Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו שמע על מנוע מסוג Wankel engine ?


martines
שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במקרה נתקלתי במנוע המעניין הזה, http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine

מישהו מכם נתקל ברכבים שמונעים על ידי מנוע כזה ?

יש בכלל מכונאים שמכירים אותו ?

נראה מאד מעניין. מנוע עם הרבה ייתרונות :



- המנוע הרבה יותר פשוט ממנוע בנזין

- קל יותר מכיל הרבה פחות חלקים נעים

- מפיק הרבה יותר כח ביחס למנוע בנזין באותו משקל

ועוד ועוד.... רשימת הייתרונות ארוכה מאד :

 

 

Prime advantages of the Wankel engine are:

[11]


    [*=left]A far higher power to weight ratio than a piston engine
    [*=left]It is approximately one third of the weight of a piston engine of equivalent power output
    [*=left]It is approximately one third of the size of a piston engine of equivalent power output
    [*=left]No reciprocating parts
    [*=left]Able to reach higher revolutions per minute than a piston engine
    [*=left]Operates with almost no vibration
    [*=left]Not prone to engine-knock
    [*=left]Cheaper to mass-produce as the engine contains fewer parts
    [*=left]Superior breathing, filling the combustion charge in 270 degrees of mainshaft rotation rather than 180 degrees in a piston engine
    [*=left]Supplies torques for about two thirds of the combustion cycle rather than one quarter for a piston engine
    [*=left]Wider speed range gives greater adaptability
    [*=left]It can use fuels of wider octane ratings
    [*=left]Does not suffer from "scale effect" to limit its size
    [*=left]On some Wankel engines the sump oil remains uncontaminated by the combustion process requiring no oil changes. The oil in the mainshaft is totally sealed from the combustion process. The oil for Apex seals and crankcase lubrication is separate. In piston engines the crankcase oil is contaminated by combustion blow-by through the piston rings.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ידוע גם כמנוע רוטורי, ייתרונות מדהימים והספקים מעולים.

MAZDA RX8 - מצויידת במנוע כזה.

בקצרה אפשר לסכם שהבוכנה המשולשת שורפת את הפינות שלה מהר מאוד ולכן לא מאוד נפוץ המנוע הזה קיים אבל לא נפוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, מזדה רכשה מ-וונקל עצמו את הטכנולוגיה (שנכשלה בשנות ה50)

כל סדרת ה RX (הספורטיבית, שאין בארץ כמעט בכלל) מצוידת במנוע הנ"ל.

 

מכוון שהמנוע עובד בצורה מעגלית-משולשת (הסבר בסרטון מעל) כל סמ"ק במנוע מנוצל 3 פעמים.

ולכן מנוע בנפח 1200 (הנפוץ מבניהם) מקביל למנוע 3600 מבחינת הספק.

 

החסרונות רבים ומשמעותיים מכדי לעשות בו שימוש המוני:

-צריכת שמן רבה שגורמת לזיהום אוויר.

-בלאי מהיר מאד. טיפול "אוברול" מלא אחת ל 100K. בשימוש סביר.

בפועל, מצריך התמדה לבדיקת שמן והתלהבות כללית מהספק המרשים מקצרים את חייו משמעותית.

Golf MK4 TDI 1999

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה גם בישראל רכב שמונע ע"י מנוע וונקל רוטורי, NSU פרינץ או משהו כזה. אם אני לא טועה, בגלל אמינות לא מי יודע מה ומנועים שהלכו על ימין ועל שמאל, משרד התחבורה אישר להחליף את המנועים לכאלה של סובארו.

היתרונות של המנוע הזה גדולים, הספק מטורף מנפח קטנצ'יק - ה-RX8 למשל מפיקה 230 כ"ס מ-1.3 ליטר - איזון יותר טוב שגורם לפחות ויברציות, משקל נמוך יותר ופחות חלקים נעים.

 

א-ב-ל. החסרונות שלו לא פחות גדולים, הנפח הקטן הזה הוא רק על הנייר, כי הוא שורף דלק כמו מנוע 4 ליטר (אותה RX-8 עושה סביב 7 קמ"ל), הוא שורף שמן ולמרות שהוא לא מאוד מסובך ובגלל החומרים שממנו הוא מורכב הוא אמור להיות מסוגל לעבוד גם בטמפ' גבוהות מאוד (כי ה"בית" מתחמם ומתרחב יותר מהצילינדר, אז המנוע לא יכול "להיתפס) בפועל המנועים האלה סובלים מאמינות ירודה מאוד וצריכת שמן גבוהה ובקיצור, זה מנוע שדורש המון המון תשומת לב ותחזוקה מאוד קפדנית.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא על NSU פרינס אלא על RO 80. מכונית שהקדימה את זמנה גם בעיצוב החיצוני וגם בשימוש במנוע וונקל. הבעיה העיקרת של המנוע היתה בבלאי הגדל של האטמים (העשויים כלהבים), וצריכת הדלק הגבוהה.

עריכה אחרונה על ידי COMMANDER
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה איזה קטע הסמל שלי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הייתה במשפחה RO80 חדשה. שזכיתי לסוע בה.

ואגב הסמל, הוא מההתחלה שלי פה.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא על NSU פרינס אלא על RO 80.

 

נכון, לא טרחתי לבדוק יותר מדי כי ידעתי שיבוא מישהו שיתקן אם אני טועה :)

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו בארץ NSU RO80 שהיו מצויידות במנוע וונקל (כיום מי שעוד נוסעות, כבר מזמן החליפו למנוע "קונבנציונלי) כי המנוע ההוא היה כשל טכנולוגי מוחלט שהביא לקריסת החברה ולרכישתה ע"י אוודי.

 

בנוסף, יש פה RX4 אחת ותיקה ומשופרת מאוד ומספר RX8 (שתיים-שלוש) שיובאו ביבוא אישי כחדשות.

 

אגב, לא מזמן ה RX7 טורבו נכנסו לסטטוס אספנות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש טעית spire. רק קצת. ה RO80 הייתה NSU...

פרינץ היא אחות אחרת שגם ממנה היו לנו 2.

 

לזמנה ה RO80 הייתה מתקדמת מאוד. די בקלות הגיעה ל 180+ וגם ה"ישיבה" שלה על הכביש הייתה מצויינת. ככה קראו אז לניהוג.

אבל המנוע פישל בגדול. בדרך חזרה מאילת בעליות לסדום פתאום הוא איבד אטימה והספק ואם לא לחצת חזק הוא פשוט לא סחב וקירטע.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NSU RO80 היה רכב מאוד מיוחד ומתקדם לזמנו. בארץ יש כמה כאלה אספנות שהוסבו למנוע אחר, אחת צהובה לפעמים אפשר לראות בפורום אספנות, היא עם מנוע סובארו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...