Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4744 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עצם העובדה שנהגים בארץ נוהגים בחסר אחריות מוחלט גם לי לרדת מזה, לא משנה מי אשם ברגע שאתה עולה לדו גלגלי אתה בעצם נותן לנהג הישראלי שבטלפון אפשרות להרוג אותך, גם עם אתה הכי בטיחותי וזהיר אז נכון לו יש שריטה קטנה בפח ולך? לך יש כמה שנים של שיקום ופיזוטרפיה מסקנה רדו מאופנועים חוסך לקצת זמן ומפסיד כסף לטווח ארוך

הרכב שלי: שברולט ספארק 1.0 14'

 

פורסם

מסכים עם זה שזה כלי מסוכן והכל, אבל לדעתי הבעיה העיקרית זה עדיין התרבות נהיגה, הקטנת הראש, נהגים שלא מסתכלים לצדדים\מראות, חוסר אחריות, בקיצור אני יכול לכתוב עוד הרבה.

 

לדעתי בכבישים שלנו צריך טנק, גם רכב מיני לא מספיק.

 

שים לב שכל התאונות בכתבה, לא קרו סתם כי הקטנוע נסע ופתאום החליק\נפל.

הם קרו בגלל רשלנות של נהג אחר.

בין אם זה רוכב אופניים (עזוב שהוא עלה לאיילון וזה בכלל אסור לו, אני כמעט בטוח שהוא לא שם תאורה כמו שצריך!).

נהג רכב שעבר באדום (והנהג הפוגע שהוא לא אשם, הטה את ההגה, כאן אין מקום לשפוט את הנהג הפוגע.)

הולכי רגל שקפצו לכביש. (וזו תופעה מתרחבת וגודלת!).

 

בימים האחרונים, אני משתדל ליסוע לאט מהממוצע, אם פעם הייתי נוהג מהר (ברמה שכל מי שעולה איתי נלחץ), אני עכשיו עושה את השינוי ונוהג לאט לאט.

ותאכלס, אני מרגיש שיותר סיכויים לתאונה קורים בגלל השינוי הזה, בגלל שאני נוסע לאט, קורה יותר שאנשים מעופפים שסוטים מהנתיב (בגלל הפלאפון) מהווים לי סיכון וכו' (לפני זה הייתי חולף על פניהם במהירות, ככה שהם לא היו מספיקים לעשות טעויות), למרות כל זה זה ברור שנסיעה איטית הרבה יותר בטוחה לפחות בשביל רוכבים\הולכי רגל\רמזורים.

פורסם

וזה נכון זה מה שעצר אותי שניה מלעלות על דו גלגלי התרבות נהיגה בארץ, אני אוהב דו גלגלי הבעיה היא נהגים חסרי אחריות שבהם אני יהיה תלוי כשאני על דו גלגלי, תסכים איתי שבאוטו זה פחות מפחיד שנהג שלפניך עושה שטויות מאשר שאתם עם אופנוע וחשוף לכל פגיעה.

הרכב שלי: שברולט ספארק 1.0 14'

 

פורסם
והנה לך כתבה שמצדדת במה שאמרתי

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4239138,00.html

 

 

תקרא היטב, הם עשו בכתבה את מה שאתה עשית.

אני מניח שהכותב הוא נהג אופנוע :wink:

בהמשך כתוב שמחצית מהתאונות הם חזית אל צד כשהסיבה לכך "היא ליקויי תשתית, למשל כאלה שמסתירים את הרוכב, או כשל של הנהג - שאינו מצליח להבחין ברוכב, או אף אינו מפנה את המבט לכיוונו"

כלומר זרקו את האשמה על נהג הרכב כי הוא לא ראה את האופנוע.

ומדוע הוא לא ראה? אולי כי הוא שיחק באייפון, אבל אולי גם כי האופנוע הוא כלי קטן יותר שמופיע לו במקומות לא צפויים (כמו בשוליים או בין נתיבים ("כי זה חוסך פקקים" הרי).

 

אני לא טוען שכל רוכבי האופנוע הם חסרי אחריות, ואני מסכים שרוכבי הפיצות יותר מסוכנים מהרוכבים הכבדים.

אבל גם בקרב הרוכבים הכבדים יש חלק גדול שטס בכבישים בין עירוניים בין נתיבים, על השוליים ואף על קווי ההפרדה של הנתיבים (את זה לא הצלחתי לפענח. למה הם עושים את זה). אני בטוח שאתה מודע לזה, לא מדובר בתופעה נדירה.

