Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המסע לכיוון הדו גלגלי מתחיל - הוצאת רישיון.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברקע מתחילה להתקבל החלטה על הכלה העתידית.

בין הרצון להיות פרקטי(קטנוע) לבין הרצון להנות אני חושב שאלך על אופנוע ולא על קטנוע.

רוב האנשים בעלי הנסיון איתם דיברתי אמרו שניסיון על קטנוע לא בהכרח ישפר את הכישורים שלך כרוכב.

חלקם אף אומרים שקטנוע היא כלי מסוכן יותר מאופנוע.

 

זה אומנם נשמע כמו תירוץ עלוב לקנות אופנוע אבל זה באמת ככה.

 

אותם אנשים צדקו, תקופה על קטנוע לא תשפר לך יכולות רכיבה על אופנוע, קטנוע הוא מסוכן יותר (קוטר גלגלים, בלמים, בולמים, ושאר מכלולים שמתמודדים פחות טוב מאופנוע) ובאמת, עשית את כל הטרחה הזאת בשביל קטנוע? זה הליסינגומטית של הדו"ג, חסר חדוות נהיגה או רצון לחיות.

 

אופנוע "אדוונצ'ר" יעשה את העבודה הפרקטית, ויסטורם 650\ורסיס 650 יש לדעתי גם מוגבלים a1.

אל תחשוב בצחוק על 250, זה סיוט.

 

אם אתה מחפש קצת יותר להנות מהרכיבה (תלוי איך אתה מגדיר הנאה מרכיבה) יש לך כלים קצת יותר מהנים, דוגמת ה390 של ktm (שהוא הכלי הנמכר ביותר נכון להיום) דוקאטי סקרמבלר שגם עושה נתוני מכירות יפים בעולם כולו ולא סתם.

 

בקיצור, שחרר מאינזומה, שחרר מcb500x, אתה מחפש להנות מהרכיבה "על הדרך", לא למות משיעמום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מסכים עם כל מה שרשמת. אם כבר, אז כבר.

 

נכון לעכשיו, שני הכלים שהכי עושים לי את זה, משני כיוונים שונים לגמרי, זה הסקרמבלר והגלדיוס.

הסקרמבלר כי הוא בדיוק מה שאני מחפש, אופנוע כיפי להתניידות עירונית\בין עירונית קלה, כזה שיעשה לי חשק לרכוב עליו סתם.

והגלדיוס כי זה אופנוע מעולה למתחילים אבל לא רק. גם כאלה שלא מתחילים נהנים איתו וזה כבר חוויה שקרובה לאופנוע רציני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

650 טווינים הם בית ספר מעולה לרכיבה, לא מאיימים ובעלי תחזוקה שפויה, גלדיוס לא הכי נמכר כי הוא פשוט לא מצטיין בשום פרמטר, בינוני ומטה, נמכרו כ12 כלים כלים סה"כ בחצי שנה החולפת, זה ישפיע על מכירה עתידית ומחיר מחירון שמתרסק.

(לגבי אמינות ותחזוקה הוא חולק עם שאר 650 של סוזוקי מנוע זהה ולא צפוי הפתעות בדרך)

 

על הסקרמבלר לא רכבתי, אבל נתוני המכירות שלו מראים שכנראה מדובר בכלי ששווה מבט, ובטוח שזה משהו שאתה רוצה לקום בבוקר לראות בחנייה, עצם העובדה שאתה מניח מפתחות של דוקאטי על השולחן ולא של סוזוקי, זה לבד שווה את זה. (ואת זה כותב לך בן אדם שעובד בסוכנות מתחרה)

תעשה נסיעת מבחן לפני הרכישה זה הטיפ הכי חשוב, ותתחדש.

 

אשמח לייעץ לך אם תצטרך לדעת עוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב סקרמבלר קירור אוויר זה לרכב עם תנור בין הרגליים בתנועה עירונית בקיץ = לא תענוג

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

650 טווינים הם בית ספר מעולה לרכיבה, לא מאיימים ובעלי תחזוקה שפויה, גלדיוס לא הכי נמכר כי הוא פשוט לא מצטיין בשום פרמטר, בינוני ומטה, נמכרו כ12 כלים כלים סה"כ בחצי שנה החולפת, זה ישפיע על מכירה עתידית ומחיר מחירון שמתרסק.

