Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3959 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים :)

 

בעלי ואני עומדים בפני התלבטות מאד קשה ונשמח אם תוכלו לייעץ :roll:

 

אנחנו מחפשים רכב קטן , חסכוני, ובסכום של עד 25,000 (אה, ועם ק"מ פחות מ100,000)

יש מישהו שיכול למכור לנו יונדאי גטס 2006 (מנוע 1400, gli) עם 43,000! :shock:

הבעיה היא שהמון אנשים אומרים לנו שזה רכב ששותה דלק בצורה לא הגיונית :cry:

 

אז: מצד אחד מציאה לא נורמלית ומצד שני אנחנו לא יודעים אם עניין הדלק שווה את זה.. מה אתם אומרים?

פורסם

הגטס אכן אמין ולא יקר לאחזקה,פחות מצטיין בדלק,אבל לאחר מתיחת פנים הרכב קיבל מנוע 1.4 שהוא יותר חיסכוני,מבעלי רכב בערך 1/12-13 תלוי במסלול,אם הרכב שמוצע לכם ברמת שמור עם היסטורית טיפולים הייתי הטלך עליו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

2006 עם 1.4? תבדקי שזה לא 1.35.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

ככל זכור לי מנועי ה 1,399 הגיעו בסוף שנת 2006. בכל מקרה קל לבדוק את זה, פותחים את מכסה המנוע ורואים מה רשום על המנוע עצמו, 12V (המנוע הישן) או 16V החדש.

יותר מחשידים אותי הנתונים היפים של הרכב. מי המוכר? בדקת מה רשום ברשיון?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ב2006 נמכרו שני המנועים,

ניתן גם לבדוק ברישיון - אם המנוע הוא 82 כ"ס, זה 1.35. אם המנוע הוא 97 כ"ס, זה ה1.4 החדיש יותר.

היה לי 1.4 GLX 2008 אוטומטי, בעיר בממוצע 1:11.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא יודע מה איתך... 43000 ק"מ לרכב שגילו מתקרב ל-10 שנים. לרגע לא הייתי מאמין, נכון שיש רכבים שזה באמת הקילומטראז' שלהם, אבל אני מניח שברובם המכריע מישהו "שיחק" עם הקילומטראז'. קח את הקילומטראז' הרשום תמיד כהמלצה...

 

רכב עם ממוצע של פחות מ-10,000 ק"מ לשנה צריך להדליק נורות אדומות, אבל בהחלט יתכן שאני טועה...

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

אם יש היסטוריית טיפולים שמוכיחה שזה הק"מ אז אין בעיה.

לדודה שלי יש טרנספורטר בן 5.5 שנים עם 28 אלף ק"מ, יד ראשונה ואמיתי לגמרי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

היסטוריית טיפולים לא אומרת כלום מבחינתי. לא בעיה לעקוף את זה עם קצת תחכום.

 

לעשות טיפול לבד\במוסך לא מורשה יבואן כשצריך, להוריד קילומטראז' אחרי תקופה וללכת לעשות טיפול במוסך מורשה יבואן לצורך הרישום "המסודר".

 

אני אאמין לכזה קילומטראז' רק כשאכיר את הבעלים באופן אישי ויהיה לי מידע על הקילומטראז' הממוצע שלו.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

אני קורה פה לפעמים דברים שפשוט לא יודע אם לצחוק אן לבכות...

 

מה שאתה אומר זה ככה:

 

קניתי רכב בשנת 2006, נסעתי עליו 15.000 ק"מ, בשנת 2007 שילמתי כמה מאות שקלים לאיזה חאפר שיוריד לי את הק"מ ל 3000, באתי למורשה ועשיתי טיפול.

 

בשנת 2008 עוד פעם שילמתי שיורידו ל 6000, באתי למורשה לעשות טיפול. ראה שהברקסים כבר שחוקים אחרי 6000 ק"מ...לא הבינו למה.

 

בשנת 2009 עוד פעם אותו תרגיל, עוד 300 ש"ח לאותו חאפר. וככה כל שנה...

 

נשמע מאוד הגיוני, נכון?

 

וכל זה רק כדי שבמכירה יהיה לי 40.000 ק"מ על השעון ואני אקבל על הרכב 3000 ש"ח מעל מחיר השוק?