פורסם
אתה באמת משווה את מערכת הבלימה של הרכב הראשון למערכת הבלימה של 2013 ???? זה בדיחה נכון ?

ראית איפהשהו שאני צוחק? הכוונה הייתה שהיום, דברים שנחשבו כמסוכנים מאוד, היום הם רגילים לחלוטין. מסוכן זה סובייקטיבי. היום לסוע ב250 קמ"ש בכביש ציבורי נחשב למסוכן ומטומטם נכון? חבל שאנחנו לא נהיה פה עוד 100-200 שנה כשזה יהיה המהירות המותרת.

לסוע עם עיניים עצומות זה לא מומץ נכון? זה גם מטומטם נכון? והנה לך היום כבר יש רכבים שנוסעים לבד והנהג יכול לישון. תוך כמה עשרות שנים הרכבים ינהגו בעצמם וכיסא הנהג יהיה סתם עוד כיסא של נוסע.

 

אתה חושב שאני צוחק? תראה כבר מה קורה היום עם הרכבים של גוגל ושל וולוו שכבר נוסעים לבד.

 

האמת - לא ספרתי אותם. זו סתם התרשמות - אבל בקטנועים - בעיקר שליחים - אני נתקל עשרות פעמים ביום. באופנועים "ממש" - בבודדים, וגם ביניהם יש הרבה מאוד עבריינים מסוג הקשה, אלה שמתעלמים מקו הפרדה, חוצים את הכביש על מעברי חציה, נוסעים על מדרכות וסתם נוסעים במהירות מופרזת (לתנאי הדרך).

צודק מאה אחוז! באלה צריך לטפל! בשביל זה צריך אכיפה וענישה. ענישה קשה.

 

כן כן, תמשיך לחפש את מי להאשים. במציאות? אתה זה שיוצא נכה. במקה הטוב. סע לבית לוינשטיין, תתפלא לשמוע כמה מהם לא היו אשמים. זה מאוד עזר להם.

 

לפני כמעט שנה נפצע חבר קרוב מאוד שלי בתאונת אופנוע 5 דקות מהבית. שבועיים בטיפול נמרץ, חצי שנה בשיקום בתל השומר, ניתוח מסובך מאוד לשיקום מערכת עצבית בלונדון שספק אם הצליח. נס שהוא לא נשאר על כיסא גלגלים. אה, ושנשארו לו שנים של פיזיותרפיה. כמה? אף רופא לא מוכן להתחייב. אני עד היום לא יכול לחבק אותו מרוב כאבים.

וד״א, אם הניתוח לא הצליח, ההערכה היא שהוא שהשיתוק ביד ישתקם בגיל 36.

ד״א 2, הוא היה בן 16. את הנעורים והצבא הוא כנראה כבר הפסיד

ד״א 3, הוא לא היה אשם.

 

ואתה יודע מה ההבדל בין הרכבים של אז לשל היום? שרכבים שהיו אז בטופ של הבטיחות היום אף יצרן לא יתכנן רכב כזה אפילו בתור בדיחה, ואי אפשר להשוות את מצב ותכנון התשתיות. אז אל תדבר איתי על 80 קמ״ש. רוצה לספר לי מה השתנה בתחום הרכיבה? תכננו לכם קסדה יפה יותר?

קודם כל שיהיה בריא. מאחל לו רק בריאות.

ראית אותי אומר שהכל מושלם? לא.

לעומת התאונה שלו אני יכול להראות לך הרבה תאונות אחרות שנגמרו באופנוע מרוסק אבל עם רוכב שלא קרה לו כלום.

 

אחי הגדול, בן 33, רוכב מגיל 16, עשה לפני כמה שנים תאונה בסיבוב מוצא על כביש 1 לכיוון ירושלים. במהירות 110 קמ"ש, בשיא הסיבוב חתך אותו ערס מפגר עם פיז'ו 306 וגרם לאחי להטות את האופנוע עוד יותר מה שגרם ל2 הצמיגים לאבד אחיזה. האופנוע עף על הגדר בטיחות ונמרח עליה. ואחי הגדול? הייתה לו שריטה נחמדה בלחי הימני של התחת. מסכן הוא לא יכל לשבת על צד ימין 3 ימים.

למה? איך יכול להיות? כי הוא אופנוען! כי הוא ראה שזה עומד לקרות (עניין של חצי שנייה אבל כמו שאמרתי, החושים אצל אופנוענים עובדים קשה יותר) והוא פעל בהתאם. איך שהוא החליק הוא זרק מעצמו את האופנוע כדי להתרחק ממנו. כמובן שהוא היה עם קסדה מלאה, מעיל ממוגן, כפפות, מגיני ברכיים ונעלי רכיבה. המעיל קצת נקרע והקסדה קיבלה כמה שריטות.

