Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4745 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז נכון לפני שבוע פתחתי אשכול שרציתי לקנות קטנוע, אבל אחרי הסרטון שתראו פה הבנתי שגם עם ישלמו לי כסף אני לא יעלה על מכונת המוות הזו, אז תראו לפני צעד טיפשי שבהתחלה נראה כחסכוני וקל וזהו רק ענין של זמן בכבישי ארץ ישראל.

http://www.mako.co.il/news-channel2/Friday-Newscast/Article-e74c3fd9ec91d21004.htm

הרכב שלי: שברולט ספארק 1.0 14'

 

פורסם

מילא זה שאופנוע זה מסוכן,

אבל מה פתאום שרהאוצר מגיש את הכתבה?:lol:

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

זו כתבה ישנה שעלתה לתודעה בגלל מה שקרה לאבי כהן ז"ל (כדורגלן העבר של מכבי תא), הוא נסע עם קסדת חצי שלטענת כולם זה היה כל ההבדל בין מה שקרה לבין לקבל פציעה קלה (במקרה והיה נוסע עם קסדה מלאה)

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם

מדהים שמיחסים את העלייה במספר התאונות למחירים הזולים והחסכוניות של הקטנועים/אופנועים ולא אומרים שום מילה על מכשירי הסלולר החכמים(וחבילות גלישה שמחירן מתאים לכל כיס) שלנו שאין כמעט רכב שהדבר הזה עם מסך 4+ אינץ נמצא במקסימום בהירות תקוע בשמשה של 90% מהרכבים וההתעסקות הבלתי פוסקת של נהגי המכוניות בהם.

אני לא אומר את זה בתור אחד שרוכב אלא בתור נהג מין השורה (שאגב בזמן האחרון שוקל לעבור לקטנוע קטן שינייד אותי בתוך העיר).

תופעת הטלפונים פשוט מזעזעת במדינה שלנו , כל נסיעה הופכת למלחמה ועצבים נטו על נהגים שפשוט עסוקים במכשיר המטופש הזה שמעסיק אותם לכל אורך היום,לא מסוגלים להתנתק ממנו לרגע ועושים מה שבא להם בכבישים (אם זה לזחול ב20 קמ"ש כי הוא בדיוק מזין כתובת בוויז או מסמס לחברה,לעבור נתיב בלי להסתכל במראה ובטח שבלי לאותת ובשיא החוצפה לעשות את תנועת ה"מה קרה" כשהמכשיר ביד :evil: כאשר צופרים להם) אני בתור אדם שפעם אהב לנהוג עכשיו כבר בטוח לא יכול להגיד את זה, בתוך העיר זה פשוט זוועה.

פורסם

מי שחוסך בכביש משלם בבריאות , מה שזול יקר בסופו של דבר.

אנשים צריכים להבין שעל הכביש צריך להיות רכב 4 גלגלים או תחבורה ציבורית.

פורסם
מי שחוסך בכביש משלם בבריאות , מה שזול יקר בסופו של דבר.

אנשים צריכים להבין שעל הכביש צריך להיות רכב 4 גלגלים או תחבורה ציבורית.

מחשבות של אנשים חשוכים בדיוק כמוך מגבילות את העולם מלהתקדם באמת.

 

לידיעתך, לפני כ100 שנה, קרוב מאוד להמצאת הרכב הראשון, הייתה טענה כי נסיעה במהירות 80 קמ"ש היא מסוכנת ברמה בלתי ניתנת לתיאור. ולא דובר על 80 קמ"ש בתנאים מסוימים אלא באופן כללי טענו כי המהירות הזאת הורגת! שאדם מן השורה לא יכול לעמוד במהירות הזאת. אז טענו...

 

ותראה איפה אנחנו היום. צועקים על אנשים שנוסעים במהירות הזאת בנתיב השמאלי כי הם איטיים מידי.

 

כל אירופה מוצפת אופנועים וקטנועים ובעידוד הממשלה, אבל אנחנו בישראל ממציאים את הגלגל מחדש. ואנשים כמוך הם אלה שאחראים למחדלים האלה.

 

זה לא אישי נגדך ספציפית, אלא נגד דרך החשיבה הזאת. בבקשה אל תיקח את זה באופן אישי כנגדך.

