Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הארכת אחראיות על הגיר האוטומטי של פורד פוקוס ופיאסטה מ-20111 ואילך


alex1978
שימו לב! השרשור הזה בן 3273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בד"כ היצרן והיבואן מגיעים להסדר ביחס לעלות העבודה שמשלומת ע"י היצרן (נמוכה מהמקובל, אך עדיין לא אמורה לגרום להפסד), החלפים מסופקים ע"ח היצרן.

 

ברור שליבואן יש יכולת השפעה על היצרן, במקרה של הפוקוס נמכרו קרוב ל-12K פוקוסים בשנה הראשונה, ובשנים שלאחר מכן הכמות נחתכה משמועתית. אם היבואן מצליח לשכנע את היצרן שללא פעולה מיידת מבחינתו, מוניטין המותג עלול להשחק קשות, אז בהנחה שהשוק חשוב מספיק (מבחינת מכירות, השפעה על דגמים אחרים, מיצוב מול יצרנים אחרים וכד'), לרב היצרן יירתם למאמץ שיפור התדמית והמוניטין.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כנראה כדי שגיר כפול מצמדים יפעל במיטבו הוא צריך לפגוש מנוע עם עקומת מומנט שטוחה ככל האפשר. מנועי טורבו קל יותר לכוון לתפוקה כזו.

אני מכיר כפול מצמדים שעובד סבבה בקיה סיד - מנוע 1.6 ללא טורבו.

 

...כי בפוקוס 1.6 בסיסית אופי המנוע ותפעול התיבה מוציאים כל רצון לביצוע נהיגה נמרצת.

זה לא רכב ספורט אלא משפחתית אך ניהוג זה בין היתרונות הבולטים של הפוקוס.

בכל היתר היא בינונית.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, לפי מה שנאמר בכתבה אפשר לראות שליבואנית יש מנוף לחץ על היצרנית

 

ברגע שפורד ארה"ב הכירה בבעיה והאריכה את האחריות על התיבות האלה, למשך הזמן שרשום למעלה, ומכיוון שמדובר באותם גירים למעשה (שמיוצרים על ידי GETRAG) ברכבים שנמכרים בארה"ב וגם בשאר בעולם, אז הרבה יותר קל היה לדלק מוטורס לדרוש את אותם תנאים. אני מניח.

 

סביר או אפשר לקוות שהאחריות תוארך גם על הפיאסטות כי זה אותו גיר בדיוק (עם אותן בעיות, בגדול).

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר כפול מצמדים שעובד סבבה בקיה סיד - מנוע 1.6 ללא טורבו.

 

+1, הגיר בסיד עובד מצויין, והוא בעיני המוצלח ביותר מכל המשפחתיות. ה-DSG אמנם יותר מהיר ממנו, אך הפשרה ההנדסית שביצעו מהנדסי קיה בכל הקשור למהירות, מוצלחת יותר לנהג המשפחתי. אם אני לא טועה, המצמדים בגיר של קיה הם רטובים - מישהו יכול לאשר זאת?

 

בלי קשר, לדעתי הקיה סיד הנוכחית היא אחת המשפחתיות המוצלחות ביותר היום.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר כפול מצמדים שעובד סבבה בקיה סיד - מנוע 1.6 ללא טורבו.

 

זה לא סותר את מה שכתבתי.

עקומה שטוחה אומרת למעשה שאין פערי מומנט שהתיבה צריכה להתמודד איתן בהחלפות. לחילופין (ובנוסף), חלוקה נכונה של יחסי העברה, גורמת לכך שאין "בורות". אין פה המצאות.

האם כשאתה כותב "עובד סבבה" אתה מתכוון מעולה כמו TSI+DSG7 תקינים?

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רכב ספורט אלא משפחתית אך ניהוג זה בין היתרונות הבולטים של הפוקוס.

בכל היתר היא בינונית.

שילוב המנוע-גיר בפוקוס 1.6 הרובוטית הוא כזה שדי מוציא לך את החשק לבצע איתה "ניהוג". הפיאט בראבו של אשתי הייתה עדיפה עליה בכל אספקט דינמי מלבד פידבק מההגה (שמאוד לקוי בפיאט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לגבי עקומות המומנט של הפיאסטה והפורד אבל לא נשמע לי סביר שיש שם משהו חריג מבחינת העקומה. בנוסף, הבעיה הנפוצה בגיר נובעת מאטם פנימי פגום שגורם למעבר שמן מהתיבה עצמה אל הקלאצ'ים היבשים.

גם מבחינת עקומת המומנט - כמה כבר חריגה היא יכולה להיות שהבעיה תתחיל לעיתים כבר אחרי 10 אלף ק"מ?!.

 

לדעתי, סביר יותר שיש איזשהו פגם תכנוני מהותי בגיר (וגם אז - למה זה לא קורה לכולם?!) שהמהנדסים לא ממש מצליחים להתגבר עליו.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לגבי עקומות המומנט של הפיאסטה והפורד אבל לא נשמע לי סביר שיש שם משהו חריג מבחינת העקומה. בנוסף, הבעיה הנפוצה בגיר נובעת מאטם פנימי פגום שגורם למעבר שמן מהתיבה עצמה אל הקלאצ'ים היבשים.

גם מבחינת עקומת המומנט - כמה כבר חריגה היא יכולה להיות שהבעיה תתחיל לעיתים כבר אחרי 10 אלף ק"מ?!.

 

לדעתי, סביר יותר שיש איזשהו פגם תכנוני מהותי בגיר (וגם אז - למה זה לא קורה לכולם?!) שהמהנדסים לא ממש מצליחים להתגבר עליו.

