Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4671 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הרכב עבר יישור קו הכולל מספר דברים וגם ניקוי רדיאטור והחלפת מי קירור (כחולים כמובן).

הרכב נסע מאז 3000 קילומטר

 

אל תשכח שעבדו לך על מערכת הקירור, שהיו אמורים להחזיר לך מערכת תקינה ויש לך אחריות על העבודה. יכול להיות שמשהו שנעשה לא היה תקין.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טוב אז מלבד שיפוץ הראש יש לנו:

משאבת מים חדשה, טרמוסטט, חיישן טמפורטורה, סט סתמים, נוזל קירור חדש כמובן ועל הדרך כבר עשינו:

טיימינג חדש, שמן חדש, פילטר שמן ואוויר.

 

אחרי ההתחממות שדיברתי עליה המשכתי לנסוע בערך 200 מטר בירידה עד שהגעתי הביתה ומשם על גרר למוסך למי ששאל.

קיבלתי כרגיל שירות טוב בפיאטון עם נזק סופי של 4400 שקלים, קצת קשה לי כרגע לומר שאני מרוצה מהרכב אחרי שהוצאתי בחודשיים על תיקונים קצת יותר ממה שהרכב עלה לי במקור אבל נקווה שמפה יהיה יותר טוב.

 

לדעתי הטעות הכי גדולה שלי היא שאני ממש נמנעתי מרכבים שעברו ראש מנוע אז כשחיפשתי פונטו בנרות בחודש יוני. אבל לומדים מטעויות.

פורסם

הראש עלה 800, העבודה 1200. העבודה כללה את כל הדברים שציינתי כולל טיימינג, משאבות וטיפול.

 

תוסיף את יתר החלפים (רק החיישן טמפרטורה עלה 395 לפני מע"מ), תוסיף מע"מ והופה אתה מגיע למחיר אסטרונומי. אני מפספס משהו?

פורסם

שיפוץ ראש מנוע לא אמור לעלות יותר מ 1500 שח למרות שיצא לי להיתקל בעבודות שכאלה לפונטו גם בפחות מזה אבל אני מקצין. סט טיימינג אני מניח ששם לך מקורי שהוא בערך 300 שח בחברה. אטם מיכסה שסתומים עולה בחברה 80 שח בערך. חלקים לטיפול לא אמורים לעלות יותר מ 300 שח שהפילטרים מקוריים. תוסיף את החיישן טמפרטורה והמעמ ותראה שיש לך רזרבה של יותר מאלפייה. גם לי יש פונטו ויוצא לי להיתעסק לא מעט עם פונטו למיניהם כך שאני דיי מכיר את המחירים וזה באמת יקר. Sorry...

פורסם

כשאתה אומר 1500 אתה מתכוון לשיפוץ + העבודה להרכיב את הראש?

כמו שאמרתי זה עלה לי 2000 לפני מע"מ כשהעבודה כבר כללה את הרכבת כל יתר החלקים והטיפול.

 

אני מעלה פה את מחירי החלפים ששילמתי, דוקא הטיימינג ומחירי החלפים לטיפול כאן יותר זולים ממה שציינת אבל יכול להיות שהדברים האחרים יקרים בהרבה -> תציץ תגיד מה דעתך.

 

החלפים פה מגיעים ל1681 שקלים, תוסיף את ה2000 שדיברנו עליהם קודם ואנחנו ב3681.

תוסיף מע"מ ואתה ב4343 ש"ח (זה בדיוק מה ששילמתי).

 

רשימת החלפים במידה ולא רואים טוב בתמונה:

שמן מנוע W40/10 חצי סינטטי - 105

מסנן שמן מקורי - 51

פילטר אויר לא מקורי - 30

סט סטיימינג מקורי - 228

משאבת מים מקורי - 280

טרמוסטט מקורי - 101

חיישן טמפרטורה מקורי - 395

סט סתמים לראש מנוע - 295 (זה סתמים או אטמים?)

מכסים לטימינג (הפלסטיק היה שבור) - 120

פארפלו כחול - 76

 

מה שיפה בפורום הזה שבעתיד יגיע עוד מישהו עם בעיה דומה לשרשור הזה מחיפוש בגוגל וכבר יהיה קצת יותר חכם ממני. להבא מה שנקרא.

חלקים.jpg

פורסם

רגע רגע

רק האטם של ראש המנוע נפרץ או בוצע שיפוץ לראש המנוע כולל שלייף והכל?

מה יש בפירוט העבודות לגבי ראש המנוע?

