Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4654 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בס''ד

 

שלום רב,

 

מראש אני מבקש סליחה שהמכתב טיפה ארוך

 

אני אכן חדש בפורום זה אך גם "חדש בקניית רכב"

 

אני בן 25 מאזור הצפון וזו הפעם הראשונה שאני קונה רכב

אספר לכם את סיפורי המתיש, מקווה לעזרתכם כל מי שיכול...תודה!

.

לפני הכל אציג את פרטי הרכב :

 

קניתי רכב הונדה סיוויק 2006 LS מבחור שהיה נראה "אמין.."

המוכר אמר שהרכב פרטי וכך היה רשום ברשיונות של הרכב ושהרכב הוא יד כלומר אני שלישית

124.000ק"מ ורצועת טיימניג הוחלף לפני חצי שנה

 

ראיתי את הרכב סגרנו מחיר 32.000ש"ח כשהמחירון עומד על 39.500ש"ח

בגלל דהייה של מכסה מנוע ועוד שריטה קטנה .

 

סגרנו למחורת בדיקה במכון , כמובן שהוא התחייב לשלדה גיר ומנוע .

בבדיקה ביקשתי קודם כל בדיקת שלדה בלבד ואם הכל נקי להמשיך בשאר הבדיקה.

הבוחן הבחין ב"מתיחה בשלדה באחורה של הרכב והפציר בי לא לקנות אך המכה לא כל כך קריטית לא בטיחותי ולא חוקי ואמר זה בסדר רק כשתרצה למכור גם אתה תוריד במחיר בגלל המכה הזו .

וכך המוכר עשה הוריד לי מ32,000 ₪ ל27.000 ₪ וקיבלתי את זה שאוכל להנות מהרכב כמה שנים ואז כבר אמכור אותו וגם אני יוריד במחיר על המתיחה בשילדה.

והשתכנעתי וקניתי את הרכב (כמובן לאחר בדיקת שיעבוד רכב גנוב וכל הבדיקות הרלוונטיות .

 

עשיתי ביטוח שלא ניראה לי חשוב כל כך לציין איזו חברה חובה ומקיף.

מכיוון שאשתי נהגת חדשה עלה לי לא מעט הביטוח.

 

בקיצור לאחר 3 שבועות נכנס בי מישהו מאחור והעיף אותי אל רכב אחר (תאונת שרשרת 4 רכבים)

והשמאי של הביטוח קבע 67 אחוזי נזק כלומר טוטאלוס

מצד אחד שמחתי צד שני חששתי. ולא לחינם!

 

הביטוח חפר וחפר וחפר במשך שבועיים

 

הוציא לי את הנתונים הבאים :

 

*הרכב לא יד 2 הוא יד 3 (ברשיון היה רשום 02 ואני חשבתי כמו הרבה שטעו 02 זה יד 2 אך הסבירו לי אחרת| 00יד 1| 01 יד שנייה 02 יד שלישית וכן הלאה..

 

* הרכב לא פרטי ב2005 כשעלה על הכביש היה בחברת שלמה סיקסט בליסינג

- בשנת 2008 הרכב היה פרטי

- בשנת 2010 הרכב היה אצל חברת סנטרל פלוס ( X סוכן) הנקראים במשרד הרישוי סוכן

*היה לרכב ירידת ערך. בשנת 2009

 

בקיצור קיבלתי צינור כזה גדול ועכשיו הביטוח מטלטל אותי ימין ושמאל

רוצים להוריד לי 22 אחוז על ליסינג

רוצים להוריד לי על הירידת ערך למרות שאני יודע שבטוטאלוס לא מורידים כלום.

בקיצור אני מפסיד 6 עד 8 אלף שקל מכל הסיפור

 

הביטוח רוצה להחתים אותי שאם הצד שפגע בי מאחור לא יודה אני אשלם השתתפות עצמית ואשא בהתייקרות הפוליסה שלי בפעם הבאה שארצה לבטח רכב.

 

אנא מכם ייעצו לי מה עושים?

 

מה אני עושה

 

מודה לכם מאוד !!

פורסם

אני לא מבין מה הבעיה ,

שקנית את הרכב , הבנת שהיתה תאונה ברכב, והורדת למוכר את המחיר ,

מתוך ידיעה שתמכור את הרכב תקבל פחות.

מה חשבת שחברת הביטוח לא תדע את זה ?

 

לגבי התביעה , אתה יכול תמיד לתבוע את הצד הפוגע על ההפסדים בבית המשפט.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

מה לעשות ? קח אויר. תרגע.

ברשיון רכב רשום בעלים קודמים 02 ואתה חשבת שזה יד 2-> זבש"ך.

 

מבלי לבדוק במחירון של יצחק לוי, עושה רושם שהביטוח צודק כאשר הוא רוצה להוריד לך את הסכומים הללו.

