Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3694 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ספריאל- אתה נוגע בנקודה חשובה שטורדת אותי המון. אני מנסה להבין (ואשמח מאוד מאוד אם החברים פה יעזרו לי בנק' הזאת) עד כמה המערכת של הלימודים לוחצת ולא מאפשרת עבודה. אני לוקח בחשבון שבשנתיים הראשונות אין מה לדבר בכלל. השאלה היא האם אח"כ אפשרי לשלב? מה לגבי התקופה שבין הסימסטרים? מבחינתי גם חודשיים של עבודה יספקו לי חמצן הכרחי. בכל מקרה שוקל להאריך את משך התואר בשנה, אחי עשה את זה וזה עזר לו להוציא ציונים טובים יותר, ובכלל, המתנתי 8 שנים, אז עוד שנה זה מה שיעצור אותי?

תראה - הניסיון שלי הוא מלפני 40 שנה, ולא בתחום ההנדסה, אז לא רלונטי לגביך.

מה שאני מכיר הוא שני הבנים שלי. כאמור - אחד סיים טכניון לפני 4 שנים (כעת משלב עבודה ולימודים לתואר שני), האחר בשנה א'. הבכור היה עתודאי ולכן קצת זלזל בלימודים בשנתיים הראשונות. המחיר - לא מעט מלחמות כדי להתקבל לתואר השני, כיון שלמרות הקפיצה בציונים כשהגיע לשנה ג' הממוצע שלו היה גבולי. השני, שלומד עכשיו בסמסטר השני, משקיע את כל זמנ ומרצו בלימודים, וכאמור - יוצא מהבית ב-8 בבוקר וחוזר ב-9 בערב. זה כולל הרצאות, תרגילים והרבה שעות לימוד בחברותא. אבל, זו שנה א', אין לי מושג מה יקרה כאשר יגיע לסמסטר החמישי. וכמובן - אני מכיר שני סטודנטים עכשויים, יש בטכניון עוד כמה אלפים שכל אחד מהם מתנהל אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא קל למצוא ג'וב מושלם. למעשה, פעם אמר יובל נאמן (פיזיקאי דגול, קצין בכיר יוצא דופן ושר בממשלה) שכאשר עבר מתפקיד של קצין בכיר לעבודה של פיזיקאי , נראה לו יוצא דופן שמשלמים לו כדי שיעשה מה שהוא הכי נהנה ממנו, בעוד ש 99% של האנשים עובדים כדי להתפרנס ולא בגלל שהם באמת נהנים מהעבודה.

 

רצונך ללמוד לתואר בתכנה ראוי להערכה אבל גם עם סיכון של עבודה קשה, בעיות פרנסה בזמן הלימודים, וסיכון שלא תצליח בלימודים או שבגמר הלימודים יהיה קשה למצוא עבודה. אם אתה מוכן לסיכון הזה אז סבבה.

 

אם רצונך בפחות סיכון ובפחות מהשכר המקובל בהייטק, כדאי לנסות לעבוד למוסד ציבורי כמו עיריה, ממשלה, אוניברסיטה וכו'. החסרון שלפחות בהתחלה המשכורת לא משהו. היתרון היא עבודה כשהג'וב בטוח בלי השעמום של עבודה שחוזרת על עצמה כפי שתיארת. תראה לעובדים האחרים שאתה אדם נמרץ, וככזה כדאי שתלמד לתואר כלשהו בזמן העבודה הזו , מה שיסלק מכשול לקידום בתוך המוסד. עם הזמן ואם הממונים עליך יהיו מרוצים, תוכל להתקדם והשכר יהיה לא כזה נמוך. לאחר זמן, עם קצת מזל, הרבה מרץ ומוטיבציה, ועם תואר, תוכל להיות מנהל מחלקה וכו' עם שכר טוב. עם נסיון כמנהל מחלקה אולי תרצה לעבור למגזר הפרטי בתפקידי ניהול.