 

כל ההתייחסות שלי לעניין התפקוד, התעלם לחלוטין מאמינות. ההתייחסות הייתה להשוואה בין שילובי מנוע וגיר כאשר הם תקינים. עקומת מומנט ישרה תורמת להחלפות חלקות. זו הייתה ההתייחסות.

גיר דפוק יכול להיות בלי קשר אם הוא משולב עם אטמוספרי או גודש. זה עניין אחר לחלוטין. הDSG למשל, בעבר לפחות, תפקד נהדר, ולמרות זאת היה רווי בעיות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שmunir1 אמר, היבואן בא ליצרן ואומר לו שהלקוחות הכי גדולים שלו (חברות בליסינג), אלה שקונים 500 יחידות כל הזמנה, תקועים עם מלאי עצום של פוקוסים שלא מצליחים למכור גם ב 20% פחות מהמתחרות. בקצב הזה אין סיכוי שהן ימשיכו לקנות פוקוסים.

וכך היבואן סוחט עוד שנתיים אחריות נוספות לקונה יד שנייה.

 

במצב שיש בעיה באטם והיבואן מחליף קלאצ'ים על ימין ועל שמאל, אני לא רואה איך היבואן באמת נכנס בעובי הקורה ומתקן את מקור הבעיה, אלא שם פלסטר, יקר מאוד יש לציין.

אותי אישית הארכת האחריות לא קונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש לי פטנט גאוני לכל הגירים הרובוטים כפולי המצמדים למינהם!

במקום לשים 2 מצמדים אפשר לשים אחד,

אבל אז יש את הבעיה של ההעברת ההילוכים הלא נעימה, אז במקום לתת לרובוט שמעביר הילוכים לא נעים לשלוט בקלאצ' אולי אפשר לשים לנהג דוושת רובוט כזאת שהוא יכול לנתק ולחבר את הקלאצ', בנוסף, במקום שהרובוט יצטרך לנחש איזה הילוך להעביר לנהג יהיה בורר שהוא יוכל לבחור בו הילוכים, והנה! נפתרה הבעיה, אלך לרשום פטנט ואתחיל להרוויח מיליונים.:-D

 

ובנימה אחרת,

מזל שהיצרן לקח אחריות על התקלה ומקווה שיגיעו לפתרון כבר עם כל ה"באגים" והמחלות ילדות של הטכנולוגיה הזאת.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

בוא ניתן לך רכב עם שני דוושות מצמד, שני בוררי הילוכים ונראה אותך :twisted:

 

זה לא סותר את מה שכתבתי.

עקומה שטוחה אומרת למעשה שאין פערי מומנט שהתיבה צריכה להתמודד איתן בהחלפות. לחילופין (ובנוסף), חלוקה נכונה של יחסי העברה, גורמת לכך שאין "בורות". אין פה המצאות.

האם כשאתה כותב "עובד סבבה" אתה מתכוון מעולה כמו TSI+DSG7 תקינים?

אני לא חושב שפוקוס 1.6 מייצרת איזשהם פערי מומנט אימתניים אשר יתמכו בתיאוריה הזו. מעבר לכך, כפי שצוין מקודם הגיר מתפקד בסדר גמור אצל רנו (of all places) ומכיוון שתפקוד הרובוט (כלומר תוכנה) בעלי חשיבות לא מעטה ההנחה כי האשמה רובצת על התוכנה של פורד אפשרית. ייתכן שפורד משתמשים ברכיב קריטי כזה או אחר בעל איכות נמוכה יותר על מנת לחסוך עלויות אך זו ספקולציה לא מבוססת.

 

DSG תמיד ייתן לך את ההעברה המהירה ביותר, רוב הזמן אין בכך כל צורך - ייתכן שזה פוגע באמינות של הגיר. הגיר של קיה ככל הנראה מעט איטי יותר אך פעולתו נעימה ונראה כי אמינותו טובה (אחרת היינו כבר שומעים).

 

בלי קשר, לדעתי הקיה סיד הנוכחית היא אחת המשפחתיות המוצלחות ביותר היום.

מצטרף. סקירה בדרך...

 

לסיום, כתבו מקודם שהמהלך הזה אינו פותר את הבעיה וזה אכן המצב. זה נותן שקט נפשי (יחסי) לזמן קצוב.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על לקיחת האחריות.

כך צריך להתנהג.

זה אולי המקום להציף שאלה למומחים.

אם אני מבין נכון יש את אותו הגיר בדיוק ברנו מגאן, שם הוא מפגין אמינות מצוינת.

איך, למה, כמה?

אתה בטוח שיש את אותו גיר בדיוק ברנו מגאן?

 

ברנו זה לא גיר של ניסן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי ברנו הוא מתצורת רנו ונקרא DCT, נמצא בקליאו, בפלואנס ובמגאן וכנראה שבעוד דגמים, משודך בעיקר למנוע הדיזל.

בקליאו הוא מחובר למנוע הבנזין.

ניסן נוהגים להשתמש בגיר רציף.

התיבה הרציפה של ניסאן נמצאת בפלואנס ובמגאן בנזין,מחליפה את הDP0 או בשמה האחר AL4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברנו זה לא גיר של ניסן?

 

על פי האתר של גטרג, יצרן הגיר שבשימוש בפוקוס ובפיאסטה, דגם הגיר הוא 6DCT250 ופרט לרכבי פורד שונים הגיר בשימוש גם ב: רנו קפצ'ור, רנו קליאו ו- RS, רנו מגאן קופה ו-GT, רנו סניק, קורוס 3 ו-5.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...