי פחם פעיל)

מסנן שמן + שמן מנוע

מסנן אוויר מנוע לא חובה- אך מומלץ לבחון ויזואלית. בישראל, מוסכי היבואן מחליפים כברירת מחדל כל שנתיים. המסנן המקורי אמור להיות ברכב 4 שנים או 60 אלף ק"מ אך בישראל שוררים תנאי אקלים המוגדרים DUSTY CLIMATE לכן הבחינה הויזואלית חשובה ויתכן שאכן כדאי להחליף באינטרוול קצר יותר.

כמובן שיש לבצע בדיקת תקינות בלמים וכל מערכות הבטיחות ברכב ובדיקה כללית של הרכב כחלק מהכנה לטסט.

לגבי שמן מנוע - כל שמן מנוע בתקן VW 502 בעל צמיגות 5W30 או 5W40 בתקן ACEA C3 יתאים, בעדיפות לצמיגות 5W40.

 

שמן המנוע המומלץ ע"י יצרן הרכב הינו קסטרול אדג'.

http://www.justmotor.co.il/Product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-castrol-edge-5w40

 

יש חלופות נוספות הן מבין קסטרול והן מבית יצרנים אחרים.

 

במוסכי יבואן עלות טיפול זה + בדיקת הרכב והכנה לטסט יכולה להגיע ל כ 1800 ש"ח.

חשוב לדרוש במוסכי יבואן לראות ולוודא שהחלפים ששמים לך מקוריים ולא תחליפיים ללא אבא ואמא כל עוד הרכב באחריות היצרן. לאחר מכן תוכל להשתמש בחליפיים אך גם בשימוש בחליפיים יש להפעיל שיקול דעת מוטב להשתמש בחלפים מבית טוב מיצרנים ידועים ומוכרים.

אם אתה מאיזור תל אביב או המרכז, בפורום ממליצים לפנות למוסך רון המומחה לרכבים מבית פולקסווגן וידוע באיכות הטיפול, באיכות החלפים ובמחיר הוגן.

שאפו על התשובה הברורה והמפורטת! עזרת לי מאוד. תודה רבה!

אין לי צורך בהכנה לטסט מכוון שהטסט עצמו הוא רק לקראת דצמבר.

מחזיקים חלפים לא מקוריים במוסך יבואן?!

 

אני בדיוק לפני טיפול שני (רק על 19k) אותו רכב רק 2015 ואני מתכוון לבצע את הטיפול במוסך רון. את הטיפול הראשון עשיתי בצ'מפיון וחוץ משישבתי שם יום שלם וחוויתי שירות גרוע , שמן זול במחיר מופקע ונסיונות לדחוף נוזל שמשות ותוסף , מזל שהטיפול היה בחינם...

+1 לבחור שמעליי.

תוכל לחסוך משמעותית בעלויות ובנוסף תוכל לדעת בדיוק אילו חלפים מכניסים לרכב.

הבעיה שמוסך רון נמצא בת"א ואני נמצא בירושלים.

שווה את הנסיעה?

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם

דעה שונה -

עדיף ללכת למורשה יבואן. גם אני מירושלים.

מדוע? רכבך סוף 2014, עדיין באחריות. בקרוב תגמר האחריות ואם תהיה לך תקלה מעבר לאחריות לא תזכה למימוש "אחריות רצון טוב" של היבואן אם לא תראה רצף טיפולים במוסכים המורשים. הנזק עלול להיות גדול בהרבה מהחסכון הלא גדול שתקבל בטיפול בלא מורשה.

בנוסף בטיפול במורשה תקבל עידכוני תוכנה חינם אם קיימים ואם בביקורת יש משהו תקול שאינו מבלאי התיקון חינם במסגרת האחריות.

אני טיפלתי באיביזה שהייתה לי במוסך מורשה בירושלים "המכונית". מוסך משפחתי מאוד הגון ואיכותי.

ראה כאן בפורום הרבה המלצות :

http://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%9D/1439/%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA

 

לי הלך מתג הפעלת הסאנרוף לאחר תום האחריות. שאול ממוסך המכונית ארגן מייד החלפה בחינם במסגרת אחריות רצון טוב.

לאחר שנה רביעית עברנו לטפל (בשביעות רצון רבה) במוסך רון.

 

DSC01661.JPG

פורסם

הייתי בטוח שמוסך רון הוא מוסך מורשה. כנראה הכיתוב בגוגל הטעה אותי.

מוסך "המכונית" עדיף על המוסך המרכזי של צ'מפיון?

עשיתי שם את הטיפול הראשון במסגרת טיפול חינם. לא ראיתי משהו חריג אבל גם לא הייתה לי גישה לראות מה נעשה ברכב וזה מבאס. לקחו את המפתחות והחזירו אותן אחרי X זמן עם פירוט של הטיפול.

