Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כנס לפה, אלא תוצאות המבחן של הפאביה. משמאל לתמונה יש "Download Report" - תלחץ עליו והוא יוריד לך קובץ עם תוצאות המבחן המלאות.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

מה שרואים שם זה פאביה 2007 לכל היותר. העניין הוא שבפאביה ספורט יש תוספת של שתי כריות אוויר ולא ברור אם זה משפיע על התוצאות או לא

פורסם

איך אף אחד עדיין לא הציע פיאט בראבו ידנית 2009-2012

???

זה בול מה שהבחור מחפש, ועוד יישאר לו עודף (הרבה עודף)

If you wanna turn, turn, don't brake

פורסם

כי הוא רוצה ידני, חזק וקטן. הבארבו הידניות רובן מגיעות עם המנוע בלי הטורבו (90 כ"ס) וזה הכל חוץ מחזק. מה גם שהיא גדולה יותר.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

הבראבו זה אוטו מעולה, אך הבעיה היא שאין בשוק ידניות עם המנוע המוגדש. מה שברור הוא שאני לא הולך להתעסק עם גיר רובוטי

פורסם

חפשתי רכב עם דרישות דומות לשלך לפני כחצי שנה, עם דגש על ידני בלבד.

 

לצערי ולצערך בשנתונים האלה האופציות הידניות די מעטות.

בסוף הלכתי על פאביה 2012 , נכנסת בתקציב שלך (אבל מנוע 1400, לא 1600) ויכול להגיד שמרוצה מכל רגע שאני נוהג בה. הרכב נוח, כייפי לנהיגה, מתנהג מצויין מבחינת מתלים והיגוי, מושבים נוחים ביותר, לא מרגיש שחסר כח ב 1400, ה 1600 בטח ירגיש חזק משמעותית.

בגז' גדול מאוד יחסית לקטגוריה, והרכב מרגיש מרווח מבפנים (אני 1.84 על 90 ק"ג).

 

הדברים שהטרידו אותי לפני שרכשתי -

1. 4 כוכבי בטיחות, לעומת 5 בפיאסטה למשל. אין מה לעשות, מניח שקיים הבדל קטן, זכור לי שבדקתי בדוחות והיו הפרשים קטנים באחוזים, לא משהו משמעותי.

2. ברכב שלי עם מנוע 1400 סמ"ק קיימת חגורת טיימינג (מה שהוחלף בהרבה רכבים חדשים בשרשרת טיימינג שלא דורשת החלפה). מבירורים שעשיתי במוסכים (רון וכו') - הטיפול של ההחלפת טיימינג יעלה בסביבות 2500 ש"ח. אבל זה יגיע אצלי רק בעוד כשנתיים+, אז זאת לא הייתה סיבה לוותר.

תבדוק מה יש במנוע 1600.

3. מחירי ביטוח גבוהים יחסית לסקודה - תבדוק לפי הנתונים שלך. אני קבלתי כמה הצעות מאוד גבוהות והצעה אחת שפויה ואף אטרקטיבית, אז זה מה שסימן V על הסעיף הזה.

4. מחירי חלפים גבוהים, של סקודה ובכלל של צ'מפיון. אבל מצד שני מבדיקות שעשיתי המנוע האטמוספרי1400 נחשב ותיק ומוכח, מאוד אמין, גיר ידני זה באופן כללי דבר שלא אמור לעשות בעיות, אז נקווה לטוב.

בינתיים עשיתי טיפול תקופתי אחד, עלה מחיר ממוצע+ אבל לא משהו נורא.

 

בשורה התחתונה - אני מאוד ממליץ על פביה ידנית.

פורסם

תודה על התשובה המפורטת !

אני מתכוון לרכוש את מנוע ה1.2 tsi.

בכל זאת רציתי לשאול: 1) כמה עולה לך טיפול גדול וכמה טיפול קטן והאם אתה מטפל בצ'מפיון או במוסכים אחרים ?

2)מה היא צריכת הדלק ב1.4 שיש לך

3) איך האוטו מבחינת בידוד רעשים בכביש מהיר ?

פורסם (נערך)

במנוע ה- 1.4 צריכת הדלק ממה שאני מכיר מניסיון עם 3 פולקסוואגן פולו ו 2 סיאט קורדובה עם מנוע דומה למנוע הנ"ל - מעולה.

בערך 1:12 - 1:11 בעיר, מחוץ לעיר 1:20, משולב בערך 1:15-1:16 (מדוד אחרי עשרות ואולי מאות בדיקות ;) ).

עלות טיפולים - צריך לעשות סקר שוק כי יש הבדל גם בין המוסכים של צ'מפיון, למשל בחודש שעבר הכנסנו את הרכב של המשפחה לטיפול גדול לא כולל טיימינג (פולו 2007 1.4 ידנית 80 כ"ס) במורשה צ'מפיון שהם לקוחות שלו מעל 12 שנה ועלות הטיפול היגיעה ל 1100 ש"ח, מחיר מאוד סביר (במוסך אחר של צ'מפיון שילמתי על טיפול זהה לפולו דומה כ- 200 ש"ח יותר).

