Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4356 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במלא הכנות אני לא מכיר את המערכת שציינת. ממה שקראתי, הוא מעט יותר יעיל בסינון חלקיקים (חצי מיקרון מול 5 מיקרון במערכת סינון), אבל מאחר ומדובר על מסנן יחיד, אני עדיין מאמין שמערכת סינון עדיפה עליו. אני אישית הייתי לוקח מערכת סינון ולא את המתקן שציינת.

מבחינת יעילות נטו, המערכת היעילה ביותר היא מערכת אוסמוזה הפוכה (שגם אותה ניתן לחבר למכשירי מיני בר ומקררים, אגב). אוסמוזה היא למעשה מערכת טיהור מים, ולא "סתם" סינון מים. ההבדל משמעותי ביותר. אני בעצמי משתמש במערכת אוסמוזה, דרך אגב.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני מכיר את היתרונות ואת החסרונות של אוסמוזה הפוכה (יש להורים שלי) , אין לי מקום למיכל שצריך להחזיק במערכת כזו ולמיטב הבנתי מערכת כזו גורמת ללא מעט בזבוז מים.

 

האם במערכת סינון יש לך המלצה על חברות של מסננים מסויימים / דגמים. אני מניח שכל הבתי פלסטיק דומים ומה שחשוב כאן הוא המסננים השונים.

פורסם

השאלה אמורה להיות "מי לא מרוצה מבר המים שלו"

 

ובכן, מבחינתי כל הברי מים שוים ל...

 

המים הקרים מוגבלים מאוד בכמות ואינם קרים כמו שצריך

אם מגדירים אותם על ממש קר כמו שצריך, צריכת החשמל של המכשיר עולה פלאים

המים החמים אינם חמים דיי לקפה או לתה וגם מוגבלים מאוד בכמותם

במצב חסכוני המים החמים אינם חמים כל הזמן והמכשיר דורש הרתחה, אז למה שאני כבר לא ירתיח בקומקום או כוס בודדת במיקרו ואקבל מים כמו שצריך

אם מגדירים אותם להיות חמים כל הזמן או לפחות כל היום אז צריכת החשמל, לא פלאים, צריכה משוגעת לחלוטין.

הסנן, עושה עבודה זהה לכל סנן מיקרו ני וסנן פחם שעולים 30-50 שח

 

אין שום סיבה לא להתקין מתחת לברז הכיור מערכת סינון שעולה שליש-רבע מכל בר מים, אני מדבר על מערכת שמתחברת לברז המים הקרים ואינה מצריכה ברז נוסף, היא תהיה בעלת תחזוקה של 100-150 שח לשנה.

אין שום סיבה לא להחזיק כד מים או בקבוק במקרר, ככה יש תמים מים קרים ובכמות נורמאלית

אין שום סיבה להרתיח מכשיר שלם (קומקום או בר מים) בשביל כוס קפה בודדת, אפשר לעשות זאת במיקרו גל גם מבחינת זמן וגם חשמל

ובשביל כמות יותר גדולה של כוסות כן להחזיק קומקום חשמלי.

 

בר מים = גימיק להמונים פראיירים שרוצים לקבל מים בלחיצת כפתור אך זה לא עובד ככה, זה רק נראה ככה, זה לא באמת קורה.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

gsi: אתה מדבר כאילו אין לנו בפועל ברי מים בבתים ואנחנו שוקלים לקנות..

 

יש לנו, מודעים להכל, למה שרשמת יש בסיס קטן של אמת אבל רחוק מלהיות מדוייק ורובנו מרוצים מהמוצר והנוחות שהוא מספק.

פורסם

כי לא יוצא לכם "להדפק" מהמכשיר מידי יום

 

מגיעים 2 אורחים, מוזג 3 כוסות (גם לי), ואין יותר מים קרים.

בא לשתות קפה/ תה, צריך להמתין לרתיחה ואז גם טמפרטורת המים לא מספיק חמה לחלוט עלי תה (לא תיון) או למצות קפה שחור כדי שלא יצוף ויתערבב טוב

משום מה גם אחרי מזיגת מים קרים המכשיר מחליט להרתיח מים חמים

 

מה אני צריך את זה? יש לי בבית בר, אני אישית לא נוגע בו, יש גורמים אחרים בבית שמסתפקים בו כמוכם.

אני לא מסופק ממנו ומבחינתי הוא מטרד על השיש, הפסקתי את השרות ובהזדמנות הראשונה שהוא מתקלקל או שנגמר לי מלאי הסננים הוא הולך לפח.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם (נערך)

שוב, אתה מדבר כאילו אנחנו חיים לבד, לא מארחים, ולא יודעים מה זה בר מים.

 

שלוש כוסות קרות נמזגות בלי שום בעיה. מים רותחים לחלוטין שמספיקים ל-3 כוסות בכיף לוקח דקה - דקה וחצי לקבל, ועד שמכינים את הכוסות הבאות כבר יש מים רותחים שוב.