לך זה נשמע לא הגיוני להתמגן כל כך רק כדי לסוע על אופנוע, אבל למי שאוהב את זה ורוצה לעלות על אופנוע באמת ולא בשביל הפוזה, עושה את זה כמו גדול.

 

הקסדות היום יפהפיות. ממליץ לך לחפש כמה...

רואים שאתה לא מבין דבר וחצי דבר באופנועים וכל מה שקשור אליהם, אז עדיף לך להיות בשקט.

אתה, בדיוק כמו רוב הציבור במדינת ישראל, רואה שחורות ובוחר שלא לתת לעובדות לבלבל אותך.

 

מבחני ריסוק של קסדות לא יביישו מבחני ריסוק של היורו אנקאפ, הם עשויות מחומרים סופגי אנרגיה, יש להם מנגנונים מיוחדים לשליפה של הקסדה מראש של רוכב אחרי תאונה כדי לא לפגוע בעמוד השדרה, ועוד ועוד.

אופנועים היום מגיעים גם עם ABS וESP בדיוק כמו כל רכב אחר. קלאץ' מחליק כדי שלא תנעל גלגל אחורי בהורדת הילוכים בסל"ד גבוה, צמיגים שאוחזים יותר טוב מכל צמיג רכב אחר, משככי היגוי, שלדות קשיחות וקלות, אני יכול להמשיך אבל אני מקווה שהבנת שאתה לא מבין כלום.

 

במקום לדבר שטויות על תחום שאתה לא מבין בו ופשוט שונא אותו בצורה עיוורת, תשב ותלמד אותו. זה מה שאני עשיתי. עד אז, תהיה בשקט.

סייג לחוכמה שתיקה.

 

עצם העובדה שנהגים בארץ נוהגים בחסר אחריות מוחלט גם לי לרדת מזה, לא משנה מי אשם ברגע שאתה עולה לדו גלגלי אתה בעצם נותן לנהג הישראלי שבטלפון אפשרות להרוג אותך, גם עם אתה הכי בטיחותי וזהיר אז נכון לו יש שריטה קטנה בפח ולך? לך יש כמה שנים של שיקום ופיזוטרפיה מסקנה רדו מאופנועים חוסך לקצת זמן ומפסיד כסף לטווח ארוך

קודם כל אתה הולך פה על מקרה קיצון, אבל לא מקרה שלא קרה בעבר, וכנראה שגם יקרה שוב. לצערנו. לא כל תאונת אופנוע נגמרת בבית לוינשטיין.

אבל שוב, להסכים עם זה ולרדת מזה זה לא הפיתרון. עצם העובדה שאזרחי ישראל מקבלים את זה ולא עושים משהו בנדון זה תקלה. בדיוק בגלל התגובה הזאת של לא להילחם ופשוט להסכים זה מה שגורם לזה שרע לנו כל כך בהרבה תחומים.

אני לא מסכים לרדת מזה, אני לא חושב שצריך לקבל את זה ולהבליג, ואני פועל בעניין הזה. זה כנראה לא יקרה ביום יומיים, אבל בסוף זה יקרה.

 

אבל מספיק להאשים את האופנוענים! הם לא אשמים בכל תאונה שהם מעורבים בה, זה שהם נפגעים יותר לא אומר שצריך להוריד אותם לגמרי מהכביש.

תסביר לי איך לעזאזל באירופה מצב האופנועים פי 10 יותר טוב? הרי אם אופנוע זה מסוכן, אז הוא מסוכן בכל מקום לא?

עובדה שבאירופה זה לא המצב וכלי דו גלגלי הוא בעידוד הממשלה, החיסכון שלו למשק גדול יותר מסך התביעות שהמדינה צריכה לשלם לנפגעים. אופנוע הוא מסוכן בישראל, לא בגלל שהוא אופנוע. אמרתי כבר שהכל זה כסף לא?

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

קודם כל כתבה ישנה (לא שזה שינה משהו בהתנהגות בכביש כן?)

בנוסף הוא רכב עם קסדה חצי או 3\4 לא בדיוק זוכר מה שזה אומר שזה לא בטיחותי בכלל וכל התרסקות עם קסדה כזאת בדרך כלל תגמר עם דם, אני זוכר שאחרי התאונה פיתאום התעוררו כמה אנשים ורצו להוצאי חוק נגד הקסדות האלו כי זה מסוכן ובלה בלה בלה.