(לגבי אמינות ותחזוקה הוא חולק עם שאר 650 של סוזוקי מנוע זהה ולא צפוי הפתעות בדרך)

 

דווקא קראתי על הגלדיוס דברים אחרים. גם מבחנים בארץ וגם מבחנים בחול, כולם אומרים בינוני ומעלה ומציינים לטובה את המנוע המצויין.

לגבי 12 כלים, כל דוקאטי מכרו 80-90 אופנועים בשנה ככה שזה לא פרמטר.

מאוד הייתי רוצה סקרמבלר, אבל הוא יקר משמעותית.

אני מניח שאקח נסיעות מבחם לפני שאקבל החלטה.

 

סוכנות מתחרה זה KTM ? או מטרו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Ktm, אבל נגיע לזה כשתצטרך את הכלי הבא שלך ותחליט שאתה אוהב אדרנלין ;)

דוקאטי מוכרים מעט יחסית לשוק, אבל ביחס ליצרן פרימיום אירופאי דווקאמספרים נאים, הסקרמבלר הוא הכלי הנמכר ביותר שלהם, גם הזול ביותר בליין הדוקאטי.

סוזוקי הוא מותג עממי, ו12 כלים זה בושה בשבילו, במיוחד לכלי כמו גלדיוס שהוא זול ופונה לקהל רחב, שמעדיף את הכסף שלו להשים על כלים מתחרים יותר טובים.

 

לא הייתי סומך על מבחנים דרכים, הם לא יקטלו אופנוע, צריך לקרוא בין השורות כדי להבין שהגלדיוס לא שחקן עם ההיצע שיש היום בקטגוריה.

דיוק 690/שיבר/07/סקרמבלר, כל אחד פונה לקהל יעד מסויים, והגלדיוס הוא בתחתית של התחרות.

 

מבחינת תמורה לשקל ה07 מספק חבילה נאה, אמנם הוא גם כלי תקציב אבל לרוכב מתחיל זה לא ישנה הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תקנה אופנוע עם הגבלה בלי לבדוק אם אפשר להוריד את ההגבלה.

 

בסוזוקי בכל אופן צריך להחליף cdi\מחשב, מדובר בלא מעט כסף.

בktm למשל זה עניין של מספר דקות לשנות מפה במחשב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שהבנתי, רק במוו ודוקאטי תומכים בהסרת ההגבלה בצורה חוקית מול משרד הרישוי.

 

בסוזוקי זה עניין של להחליף ECU.

ב MT07 של ימהאה יש הגבלה מכנית על פתיחת המצערת.

 

אל תקנה אופנוע עם הגבלה בלי לבדוק אם אפשר להוריד את ההגבלה.

 

אין הרבה ברירה. הבמוו היחיד שאפשר לקנות מוגבל, עד כמה שאני מבין זה ה F800R. אחלה אופנוע אבל עולה 80K.

דוקאטי מוגבל זה או הסקרמבלר sixty2 או מונסטר או היפרמוטארד ולא נראה לי שאני אתחיל עם משהו כזה.

 

לעומת זאת, ה MT07 של ימהאה, הדיוק 690 של KTM , הגלדיוס של סוזוקי, ה cbr500r של הונדה זה אופנועים מוגבלים שעולים כחדשים 50-60 K.

 

 

Pedelt ,אשמח לשמוע מה יש לך להגיד על האופנוע בחתימה שלך ואיך הוא לדעתך בשביל רוכב מתחיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

500 של הונדה לא מוגבל, סתם חלש, השאר מוגבלים ויוציאו יותר סוסים ברגע שתשחרר להם את הרצועה.