 

קל זה לא יהיה. שיהיה לך בהצלחה

 

יהודה

פורסם
natco-

גיא_25- אפשר לשאול מה הייתה הסיבה שלא סיימת את הלימודים? אפשר גם בפרטי.

 

שילוב של כמה גורמים, החלטתי לעבור תחום למדעי המחשב וגם נמאס לי מה"בדידות" שחוויתי שם. חברה, חברים, משפחה- כולם במרכז. ביחד עם איזו בעייה אישית שהתגלתה אצלי הגעתי למסקנה שעדיף לי ללמוד במרכז.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

אמנם למדתי סיימתי את הטכניון לפני 20 שנה אגל הצלחתי לשלב בזה עבודה. עבדתי בתחנת דלק, ניקיון בתים ועוד ובמקביל עבדתי גם בעסק המשפחתי כנותן שירות בצפון ותחזוקה בסופי שבוע במפעל.

קל זה לא היה אבל אפשרי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שמע, תואר בהנדסת מכונות זה די משעמם בשנתיים הראשונות, ועד לסמסטר ד אתה בקושי נוגע בדברים רלוונטיים ( your mileage may vary). אתה חושב שתוכל לא להתחרפן בשנתיים של מתמטיקה, שהקשר בינה לבין ה״תכלס״ נראה קלוש עד לא קיים? זה לא פשוט, ואתה צריך לקחת בחשבון שלא מעט מגלים באמצע התואר ש...ואללה, לא מעניין אותם בכלל הנדסת מכונות, אלא רפואה/היסטוריה/עריכת דין/כלכלה/מדמ״ח. אתה תוכל לבצע שינוי כזה אם וכאשר יופיע? אני בעצמי מאז שחשבתי על לימודים רציתי מכונות ובאמצע תואר, בכלל ראיתי שבניין יותר קורץ לי. אז במקרה שלי היה יותר פשוט לעבור, אבל מה אם תרצה לעבור לפקולטה אחרת?

 

אני רוצה להציע משהו לא פופולארי: קורס מקצועי. זו לא אופציה נחותה, יש דברים מעניינים ואתה יכול בשנה-שנתיים לצאת עם מקצוע שתוכל למצוא בו עבודה, לעיתים בשכר גבוה יותר ממהנדס מתחיל. אני בשנה של הפסקה מלימודים, התחלתי ללמוד הנהח״ש והאמת שזה די נחמד, הרבה יותר ממה שחשבתי וגם מעניין ובונוס יש לך אופציה לשכר סביר ואפשרויות להתקדם הלאה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם (נערך)

קייזר - מה שמדהים הוא מה שמתגלה בהמשך. מסתבר שלפחות בסוגים מסוימים של עבודה יש למקצועות היסוד - בעיקר מתמטיקה - שימוש לא קטן בעבודה. הבן הבכור שלי מספר שהוא משתמש לא מעט באלגברה שלמד בשנים הראשונות.

 

עם זאת אני מסכים אתך לגמרי לגבי חלקה השני של הודעתך. פות"ש נמצא במצב לא פשוט, וצריך לקבל החלטות מעשיות. הבחירה בהשכלה אקדמית או אחרת נגזרת מהרבה מאד גורמים שלא משפיעים בגיל 22, קרי המחויבות לפרנסת משפחה, ומצד שני התמיכה שהוא עשוי לקבל מהוריו. ציינתי קודם - הכרתי אנשים שהגיעו ללימודי הרפואה עם 3-4 ילדים וסיימו את המסלול בהצלחה תוך עבודה בהיקף זה או אחר, אבל אין לי מושג מה היה הבסיס הכלכלי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

