Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4396 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

^ מנוע אטמוספרי, נכון להיום, עדיין בעל עליונות מבחינת מהירות תגובה, תוספת הכח עם העלייה בסל"ד וריצה במעלה הסל"ד אשר מלווה בצליל יותר נקי ויותר חזק.

 

הטורבו הכי קרוב לאטמוספרי יושב בפרארי קליפורניה T, כך אומרים, וגם זה עדיין לא "זה".

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

הפתרון שרבים בעולם משתמשים עבור ה BRZ/86/FRS הוא סופרצ׳ארגר מהסוג של Twin Screw - בעיקר של חברת Sprintex . שומר על הלינאריות וזמין בעיקר בסלד הנמוך. כמו כן, פותר את בעיית בור המומנט שיש לרכב בסביבות 4000 סלד.

התוצאה הסופית, אם מקטינים את הפולי של הסופר ועם טיונינג נכון יגיע גם ל 320 , אבל רב האנשים מגבילים את הכח למתחת ל 300 . בכדי לשמור על האמינות ולא להחליף כלום ברכב/מנוע.

פורסם

למה ?

בלימה נועדה להאט/לעצור רכב ממהירות X, לא מתאוצה.

אם המהירות הסופית לא השתנתה לאחר שיפור הספק, איזה טעם יש לשיפור המערכת ?

פורסם

למה? כי כשמוסיפים כח ומומנט לרכב צריך מערכת בלימה טובה יותר שבמקור נתנה מענה לכח הנתון. במסלול, הגדלת כח, הגעת מהר יותר לפניה ואתה צריך בלימה טובה יותר. ממה שחפרתי עד אתה כל פרוייקט שיפור כח מהותי (דהיינו, טורבו או סופר, לא יניקה/פליטה/צ׳יפ) נמשכה עם מערכת בלימה גדולה יותר.

פורסם

"הגעת מהר יותר לפנייה" המשמעות היא שלקח לך פחות זמן בישורת להאיץ עד לנקודה מסוימת X בקרבת הפניה בה עליך להאיט,

אם לא הגדלת את האחיזה במכונית אז אתה תקח את הפניה באותה מהירות כמקודם לפני שיפור המנוע, והתאוטה לא קשורה לשיפור הכח.

 

כלומר, בלי שום קשר להעלאת ההספק יכולת בעצם לשפר את הבלימה כדי לקצר את זמן ההאטה לקראת הפניה,

בקיצור, אגדה אורבנית.

פורסם (נערך)

מכונית חזקה יותר = מהירה יותר.

מכונית מהירה יותר צריכה יותר כוח בלימה.

זה לא חובה, אבל אחרת, מה עשינו?

 

מהירות מרבית שלא עלתה עדיין לא מלמדת על כך שיתכן והמכונית הפכה למהירה יותר במסלול שאינו ישורת ארוכה. זאת אומרת, שנגיע למהירות גבוהה יותר לפניות ולכן ידרש כוח בלימה משופר.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם (נערך)

"מה עשינו ?" חסכנו כסף,

"זו לא חובה", זה בדיוק מה שטענתי, אפשר להתחיל משיפור הבלימה מבלי לשפר את ההספק, ולרשום זמני הקפה מהירים יותר,

אפשר לבצע גם שיפורי שילדה ומיתלים, להשאר עם ההספק המקורי ועדיין להיות מהיר יותר כמו למשל מה שמוטי אלמגור עושה למחייתו,

אין קשר בין שני השיפורים, האחד לא חייב לגרור את ביצוע השני.

 

מהירות מרבית שלא עלתה עדיין לא מלמדת על כך שיתכן והמכונית הפכה למהירה יותר במסלול שאינו ישורת ארוכה. זאת אומרת, שנגיע למהירות גבוהה יותר לפניות ולכן ידרש כוח בלימה משופר.

לא נכון, אתה בסה"כ תגיע בפחות זמן לנקודת הבלימה, אתה קובע באיזו מהירות להכנס לסיבוב ואם לא העלית את יכולת הפנייה של הרכב אתה תגיע באותה מהירות לנקודת הבלימה (רק בפחות זמן).

עריכה אחרונה על ידי proxima
פורסם (נערך)

על מסלול יש מצב של האצה כל עוד אפשר. אין שיוט (אלא אם הגעת למהירות מרבית...). או האטה. נטראלי על הגז יש רק בחלק מהפניה.

לכן, מה שאתה טוען זה שבשלב מסויים אני אגיע לאותה מהירות שהגעתי טרם השיפור ואז אשייט עד לנקודת הבלימה.

אם שיפרתי, אז המטרה להגיע לנקודת הבלימה במהירות גבוהה יותר. אם אין לי את כושר הבלימה לזה, הרי שאצטרך להתחיל לבלום קודם. ואז חבל...

זה כמובן אפשרי, אבל כשמשפרים יכולת האצה ומהירות, זה פשוט מתבקש לטפל ביכולת הבלימה.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם (נערך)

אם שיפרתי, אז המטרה להגיע לנקודת הבלימה במהירות גבוהה יותר.