 

כבר כתבתי פה בעבר, ממש לא מזמן פורסם מחקר שנערך פה במדינת ישראל, שב75% מתאונות רכב-אופנוע, נהג הרכב היה אשם. הנזק לרוכב היה מן הסתם גדול יותר מאשר אם היה במכונית, אבל הנקודה היא שאם נהג הרכב היה נוהג יותר טוב (או לא מתעסק בפלאפון...) אז התאונה כלל לא הייתה נגרמת. האופנועים לא אשמים, הם פשוט אלה שמשלמים על הטיפשות, לפעמים בכסף, לפעמים בנפש.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

כבר כתבתי פה בעבר, ממש לא מזמן פורסם מחקר שנערך פה במדינת ישראל, שב75% מתאונות רכב-אופנוע, נהג הרכב היה אשם. הנזק לרוכב היה מן הסתם גדול יותר מאשר אם היה במכונית, אבל הנקודה היא שאם נהג הרכב היה נוהג יותר טוב (או לא מתעסק בפלאפון...) אז התאונה כלל לא הייתה נגרמת. האופנועים לא אשמים, הם פשוט אלה שמשלמים על הטיפשות, לפעמים בכסף, לפעמים בנפש.

 

עיוות של הסטטיסטיקה.

http://rsa.gov.il/meidamechkar/pirsumim/Documents/tazpit152012.pdf

זה ש-25% מתאונות רכב-אופנוע נגרמות באשמת רוכב האופנוע לא אומר שהיתר נגרמות באשמת נהג הרכב.

כפי שאתה יכול לראות פה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896037,00.html

בחלק מהתאונות לא נקבעת אשמה ברורה ובחלק מהן האשמה היא בתנאי הדרך (ואפילו בבעלי חיים...).

 

האופנוענים לא אשמים אבל הם אחראיים.

אחריות זה לדעת שאתה פגיע יותר ועל כן מחויב לנהוג זהיר שבעתיים.

פורסם
מחשבות של אנשים חשוכים בדיוק כמוך מגבילות את העולם מלהתקדם באמת.

 

לידיעתך, לפני כ100 שנה, קרוב מאוד להמצאת הרכב הראשון, הייתה טענה כי נסיעה במהירות 80 קמ"ש היא מסוכנת ברמה בלתי ניתנת לתיאור. ולא דובר על 80 קמ"ש בתנאים מסוימים אלא באופן כללי טענו כי המהירות הזאת הורגת! שאדם מן השורה לא יכול לעמוד במהירות הזאת. אז טענו...

 

ותראה איפה אנחנו היום. צועקים על אנשים שנוסעים במהירות הזאת בנתיב השמאלי כי הם איטיים מידי.

 

כל אירופה מוצפת אופנועים וקטנועים ובעידוד הממשלה, אבל אנחנו בישראל ממציאים את הגלגל מחדש. ואנשים כמוך הם אלה שאחראים למחדלים האלה.

 

זה לא אישי נגדך ספציפית, אלא נגד דרך החשיבה הזאת. בבקשה אל תיקח את זה באופן אישי כנגדך.

 

כבר כתבתי פה בעבר, ממש לא מזמן פורסם מחקר שנערך פה במדינת ישראל, שב75% מתאונות רכב-אופנוע, נהג הרכב היה אשם. הנזק לרוכב היה מן הסתם גדול יותר מאשר אם היה במכונית, אבל הנקודה היא שאם נהג הרכב היה נוהג יותר טוב (או לא מתעסק בפלאפון...) אז התאונה כלל לא הייתה נגרמת. האופנועים לא אשמים, הם פשוט אלה שמשלמים על הטיפשות, לפעמים בכסף, לפעמים בנפש.

 

אם היה לך קצת ידע בסטטיסטיקה היית מבין שכאשר דו גלגליים מהווים כ-5% מכלי הרכב על הכביש סביר להניח שרוב התאונות יגרמו כתוצאה מרכבים לא דו גלגליים.

 

ואם נדבר במספרים (ש"ח) כל פצוע תאונת דרכים עולה למדינה בהרבה יותר מרכב מזהם ויוצר פקקים , עלות אישפוז ושיקום פצוע רוכב דו גלגלי עלולה לעלות מאות אלפי שקלים.

 

מצד הדו גלגלי אני מבין שאין ברירה עם המצב בכבישים והתחבורה הציבורים שעובדת בחצי משרה ונגישה בעיקר במרכז.

 

תוספת :

פורסם
עיוות של הסטטיסטיקה.

http://rsa.gov.il/meidamechkar/pirsumim/Documents/tazpit152012.pdf

זה ש-25% מתאונות רכב-אופנוע נגרמות באשמת רוכב האופנוע לא אומר שהיתר נגרמות באשמת נהג הרכב.