לא יודע איפה החוק עומד כי אנשים ממשיכים לרכב עם הקסדות האלו, אם לא קסדה שלמה לא עולה על דו-גלגלי, כל אחד והחוקים שלו.

פורסם

תסביר לי איך לעזאזל באירופה מצב האופנועים פי 10 יותר טוב? הרי אם אופנוע זה מסוכן, אז הוא מסוכן בכל מקום לא?

עובדה שבאירופה זה לא המצב וכלי דו גלגלי הוא בעידוד הממשלה, החיסכון שלו למשק גדול יותר מסך התביעות שהמדינה צריכה לשלם לנפגעים. אופנוע הוא מסוכן בישראל, לא בגלל שהוא אופנוע. אמרתי כבר שהכל זה כסף לא?

 

מסיבה פשוטה מאד: כל סגנון הנהיגה באירופה שונה - הקפדה יתרה על החוק ועל כללי הבטיחות. וזה נכון לכל הנהגים - מאופניים דרך דו"ג, פרטיים, ועד הסמיטריילרים הארוכים שמתגלגלים ב-100 קמ"ש בנתיב הימני של הכבישים המהירים ולא סוטים בק"ג בודד מהמשקל המותר. באירופה אין דו"ג שמזגזג בין נתיבים, כיון שאם הוא יעז לעשות זאת הוא ימצא עצמו משלם קנסות כבדים ביותר. העבירות החמורות ביותר בכבישים המהירים באירופה הן אי זמירת מרחק ועקיפה מימין, בדיוק שני דברים שנהגי הדו"ג ה,מקצועים" בארץ אוהבים מאד לעשות. ואף אחד לא יחשוב בכיוון של חצית אי תנועה בתחפושת של הולך רגל, שלא לדבר על נסיעה על מדרכות. אז אם גם נהגי המכוניות וגם נהגי הדו"ג מקפידים יותר על כללי הבטיחות כולם יוצאים נשכרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ראית איפהשהו שאני צוחק? הכוונה הייתה שהיום, דברים שנחשבו כמסוכנים מאוד, היום הם רגילים לחלוטין. מסוכן זה סובייקטיבי. היום לסוע ב250 קמ"ש בכביש ציבורי נחשב למסוכן ומטומטם נכון? חבל שאנחנו לא נהיה פה עוד 100-200 שנה כשזה יהיה המהירות המותרת.

לסוע עם עיניים עצומות זה לא מומץ נכון? זה גם מטומטם נכון? והנה לך היום כבר יש רכבים שנוסעים לבד והנהג יכול לישון. תוך כמה עשרות שנים הרכבים ינהגו בעצמם וכיסא הנהג יהיה סתם עוד כיסא של נוסע.

 

אתה חושב שאני צוחק? תראה כבר מה קורה היום עם הרכבים של גוגל ושל וולוו שכבר נוסעים לבד.

 

אתה מסתכל על צד אחד במשוואה. הדברים האלה היו מסוכנים כי 101 דברים מסביב לא איפשרו את זה. כשהדברים התאפשרו, מן המוכרח שגם ה101 בעיות האלה נפתרו. וכך גם ימשיך ויקרה בעתיד.

זה לא שבגלל שהלכו עם הבעיות האלה ראש בקיר אז הם נפתרו.

 

בטיחות הרכב והנהג עולה= המהירות המותרת עולה

מחשב מאפשר ניווט והגעה בטוחה= ניתן לנהוג עם עיניים עצומות

 

אי אפשר להשוות בין הדברים. בטיחות האופנוענים עדיין אינה מאפשרת נהיגה בטוחה (בצורה סבירה) בכלי הזה.

 

שים לב שאמרתי בטיחות האופנוענים, כדי להדגיש שהבעיה בד"כ לא אצלכם.

 

קודם כל שיהיה בריא. מאחל לו רק בריאות.

ראית אותי אומר שהכל מושלם? לא.

לעומת התאונה שלו אני יכול להראות לך הרבה תאונות אחרות שנגמרו באופנוע מרוסק אבל עם רוכב שלא קרה לו כלום.

 

אחי הגדול, בן 33, רוכב מגיל 16, עשה לפני כמה שנים תאונה בסיבוב מוצא על כביש 1 לכיוון ירושלים. במהירות 110 קמ"ש, בשיא הסיבוב חתך אותו ערס מפגר עם פיז'ו 306 וגרם לאחי להטות את האופנוע עוד יותר מה שגרם ל2 הצמיגים לאבד אחיזה. האופנוע עף על הגדר בטיחות ונמרח עליה. ואחי הגדול? הייתה לו שריטה נחמדה בלחי הימני של התחת. מסכן הוא לא יכל לשבת על צד ימין 3 ימים.