כן אבל פה קבור הכלב - בגלל המבנה של תוכניות הלימודים כאן (בין אם הן נכונות או לא), זה נראה כאילו סתם מבזבזים לך את הזמן עם מקצועות מוזרים כמו מד״ח או פונקציות מרוכבות, ורק בשנה שלישית~ אתה מתחיל באמת להשתמש בזה (רק שאז כבר הספקת לשכוח את רוב הדברים...). וזה כמובן מבלי לציין את איכות ההוראה בארץ, שבד״כ במתמטיקה, בפקולטות לא מתמטיות (או כשלפקולטה שלך יש סגל ״חלש״ מבחינה פוליטית) עגומה מאוד. לצערי את כמות המרצים הטובים במקצועות אלו אני יכול לספור על יד אחת (וגם לא צריך את גל האצבעות) ובשביל אלו שהיו פשוט גרועים... אני אפילו לא יודע איך קוראים למספר הזה

עריכה אחרונה על ידי Keyser

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לא רוצה שוב פעם להרוס לך את החגיגה . אך אפילו ננחי מצב שסיימתה את לימודיך ממוסד מכובד בגיל 35-36 . אתה באמת יושב וחושב שמישהו בכוח האדם בחברות ההייטק מצפים לך ? יש לך 0 ניסיון הגיל שלך כבר גיל הפרישה של ההיטקיסטים . הסיכוי שלך להתקבל כמתכנת שואף ל 0 . יש לי מכר שבאזור גיל אמצע השלושים החליט שהוא שווה יותר מצא אכן מקום טוב יותר עזב את הישן אחרי חצי שנה הועף מהחדש ויותר משנה חיפש עבודה עד שמצא משהוא הרבה פחות טב ממה שהיה לו ועוד היה לו יותר מעשר שנות וותק .

סיפרו פה על רופאים רק לא ציינו שהרופא רק מתחיל את העבודה שלו לקראת סוף שנות ה 40 והשיא בכלל מגיע אחרי 50 .

אתה צריך מקצוע שתוכל להשאר איתו עד הפנסיה ומשהו שתוכל למצא בו עבודה בכל גיל ובכל מצב שיהיה בו כיווני התפתחות וגיוון . אפילו שזה יהיה פחות מהיטקיסט . וזה לא משנה אם זה תואר או דיפלומה .

ולדעתי לך על משהו שתוכל לעסוק בו גם באופן עצמאי עם הזמן . אני פשוט עובד בתחום החשמל-מיזוג אני רואה אנשים שעובדים במשרה מלאה מרוויחים את ה ממוצע שלהם חלקם יותר חלקם פחות ועושים עוד לא מעט כסף גם מעבודות פרטיות כי הידע שלהם שווה כסף .

אין ספק שמהנדס מאוד נוצץ על הנייר אבל בפועל תשקול טוב כי אף אחד לא מבטיח שאחרי שתמכור דירה וכליה ותקבל פיסת נייר , אתה באמת תהיה מסודר ודרך עגב חוץ מההיטקסטים שאליהם כמו שאמרתי כבר איחרתה את הרכבת רוב המהנדסים בשוק חשמל מכונות תעשיה וניהול לא מרוויחים כאלו סכומים אסרונומיים לעומת הנדסאי שגם רוצה להצליח ולהרוויח יכול להגיע לשכר לא רע תוסיף לזה ידע מקצועי שיש לו וכמה כסף זה שווה אתה יכול בקלות לעקוף את המהנדס . ההבדל הגדול הוא שהנדסאי כל הזמן בשטח ומתעסק בניהול וביצוע ועשיה ומהנדס לרוב מתכנן ומפקח על ההנדסאי .

פורסם

מה שחסר לי בתוך כל השרשור הזה,

זה השאלה הבסיסית ביותר, איזה תחום וסוג עבודה מתאים לך, מעניין אותך.

 

אתה רוצה משהו משרדי או "עבודת ידיים",

עבודה עם אנשים או עבודה מול מחשב ?

 

אתה צריך קודם כל לחשוב איזה סוג עבודה אתה רוצה ואחר כך לחשוב על השיקולים הטכניים והפרקטיים.