כפי שאתה יכול לראות פה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896037,00.html

בחלק מהתאונות לא נקבעת אשמה ברורה ובחלק מהן האשמה היא בתנאי הדרך (ואפילו בבעלי חיים...).

 

האופנוענים לא אשמים אבל הם אחראיים.

אחריות זה לדעת שאתה פגיע יותר ועל כן מחויב לנהוג זהיר שבעתיים.

והנה לך כתבה שמצדדת במה שאמרתי

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4239138,00.html

 

דו"ג זה מעולה, הנהגים בארץ נוהגים כאילו הכביש שייך לאבא שלהם, בארץ לא מלמדים לנהוג, מלמדים לעבור טסט, אין חינוך, אין אכיפה, אין ענישה.

מעדיפים לאכוף מהירות מאשר עבירות חמורות כגון רמזור אדום, סטייה מנתיב, חציית קו הפרדה, אי ציות לתמרור עצור, אי מתן זכות קדימה (גם להולכי רגל), ועוד ועוד.

לא מזמן גם הייתה כתבה נוספת שמהירות אחראית רק לכ3-4 אחוז מכלל תאונות הדרכים. אבל עדיין ממשיכים לאכוף את זה.

 

אופנוע זה יותר מסוכן מרכב, זה נכון. אבל זה לא אומר שרכב זה לא מסוכן. הבעיה היא שאנחנו בארץ ישראל ופה הכל הפוך. פה הכל קשור לכסף.

תבנה תשתיות שמתאימות לאופנועים מבחינת בטיחות, תלמד נהיגה באמת ולא סתם כדי לסמן וי, תלמד רכיבה נכונה עם מדריכים אמיתיים ולא עם מורים עייפים, תתחיל לפמפם לילדים כבר בכיתה ז' על זה שרכב יכול להיות נשק לכל דבר, על נהיגנ נכונה, על ציות לחוקים, תגבה את כל זה באכיפה אמיתית ולא מטומטמת, תעניש כמו שצריך ולא עם עסקאות טיעון, תפעיל ביטוח לפי נהג ולא לפי רכב (משהו דומה למה שקורה בארה"ב, עם התאמות למדינת ישראל), תעביר חוק שמחייב אופנוענים לרכב לא רק עם קסדה מלאה (שבן אדם היה צריך להיהרג בשביל שזה יקרה), אלא עם כפפות ומעיל, ותראה איך אופנועים פתאום יהיו הגיוניים.

חלק גדול מתאונות האופנועים זה ערסים מטומטמים שעולים על כלים עם כוח של טיל בליסטי בלי שהם באמת מודעים למה שהוא יכול, ועוד עושים את זה עם גופייה וכפכפים. אז בטח שהסיכוי שלו לשרוד תאונה שואף לאפס. מיגון אמנם לא נותן לו ביטחון 100% אבל זה כל כך משפר את הסיכויים...שוב, מנסיון...

 

נכון, יש פה הרבה מה לעשות, וגם אם תתחיל לעשות הכל היום, את התוצאות תראה רק עוד 30 שנה. אבל אם לא תתחיל, בטח שלא תסיים.

לקבל את המצב כמו שהוא ושפוט להגיד אין מה לעשות ולרדת מאופנוע זה לא פיתרון מבחינתי, זה כניעה מטומטמת.

 

אופנוע זה מסוכן כל כך, רק בארץ! בחו"ל המצב פי כמה יותר טוב. בגלל זה יש לי חברים באירופה שמשלמים 200 יורו ביטוח לשנה. מוסיפים לזה כיסויים נוספים שהביטוח חובה שלהם לא מכליל כמו אצלנו ומגיעים ל300 יורו לשנה. סכום סביר ביותר לביטוח חובה לדו גלגלי.

ולפני שמישהו פה יגיד לי שאני מדבר אבל לא עושה, אז כן, אני עושה, מתוך המערכת. במידת האפשר כמובן.

אבל להגיד זה מה יש ולרדת מזה, עוצר לגמרי את הקדמה.

 

אתה מדבר איתי על אחריות של אופנוענים? אני כמעט בטוח שאתה מבסס את האחריות הזאת שלך על שליחי פיצה למיניהם. הם לא אחראיים, בהם צריך לטפל.

