Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4559 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
במקרה שלך אני עושה 3 פעולות:

1. משייף את הדרם (יש לרוב קנט).

2. עושה פזה עדינה בנעליים.

3. מגרז נקודתית בעדינות במוקדים מסויימים במנגנון של הבלמים האחוריים, בגריז מיוחד שאינו נוזל

הערה חשובה: גריז רגיל למינהו שבא במגע או השפעה של חום = נוזל= מסוכן לפעילות הבלמים!! שימו לב!

4. מותח נכונה את הבלמים האחוריים מהריגולז'.

 

לדעתי לא צריך ללכת כל כך רחוק, כלומר הייתי מוותר על סעיף 1 ו-2.

לגבי סעיף 3 - נכון מאוד, ואסביר: פורד מייצרים בלמי תוף כבר עשרות שנים, ולא הרבה השתנה שם, כך שלא נראה לי שזה תקלה בתכנון (גם לא הצלחתי למצוא על כך אזכור באינטרנט). גם בספר HAYNES של האסקורט שלי (92) מוזכר החלק עם הגריז, וכך גם בפוקוס. כמובן שזהו גריז עמיד בחום. בארץ משום מה לא מקפידים על כך ולכן התופעה "מוכרת" (לפחות במוסכים שאני הייתי).

בלמים אחוריים מחליפים פעם בכ-100,000ק"מ - לא חבל "לסבול" כל התקופה הזו?

לגבי סעיף 4 - כמובן שצריך לבדוק, אך אם הבלם יד מחזיק את הרכב אז כנראה שהוא תקין.

 

ם אצלי בפוקוס 2008 יש את אותו רעש. הבלמים נבדקו במוסך, בזמן טיפול על ידי פתיחת הדרמים. גם לי נאמר שהתופעה מוכרת, הבלמים תקינים ולא לעשות כל מיני דברים להעלמת הרעש. אלא להמשיך ליסוע ככה עד שיגיע יומם של הבלמים להחלפה (כנראה בטווחים של 100 אלף ק"מ). כמובן שניקו את אבק הרפידות, כיוונו את הרגולאז' - הרעש נחלש מאוד או נעלם (לא זוכר) וחזר אחרי לא הרבה זמן.

 

האם גירזו ?

האם השתמשו בגריז ייעודי (מישהו אמר סיני) ?

האם הבלמים עצמם תחליפיים איכותיים (שוב סיני) ? :shock:

 

ברשותי פוקוס 04 ו-08 ללא שום שריקות בבלמים (כנ"ל לגבי האסקורט) - מעולם לא בוצע שום שיוף או פאזה וחבריו...

פורסם
כנראה לא קראת את השרשור כמו שצריך כי כבר הגענו למסקנה כי במקרה זה שאין קשר בין הרעש לבין הבלמים האחוריים

 

את האמת קראתי אך כנראה שלא הבנתי.

אז מה הבעיה בעצם ? הרעש הוא מהבוסטר ? הרי גם שהמנוע כבוי הבלמים עובדים (אם כי ללא תגבור), כך שהבלמים

האחוריים בעצם כן זזים, לא ?

מדוע אצלי ברכבים אין שום שריקה - אולי הבעיה היא אצלי ברכבים ?:brickwall:

פורסם

הייתי רוצה להבהיר כמה דברים, שכנראה ויצאו מהקשרם.

עד היום יצא לי לטפל במאות (ולא עשרות) רכבים כאלו, עם הבעיה הזאת.

אני לא יודע מה מופיע אצל אנשים פה, אבל, הפתרון שנתתי, הוא "מאין יישור קו".

 

מי מפה אמר שמתחו לו את הריגולז', ומי מפה אמר שגירזו לו... הראשון והאחרון אומרים שהרעש חזר...

אני מבקש לציין שאצלי אף רעש לא חזר.

כל-עוד לא ראיתי ושמעתי את הרעשים שאצלכם, אני לא יכול להגיד שזה אותו הרעש.

 

עולה פה תמונה שכביכול אין פתרון וכדו' ואני משער שאנשים פה טועים ומטעים.

כל אחד פה מדבר על הרכב שלו בלבד... לא נתן פה תיאור שהוא עבד על כמות של צי-רכב.

 

לכן, אני בא ואומר, שיש דברים שהשתיקה יפה להם. ו"שב ואל תעשה עדיף".