 

אם בכל זאת לחזור לכל האילוצים שיש לך, אני הייתי מציע לך לחשוב על 2 מקצועות שיאפשרו לך פרנסה בלי הכשרה מאוד ארוכה ותובענית.

 

מקצוע מספר 1. חשמלאי.

יש מספר סוגי הסמכות. החל מחשמלאי מעשי, מוסמך, ראשי, טכנאי, הנדסאי וכו'.

יש מגוון מקומות ללמוד, הלימודים לא מאוד ארוכים (כמובן תלוי בסוג ההסמכה),

ויש גם מסלולי לימודי ערב - כך שתוכל גם לעבוד קצת.

מבחינת עבודה מעשית אפשר לקחת את זה לכל מיני כיוונים -

אפשר להיות חשמלאי עצמאי או שכיר. אפשר גם לקחת את זה לכיוון של אחזקה וכו'.

 

מקצוע מספר 2. שרברב. (נא לא לצחוק...)

 

אינסטלטורים מרוויחים לא רע בכלל.

קורס הכשרה לוקח בערך חצי שנה.

מעבר לזה צריך ללכת לעבוד בתור עוזר של אינסטלטור ותיק כדי ממש לקבל נסיון מעשי.

כלומר עדיין תוכל להתפרנס ובמקביל לרכוש נסיון.

פורסם

אלון- אכן חשוב לי הרבה יותר הסיפוק, אם כי זה לא מספיק. אני בהחלט רוצה לחיות ברווחה כלכלית כמו כולם. הנק' שדני העלה שוב מאוד מטרידה אותי, אני מנסה להבין עד כמה זה קריטי עניין הגיל. אחי עבד בחברה שנסגרה והייתה דיי נחשבת בתחומה (fressscale), אחד המנהלים התקשה למצוא עבודה כנראה בגלל הגיל כי מבחינה ידע הוא היה מטורף. זה דיי מבאס למצוא את עצמך מול שוקת שבורה בגיל לא מבוגר במיוחד (40-45) ועוד כשאתה נחשב לטוב בתחומך. מצבי יהיה יותר גרוע, אני מגיע ללא נסיון כלל ובניגוד למנהל הזה, כנראה שגם לא יהיה לי יכולות כמו שלו. לגבי המשפט האחרון שכתבת זה אחד הדברים שדירבנו אותי ללכת לכיוון הלימודים, גם אם אני לא אצליח בסופו של דבר ואגיע לגיל 45 עדיין עם שכר מינימום אני אוכל להגיד לעצמי שנסיתי.

fixxxer- גם אם נניח שאלך לכיוון של הנדסה, אני לא שוקל עבודה בשנתיים הראשונות. אולי בשנה השלישית וגם זה עם מריחה של התואר בעוד שנה.

ספריאל- הבן השני יותר רלוונטי לגבי, תודה. האם הסדר הזה שכל יום מ8 עד 9 בערב הוא כל יום? אני סקרן לדעת כמה שעות קורסים יש בשנה הראשונה להנדסה. נטו קורסים ללא חזרה על החומר עם חברים וכו', שזה כמובן קריטי וחשוב. אני פשוט מנסה להבין מה הבסיס.

יהודה-ק- אני מודע לזה שהרבה עובדים במשרה שלא מעניינת אותם, אני מחפש תחום שיהיה מספק מבחינה אישית קודם-כל ובנוסף גם מתגמל כלכלית. אני לא מחפש את התהילה של מהנדס או הייטק, אלו הדברים שהצעתי בהתחלה כי זה מה שאני מכיר מהמשפחה. התייעצתי פה וקיבלתי כיוון שאני ממש שוקל אותם ברצינות.

קייזר- אני ממש לא שולל קורס מקצועי, אישתי מנהלת חשבונות וזה תחום שלחלוטין לא מדבר אליי. אני הרבה יותר מאשמח לשמוע על קורסים נוספים שעולים בדעתך. לא הבנתי בסופו של דבר במה אתה עוסק? בניין או הנה"ח? שילוב של שניהם?