פורסם

כואב לשמוע שבפרק זמן כ"כ קצר, הוצאת מעל 8000 שקל על רכב ישן.

מעלה תהיות האם באמת כל הרכיבים הללו דרשו החלפה או שמא הוחלפו כפעולה מונעת. (טרמוסטט, חיישן טמפרטורה, משאבת מים)

 

לפני יותר משנה שילמתי עבור שיפוץ ראש מנוע לפונטו שלי 1300 שקל (אחרי מיקוח שהתחיל מ-1500) העבודה בוצעה במוסך ולא על מדרכה.

היה כתוב בקבלה שהראש מנוע נשלח לשיפוץ (350 שקל)

סט שלייף.

פילטר שמן.

שמן.

פילטר אויר.

נוזל קירור.

 

2 הצעות אחרות שקיבלתי היו 2000 ו-2500 שקל.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

קודם כל, זה טוב שאתה מחליף הכל על הדרך כי זה מקטין את הסיכוי שהתקלה תחזור, תחזוקת מנע מוכיחה את עצמה מניסיון.

 

דבר שני, במחיר כזה, הייתי קונה עוד מנוע מפירוק קומפלט, לוקח ממנו רק את הראש, ומשאיר חלקים ספייר, מה זה המחיר הזה שהציעו לך? זה מוסך מורשה במקרה? טוב בכל מקרה, שכבר גררת את הרכב והעמדת אותו במוסך, הם כבר תופסים אותך בבי*** ואין לך ברירה אלא לספוג את המחיר הזה.

 

מדובר בסט אטמים, כנראה טעות כתיב, ומניסיוני אם עוד לא החליפו את השמן אז אני ממליץ מניסיון על 5w30 סינטטי, זה גם ההמלצה של המכונאי שלי שמתעסק באיטלקיות.

 

"לדעתי הטעות הכי גדולה שלי היא שאני ממש נמנעתי מרכבים שעברו ראש מנוע אז כשחיפשתי פונטו בנרות בחודש יוני. אבל לומדים מטעויות."

לא לא ולא, הטעות הכי גדולה שלך היא שמה שעניין אותך זה מספרים, כמה קילומטרז' הרכב עבר, לעומת המחיר שלו.

 

טעות שנייה, היא שלא החלפת ישר כל מה שקשור למערכת הקירור, לפני שאתה מחליף את זה ביחד עם הראש.

 

אני החלפתי כל מה שקשור למערכת הקירור, בלי שום קשר למצבם, אני לא חיכיתי שייפרץ ראש או יתחמם כדי לדעת שצריך להחליף, זה תחזוקת מנע.

 

ודבר אחרון, אם היית קונה רכב שעבר ראש, זה לא מבטיח לך שקט.

אתה לא יודע לרוב איפה נעשה הראש, מה גרם לראש לפרוץ ואם הסיבה הוחלפה, ועדיין היית צריך להחליף מספר חלקים במערכת בשביל שקט.

אצלי כבר 175 אלף ק"מ וראש לא נפרץ בזכות תחזוקת מנע, בחיים לא נגעו בראש.

 

אז אם למדת לקח, זה שמה שקונים בזול משלמים ביוקר.

 

מקווה שתהנה מהרכב מעכשיו והלאה והוא ישרת אותך נאמנה.

פורסם

תנחומיי. זו אחת הסיבות שאני נמנע מרכישת רכבים ישנים. אני מצאתי את עצמי במצב דומה לשלך עם סיטרואן קסארה.

 

אחרי שמכרתי אותה בגרושים למוסכניק (שזה קרה אחרי תקלה יקרה אחת יותר מדי) בניתי טבלת אקסל וגיליתי שאני משלם מדי חודש סביבות 500 ש"ח למוסכים. כמה חודשי שקט, תקלה, חודש שקט, תקלה, תקלה, חודשיים שקט וכו' וכו'.

 

אז למדתי - לוקחים הלוואה, קונים רכב חדיש ונורמלי, נהנים מנסיעה כיפית ומרכב עם צבע יפה ומבריק - ומוכרים אותו אחרי שמסיימים לשלם את ההלוואה וקונים אחד אחר באותה שיטה.

 

נכון שזה עולה הרבה כסף, אבל אני מעדיף לשלם הוראת קבע לבנק מאשר לשלם הוראת קבע למוסך ולהזדמבר עם רכב שעושה צרות.

 

תעשה את החשבון שלך - 8000 ש"ח בהוצאות מוסך השנה - זה 666 ש"ח בחודש. גם אם במהלך השנתיים הקרובות לא תוציא אגורה על הרכב (ואני בספק אם זה יקרה) - זה עדיין יתקזז לסביבות 350 ש"ח בחודש.