 

----------------

 

אני מכיר לא מעט מכוניות עם קילומטרז' נמוך מאוד, אמיתי לגמרי.

 

יש אנשים שנוסעים פחות מ 5000 ק"מ בשנה ועדיין מעדיפים להחזיק רכב מטעמי נוחות למרות שזה לא משתלם כלכלית.

 

הרי בשביל שהממוצע של 17.000 בשנה ישאר כזה, מישהו צריך למשוך אותו כלפי מטה כדי לאזן את כל אלו שנוסעים 30.000-40.000 ק"מ בשנה.

 

בכל מקרה, קילומטרז' נמוך לא מבטיח שום דבר ולא מהווה תעודת אחריות למצבו הטוב של הרכב.

 

 

פורסם
היסטוריית טיפולים לא אומרת כלום מבחינתי. לא בעיה לעקוף את זה עם קצת תחכום.

 

לעשות טיפול לבד\במוסך לא מורשה יבואן כשצריך, להוריד קילומטראז' אחרי תקופה וללכת לעשות טיפול במוסך מורשה יבואן לצורך הרישום "המסודר".

 

אני אאמין לכזה קילומטראז' רק כשאכיר את הבעלים באופן אישי ויהיה לי מידע על הקילומטראז' הממוצע שלו.

 

א איך אתה קונה רכבים מאנשים ? מזמין אותם לקפה ?נפגש סופי בשבוע ? איך אתה אמור להכיר אנשים באופן פרטי? היסטורית טיפולים באה לתת מידע.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

לא, אני ארכוש רכב רק עם קילומטראז' שניראה לי סביר לשנתון. בד"כ בעבור רכבים עם קילומטראז' נמוך מאד נדרש מחיר מעל המחירון, לא אשלם תוספת משמעותית על תכונה שאין באפשרותי לאמת. וכן, אין לי אפשרות לאמת שום קילומטראז', גם כזה שניראה "סביר", אבל במצב הזה, הסיכוי לזיופים, כך אני מניח ויכול להיות שאני טועה, הוא יותר נמוך.

 

היסטוריית טיפולים היא בסה"כ עוד מכשול לרמאים, אם הם מעט מתוחכמים, אפשר גם לעקוף אותה.

 

המצב האידיאלי הוא לרכוש את הרכב מאדם שאני מכיר, ויודע דבר או שניים על הרגלי הנסיעה שלו.

 

להחזיק רכב בשביל 4K קילומטרים בשנה? יותר זול לנסוע במונית.

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

שוב פעם - תהיה ריאלי.

 

אם זה רכב שנת 2006 ומראים לך 9 כרטיסי טיפול עם התקדמות עקבית של קילומטרז' ורישיונות רכב עם התקדמות עקבית של כמה שנים אחורה (בשנת 2010 התחילו לרשום קילומטרז' בטסט) - אז זה אמיתי.

 

לא הגיוני שמישהו זייף כל כך הרבה פעמים בשביל להרוויח כמה שקלים.

 

נכון שלא משתלם בכלל להחזיק רכב שנוסע מעט מאוד. אנשים עושים זאת מטעמי נוחות, בשביל לא להיות תלוים בתחבורה ציבורית.

 

 

פורסם (נערך)
אני קורה פה לפעמים דברים שפשוט לא יודע אם לצחוק אן לבכות...

 

מה שאתה אומר זה ככה:

 

קניתי רכב בשנת 2006, נסעתי עליו 15.000 ק"מ, בשנת 2007 שילמתי כמה מאות שקלים לאיזה חאפר שיוריד לי את הק"מ ל 3000, באתי למורשה ועשיתי טיפול.

 

בשנת 2008 עוד פעם שילמתי שיורידו ל 6000, באתי למורשה לעשות טיפול. ראה שהברקסים כבר שחוקים אחרי 6000 ק"מ...לא הבינו למה.

 

בשנת 2009 עוד פעם אותו תרגיל, עוד 300 ש"ח לאותו חאפר. וככה כל שנה...

 

נשמע מאוד הגיוני, נכון?

 

וכל זה רק כדי שבמכירה יהיה לי 40.000 ק"מ על השעון ואני אקבל על הרכב 3000 ש"ח מעל מחיר השוק?

 

----------------

 

אני מכיר לא מעט מכוניות עם קילומטרז' נמוך מאוד, אמיתי לגמרי.