טריין- לחלק מהשאלות ששאלת יש תשובה בפוסט פתיחה. אנסה בקצרה לחדד- הרבה יותר מעניין אותי עבודה של תאכל'ס אם כי תחום התכנות לא זר לי. אוהב ומעדיף בעיקר עבודה עם אנשים, אם כי ופה זאת בעיה אישית שלי, אני לא אחד שהוא מספיק אסרטיבי, לפקח על עבודות של אנשים מחוספסים נראה אולי קצת גדול עליי? לא יודע..גם במקומות העבודה שהייתי אחראי ומנהל של קו לא הייתי בולט מהבחינה הזאת. ובכל זאת- אין לי ספק שאני אוהב הרבה יותר עבודה מעשית עם אנשים ולא מול מחשב כל היום. לגבי האופציות שנתת- חשמלאי- אני בודק את הכיוון ומנסה לראות מה ימצא חן בעיני, חשמלאי של בתים לא מדבר בכלל, אני מנסה למצוא נישה מעניינת. אולי הנסדאי אלקטרוניקה? שרברב- ממש לא צוחק, אני מאמין שכל עבודה מכבדת את בעליה. יתרה מזאת, אני מכיר אדם שהוא טכנאי מוצרים לבנים ומרוויח הרבה יותר ממהנדס ממוצע. אבא שלי התלווה אליו ליום עבודה ועד 12 בצהריים הוא עשה בערך 1000 שקל, וככה זה כל יום.

 

כרגע אני מתמקד בבירור של לימודי ההנדסאי, זה יתן לי אפשרות של עבודה במקביל ללימודים ואולי אולי בעתיד גם השלמה למהנדס אם יהיה לי רצון או צורך בזה. מישהו מכיר את המעבר הזה? קראתי שהשלמה למהנדס מהנדסאי חוסך לך כמה קורסי בסיס, נסיתי להבין כמה זה באמת משפיע ולא הצלחתי למצוא תשובה ברורה.

תודה רבה לכולכם.

פורסם

מכיר מישהו שהיה הנדסאי בצבא ועשה הסבה למהנדס מכונות (למד איתי בטכניון). הוא קיבל פטורים ממספר קורסי בסיס כגון שרטוט וכו', אך לא מהמתמטיקות למיניהן (לינארית, חדוא 1 + חדוא 2, מד"ר, מד"ח וכו') וגם לא מהפיסיקות למיניהן. אז בכל מקרה, זה לא מה שיחסוך ממך את כאב הראש.

אם המטרה היא מהנדס, לא נראה לי שתואר הנדסאי יקדמו אותך יותר מידי מבחינה אקדמית.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

נדמה לי שיש כאן קצת ערבוביה, אני יכול לתרום לך מהידע שלי בנוגע להנדסה (חשמל/תוכנה) מהטכניון - בתור בחור מאותו שנתון שלך:

היתרונות -

+ השכר נוח, בתור סטודנט הרווחתי בערך פי 4 מהמינימום [שעתי], כך שמהרגע שהתחלתי לעבוד (סוף שנה ב') הפסקתי לשרוף את מה שחסכתי בעבודה טרם הלימודים - ובתכלס כלכלתי את עצמי וגם חסכתי קצת על הדרך. אחרי התואר כמובן שזה משתפר.

+ המוסד עצמו מאוד מוצלח בתור מוסד אקדמאי, יש לי חברים בכל המוסדות המובילים (תא/עברית/בנג/בר אילן) והיחס לתנאי הסטודנט בטכניון הוא הכי טוב לדעתי (הייתי נציג סמסטר אז אני מכיר את המע' האקדמית מבפנים).