 

לתה וקפה אגב - לא שהמים לא חמים מספיק, הם חמים מדי. תה וקפה נשרפים בטמפרטורות גבוהות ומקבלים משקה מר.

אז אם כבר אתה רוצה למצוא חיסרון, זה שאי אפשר לקבל מים בטמפרטורה מדוייקת שאתה רוצה. אז מה שעושים זה לכוס הראשונה מוזגים כשהיא ריקה ואחרי שמחכים טיפה אפשר להוסיף את התה/קפה, ולשנייה ולשלישית אפשר למזוג ישירות לתה / קפה, הטמפרטורה כבר תהיה בסדר.

 

לא מושלם, אבל נוח בהרבה מכל פיתרון אחר.

עריכה אחרונה על ידי kramerica
פורסם (נערך)

כנראה שלשנינו או לי ולכל השאר ישנם ציפיות שונות מהמכשיר ולדעתי אין צורך לשכנע פה מישהו אלא רק הצגתי את הצד שלי בנושא.

 

בכל אופן בדקת כמה חשמל המכשיר שלך צורך?

 

אני כן, יש לי בבית לוח חכם מבית CES (שפשטו רגל לפני כמה חודשים) והלוח הזה יודע לנטר צריכת חשמל של כל נקודה ונקודה בבית ולהציג זאת בגרפים (מממשק WEB) עם נתונים של שנתיים אחורה

 

אצלי במצב חסכוני התמי 4 צורך יותר חשמל מהמקרר 4 דלתות גדול שבמטבח ועוד מקרר ישן עם מקפיא במזווה,

להשוואה נוספת, הוא צורך כמו המכונת כביסה והמייבש יחד וזאת על בסיס 7 כביסות וייבושים שבועיים.

 

כמו כן לא דיברתי על זה שאי אפשר להשתמש בבר המים למי בישול, אפשר אך זה ממש מגוחך לעמוד מול בר מים 4 דקות כדי למלא סיר

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

איזה תמי 4 יש לך? פמילי?

 

אף לא בדקתי אצלי אבל אלו צריכות חשמל מטורפות. מה שהכי מטריף אותי הוא שגם במצב חסכוני הוא מחליט על דעת עצמו להרתיח קצת מים.

פורסם (נערך)

לא יודע לגבי תמי 4. יש לי אלקטרה בר, ולפי חשבונות החשמל שלי כנראה שהצריכה שלו סבירה לחלוטין, כי לא היה שום הבדל לפי הגרפים של חשבונות החשמל בין התקופות לפני שהוא הגיע, ואחריהן.

מתוכנת כמובן לעבור למצב חסכוני כשלא משתמשים בו.

 

ואגב - אני משתמש בו באופן בלעדי למי בישול, ואם תסתכל על ההודעה הראשונה שלי בשרשור תבין שזה בדיוק היתרון שלו על תמי 4. גם לא צריך לעמוד על ידו כשמוזגים ממנו מים חמים וגם הזרימה שלו הרבה יותר מהירה.

 

לא יודע בדיוק איזה בר יש לך. הוא כנראה פחות מוצלח ממה שניתן לרכוש, ולכן הכללת בדעתך על כולם.

עריכה אחרונה על ידי kramerica
פורסם

לגבי מזיגה של כמויות גדולות של מים, ברוב הברים זה אכן ענין לא נוח.

מי שמשתמש בהרבה מים לצורך בישול, מומלץ להתקין ברז בכיור, שגם הוא

מחובר למע' הסינון, ואז קל ונוח יותר למלא סירים או כל כלי אחר שצריכים.

לגבי צריכת חשמל, בכל בר יש אמצעי שונה. אצלי לדוגמא, שיש חושך,

הוא מכבה את עצמו, ואז נדלק אוטו' ברגע שיש אור. זה נכון רק לגבי החימום.

לא שמתי לב שהיתה איזו קפיצה מיוחדת בחשבון החשמל אחרי ההתקנה,

אבל זה יכול להיות שהמכשירים האלה צורכים לא מעט חשמל, לא בדקתי.

אני שם את הקירור של 5 מעלות, וזה מספיק קר, ואת החימום על מינימום,

כלומר 80 מעלות. שיש צורך להכין קפה שחור למשל, לחיצה על הרתחה,

ותוך דקה יש מים רותחים, שגם קפה שחור יוצא איתם טוב.