 

לגבי 500 של הונדה, אחלה כלי למתחילים, נבחן בפולגז (בגירסת הR) וזכה לתואר האופנוע הכי משעמם שנבחן אי פעם בפולגז, על הX המנוע העייף הזה מתלבש מתאים יותר , כלי חמוד להתחיל איתו, מעט כבד וממצים די מהר, אין לו שום יומרות לשום תחום מלבד תחבורה בסיסית.

 

הktm690 משוחרר הוא אלים וברוטאלי מדי, ה07 מתוקצב מדי וזה מורגש מאוד, הגלדיוס הוא חבילה מעולה עבורך, לא בועט מדי, לא חלש מדי ולא יחסר לך, אמין וידידותי.

 

בהצלחה

 

לגבי הגבלות, איכשהו במוו ודוקאטי עושים תקינה כפולה לאותו כלי, ויכולים להגביל ולשחרר לפי בקשה מתי וכמה פעמים שתחליט.

בktm זה מחשב ועניין של מספר דקות, לרוב חינם.

07 אפשר בבית עם סט כלים סטנדרטי.

סוזוקי ecu, יקר.

עריכה אחרונה על ידי dj_dani
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15 שעורים וטסט אחד לאחר מכן...

 

יום שלישי, 5:30 בבוקר במשרד הרישוי בחולון.

עושים שיעור אחרון לפני הטסט ואחריו את המבחן.

 

המורה מרכיב אותי על האופנוע ומראה לי איך הולך הטסט במגרש עצמו. מתחילים בשמיניות שהאזור שמוקצה להם גדול משמעותית מהאזור עליו התאמנתי בשיעורים. לאחר מכן האצה בשביל של כ-50 מטר, סיבוב פרסה, האצה בחזרה, נסיעה איטית בין שני קווים, עוד פרסה וסללום (גם בין קווים).

אחר כך יוצאים לסיבוב באזור שבדרך כלל מתבצע בו הטסט והמורה נותן דגשים על הדרך.

לא נראה לי כמו משימה קשה מדי.

 

הטסט עצמו התחיל בשעה 7. כ-14 רוכבים עומדים בשורה ומתחילים אחד אחרי השני לעשות את המסלול במגרש הסגור. מי שהוריד רגל בשמיניות או עשה טעות פטאלית מודח מהשבט ומכבה את הלפיד. כל השאר מתחלקים לקבוצות של 3 אנשים ויוצאים אחד אחר השני לסיבוב של 10 דקות יחד עם הבוחן.

 

הבוחן נותן לך הוראות ל-2, 3 פניות קדימה ומבקש ממך לעצור בצד ואז עוד 2-3 פניות.

 

הטסט עצמו מבחינתי היה פשוט מאוד. האמת, הייתי בטוח ב-98 % שעברתי.

 

ב17:00 המורה מתקשר ומבשר לי שלא נפטרתי ממנו(חבל...) אבל לא ידע להסביר לי למה.

 

רק היום בצהריים קיבל את הדוח בו היה רשום 2 סעיפים:

 

"אי שליטה בכידון" ו"הסתכלות במעבר בין נתיבים".

 

2 קשקושים מוחלטים, הקפדתי על נושא ההסתכלות בצורה מוגזמת ונושא האי שליטה בכידון זה בכלל משהו שאני לא מצליח להבין מה זה אומר. הרי עשיתי שמיניות באזור קטן, נסיעה במהירות כמעט 0 בין 2 קווים, הכול היה בסדר. מאיפה הוא הביא את הסעיף הזה אני לא יודע...

 

אין לי מספיק מילים בארסנל שלי בשביל לתאר את כמות העצבים שחטפתי לאחר ההודעה הזו.

ברור לי ב-100% שלא יכולתי לעשות את המבחן בצורה טובה יותר ממה שעשיתי וברור לי גם ששום דבר שהייתי עושה לא היה משנה את התוצאה.

הבוחן הכשיל אותי רק בגלל שהוא יכול כדי, ככל הנראה, לשרת את השיטה.

 

עכשיו צריך לחכות 3 שבועות עד הטסט הבא.

:brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall::brickwall:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...