 

כדי לסבר את האוזן - אני משלם 450 ש"ח בחודש החזר הלוואה על הפיאט פנדה שלי, מודל 2011.

פורסם

ומה לגבי ערך הרכב שיורד המון מהרגע שקנית אותו? לי הייתה סוזוקי אלטו 2010 שניקנתה חדשה מהניילון ב 62 אלף. אחרי שנתיים מכרתי אותה ב 42 אלף. וזה עוד רכב שמאבד מערכו ממש קצת יחסית לאחרים. אז שוב...על פי חישוב שכזה גם לא כדאי לקנות רכב חדש אלא אם יש לך כסף מיותר. עדיף לחפש רכב משומש בתקציב מסויים שהגבלת את עצמך ולבדוק טוב לפני שקונים.

פורסם
ומה לגבי ערך הרכב שיורד המון מהרגע שקנית אותו? לי הייתה סוזוקי אלטו 2010 שניקנתה חדשה מהניילון ב 62 אלף. אחרי שנתיים מכרתי אותה ב 42 אלף. וזה עוד רכב שמאבד מערכו ממש קצת יחסית לאחרים. אז שוב...על פי חישוב שכזה גם לא כדאי לקנות רכב חדש אלא אם יש לך כסף מיותר. עדיף לחפש רכב משומש בתקציב מסויים שהגבלת את עצמך ולבדוק טוב לפני שקונים.

 

ערך הרכב לא מעניין אותי. תשלום ההלוואה מהווה מבחינתי תשלום חודשי על ירידת ערך.

 

עבור הרכב הנוכחי שלי לא הוספתי גרוש - מכרתי את הפונטו שלי ב-15K, לקחתי הלוואה של 25K וקניתי פנדה ב-40K.

 

בעוד 5 שנים ההלוואה תסתיים, הרכב יהיה עם 160-170 אלף ק"מ, יימכר ב-10K או קצת יותר לבעלים הבא ואני שוב אקח הלוואה כדי לקנות רכב בסכום דומה, או גבוה קצת יותר (תלוי ביכולת שלי להסתדר עם ההחזר החודשי).

 

בכל מקרה יותר נעים לנסוע ברכב מודל 2011 מאשר מודל 2001, במיוחד כשההוצאה דומה עד מאוד.

פורסם
ערך הרכב לא מעניין אותי. תשלום ההלוואה מהווה מבחינתי תשלום חודשי על ירידת ערך.

 

עבור הרכב הנוכחי שלי לא הוספתי גרוש - מכרתי את הפונטו שלי ב-15K, לקחתי הלוואה של 25K וקניתי פנדה ב-40K.

 

בעוד 5 שנים ההלוואה תסתיים, הרכב יהיה עם 160-170 אלף ק"מ, יימכר ב-10K או קצת יותר לבעלים הבא ואני שוב אקח הלוואה כדי לקנות רכב בסכום דומה, או גבוה קצת יותר (תלוי ביכולת שלי להסתדר עם ההחזר החודשי).

 

בכל מקרה יותר נעים לנסוע ברכב מודל 2011 מאשר מודל 2001, במיוחד כשההוצאה דומה עד מאוד.

 

לא הבנתי את החישוב שלך.

אתה גם מפסיד על הירידה של ערך הרכב, וגם משלם ריבית גבוהה על הלואה שלקחת, וגם מפסיד את מה שהכסף הזה יכל להניב לך אם היית משקיע אותו באפיק כלשהו.

בעוד 5 שנים כשתמכור אותו תפסיד 30K + הריבית ששילמת לבנק.

הבנק מרויח מאד יפה מההלואות האלה, אני מקבל 2 טלפונים כל שבוע שמנסים לשכנע אותי לקחת הלוואה.

וכל זה עוד לא מבטיח לך רכב בלי תקלות.

 

אם היית נשאר עם הפונטו היית מוכר אותו אחרי 5 שנים ב 7K, ונניח שכל שנה אתה מוציא 6000 שקל על תיקונים זה יוצא 30K אחרי 5 שנים.

כשתמכור אותו בעוד 5 שנים הפסדת רק 23K.

 

אני מפספס משהו ?

כן, שכחתי את הביטוח היקר יותר על הרכב החדש ...

פורסם

בנוסף לירידת הערך, האם יש לך ערבות כלשהי ששום דבר לא יתקלקל?

בנוסף, ברכבים חדשים יותר, תיקונים בד"כ יקרים יותר.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 


×
×
  • תוכן חדש...