Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4692 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי פורום,

 

אני קצת אובד עצות, אז החלטתי לפנות לחוות דעת רפואית בפורום רכב... כנראה שהמצב באמת קשה :lol:

 

כמו בכותרת, יש לי דלקת חניכיים קבועה. לפי הרופאה שלי, חלק מזה הוא בגלל שיני הבינה הגדלות שלי (שאין לי כוונה לעקור כרגע, הן יוצאות בסדר גמור בינתיים), וחלק מזה הוא תורשתי (מאמין לה, היא מטפלת עד היום באמא ובסבתא שלי).

 

הבעיה היא שהידיעה הזאת לא כל כך עוזרת לי להתמודד עם הדלקת. פעם בחודשיים בערך אני משתמש במי פה מבוססי כלורדקסין (קורסודיל למשל), והם אכן מאוד אפקטיביים. הבעיה איתם היא שאפשר לקחת אותם רק שבועיים ברצף (ואז זה שעון מתקתק לאחור עד שהדלקת חוזרת בגדול), וגם שיש להם אצלי השפעה נוראית על הלשון (מתנפחת וכואבת) ועל חוש הטעם (שבוע-שבועיים שאני כמעט לא מרגיש מה אני אוכל). וזה גם לא נשמע לי מי יודע מה בריא, כי אני יודע שזה חומר שהוא רעיל בכמויות גדולות.

 

שאלתי את הרופאה שלי, ולטענתה היא לא מכירה תכשיר כזה שיעיל שאפשר לקנות בבתי מרקחת. היא הביאה לי בקבוק כלשהו מה"אספקה שלה" והוא אכן מרגיש די יעיל, אבל היא אומרת שאי אפשר לקנות אותו בבתי מרקחת ושאני אצטרך לבוא אליה ואם יהיה לה היא תביא לי. כמובן שזה לא מספק אותי...

 

למישהו יש הצעות?

פורסם

אני לא מומחה, אבל אני תנסה:

- מברשת שיניים חשמלית עם ראש לחניכיים רגישות.

- משחת שיניים עדינה לחניכיים רגישות.

- בין התרודנט/קורסודיל נסה להשתמש בשטיפת פה לחניכיים רגישות (Oral B, מרידול וכו').

- חוו"ד רפואית נוספת.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

יש לך דלקת חניכיים בכל המשנן או רק באיזור שיני הבינה? אם האחרון נכון והמצב חוזר על עצמו אז שיני הבינה לעקירה. אם הדלקת מפושטת אתה צריך לשפר הגיינה, דהיינו צחצוח טוב יותר והעברה יום יומית של חוט דנטלי. שטיפות פה הן לא תחליף לניקוי מכאני.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

כבודי רופא שיניים. הדימום מהחניכיים נובע מפלאק (רובד חיידקי) המצטבר בשל צחצוח לקוי וחוסר שימוש בחוט דנטלי, אם וכאשר מעבירים חוט דנטלי (לאחר טיפול של הסרת אבנית אצל שיננית) הדימום נפסק.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

האם אתה מעשן ? עישון גורם לפגיעה בחניכיים.

לפעמים אין מנוס מלבקר אצל שיננית פעמים בשנה לניקוי עמוק ולפעמים יש צורך לבצע גם גרידה עמוקה אצל רופא מומחה לחניכיים.

איזה כייף לי :)

פורסם

ידעתי שאמצא רופא שיניים בקהל :-)

 

הדלקת היא בכל הפה, לא רק באיזור שיני הבינה (אולי שם היא מודגשת יותר, אבל בהחלט לא רק שם). למען האמת, אני ממעט בשימוש בחוט דנטלי, בדיוק בגלל שאני מפחד מהדימום. הצחצוח שלי בסדר גמור, ככה לפחות אומרת הרופאה שלי. בדיוק עכשיו אני יוצא להסרת אבנית אחרי שהורדתי את הדלקת עם קורסודיל, אז תהיה הזדמנות טובה להתחיל.

 

תוכל להמליץ על משחת שיניים\מי פה מתאימים? וכן, יש לי מברשת שיניים חשמלית...