זה שאתה יודע שבטוטאל לוס לא מורידים כלום - זה טוב ויפה. הבעיה היחידה היא שרק אתה יודע את זה.

בטוטאל לוס, הביטוח משלם לך לפי הערך של הרכב לפני התאונה, ובחישוב לוקחים בחשבון את כל הורדות ערך למיניהן שהרכב צבר בימי חייו.

 

איך נקרא הסרט של יהודה ברקן ? חייך. אכלת אותה !! (ויתכן שאותו מוכר אמין לא היה מודע לחלק מהדברים או לחלופין שהוא לא כל כך אמין...).

פורסם

*הרכב לא יד 2 הוא יד 3 (ברשיון היה רשום 02 ואני חשבתי כמו הרבה שטעו 02 זה יד 2 אך הסבירו לי אחרת| 00יד 1| 01 יד שנייה 02 יד שלישית וכן הלאה..

 

לגבי הנושא הזה, הבנת הנקרא.

ברישיון כתוב "בעלים קודמים" ולא יד X, לכן אם רשום בעלים קודמים 2, סימן שיש שני בעלים קודמים ויש את בעל הרכב הנוכחי והגענו לשלושה ידיים ולכן אתה יד רביעית.

פורסם

קודם כל תודה לכולכם!

 

ציפיתי לתגובות מהסוג האלה..

 

אתם צודקים ב100 אחוז. ואני מסכים אתכם כי עכשיו אני גם יודע "שאכלתי אותה.."

 

לא נורא.

 

אז ככה

הבעייה שמשרד הרישוי לא רצה לתת לי מידע על אודות הרכב לפני קנייה יד תאונות וכו'..

מה אני עושה בפעם הבאה ?

ראיתי רכב הוא יפה קוסמטי הוא יפה מכני נוסע טוב והכל טוב איך לדעת חוץ מהבדיקה שגם היא חארטה אחת גדולה שהבוחן ממלא לך שקרים בדף כדיי לכסות את עצמו עתידית.!

מה צריך לעשות כדיי לקנות רכב בראש שקט!? כי אחרי מה שקרה לי אני מצטער אך אני לא סומך על אף אחד! רק על בורא עולם!

 

עוד משו קטן..

בנודע לביטוח אם הוא מצא והמציא לי מסמך שהרכב היה בעבר ליסינג... וביטח את הרכב כשהוא רכב פרטי לכל דבר

אני יוכל להוריד להם מערך המחיר של הביטוח ולהציל עוד כמה מאות שקלים (אם בכלל הגיוני מה שאני טוען..)

פורסם
לגבי הנושא הזה, הבנת הנקרא.

ברישיון כתוב "בעלים קודמים" ולא יד X, לכן אם רשום בעלים קודמים 2, סימן שיש שני בעלים קודמים ויש את בעל הרכב הנוכחי והגענו לשלושה ידיים ולכן אתה יד רביעית.

 

 

מה ההבדל בין בעלים קודמים ליד הרכב?

 

לי הסבירו כך :

שבעלות קודמת

00 > יד 1

01 >יד 2

02>יד 3

03> יד 4

 

ולא 01 יד 1

02 יד 2

03 יד 3

04 יד 4

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בעלים קודמים זה מספר האנשים שהרכב היה בבעלותם לפניך.

לא רשום ברישיון הרכב אם הוא היה בליסינג או השכרה? אני חושב שזה צריך להיות רשום שם איפשהו.

אתה אומר שהבוחן בבדיקה אמר לך שלא כדאי לקנות, קנית. מה לעשות, כולנו טועים לפעמים. עכשיו רכשת ניסיון. העיקר זה שבתאונה לא קרה לך כלום.

כשתקנה את הרכב הבא, מהניסיון שלך תדע שבמקום ללכת למכון בדיקה עדיף ללכת למוסך שמטפל ברכבים כאלה עם מחלקת פחחות ולקבל דעה יותר רצינית + הצעת מחיר לתיקון הבעיות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

חברת הביטוח קבעה לך מחיר לביטוח בהתאם לרמת הסיכון הביטוחי שאתה מהווה.

ככל שאתה מהווה סיכון ביטוחי יותר גדול (=סיכוי יותר גדול שתפעיל את הביטוח) = עלייה בתעריף.

בעת קביעת סכום הביטוח, אין שום קשר למחירו של הרכב - כך שאינך יכול לקזז את עלות הביטוח (או משהו בסגנון).

 

למשרד רישוי אין מידע על תאונות שהרכב עבר - כך שאינו יכול לתת לך מידע זה (גם אם היו מאוד רוצים).

מידע לגבי בעלים קודמים של הרכב - אמור להיות ברשיון הרכב.