מחלות: מצערת נוטה להתלכלך מהר (לא משהו היסטרי, צריך לנקות אותה מדי פעם), סלילי הצתה נוטים לשבוק חיים דיי מהר (יכול להיות שסידרו את זה בדגמים היותר חדשים, זה מה שיצא לי לחוות באותם רכבים של המשפחה). מעבר לכך - רכב דיי אמין אם מטפלים כראי.

בנוגע למנוע ה 1.6, גם מאוד מוצלח, היה לי אותו בלאון 2002 ובגולף 1999 עם גיר רגיל (עבר שינוי קל בדגמים החדשים לפי מה שהבנתי אבל הרוב נישאר דומה).

הטיפולים קצת יותר זולים מה 1.4, לדעתי הוא עדיף על ה 1.4, אין 2 רצועות כמו ב 1.4 אלא רק רצועה אחת.

מה שכן, יש לו מחלה של פלאנג' מים שנוטה להתעוות ולגרום לנזילת מים, העלות שלו לא גבוהה וכדאי להחליף באופן יזום ביחד עם החלפת טיימינג+משאבת מים כדי לחסוך כאב ראש.

 

בנוגע למנוע ה 1.2 אינני מכיר מבחינת טיפולים ואמינות, חכה למה שיגידו חברי הפורום.

 

שורה תחתונה: היום אני נוהג ביונדאי I20 שמתקרבת ל 160000 ק"מ. ההבדלים במחירי הטיפולים לא כל כך גבוהים ועם כל הכבוד לאמינות של היונדאי - היא לא מהנה לנהיגה כמו הפאביה/פולו/איביזה. ההגה של היונדאי לא מתקשר בכלל אבל מבחינת עבודה היא עושה את העבודה בצורה טובה ונותנת תמורה טובה למחיר.

יש את ה I20 עם מנוע ה 1.6 ידני ו 125 כ"ס שאולי יכול לעניין אותך, יש כמה למכירה ביד 2 לדעתי היא תעניין אותך יותר אבל אני אישית במצב שלך הייתי הולך על אחת מה VAG- יות או עם מנוע 1.2TSI או 1.6 ידנית.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם

אני מתכוון לרכוש את מנוע ה1.2 tsi.

בכל זאת רציתי לשאול:

1) כמה עולה לך טיפול גדול וכמה טיפול קטן והאם אתה מטפל בצ'מפיון או במוסכים אחרים ?

לאחר הרכישה (חדש),טיפלתי שנתיים (משך האחריות) במורשה פתח תקווה,ככה שטיפולים 15K 30K ו45K נחשבים "קטנים" אז כל אחד עלה סביב 650-750ש"ח.

טיפול גדול לאחרי תום האחריות (60K) עלה לי אצל רון 1600ש"ח

לאחרונה החלפתי רפידות אחוריות+קדמיות,עלה 900ש"ח (כל המחירים כוללים מע"מ)

אתה יכול לעשות סקר מחירים בין מוסך מורשה לעוד מוסכים מורשים,לפעמים יש הפרשים משמעותיים

2)מה היא צריכת הדלק ב1.4 שיש לך

הצריכה ב1.2 די טובה אם אתה רגוע ובהתאם למהירות החוקית,או טיפה מעל (1:13 בעירוני,וב1:17 די קבוע בבינעירוני,תוואי משתנה מאוד)

 

אם אתה עובר כבר לקצת-הרבה מעל החוקי בבינעירוני סטייל כביש 6\431 ושות' אז הצריכה יורדת אבל גם לא באופן דרסטי (סדר גודל של 1:12.5 ממוצע)

3) איך האוטו מבחינת בידוד רעשים בכביש מהיר ?

בידני בהילוך חמישי על 120 המנוע מתייצב על 3K סל"ד אז די שקט,כמובן שאם המזגן עובד אז צריך טיפה להגביר את הקול אם מדברים ברכב\בסלולר (דיבורית)

ככה שיחסית די טוב.

אומנם שאלת אותו אז גם אני עניתי ;)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

חברה אתם נהדרים ! עניתם לי על כל השאלות :)

שאלה אחרונה,

האם בפאביה 1.2 יש חגורת טיימינג או רצועה ? ואם זו חגורה אז כל כמה ק"מ צריך להחליף ?

פורסם

יש שרשרת טיימינג, שמוחלפת הרבה פחות מרצועה. אם זאת יש לבדוק כי הוחלף מותחן הטיימינג והשרשרת למעודכנים . סימפטום של הישן זה בהתנעה של מנוע קר יש רעש חזק.

פורסם

כעיקרון היבואן החליף את שרשראות האלה באופן יזום נכון ?

יש בדיקות מכניות אחרות שמומלץ לשים לב אליהן או לשאול לגביהן ?


×
×
  • תוכן חדש...