למה? איך יכול להיות? כי הוא אופנוען! כי הוא ראה שזה עומד לקרות (עניין של חצי שנייה אבל כמו שאמרתי, החושים אצל אופנוענים עובדים קשה יותר) והוא פעל בהתאם. איך שהוא החליק הוא זרק מעצמו את האופנוע כדי להתרחק ממנו. כמובן שהוא היה עם קסדה מלאה, מעיל ממוגן, כפפות, מגיני ברכיים ונעלי רכיבה. המעיל קצת נקרע והקסדה קיבלה כמה שריטות.

לך זה נשמע לא הגיוני להתמגן כל כך רק כדי לסוע על אופנוע, אבל למי שאוהב את זה ורוצה לעלות על אופנוע באמת ולא בשביל הפוזה, עושה את זה כמו גדול.

 

הקסדות היום יפהפיות. ממליץ לך לחפש כמה...

רואים שאתה לא מבין דבר וחצי דבר באופנועים וכל מה שקשור אליהם, אז עדיף לך להיות בשקט.

אתה, בדיוק כמו רוב הציבור במדינת ישראל, רואה שחורות ובוחר שלא לתת לעובדות לבלבל אותך.

 

מבחני ריסוק של קסדות לא יביישו מבחני ריסוק של היורו אנקאפ, הם עשויות מחומרים סופגי אנרגיה, יש להם מנגנונים מיוחדים לשליפה של הקסדה מראש של רוכב אחרי תאונה כדי לא לפגוע בעמוד השדרה, ועוד ועוד.

אופנועים היום מגיעים גם עם ABS וESP בדיוק כמו כל רכב אחר. קלאץ' מחליק כדי שלא תנעל גלגל אחורי בהורדת הילוכים בסל"ד גבוה, צמיגים שאוחזים יותר טוב מכל צמיג רכב אחר, משככי היגוי, שלדות קשיחות וקלות, אני יכול להמשיך אבל אני מקווה שהבנת שאתה לא מבין כלום.

 

במקום לדבר שטויות על תחום שאתה לא מבין בו ופשוט שונא אותו בצורה עיוורת, תשב ותלמד אותו. זה מה שאני עשיתי. עד אז, תהיה בשקט.

סייג לחוכמה שתיקה.

 

כל הכבוד לאח שלך, אבל הוא מצב חריג מאוד. אני מקווה שלא תראה איך רוכב אופנוע ממוצא "ומיומן" מובהל למיון. ובכתבה הזאת עשו חסד ענק עם המצב.

תשאל כל בן אדם במיון או אפילו חובש פשוט מה הוא רואה יותר.. רוכב שיצא בלי פגע או רוכב שיבלה הרבה זמן בבית חולים.

 

תפסיק להיות יהיר. אם אתה רוצה לדעת אני קודם מחפש על הכביש את האופנוען, ורק אחר כך את הרכב.. ככה שאני רחוק מלהיות "רוב הציבור בישראל". אתה לא יודע מי אני ומה הרקע שלי בתחום הרכב, אז אל תשתיק אותי. ולמען האמת זה לא רלוונטי. שילדות קשיחות? משככי היגוי? עם כל התקדמות הבטיחות באופנוע, הכל שווה לכלום בזמן שאתה מתעופף כמו טיל בליסטי מהאופנוע כי איזה פוסטמה הייתה צריכה לבדוק את המייקאפ תוך כדי יציאה מהחנייה. ואל תגיד שזה לא קורה, אחרת אתה משקר.

מעצם טבעו של הדו"ג אתה פשוט חשוף.

אני לא אומר ששיפור הבטיחות לא היה, אבל במסגרת המגבלות הברורות, השיפור הזה רחוק מאוד מלעמוד בקצב ולתת מענה ראוי, כמו שיש ברכב.

 

אתה זה שמתכחש לעובדות. לא אמרתי שהבעיה אצל הרוכב, בזה אין ספק (הכוונה לרוכב, לא לשליח, גם פה אנחנו מסכימים). אמרתי שבמבחן התוצאה מי שאוכל אותה הוא הרוכב.

 

 

בכל מקרה, אני חלילה לא בא לזלזל בך או משהו, ואני מתנצל אם ככה זה נשמע. אני פשוט זוכר את הרגע שסיפרו לי כאילו זה היה אתמול, וזה כואב לי.