לא, מה שתקבל זה להגיע בפחות זמן לנקודת הבלימה,

הבלימה היא כמו צילום, היא לא עוסקת ברצף, לא מענין אותה היסטוריית התנועה לפני הבלימה, היא מקפיאה את המהירות בה הפעלת אותה בדומה ללחיצה על כפתור הצילום במצלמה, הקלט שלה הוא המהירות בה החלטת להאט את הרכב.

 

אם המטרה להגיע למהירות גבוהה יותר לנקודת הבלימה תצטרך לשפר גם את יכולת הפניה.

עריכה אחרונה על ידי proxima
פורסם

מאוד פיוטי רק חבל שאתה מדבר שטויות :?.

 

אתה עושה סלט שלם ממהירות הכניסה לפניה (שלא שינינו) למהירות בנקודת הבלימה (שהשתנתה, גם המהירות (גבוהה יותר) וגם הנקודה (מוקדמת יותר בהתאם להפחתת המהירות הגדולה יותר הנדרשת בשביל להתחיל את הפניה באותה מהירות שהרכב יכול לקחת אותה (זה אכן לא השתנה))).

אם הרכב יותר חזק אנחנו מאיצים מהר יותר ומגיעים למהירות הקודמת בשלב מוקדם יותר, אלא אם כן אתה מצפה שנרפה מהגז ונשייט עד לנקודת הבלימה הישנה אז בינתיים אנחנו ממשיכים להאיץ ומגיעים לקראת הפניה מהר יותר מקודם, מה שמחייב אותנו להפחית יותר מהירות בשביל להתחיל את הפניה בגבולות האחיזה של הרכב (דבר שלא השתנה). עבור הבלימה הזאת גם נצטרך מרחק גדול יותר ולכן גם נקודת הבלימה תוקדם (צילום זה יפה אבל לבלימה נדרש זמן קצת יותר משמעותי מ-shutter של מצלמה).

 

לגבי שדרוג הבלמים, אתה לא חייב, בטח אם לא תנצל את תוספת הכח (ותשייט באותה מהירות עד לנקודת הבלימה הישנה).

אם אתה מנצל את תוספת הכח זה אומר שבאותו תוואי/מסלול/סשן הרכב יעמוד בעומסים גדולים יותר (ואולי גדולים מהתכנון המקורי של היצרן, בטח לאורך זמן) ומערכת הבלימה יכולה להפוך לנקודה החלשה (תתקשה להאט במהירויות הגבוהות יותר, לא בהכרח קשור למהירות הסופית, בלימה מ-X+20 תהיה קשה יותר מבלימה מ-X ואתה תמצא את עצמך מבלה שם יותר מבעבר) ואולי אף מסוכנת (אתה תאבד את הבלמים מהר יותר (עייפות או אבדן מלא)).

 

ניר

פורסם

אללה הוא אכבר!

אני התייאשתי מלחזור את שכתבתי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
מאוד פיוטי רק חבל שאתה מדבר שטויות :?.

 

אתה עושה סלט שלם ממהירות הכניסה לפניה (שלא שינינו) למהירות בנקודת הבלימה (שהשתנתה, גם המהירות (גבוהה יותר) וגם הנקודה (מוקדמת יותר בהתאם להפחתת המהירות הגדולה יותר הנדרשת בשביל להתחיל את הפניה באותה מהירות שהרכב יכול לקחת אותה (זה אכן לא השתנה))).

אם הרכב יותר חזק אנחנו מאיצים מהר יותר ומגיעים למהירות הקודמת בשלב מוקדם יותר, אלא אם כן אתה מצפה שנרפה מהגז ונשייט עד לנקודת הבלימה הישנה אז בינתיים אנחנו ממשיכים להאיץ ומגיעים לקראת הפניה מהר יותר מקודם, מה שמחייב אותנו להפחית יותר מהירות בשביל להתחיל את הפניה בגבולות האחיזה של הרכב (דבר שלא השתנה). עבור הבלימה הזאת גם נצטרך מרחק גדול יותר ולכן גם נקודת הבלימה תוקדם (צילום זה יפה אבל לבלימה נדרש זמן קצת יותר משמעותי מ-shutter של מצלמה).

 

לגבי שדרוג הבלמים, אתה לא חייב, בטח אם לא תנצל את תוספת הכח (ותשייט באותה מהירות עד לנקודת הבלימה הישנה).

אם אתה מנצל את תוספת הכח זה אומר שבאותו תוואי/מסלול/סשן הרכב יעמוד בעומסים גדולים יותר (ואולי גדולים מהתכנון המקורי של היצרן, בטח לאורך זמן) ומערכת הבלימה יכולה להפוך לנקודה החלשה (תתקשה להאט במהירויות הגבוהות יותר, לא בהכרח קשור למהירות הסופית, בלימה מ-X+20 תהיה קשה יותר מבלימה מ-X ואתה תמצא את עצמך מבלה שם יותר מבעבר) ואולי אף מסוכנת (אתה תאבד את הבלמים מהר יותר (עייפות או אבדן מלא)).

 

ניר

 

+1 - תמיד אפשר לסמוך עליו שיסביר את מה שאנחנו אומרים..

×
×
  • תוכן חדש...