 

יש אנשים שנוסעים פחות מ 5000 ק"מ בשנה ועדיין מעדיפים להחזיק רכב מטעמי נוחות למרות שזה לא משתלם כלכלית.

 

הרי בשביל שהממוצע של 17.000 בשנה ישאר כזה, מישהו צריך למשוך אותו כלפי מטה כדי לאזן את כל אלו שנוסעים 30.000-40.000 ק"מ בשנה.

 

בכל מקרה, קילומטרז' נמוך לא מבטיח שום דבר ולא מהווה תעודת אחריות למצבו הטוב של הרכב.

 

 

אני לא בקיא במחירונים, ולא יודע עד כמה קילומטראז' נמוך מעלה את ערך הרכב.

יצא לי להתקל באנשים שהתגאו בפני שהם נוסעים 60-70 אלף ק"מ בשנה, וכל שנה לפני הטסט מורידים 50 אלף מהמד.

 

בהחלט יתכן שברכב זול כמו יונדאי גטס זה לא "כדאי כלכלית" כל העיסוק הזה, כאמור, איני בקיא במחירונים.

ברכבים אחרים, יותר יקרים, הכדאיות היא הרבה יותר גבוהה, במיוחד אם הנסועה השנתית היא גבוהה.

 

כל שאני אומר הוא שאם אדם בחר לרכוש רכב עם ממוצע קילומטראז' שנתי נמוך מאד, שיפקח עיניים ולא יאמין באופן אוטומטי למה שרשום בשעון.

 

לידיעתך, באתרים סינים מוכרים ערכות לצורך שינוי הקילומטראז' בפחות מ-50$. בהמון רכבים ניתן לשנות את הקילומטראז' ב-2 דקות ע"י חיבור למחשב הרכב. סתם שתדע...

 

שוב פעם - תהיה ריאלי.

 

אם זה רכב שנת 2006 ומראים לך 9 כרטיסי טיפול עם התקדמות עקבית של קילומטרז' ורישיונות רכב עם התקדמות עקבית של כמה שנים אחורה (בשנת 2010 התחילו לרשום קילומטרז' בטסט) - אז זה אמיתי.

 

לא הגיוני שמישהו זייף כל כך הרבה פעמים בשביל להרוויח כמה שקלים.

 

נכון שלא משתלם בכלל להחזיק רכב שנוסע מעט מאוד. אנשים עושים זאת מטעמי נוחות, בשביל לא להיות תלוים בתחבורה ציבורית.

 

מסכים איתך שבמקרה הנ"ל הסבירות היא נמוכה (במידה ויש תיעוד טיפולים מסודר במורשה), אבל קיימת. אולי הקילומטרז' האמיתי הוא 40 אלף לשנה ומישהו החליט שבא לו להוריד קילומטראז', ואם כבר אז למה לא להתפרע? :-)

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

אבל בגישה הזאת יכול להיות שרכב שנראה לך סביר עם 80.000 ק"מ תוך 5 שנום בפועל עשה 280.000 ק"מ וכדי להסתיר זאת ביצעו את הזיוף ההזוי הזה כל שנה לפני כניסה לטיפול וטסט...

 

 

פורסם

אכן, בגלל זה רשמתי את זה:

 

וכן, אין לי אפשרות לאמת שום קילומטראז', גם כזה שניראה "סביר", אבל במצב הזה, הסיכוי לזיופים, כך אני מניח ויכול להיות שאני טועה, הוא יותר נמוך.

 

 

אני מסתכל על זה באופן מתמטי לחלוטין, הסתברותית, הקבוצה של המכוניות בעלות הקילומטראז' הסביר כוללת רוב מוחלט של מכוניות כשרות. הקבוצה של המכוניות בעלות הקילומטראז' הנמוך במיוחד, כוללת בתוכה אחוז ניכר, להערכתי, של מכוניות שעברו שינוי ק"מ.

 

מכאן המסקנה המתמטית היא שאם אני רוכש רכב עם קילומטראז' נמוך במיוחד הרי שהסיכוי לרכוש רכב לא כשר הינו גבוה יותר.

 

אין 100% ברכישת רכב משומש מאדם זר, והמחיר של מכוניות משומשות מגלם בין היתר את הסיכון הזה.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

×
×
  • תוכן חדש...