פורסם

בשבת התקלקל לי המכשיר הישן החלצן של המים הקרים נישבר. פירקתי את המכשיר וגיליתי שהמיכל שאמור להיות מנירוסה כולו חלודה . מזל שפירקתי אחרת זה היה מתפורר ומתחיל לינזול . המכשיר בן 5 ועבד די טוב לא עשה תקלות ב5 שנים חוץ מלחצן שנישבר לפני 3 שנים. החלטתי להזמין מכשיר חדש . ביררתי בתמי 4 ויש להם מבצע קיץ . מכשיר טאצ ב99 שח ל36 חודש כולל הכל או מכשיר פרימו ב109 שח כולל הכל. בסוף חמתי החליפה את המכשיר הישן שלה במכשיר פרימו . אז לקחתי ממנה את המכשיר ובתמורה ל58 שח לחודש יש לי אחריות ו2 סננים ונורה .הרכבה חינם

חושב שזה די שווה

פורסם

סתם להשוואה, מכשיר קומפקט בר עולה סביב 1700 שקל.

תוסיף מע' 4 שלבים, עוד 800. סה"כ. 2500 שקל, ועוד שתי

החלפות סננים בשלוש שנים הבאות, יצא לך 2800 שקל,

לשלוש שנים, עם איכות מים פי עשר יותר טובה. אם תוותר על

מע' הסינון יעלה לך סביב 80 שקל החלפת סננים, כל חצי שנה,

כלומר 400 שקל לשלוש שנים. ואז זה 2100 שקל, לעומת 3600

או כמעט 4000 שקל לפרימו. עכשיו תגיד אם זו עדיין עסקה טובה...

פורסם
אני מכיר את היתרונות ואת החסרונות של אוסמוזה הפוכה (יש להורים שלי) , אין לי מקום למיכל שצריך להחזיק במערכת כזו ולמיטב הבנתי מערכת כזו גורמת ללא מעט בזבוז מים.

נכון, מים עוברים לביוב ביחס של 1 ליטר מי שתייה ו-3 ליטר לביוב. הבדל ממוצע של קוב אחד לחודשיים.

האם במערכת סינון יש לך המלצה על חברות של מסננים מסויימים / דגמים. אני מניח שכל הבתי פלסטיק דומים ומה שחשוב כאן הוא המסננים השונים.

לא כל בתי הפלסטיק נוצרו שווים... הלקוח השני שלי (בסדר כרונולוגי), רכש מערכת אוסמוזה סינית בחנות כלים ממכר שלו שעובד שם. הוא לקח אותנו עבור ההתקנה בלבד. ההתקנה אצלו הייתה כמו הילד ההולנדי והסכר- חזרנו אליו 4 פעמים (!) לתיקוני נזילות, כל פעם נזל ממקום אחר. מערכת זולה עולה ביוקר...

אין שום סיבה לא להתקין מתחת לברז הכיור מערכת סינון שעולה שליש-רבע מכל בר מים, אני מדבר על מערכת שמתחברת לברז המים הקרים ואינה מצריכה ברז נוסף, היא תהיה בעלת תחזוקה של 100-150 שח לשנה.

אין שום סיבה לא להחזיק כד מים או בקבוק במקרר, ככה יש תמים מים קרים ובכמות נורמאלית

אין שום סיבה להרתיח מכשיר שלם (קומקום או בר מים) בשביל כוס קפה בודדת, אפשר לעשות זאת במיקרו גל גם מבחינת זמן וגם חשמל

ובשביל כמות יותר גדולה של כוסות כן להחזיק קומקום חשמלי.

 

בר מים = גימיק להמונים פראיירים שרוצים לקבל מים בלחיצת כפתור אך זה לא עובד ככה, זה רק נראה ככה, זה לא באמת קורה.

אני לא ממש מסכים עם ההערכה שלך, ידידי. למערכת סינון יש חיסרון: המים שבה לא קרים, וצריך לדאוג למלא בקבוקים כל הזמן. עכשיו, אם לא תקנה בקבוקים, במה תמלא מים? :lol: במקרה שלי אני משתמש בבקבוקי קולה שרוקנתי בהנאה.

אתה צודק לגבי הכמות של המים הקרים, 3 כוסות והרביעית פושרת. מבאס. אתה צודק לדעתי גם לגבי הקפה, אין שום סיבה להרתיח 2 ליטר מים כל הזמן בשביל כוס קפה אחת.

 

בכל אופן בדקת כמה חשמל המכשיר שלך צורך?

 

אני כן, יש לי בבית לוח חכם מבית CES (שפשטו רגל לפני כמה חודשים) והלוח הזה יודע לנטר צריכת חשמל של כל נקודה ונקודה בבית ולהציג זאת בגרפים (מממשק WEB) עם נתונים של שנתיים אחורה

 

אשמח לשמוע מה היו הממצאים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אבדוק אם יש לי פרינטים על המחשב כי עכשיו הלוח מנותק מהרשת ( ces כבר לא מפעילה את השרתים מזה חודשיים)

 

2 קראפים במקרר ונושא המים הקרים סגור, גם לצריכה אישית וגם מוכן להגשה לאורחים

לוקח 4 שניות למלא 2 כאלו ממי ברז מסוננים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...