פורסם

sperial, מה שאתה מתאר זה מה שצריך להיות בארץ, אבל בארץ אנשים רגילים כבר שאפשר לעשות מה שרוצים ומצפצפים על החוק. את זה צריך לשנות! אתה רוצה להגיד לי שאתה לא מעדיף שבארץ יהיה תרבות נהיגה כמו באירופה?

 

jonathanhassin, אמרתי כבר, אין ספק שאופנוענים נגפעים יותר בתאונה, וזה כמובן בגלל היותם חשופים. אני לא מתווכח בכלל.

אבל, זה לא אומר שצריך מיד להוריד את הכלי הזה מהמשוואה. בכל העולם זה כלי נהדר ורק בארץ זה מכונת מוות. למה? בגלל הרבה סיבות שצריך להתחיל לטפל בהם.

גם בטיחות האופנועים וגם בטיחות האופנוענים נמצאת בשיפור מתמיד. יבוא יום וזה יהיה מאוד בטוח, עד אז, צריך להתמודד.

 

אני חס וחלילה לא יהיר, אבל אנשים כמוך שמחפשים קודם את האופנוען הם נדירים. לצערי...

רוב האנשים שעושים את זה קשורים בדרך כזו או אחרת לעולם האופנועים, בין אם זה בגלל שרכבו בעבר או רוכבים כיום, או שיש להם חבר/אח/בן דוד שרוכב והם מרגישים אחראיים.

אין הרבה נהגים בארת שמחפשים את האופנוען פשוט כי ככה צריך באמת לעשות. בארץ כל אחד יודע הכי טוב.

ברור שבתאונה אתה הוא זה שסובל, וברור שזה הרבה פעמים בגלל איזה אדיוט בפלאפון או פוסטמה עם איפור. אבל שוב, זה לא אומר שצריך לקבל את זה ופשוט לרדת מזה! צריך לפעול לשינוי!

אני באמת מצטער על חבר שלך, בתור אופנוען, כל פעם שאני שומע על תאונת אופנוע, אני מיד מרים טלפון לחברים לבדוק במי מדובר.

 

תשמע, אין 100 אחוז. גם טל שביט ז"ל, שהיה בערך הרוכב הכי הכי בארץ, נהרג בתאונת אופנוע.

הוא היה הרוכב הכי מוכוון בטיחות שיש. עד כדי כך, שהוא היה מלמד אנשים לא לשים את הפלאפון על מתקן על הכידון אלא בכיס. למה? כי אם החלקת ועפת לתעלה, ונשברו לך 2 הרגליים. האופנוע לידך בתעלה, אין עדות על הכביש לזה שעפת לתעלה. איך תצא משם? מי יעזור לך? אתה אפילו לא יכול להגיע לאופנוע כדי להוציא את הפלאפון משם ולהתקשר 101. אם הפלאפון בכיס אז כבר תוכל להודיע על התאונה בעצמך. סתם דוגמה קטנה לכמה הוא היה מודע לעניין הבטיחות.

למה אני אומר את כל זה? כי הנה הוא נהרג בתאונת אופנוע, על ידי נהג רכב שהחליט לחצות כביש מהיר מהשול הימני לשול השמאלי ולעשות את בנסיעה בניצב לכביש. לא חס וחלילה להשתלב קודם כל לנתיב הימני ביותר ואז לאט לאט, נתיב נתיב, לעבור עד שמגיעים לשול השמאלי. למה מה קרה שהוא יבזבז זמן. והנה הנהג הזה הרג במו ידיו את הרוכב מספר 1 בארץ.

במקרה גם הכרתי אותו אישית...כל כך כאב לכל קהילת האופנועים על הבן אדם הזה אבל זה רק המחיש לנו שצריך לפעול יותר בתחום! לא ייתכן שנקבל את המצב הזה!

 

קח בחשבון, שאם תשפר את בטיחות האופנוענים בארץ, בכל מה שקשור לתרבות נהיגה, חינוך, תשתיות וכו', אוטומטית שיפרת את בטיחות הולכי הרגל והנהגים. פחות הרוגים בשנה. מה יותר טוב מזה?

 

בקיצור, אני לא מטומטם, אני יודע שזה הרבה יותר מסוכן מרכב, אבל כואב לי שזה ככה רק בארץ. כואב לי שבארץ אנשים חשוכים, כמו ידין ענתבי למשל, הורגים את התחום הזה בגלל חוסר ידע ובורות מטורפת. אדם אחד, עם דעה אחת, משתק תחום שלם שיכול להניב (או יותר נכון לחסוך) למדינה הרבה כסף, ולתרום לאזרחים הפשוטים כל כך הרבה. זה לא נשמע לך מקולקל?