+ תואר מאונ' טובה עם ממוצע טוב מאוד מקל במציאת עבודה, תנאי השוק הם לטובת העובד (נכון להיום)

+ במקום העבודה שלי אני מוקף בבני 40+, חלקים גוייסו ממש לאחרונה. בתור מראיין אין לי שום בעיה עם גיל - הבעיה מתחילה כשיש מרואיין מבוגר שחלש מקצועית ואז אכן פחות סלחניים (לא בגלל שיש משהו נגד אנשים מבוגרים, אלא בגלל שאם הוא לא חזק מקצועית אחרי 10 שנות נסיון אז הוא כנראה לא חזק מקצועית נקודה). כל הסיפורים האלו על המהנדסים שנזרקים למות באחו בגיל 40 ... ברור לי שזה עלול לקרות, אבל בתכלס אני די רגוע.

+ גם אם סיימת את הטכניון עם הישגים לא בשמיים, אתה עדיין תוכל 'להתפשר' על עבודה בשכר פי2+ משכר מינימום.

 

עד כאן יתרונות, מצד שני חסרונות:

- התואר בטכניון לא פשוט לסטודנט רווק צעיר, ובתכלס לבחור נשוי+3 ללא רקע מאוד חזק, וואלה - מאתגר. מאוד. לי אישית היה קשה מאוד בסמסטר הראשון ('הלם קרב'), קשה בשני, ואח"כ זה התנרמל ובשנה האחרונה (מתוך 4) היה ממש כיף. זה לא שהרמה ירדה (הלימודים דווקא מתקשים ככל שהתואר מתקדם) אלא שאתה 'לומד ללמוד'. עם זאת, אם היו לי 3 קטנטנים בבית, אני בספק גדול שהייתי יכול לעשות את זה, ובטוח לא הייתי יכול לסיים עם הנתונים איתם סיימתי.

- מעבר לקושי התואר מבחינת משאבים נדרשים (זמן/כסף/קשב), התואר עצמו קשה. הנדסה זה לא כמו פסיכו' ש(כמעט)כל אחד חרשן מספיק יכול לסיים בהצטיינות, יש כאן עניין של יכולות מסוימות שגם חרשנות-על לא בהכרח תפתור. הכרתי הרבה אנשים -חכמים- שירקו דם חרשו את החיים שלהם סיימו אחרי הארכת התואר בסמסטר או שניים ועדיין הגיעו להישגים בינוניים ומטה.

- שעות העבודה בהייטק הישראלי תובעניות, במהלך השבוע אני מגיע הביתה ב1900-1930.

 

זה ככה על קצה המזלג, השתדלתי לא לחפור מדי.

 

בשורה התחתונה, מהידע המצומצם שנגיש כאן - לא הייתי ממליץ לך ללכת על זה אלא אם אתה בטוח ביכולות שלך ויש לך אחושילינג "גב" בבית, רצוי מאדמנטיום.

אם אתה כן בוחר ללכת על זה וצריך ייעוץ כזה או אחר, וחושב שאני יכול לעזור, מוזמן לדבר איתי.

 

בהצלחה בכל מקרה!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

Keyser - החשבון שלך לגבי רופאים שגוי. הרפא היהודי הממוצע מתחיל ללמוד בגיל 23, מתחיל סטאז' (עבודה כרופא מתחיל, בהשגחה, עם שכר של רופא בדרגה 1 ועם מספר תורנויות בשבוע) בסביבות גיל 29-30, התמחות נמשכת 4-8 שנים כך שמגיע למעמד של רופא בכיר בסביבות גיל 35-38. אם יוצא להשתלמות בחו"ל זה בד"כ עוד שנתיים. צריך להוסיף גם תקופות המתנה בין השלבים השונים, כשלון במבחנים וצרות אחרות, כך שיתכן שיגיע למעמד הבכיר רק בגיל 40-45. כמובן שיש גם מי שמתחיל באחור (שירות קבע, לימודי תואר ראשון לפני הפניה לרפואה וכו'9 שאצלם כל התהליך מתעכב. מצד שני, מי שלא משרת בצבא מקדים את התהליך ב-2-4 שנים.