כל אופנוען אמיתי, אחד כזה שרוכב על אופנוע ולא על טוסטוס 125 סמ"ק, יותר אחראי מ10 נהגי רכב ביחד. אני רוכב המון שנים, עם רשיון וגם בלי, ואני אומר לך, מנסיון שלי ומנסיון של חבריי לתחום, אופנוען הוא פי מליון יותר אחראי!!!

 

אנחנו לא מסתמכים על מראות אלא מעיפים מבט עם העיניים כי אין כמו לראות בעצמך. אנחנו צופים תנועות של נהגי רכבים מלהסתכל על הצמיגים שלהם תוך כדי נסיעה, להסתכל על המראות שלהם ולראות לאן הפנים שלהם מופנות, ועוד אלף שיטות אחרות. החושים שלנו עובדים הרבה יותר בדיוק בגלל שאנחנו יודעים כמה אנחנו מטרה במדינה הזאת.

כל הילדים האלה שאתה רואה רוכבים כמו משוגעים, זה בגלל שאין בארץ הדרכה אמיתית, אין אכיפה, ואין ענישה. אין ממה לפחד.

העבריין לא מפחד מהשוטר, השוטר לא רוצה להסתכן בשביל המשכורת העלובה שהוא מקבל, (גילוי נאות, אבא שלי היה קצין משטרה במשך 30 שנה, אני מכיר את המשטרה מצוין!), העבריין ממשיך לעשות שטויות על הכביש עד שהוא מתהפך ועושה תאונה, ואז אתה רואה את הכותרת בעיתון שאופנועים זה מסוכן.

 

אופנוען עולה יותר? תלמד את האנשים לנהוג נכון וכמות התאונות תרד פלאים, תאכוף ותעניש, ועוד כמה אחוזים יירדו, תשקיע בתשתיות סלחניות והנה הורדת עוד כמה אחוזים.

עולה למדינה? שהנהג ברכב ישלם! בשביל זה יש לו ביטוח! אין לו ביטוח? אז לצערנו המדינה צריכה לשלם, אבל גם צריכה לזיין את הנהג שנהג בלי ביטוח. מאסר בפועל, עם קנס של 100 אלף שקל. כדי שאנשים אפילו לא יחשבו לשנייה אחת לסוע בלי ביטוח!

 

חלאס כבר להאשים את האופנוענים בתאונות כשברוב המוחלט של המקרים הם לא אשמים!!!

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
מחשבות של אנשים חשוכים בדיוק כמוך מגבילות את העולם מלהתקדם באמת.

 

לידיעתך, לפני כ100 שנה, קרוב מאוד להמצאת הרכב הראשון, הייתה טענה כי נסיעה במהירות 80 קמ"ש היא מסוכנת ברמה בלתי ניתנת לתיאור. ולא דובר על 80 קמ"ש בתנאים מסוימים אלא באופן כללי טענו כי המהירות הזאת הורגת! שאדם מן השורה לא יכול לעמוד במהירות הזאת. אז טענו...

 

סתם לידע כללי, לפני 150 - 200 שנה חשבו שהגוף לא יכול לעמוד במהירות של מעל 25 קמ"ש. הם שיערו שיירד לך דם מהאף ותתחיל להיחנק. משעשע.

 

לגבי הכתבה - עשתה לי צמרמורת, אבל גם קצת תקווה. אם יהיה לי אופנוע בעוד מספר שנים, אני לא אתפשר על הקסדה, מעיל, כפפות ומגני ברכיים הכי high end שנמצאים בשוק. וגם נעליים גבוהות. גם אז אני לא אהיה חסין, אבל זה ישפר את הבטיחות בצורה מהותית.

 

אבל מה פתאום שרהאוצר מגיש את הכתבה?:lol:

 

השאלה הנכונה היא "מה פתאום מגיש חדשות עושה בתור שר האוצר?". :-P

.Your average Notepad

פורסם

Ghost Buster - אתה מנסה להבחין בין השליחים לבין נהגי דו"ג "אמיתיים". זו שטות כיון שנהגי הטוסטוסים בכלל והשליחים בפרט רבים מאוד, ונוסעים הרבה ולכן הם חלק עיקרי בין נהגי הדו"ג. גם לגבי האופנועים הכבדים, יותר מדי פעמים נתקלתי בהם "מעגלים פינות" מצידו השמאלי של קו הפרדה רצוף ושאר עבירות מהסוג החמור ביותר.

נהגי הדו"ג הם בדיוק כמו הבדיחה על עורכי הדין - 99% מהם מוציאים שם רע לשאר.