 

בסופו של דבר, כרגע אנשים עולים על אופנועים מתוך 1 משתי סיבות - בגלל הפרקטיות (צריכת דלק, פקקים, חנייה) או בגלל האהבה (אנשים שאופנועים בשבילם זה דרך חיים - כמוני). הפרקטיים בדרך כלל עולים על קטנועים, המאוהבים עולים על אופנועים.

אין סיבה נכונה או לא נכונה, מה שכן יש זה אנשים שרוכבים על דו גלגלי, אחד יודע כמה זה יכול מסוכן באמת (זה שאוהב את זה) והשני לא כל כך בטוח שהוא יודע (זה שעלה בגלל הפרקטיות).

צריך להיות פה שינוי, שינוי גישה, שינוי תפיסה, שינוי למידה, שינות תרבות! עד אז, הויכוח הזה לעולם לא ייגמר, אני לא אשכנע אותך לעלות על אופנוע, ואתה לא תשכנע אותי לרדת ממנו.

 

אני מצטער אם נפגעת מהדברים שלי, פשוט הנושא הזה בוער לי בעורקים ואם יש דבר שמעצבן אותי זה אנשים ששוללים את התחום הזה לגמרי מבלי שלעולם בדקו אותו, חקרו אותו, ניסו אותו. הכל בהסתמך על חצאי אמיתות ושקרים מלאים, או על סיפורים של קרובים ורחוקים. אתה קצת משוחד בגלל המקרה שלך ואני מקווה שזה ישתנה אבל אני בטוח שאם תצטרף למשל לטיול של מועדון האופנועים פעם אחת, תראה איך רוכבים הרוכבים האמיתיים, אתה תבין מהי תרבות נהיגה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

עם כל הכבוד, בתוך עמי אני חי ואני מכיר את תרבות הנהיגה בארץ. אתה צריך להתחשב בה.. או לעבור לגרמניה (לטו ולרע).

עד שהחינוך והאכיפה בישראל לא יגיעו לרמה אירופית כל הנהגים יוסיפו לסבול מתוצאות תרבות הנהיגה. מהולך הרגל, דרך האופניים, הדו"ג ועד מוביל הטנקים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הנושא הזה דיי טעון ולא כלכך פוגע למטרה.

לכל צד יש את ההצדקות שלו, כמובן שלרוכבי הדו גלגלי וגם לכלי הרכב.

 

אני עובד בתור נהג משאית, על קו תל אביב ואני לא מאמין לאופן הרכיבה של הדו גלגלי שם.

ניחא אופנועים קטנועים, אבל אתה באמת נמצא במצב שאתה נוסע בכביש של 50-60 ואיזה רוכב אופניים נוסע לך בין הנתיבים בכביש כאילו הוא כלי רכב.

ראיתי אין ספור פעמים רוכבים דו"ג חותכים דרך מעברי חצייה כדי לא לעמוד ברמזור, חותכים מהשוליים, כאלה שנצמדים לי למשאית באזור הדלת ששם השדה ראייה שלי מ-ת!! ואני לא מייחל ולא רוצה לחשוב על היום שאני אצטרך לעבור נתיב ולגלות שהיה צמוד אליי רוכב.

וזו הכוונה עוד לרוכבים הנורמליים, אני בכלל לא רוצה להתייחס לחולי נפש שמזגזגים בין רכבים ומטים מצד לצד את האופנוע, ואחר כך מסכנים הם החליקו והלכו להם הידיים והרגליים.

 

אני לא נחשפתי מעולם לכמות כזו של רוכבים כמו בתל אביב, אני אפילו עד לא מזמן חשבתי בעצמי שקטנוע זה דבר טוב, חסכוני ויש לו הרבה יתרונות. אחרי שהתחלתי לעבוד בתל אביב אני לפתע התהפכתי והתחלתי להרגיש אפילו רגשות "שנאה" כלפיהם.

שאני יגמור את החיים שלי וישאר לי כתם כי איזה חנטריש על 125 סמ"ק החליט לחתוך אותי.

 

אני יודע שיש הרבה רוכבים שנוהגים כחוק ומודעים למצב שלהם בכביש, מצד שני יש גם הרבה שחושבים שהם יעשו מה שהם רוצים - אף עלפי שרוב אלה שמצפצים על החוק יצא לי להבחין שהם בשנות נעורייהם, כלומר 17-20 לערך מה שפחות או יותר מסביר את ההתנהגות.