 

haranza - כדי לקבל תשובה מוסמכת לשאלתך דיברתי עם הבן האמצעי שלי. הוא לומד בבסמסתטר השני תעו"נ בטכניון. 25 שעות פרונטליות בשבוע (כולל הרצאות ותרגולים), מוסיף על זה עוד 30-50 שעות של לימודים בצוותא ותרגול עצמי.

 

השאלה שלך לגבי לימודים "נטו" לא רלונטית - בלי השקעה בתרגול ועוד תרגול ועוד תרגול וקצת שינון תכשל בלימודים.

 

מבחינת הוראה - הטכניון משקיע מאמץ גדול באיכות ההוראה. כמוכן כיום יש בחלק גדול ממקצועות היסוד הרצאות מוקלטות ברשת (גישה לסטודנטים עם סיסמא), כאשר להרצאות אלה כמה יתרונות: ניתנות על ידי טובי המרצים, שכאשר הם יודעים שהם מצולמים מקפידים על כל פסיק בהרצאה, וכמובן שניתן לחזור ולצפות בהרצאות שלמות או קטעים קריניים. דוגמא בולטת היתה לו במכינה - צפה בכל ההרצאות של מריו ליביו שצולמו לפני למעלה מ-15 שנה, אבל איכותן לא תסולא בפז.

 

אור ושאר אנשי הייטק - האם אין לרבים מבין אותם "מבוגרים" (בני 40-50) שלא מצליחים למצוא עבודה בעיה של Overqualification, מצב בו המגייסים חוששים שהמגוייסים יטילו עליהם צל ולכן מרחיקים אותם? או שבאמת יש להם בעיית ידע, כאשר התמחו בתחום מסויים והתרחקו מאחרים, או עסקו בניהול ושכחו את עבודת הפיתוח ברמה שיתקשו לחזור אליה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תשמע, יש דעות לכאן ולכאן.

מנק' המבט שלי, בתור אדם מתוך התעשייה, שעובד בחברה מאוד רצינית שבדיוק עכשיו מתפתחת ומגייסת בקצב מטורף: היתרונות של מהנדס חזק עם נסיון עולים בהרבה (הרבה, והרבה) על עניין הoverq. אצלנו בחיים לא נפסל מועמד על הדבר הזה.

אבל אצלנו החברה מאוד performance-oriented ולכן יש פחות פוליטיקה, כך שאולי בחברת ענק בה העובדים כבר לא בתוך התווך של מקסימום ביצוע/skills ויותר בתווך של מקסימום שריון-עמדה זה יותר נפוץ. אני לא מתכוון להעיד בנחרצות על דברים שאיני בטוח בהם.

 

ויש עוד משהו קריטי שחשוב לציין: הדור הנוכחי אינו הדור הקודם. מדברים הרבה על 'מהנדסים זקנים' ושוכחים שתחום ההייטק עבר אבולוציה מטורפת בעשורים האחרונים, והדור "שלי" (שנות 80) אינו שקול לדור של שני עשורים אחורה. הדור שלי, ובטח של צעירים ממני, גדל ממש יחד עם המחשבים, ולכן אני סבור שהוא סתגלתן יותר עבור התחום הזה.

ונכון שאפשר לטעון שאין אנו יודעים מה יהיה עוד 10 שנים ואולי אחד כמוני יהפוך להיות deprecated עד אז, אני מניח שנחיה ונראה (:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

מישהו יכול להסביר לי את העניין של overqualified? מה אכפת לחברה אם בנאדם כזה מגיע להתראיין למשרה X? שיבהירו לו שהשכר הוא בהתאם לרמה נמוכה יותר וזהו. לומר למישהו שהוא טוב מדי בשביל משרה זה קצת מגוחך

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.

×
×
  • תוכן חדש...