פורסם

נגיד והרכב כמו של הבחור פה יד 3,איך ניתן לדעת האם יד 1 הייתה פרטית?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
בס''ד

 

המוכר אמר שהרכב פרטי וכך היה רשום ברשיונות של הרכב ושהרכב הוא יד כלומר אני שלישית

 

 

*הרכב לא יד 2 הוא יד 3 (ברשיון היה רשום 02 ואני חשבתי כמו הרבה שטעו 02 זה יד 2 אך הסבירו לי אחרת| 00יד 1| 01 יד שנייה 02 יד שלישית וכן הלאה..

 

* הרכב לא פרטי ב2005 כשעלה על הכביש היה בחברת שלמה סיקסט בליסינג

- בשנת 2008 הרכב היה פרטי

- בשנת 2010 הרכב היה אצל חברת סנטרל פלוס ( X סוכן) הנקראים במשרד הרישוי סוכן

*היה לרכב ירידת ערך. בשנת 2009

 

 

אתה הבעלים הרביעי. אני סופר 3 בעלים קודמים. (שלמה סיקסט/ פרטי א' 01/*חברת סנטרל (סוחר)/פרטי ב' (המוכר) 02)

* סנטרל פלוס היא חברה הסוחרת ברכב והיא יכולה להחזיק ברכב ללא רישום בעלות.

מתי נרשם הרכב בבעלותו של המוכר "האמין" ממנו קנית את הרכב?

פורסם

אם לרכב היה עבר ביטוחי ומשהו לפניך קיבל X% ירידת ערך הרי הרכב עכשיו שווה 100%-X% שהורד.

על חברה בהחלט מורידים 22%.

את הרכב רכשת ב27K ש"ח שזה 32% מתחת למחירון (37.5K).

לרכב בזמן הזה היתה ירידת ערך של 1500 ש"ח וזה מביא אותנו לנקודה הבאה:

אם הביטוח רוצה לשלם לך 25.5 אלף ש"ח אז לא הפסדת שקל.

כמה הביטוח נותך לך?

 

טיפ קטן- כל תאונה שבמסגרתה הוחלפו חלקי מרכב ובטח ובטח מתחו קורה וכו' תגרור ירידת ערך אותה יש לברר.

 

לדעתי במקרה הנ"ל הצינור יהיה קטן ממה שאתה חושב.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

תטען בפני חברת הביטוח כי שילמת פרמייה לפי מחיר מלא של הרכב ולא מחיר משוקלל. אני לא יודע אם הטענה תתפוס אך מאוד מקומם כי בעת עריכת הפוליסה החברה דורשת מחיר מלא ובעת תשלום מחיר לאחר הפחתה.

פורסם
יש רובליקה מקוריות.אם שם לא רשום החכר/השכרה וכיוצא בזה משמע שהיד הראשונה פרטית.

 

מצטער אך לא נכון בעליל !

היתה לנו הונדה הסיוויק 2005 שנקנתה מאלבר (ליסינג כמובן).

אח"כ קנינו מהם שוב-הפעם מאזדה 3 ספיריט 2007 ולא רשום כלום ברישיון החדש (ברישיון המקורי הראשון היה רשום אלבר מימונית ועכשיו נאדה)-אני יכול לספר שהרכב פרטי (אעפ"י שלא אעשה את זה מבחינה מצפונית אני ישר כמו סרגל ואם אני נאלץ לשקר זה נשאר אך ורק בתחומי הבית כדי שחלילה לא יהיו מריבות ועימותים שעלולים לגרום לאי נעימויות) ובחוץ אני סרגל.

בקיצור,עד 2008 לא היתה כל הערת רישום ליסינג/החכר ברישיון,השכרה הייתה נרשמת.

לכן לרכב עד 2008, שהוא יותר מיד ראשונה,חובה לבצע בדיקה ברשות הרישוי לגבי סוג הבעלים הקודמים.

ומשפט לפותח הנושא: חבר יקר,אם אדם היה מתחייב לי שהשלדה נקייה והיו מגלים בבדיקה שהיא עברה מתיחה הייתי שולח אותו ללכת לחפש את החברים שלו ואני עוד עדין.

אני מאמין שההפחתה מהמחירון בסופו של דבר לא תשאיר אותך בהפסד נוראי כי אם המחירון 34 אז הפחתה של 22% מביראה אותנו ל27K לפני עניין ירידת הערך של התאונה שהייתה.

גם אם יורידו עוד 10% ואני מחמיר,כל הפסדך יסתכם ב-3K לערך-שזה בהחלט שכר לימוד הוגן ולא יקר מידי בהתחשב בהחלטה הלא נכונה שקיבלת לרכוש את הרכב כאשר ידעת על התאונה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

×
×
  • תוכן חדש...