 

ולמי שחושב שאני עוד נהג ששונא דו"ג אז הוא טועה, לא חסר גם כלי רכב שעושים שטויות ועושים דברים כביש בצורה מוגזמת, כמו לחתוך מהשוליים, לעשות פרסה במקום אסור, להכנס ברחובות של אין כניסה ואז שאני מגיע עם המשאית מולם ואין מעבר הם פשוט צופרים לי ועושים לי עם הידיים תנועות, יגיע היום שהפתיל שלי יתקצר ואני לא יודע מה יקרה שם.

זה פשוט מרגיש התרבות נהיגה ורק שאתה מכיר מישהו שמת או נפצע אתה לפתע נהיה ילד טוב ונוהג כחוק - יש כלכך הרבה מקרים אבל אנשים מתעלמים, זה עובר לידם אנשי ה "לי זה לא יקרה".

 

לא יודע אם משהו ישתנה, כי תופעת הנהיגה זה מנטליות גם ללא קשר לנהיגה ואני לא יודע כמה מבצעי אכיפה וכמה פעולות אפשר לנקוט נגד, אלה רק לחכות שאותו נהג פורע חוק יפגע בצורה ישירה או עקיפה כדי שילמד לנהוג כמו בן אדם.

 

סליחה אם המילים שלי פגעו במישהו או היו קשות - אני רק הבעתי דעה כללית.

 

דרור - נהג שגם הוא עושה שטויות מדי פעם.

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

פורסם

ולמי שחושב שאני עוד נהג ששונא דו"ג אז הוא טועה, לא חסר גם כלי רכב שעושים שטויות ועושים דברים כביש בצורה מוגזמת, כמו לחתוך מהשוליים, לעשות פרסה במקום אסור, להכנס ברחובות של אין כניסה ואז שאני מגיע עם המשאית מולם ואין מעבר הם פשוט צופרים לי ועושים לי עם הידיים תנועות, יגיע היום שהפתיל שלי יתקצר ואני לא יודע מה יקרה שם.

זה פשוט מרגיש התרבות נהיגה ורק שאתה מכיר מישהו שמת או נפצע אתה לפתע נהיה ילד טוב ונוהג כחוק - יש כלכך הרבה מקרים אבל אנשים מתעלמים, זה עובר לידם אנשי ה "לי זה לא יקרה".

 

 

צודק מילה במילה.

 

אני מרחם עליך, אני עם אמריקאית חבוטה, בעומסי תנועה עירוניים של יום שישי, מחזיק את עצמי מלגרוס איזה רכב של נהג שעולה על העצבים. (ספציפית יום שישי, הכביש נראה כאילו אנשים קונים רכב וכל השבוע הוא בחניה, ורק ביום שישי יוצאים איתו לסידורים, ואז הם גם לא רגילים לנהוג ומסתבכים ומפריעים לאחרים).

ואתה עוד עם משאית.

 

מתי ילמדו לנהוג במדינה שלנו, מתי יפסיקו ליהיות אגואיסטים.

הלוואי שעל כל עשרה רכבים שאני מפנה להם את השמאלי כי הם יותר מהירים ממני, שנהג אחר יפנה לי את השמאלי כאשר אני גם כן אסע מהר.

פורסם

בהחלט , בכל תחום יש את ה"פושעים" שלו.

 

וכמובן אין כמו הדוגמא הכי טובה לרכבים, כשאתה בכביש יחסית ריק, רוצה לנסוע בשמאלי כדי לעקוף, אבל פתאום אתה קולט שבשמאלי נוסע לך רכב בשיא האדישות על 70 קמ"ש בכביש של 100, אתה מהבהב לו עם האורות אבל הוא לא קולט וחושב שאתה דפוק , ואז מתחיל הבלאגן, מצד אחד אתה רוצה לעקוף אותו כי הוא לא נוסע בהתאם לתנאי הדרך, מצד שני אתה יכול לעקוף אותו מהנתיב הימני ואז מרפי יעשה שבדיוק תהיה ניידת באזור ותדפוק לך דוח על עקיפה מימין.

 

כמה פעמים נתקלתי במצב שמישהו כבר קיבל עצבים, ניסה לעקוף מימין רכב שנוסע בשמאלי כאילו זה מובן מאליו ואז הרכב שעשה עקיפה כמעט נכנס במישהו, יכול להיות גם רוכב אופנוע שנוסע שם.

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

×
×
  • תוכן חדש...