 

ד"א,

הביקורות פה על מוסך "המכונית" נרשמו כולן באותו יום, אז אני לא יודע כמה אפשר לקחת את זה ברצינות.

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם
שאפו על התשובה הברורה והמפורטת! עזרת לי מאוד. תודה רבה!

אין לי צורך בהכנה לטסט מכוון שהטסט עצמו הוא רק לקראת דצמבר.

מחזיקים חלפים לא מקוריים במוסך יבואן?!

 

 

 

הבעיה שמוסך רון נמצא בת"א ואני נמצא בירושלים.

שווה את הנסיעה?

 

עדיף שתכלול הכל בטיפול אחד - עד דצמבר כל מה שתכין לטסט סביר להניח שיהיה תקין. אם תשרף לך נורה אש גם ככה תראה את זה - לא צריך מוסך בשביל זה.

הזול עולה ביוקר

פורסם (נערך)
דעה שונה -

עדיף ללכת למורשה יבואן. גם אני מירושלים.

מדוע? רכבך סוף 2014, עדיין באחריות. בקרוב תגמר האחריות ואם תהיה לך תקלה מעבר לאחריות לא תזכה למימוש "אחריות רצון טוב" של היבואן אם לא תראה רצף טיפולים במוסכים המורשים. הנזק עלול להיות גדול בהרבה מהחסכון הלא גדול שתקבל בטיפול בלא מורשה.

בנוסף בטיפול במורשה תקבל עידכוני תוכנה חינם אם קיימים ואם בביקורת יש משהו תקול שאינו מבלאי התיקון חינם במסגרת האחריות.

אני טיפלתי באיביזה שהייתה לי במוסך מורשה בירושלים "המכונית". מוסך משפחתי מאוד הגון ואיכותי.

ראה כאן בפורום הרבה המלצות :

http://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%9D/1439/%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA

 

לי הלך מתג הפעלת הסאנרוף לאחר תום האחריות. שאול ממוסך המכונית ארגן מייד החלפה בחינם במסגרת אחריות רצון טוב.

לאחר שנה רביעית עברנו לטפל (בשביעות רצון רבה) במוסך רון.

 

[ATTACH=CONFIG]468037[/ATTACH]

 

 

 

לפותח השרשור, לגבי מורשה או רון, ההחלטה היא שלך. מוסך רון הוא מוסך מורשה משרד התחבורה מומחה בקבוצת VAG. מוסך מורשה יבואן יש סניפים קרוב לאיזור מגוריך, לא מכיר אותם ולא יכול לחוות דעה. אחריות על הרכב יש לך גם אם תעשה טיפולים שוטפים במוסך מורשה משרד התחבורה כל עוד החלקים מקוריים והמוסך מורשה משרד התחבורה. לגבי רצון טוב ושאר ירקות - הדעות הן לכאן ולכאן, תכלס אין אפשרות לדעת כיצד יתנהג היבואן אם תבוא בבקשה להחליף משהו שלא במסגרת אחריות גם אם היה טיפול גם אצלו במוסך וגם אם לא. "אחריות רצון טוב" זה מאוד תלוי על מה...נראה מוסך יבואן שברצון טוב יחליף לך מנוע או גיר.

אם מדובר על אי מימוש אחריות בטענה שהרכב לא טופל במוסך מורשה יבואן - זה מופרך ואף אחד לא יכול לעשות דבר כזה בלי להוכיח שהחלק ששמו במוסך מורשה משרד התחבורה והוא זה שגרם לבעיה וגם לרוב מוסכי משרד התחבורה יש אחריות על עבודה וחלקים.

במוסך רון יכולים לעדכן לך כל מה שרלוונטי לתכונות ניהול מנוע וכדומה.

שוב, ההחלטה היא שלך בלבד.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)
ברכב שלך בטיפול 30 אלף יש להחליף את החלפים הבאים:

 

מסנן מזגן (המקורי פחם פעיל)

מסנן שמן + שמן מנוע

מסנן אוויר מנוע לא חובה- אך מומלץ לבחון ויזואלית. בישראל, מוסכי היבואן מחליפים כברירת מחדל כל שנתיים. המסנן המקורי אמור להיות ברכב 4 שנים או 60 אלף ק"מ אך בישראל שוררים תנאי אקלים המוגדרים DUSTY CLIMATE לכן הבחינה הויזואלית חשובה ויתכן שאכן כדאי להחליף באינטרוול קצר יותר.

כמובן שיש לבצע בדיקת תקינות בלמים וכל מערכות הבטיחות ברכב ובדיקה כללית של הרכב כחלק מהכנה לטסט.

לגבי שמן מנוע - כל שמן מנוע בתקן VW 502 בעל צמיגות 5W30 או 5W40 בתקן ACEA C3 יתאים, בעדיפות לצמיגות 5W40.