משהו בסגנון של תשתוק ויחשבו שאתה חכם, מאשר שתפתח את הפה ויגלו שאתה טיפש.

 

ככה אני מתנהג, רק לאחר שחקרתי ומצאתי, הבאתי את הפתרון שעובד.

אני לא מבקש "מונופול על החוכמה" לכן גם בחרתי לרשום כאן את הפירוט לפתרון.

לא כל אחד פה יבין מה שעשיתי, אבל בעל מקצוע יבין.

 

אם הרעש הוא אכן מהבלמים האחוריים (דרמים) זה הפיתרון.

המבחן לבדוק אם זה אכן מהבלמים האחורים: זה להרים ולהוריד את הבלם יד. (פעולה פשוטה ומכנית) שלא קשורה לבוסטר ו"ליחדת אויר" כלשהי.

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

פורסם

באו נעשה סדר כדי לשלא נשלח את פותח השרשור לעשות ישוריי קו למיניהם שיהיו בלתי נחוצים

אם יש רעש כאשר עוזבים את הבלם ורק בזמן העזיבה זה קשור למנגנון הדוושת בלם עצמה ומה שמתחבר אליה ולא לבלמים אחורים או קדמיים

מה עוד שהרעש גם קיים כאשר הרכב עומד ואפילו דומם ומפסיק אחרי כמה לחיצות על דוושת הבלם מה שאומר שזה מהמגבר בלם שמאבד וואקום כל לחיצה עם מנוע דומם

רעשי צרימת אויר במגבר בלם בזמן עזיבת דוושה זה משהו תקין כל עוד הרעש לא ממש חזק ואם לא בטוחים נותנים לבעל מקצוע לשמוע ולקבוע אם תקין או לא (ואני חושב שזה כבר נעשה)

פורסם
עד היום יצא לי לטפל במאות (ולא עשרות) רכבים כאלו, עם הבעיה הזאת.

 

אל תקח את זה אישית, אני לא מכיר אותך ולא יודע איך אתה עובד, אך מי שעובד עם הרבה רכבים לא אומר שהוא מקצועי יותר.

ציי רכב רוצים לחסוך ורוב המוסכים שאני מכיר לא מגרזים את האזורים כלל בעל החלפת בלמים אחוריים (דרמים).

רכבים זה אומנם תחביב שלי, אך אני דיי יסודי בנושא.

 

אני מבקש לציין שאצלי אף רעש לא חזר.

 

גם אצלי לא, ואני לא עובד עם ציי רכב...

 

לכן, אני בא ואומר, שיש דברים שהשתיקה יפה להם. ו"שב ואל תעשה עדיף".

משהו בסגנון של תשתוק ויחשבו שאתה חכם, מאשר שתפתח את הפה ויגלו שאתה טיפש.

 

אני לא יודע למי אתה מתכוון, אך לדעתי אם עובדים לפי הספר לא יהיו שום רעשים.

אני מאמין שמי שכותב ספרות מקצועית הוא "קצת" יותר מקצועי ובעל ניסיון ממך (בלי לפגוע חס וחלילה), ושם

לא כתוב לבצע כל מיני ישוריי קו. מספיק לבקר בסדנאות רכב למיניהם באנגלים כדי להבין עד כמה הם מקצועיים שם.

פורסם
באו נעשה סדר כדי לשלא נשלח את פותח השרשור לעשות ישוריי קו למיניהם שיהיו בלתי נחוצים

אם יש רעש כאשר עוזבים את הבלם ורק בזמן העזיבה זה קשור למנגנון הדוושת בלם עצמה ומה שמתחבר אליה ולא לבלמים אחורים או קדמיים

מה עוד שהרעש גם קיים כאשר הרכב עומד ואפילו דומם ומפסיק אחרי כמה לחיצות על דוושת הבלם מה שאומר שזה מהמגבר בלם שמאבד וואקום כל לחיצה עם מנוע דומם

רעשי צרימת אויר במגבר בלם בזמן עזיבת דוושה זה משהו תקין כל עוד הרעש לא ממש חזק ואם לא בטוחים נותנים לבעל מקצוע לשמוע ולקבוע אם תקין או לא (ואני חושב שזה כבר נעשה)

 

תותח

זה בדיוק המצב אצלי, אחד לאחד

תודה רבה!

×
×
  • תוכן חדש...