האמור כמובן לא מפחית כהוא זה מחומרת התנהגותם הבריונית של משתמשי דרך אחרים, אבל מספיק עם השטות שלפיה נהגי הטוסטוסים לא מייצגים את הדו"ג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא שהם לא מייצגים, אבל הם לא הרוב!

וכמו שאמרתי, צריך לקרוע אותם, בדיוק כמו שצריך לקרוע את מה שהמשטרה מכנה "בריוני כביש". כולם מבינים על מה אני מדבר.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
מחשבות של אנשים חשוכים בדיוק כמוך מגבילות את העולם מלהתקדם באמת.

 

לידיעתך, לפני כ100 שנה, קרוב מאוד להמצאת הרכב הראשון, הייתה טענה כי נסיעה במהירות 80 קמ"ש היא מסוכנת ברמה בלתי ניתנת לתיאור. ולא דובר על 80 קמ"ש בתנאים מסוימים אלא באופן כללי טענו כי המהירות הזאת הורגת! שאדם מן השורה לא יכול לעמוד במהירות הזאת. אז טענו...

 

ותראה איפה אנחנו היום. צועקים על אנשים שנוסעים במהירות הזאת בנתיב השמאלי כי הם איטיים מידי.

 

כל אירופה מוצפת אופנועים וקטנועים ובעידוד הממשלה, אבל אנחנו בישראל ממציאים את הגלגל מחדש. ואנשים כמוך הם אלה שאחראים למחדלים האלה.

 

זה לא אישי נגדך ספציפית, אלא נגד דרך החשיבה הזאת. בבקשה אל תיקח את זה באופן אישי כנגדך.

 

כבר כתבתי פה בעבר, ממש לא מזמן פורסם מחקר שנערך פה במדינת ישראל, שב75% מתאונות רכב-אופנוע, נהג הרכב היה אשם. הנזק לרוכב היה מן הסתם גדול יותר מאשר אם היה במכונית, אבל הנקודה היא שאם נהג הרכב היה נוהג יותר טוב (או לא מתעסק בפלאפון...) אז התאונה כלל לא הייתה נגרמת. האופנועים לא אשמים, הם פשוט אלה שמשלמים על הטיפשות, לפעמים בכסף, לפעמים בנפש.

 

אתה באמת משווה את מערכת הבלימה של הרכב הראשון למערכת הבלימה של 2013 ???? זה בדיחה נכון ?

אוטו-מאניה :-)

פורסם

האמת - לא ספרתי אותם. זו סתם התרשמות - אבל בקטנועים - בעיקר שליחים - אני נתקל עשרות פעמים ביום. באופנועים "ממש" - בבודדים, וגם ביניהם יש הרבה מאוד עבריינים מסוג הקשה, אלה שמתעלמים מקו הפרדה, חוצים את הכביש על מעברי חציה, נוסעים על מדרכות וסתם נוסעים במהירות מופרזת (לתנאי הדרך).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כן כן, תמשיך לחפש את מי להאשים. במציאות? אתה זה שיוצא נכה. במקה הטוב. סע לבית לוינשטיין, תתפלא לשמוע כמה מהם לא היו אשמים. זה מאוד עזר להם.

 

לפני כמעט שנה נפצע חבר קרוב מאוד שלי בתאונת אופנוע 5 דקות מהבית. שבועיים בטיפול נמרץ, חצי שנה בשיקום בתל השומר, ניתוח מסובך מאוד לשיקום מערכת עצבית בלונדון שספק אם הצליח. נס שהוא לא נשאר על כיסא גלגלים. אה, ושנשארו לו שנים של פיזיותרפיה. כמה? אף רופא לא מוכן להתחייב. אני עד היום לא יכול לחבק אותו מרוב כאבים.

וד״א, אם הניתוח לא הצליח, ההערכה היא שהוא שהשיתוק ביד ישתקם בגיל 36.

ד״א 2, הוא היה בן 16. את הנעורים והצבא הוא כנראה כבר הפסיד

ד״א 3, הוא לא היה אשם.

 

ואתה יודע מה ההבדל בין הרכבים של אז לשל היום? שרכבים שהיו אז בטופ של הבטיחות היום אף יצרן לא יתכנן רכב כזה אפילו בתור בדיחה, ואי אפשר להשוות את מצב ותכנון התשתיות. אז אל תדבר איתי על 80 קמ״ש. רוצה לספר לי מה השתנה בתחום הרכיבה? תכננו לכם קסדה יפה יותר?

×
×
  • תוכן חדש...