 

שמן המנוע המומלץ ע"י יצרן הרכב הינו קסטרול אדג'.

http://www.justmotor.co.il/Product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-castrol-edge-5w40

 

יש חלופות נוספות הן מבין קסטרול והן מבית יצרנים אחרים.

 

במוסכי יבואן עלות טיפול זה + בדיקת הרכב והכנה לטסט יכולה להגיע ל כ 1800 ש"ח.

חשוב לדרוש במוסכי יבואן לראות ולוודא שהחלפים ששמים לך מקוריים ולא תחליפיים ללא אבא ואמא כל עוד הרכב באחריות היצרן. לאחר מכן תוכל להשתמש בחליפיים אך גם בשימוש בחליפיים יש להפעיל שיקול דעת מוטב להשתמש בחלפים מבית טוב מיצרנים ידועים ומוכרים.

אם אתה מאיזור תל אביב או המרכז, בפורום ממליצים לפנות למוסך רון המומחה לרכבים מבית פולקסווגן וידוע באיכות הטיפול, באיכות החלפים ובמחיר הוגן.

 

היי,

 

 

 

היום התקשרתי לקבל הצעת מחיר ממוסך יבואן מורשה קליל חדרה עבור טיפול 30K איביזה AM5, לטענתם היצרן מחייב החלפה של פלגים, הגיוני?

 

בנוסף אין להם שמן קסטרול edge אלא שמן פז תחליפי, ביקשתי מהם להביא את השמן יחד איתי לטיפול וקיבלתי תשובה חד משמעית שהם לא מוכנים לכך.

האם כך נהוג בכל המוסכים מורשה יבואן ?

 

אני מטפל במוסך רון (ברכב השני שבבעלותי שלא באחריות ), הסיבה היחידה המונעת ממני להגיע אליו לטיפול היא נושא אחריות בשנה שלישית של רצון טוב.

 

תודה לעוזרים

עריכה אחרונה על ידי shlimak

HU: Alpine iDA-X305 Processor: IMPRINT AUDIO PXA-H100 Comp: Hertz MLK165 Amp: Audison LRx 4.5 Amp: Hertz EP4X Sub: Hertz ES250

פורסם
היי,

 

 

 

היום התקשרתי לקבל הצעת מחיר ממוסך יבואן מורשה קליל חדרה עבור טיפול 30K איביזה AM5, לטענתם היצרן מחייב החלפה של פלגים, הגיוני?

 

בנוסף אין להם שמן קסטרול edge אלא שמן פז תחליפי, ביקשתי מהם להביא את השמן יחד איתי לטיפול וקיבלתי תשובה חד משמעית שהם לא מוכנים לכך.

האם כך נהוג בכל המוסכים מורשה יבואן ?

 

אני מטפל במוסך רון (ברכב השני שבבעלותי שלא באחריות ), הסיבה היחידה המונעת ממני להגיע אליו לטיפול היא נושא אחריות בשנה שלישית של רצון טוב.

 

תודה לעוזרים

 

אני לא יודע אם זה בחוק, אבל הם חייבים לקבל את השמן שלך (כמובן בהנחה שהוא לפי תקן וצמיגות היצרן),

גם לי במוסך העוגן בנתניה (מורשה צ'מפיון) אמרו שקסטרול אדג' לא מופיע ברשימה שלהם וכל מיני סיפורים מצחיקים ושלא ניתן.

ביקשתי לדבר עם מנהל המוסך - אמר לי שהשמן לא מתאים ובלה בלה בלה. אמרתי לו איך זה שכתוב על כל חלק בתא המנוע "Seat Reccomends CASTROL" יותר מזה - זה השמן שהיצרן ממלא במפעל ושלא יערבב אותי. אמרתי להם יפה תודה ושלא אטפל אצלם, ביצעתי את הטיפול אצל רון ולא הצטערתי לרגע.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם
אני לא יודע אם זה בחוק, אבל הם חייבים לקבל את השמן שלך (כמובן בהנחה שהוא לפי תקן וצמיגות היצרן),

 

הם לא חייבים לקבל את השמן שלו כמו מסעדה לא חייבת לאפשר לך להביא את האוכל מהבית.

לא מתאים לך השמן שזמין במוסך, תחליף מוסך.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

לגבי

טענתם שהיצרן מחייב החלפה של פלגים, הגיוני?

ממה שנאמר בתחילת השרשור הבנתי שאין צורך להחליף פלגים בטיפול 30K .

מישהו יודע בוודאות מה צריך להחליף בטיפול 30K לפי הוראות היצרן?

עריכה אחרונה על ידי shlimak
א

HU: Alpine iDA-X305 Processor: IMPRINT AUDIO PXA-H100 Comp: Hertz MLK165 Amp: Audison LRx 4.5 Amp: Hertz EP4X Sub: Hertz ES250

×
×
  • תוכן חדש...