פורסם

באופן מעט פרדוקסלי הסיבה לדימום בעת שימוש בחוט דנטלי היא חוסר שימוש בחוט דנטלי. אם וכאשר תשתמש בו בדרך קבע תוכל לראות שהדימום פוחת ולאחר תקופה קצרה מפסיק לחלוטין.

 

החשיבות של סוג המשחה ומי הפה לא גבוהה, כל עוד הניקוי הפיסי נכון אתה תראה תוצאות מהר מאוד.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

בעקרון עוד לא נתקלתי בחוט דנטלי שלא גורם לדימום, פשוט צריך להיות איתו מאוד עדין. אצלי למשל יש שיניים סופר צמודות ככה שצריך להכניס את החוט בכוח ולפעמים זה פוגע לי בחניכיים בלית ברירה.

 

אגב איך מגיע לידי ביטוי הדלקת בחניכיים בתאכלס? , אף פעם לא ידעתי

Opel Adam S 2017

פורסם

כמובן שאם נכנסים עם החוט בעוצמה ועמוק מתחת לחניכיים יהיה דימום כי נוצרת טראומה לרקמה. החוט צריך להכנס בתנועת ניסור כדי לעבור את נקודת המגע, ואז להכנס לתוך החניכיים שצמודות לאחת השיניים עד מצב שבו זה "כמעט כואב" , ללפף את החוט סביב השן ואז להוציא אותו החוצה. אני עושה את זה כל יום לפני השינה ואין דימום.

 

דלקת חניכיים נוצרת בגלל חיידקים שנדבקים לשן ויוצרים שם מושבה. לאחר שהם נמצאים שם מספיק זמן הם מתחילים לשחרר תוצרי פירוק מזון שמגרים את רקמת החניכיים, מה שמעורר את מערכת החיסון וגורם להגעה של תאי דלקת לאיזור.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

הערה קטנה ברשותכם, יש לשים לב שישנם חוטים דנטליים מצופים ווקס. הווקס עוזר להחליק את החוט. חוטים זולים עד גיחוך אינם מכילים ווקס וניקוי בעזרת החוט יכול להפוך לסיוט.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לדעתי האישית (אני לא רופא שיניים - ולכן אני מדגיש שמדובר בדעתי האישית ע"ס הניסיון שלי וההיגיון שלי), ע"מ להשיג ניקוי באמת טוב צריך להשתמש בראש ובראשונה בחוט דנטלי, אח"כ "סילונית" (לניקוי+שטיפת המעברים בין השיניים + ניקוי\שטיפת החניכיים) ולאחר מכן ציחצוח.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מנצל"ש

כבודי רופא שיניים.

 

נלך צעד אחד קדימה (מנסיון לצערי) ונניח שנעשו כל הפעולות המומלצות לעיל ועדיין הדלקת מופיעה בנקודות ספציפיות המדממות בחלל הפה. האם יש לאן להמשיך מכאן, או שלא נותר אלא להתרגל למצב?

 

כמו כן, מה "כבודו" חושב על מברשות שיניים חשמליות ותרומתן ליעילות הצחצוח? (ולאנושות באופן כללי)

 

 

ע"מ להשיג ניקוי באמת טוב צריך להשתמש בראש ובראשונה בחוט דנטלי, אח"כ "סילונית" ולאחר מכן ציחצוח.

 

כמה זמן אתה מקצה לכל פעולות התחזוקה האלו בבוקר? :roll:

פורסם

אם לאחר ניקוי של שיננית ותחזוקה נכונה בבית עדיין יש דימום במקומות ספציפיים בפה אזי כדאי להבדק על ידי רופא שיניים. לדוגמה, סתימות שבוצעו שלא כהלכה יכולות ללחוץ על החניכיים ולגרום לדלקת, וכנ"ל גם חוסר נקודות מגע בכתרים ובסתימות.

 

אני לא חסיד של מברשות חשמליות, אם משקיעים דקה שתיים בצחצוח יסודי עם מברשת רכה אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר. על סילונית לא אכביר במילים גם כן. חוט דנטלי פשוט טוב יותר.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

דווקא על סילונית הייתי מאוד רוצה לשמוע !

 

מה כבודו ימליץ לסובלים מנסיגת חניכיים ? האם ניתן "לגדל" חניכיים ?

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

×
×
  • תוכן חדש...