Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד מקרה של שפיכת מנוע TSI בוואגית [טיימינג בסיאט לאון]


KhaledF
שימו לב! השרשור הזה בן 4034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהירות הסיבוב אינה הבעייה העיקרית. וחזרה על עניין זה לא מובילה להבנת ההבדל בין מנוע משופר לזה שאינו.

כפי שנרשם אם הממסרות והגלגלים נותרו באותם מידות ולא בוטל מנתק ההצתה, לא יהו הבדלים בסל"ד המקסימלי.

כבר בהתייחסותי הראשונה הדגשתי לך שאני חושד שקצב העליה בסל"ד הוא זה שעלול להפעיל על המערכות תנאים שונים מהמתוכנן.

יכולת עליה בסל"ד בקצב גבוה יותר תגרום למתח גבוה יותר בשרשרת ובמידה של הרפיה היא עלולה להטלטל בצורה חזקה יותר, מה שמעמיד את המותחן במבחן. יתכן שתופעה כזו תהיה בעלת השפעה מצטברת ותאיץ בלאי. לא דווקא כשל מיידי.

 

בכל קיקדאון ברכב רגיל קצב עליית הסלד הוא הרבה יותר גבוה מאשר במנוע משופר. אין סיבה שמערכת תזמון תיכשל בגלל זה.

 

מרק, לשאלתך למה אנשים שמשפרים מנועים מחליפים גל זיזים אז הסיבה היא לא עומס על המותחן אלא שינוי פרופיל הפתיחה והסגירה של השסתומים כדי לקבל יותר כוח בסל"ד מסויים על חשבון זהום אוי/אורך חיי מנוע/צריכת דלק ושאר פשרות שעוש ה יצרן שמייצר רכב סידרתי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 688
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש כזה דבר שנקרא היקש לוגי, אם צ'מפיון אמרו שלא מגיע לו כלום כי "הוא לא שמר על שגרת טיפולים ראויה" ופתאום הם מחליפים הכל בחינם (למעט עבודה) אז ברור לחלוטין לכל אדם שעיניו בראשו שהוא אכן טיפל כראוי ואין כל צורך בהצגת חשבונית זו או אחרת.

מבחינה חוקית לא מגיע למתלונן פשוט מכיון שכבר נגמרה תקופת האחריות, וללא קשר אם טיפל כראוי או לא. אם כך, מדוע היבואן בא לקראת המתלונן? יכולות להיות כל מיני סיבות, למשל:

אני מניח שהם היו מוכנים לשלם על החלקים בתקווה שזה מה שיגרום לשרשור הזה לגווע. הנזק שנגרם כאן הוא הרבה יותר מכמה אלפים. תדמית זה אחד הדברים היותר חשובים שיש לחברה והקלות שבה כל אחד יכול להרוס את התדמית הזאת מעל דפי הפורום היא בלתי נסבלת, לכן יש כאלה שדורשים הוכחות. לא אמרו לו שהוא שקרן רק ביקשו שיציג הוכחות

למה אתה לא תוקף באותה מידה את נציגת צ'מפיון על זה שהיא לא מציגה הוכחות שהוא לא טיפל כראוי?

השאלה לא הופנתה אלי, אבל אשיב:

אין צורך לתקוף את היבואן כי כולנו יודעים שהיבואנים כולם יכולים להיות רעים. רמת הציפיות מהיבואן היא נמוכה מראש. אבל לגבי המתלונן יש לנו רמת ציפיות גבוהה יותר. הוא משתמש בפורום כחלק מהמאבק שלו עם היבואן ( וזה לגיטימי) אבל בדרך מעלים מידע, ולא מגיב לטענות נגדו (וזה לא לגיטימי).

יתכן שהצגת עצמו כמושלם , עוזרת לו להציג את היבואן כנבלה, עוד יותר ממה שהוא באמת וכך מוגבר הלחץ על היבואן לבוא לקראתו. התועלת עבורו ברורה, אבל האם זו הדרך לנצל את הפורום?

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל קיקדאון ברכב רגיל קצב עליית הסלד הוא הרבה יותר גבוה מאשר במנוע משופר. אין סיבה שמערכת תזמון תיכשל בגלל זה.

 

ברכב משופר אי אפשר לעשות קיקדאון?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהיצרן שילם על החלקים ולא צ'מפיון? כדי לרדת מהעץ ולא להיראות כמו מטומטמים שכל יום משנים את דעתם בגלל לחץ של יחסי ציבור הכי קל להם להגיד שהיצרן נושא בעלויות, אני בטוח שחלד לא קיבל מהיצרן שום מכתב רשמי. וכשכתבתי על תדמית של חברה התקוונתי לצ'מפיון ולא ל VW / Seat.

 

אם זה היה המצב, הם וודאי היו באים לשירשור וסוגרים עניין כמו שצריך, כי כרגע הוא עדיין מתנפח. כך שאינני רואה שום הגיון במה שאתה אומר. וחאלד לא צריך לקבל מהם מכתב שבו הם לוקחים על עצמם את העלויות, היבואן הוא היעד למכתב כזה וזה מספיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי כי רב הנסתר על הגלוי, פותח השרשור עושה לכאורה שימוש ציני בפורום...

 

 

להזכירך, כאשר השרשור נפתח הוא גרר את הרכב למוסך פרטי ועמד בפני תיקון הרכב במוסך פרטי.

 

רק לאחר שהובהר לו חזור והבהר ע"י חברי הפורום שהוא נותן לצ'מפיון "למכור אותו בזול" וכי עליו להיות יותר אסרטיבי בעניין, הרכב נגרר חזרה למוסף מורשה צ'מפיון.

 

ממש לא התנהגות של "שימוש ציני בפורום".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במאמר מוסגר לגבי שיפורים וטיימינג (וכאמור, אין כלל שום עדויות שהרכב הנ"ל בכלל משופר), בכל שנותיי בתחום, גם ברכבי מפלצת שבהם מכפילים פי ארבע את הספק המנוע מ 150 ל 600 כ"ס (בעיקר ברכבי VAG), מעולם לא נתקלתי בקיט טיימינג משופר שבא באיזה צורה לטפל בהספק/מומנט המשופר.

 

משפרים את המנוע, מתקינים למען הבטחון סט טיימינג חדשה ושלום,שלום, אל תבוא לי בחלום.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, כמה ק"מ שורד מנוע שעבר שיפור כזה?

והאם מסתפק בתחזוקה לפי ספר היצרן?

האם לדעתך אילו יהיה כשל במערכת התזמון ברכב כזה, יהיה הגיוני לפנות ליצרן/יבואן?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה חוקית לא מגיע למתלונן פשוט מכיון שכבר נגמרה תקופת האחריות

 

אבל לא מגיע לו לשלם על מנוע+ניקוי מה שניקו+דלק+שרשרת תיזמון+ספריי+שמן+פילטר שמן+זמן יקר+עוגמת נפש+לא יודע מה עוד שכחתי, אם נודע ליצרן/יבואן על חלק פגום וכל זאת אחרי ששילם להם הרבה כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם רכב בעל 150 כ"ס ששופר ל 600 כ"ס אין מה להכנס למוסך יבואן, גם לא בכדי לשאול מה שעה :wink:

 

בד"כ ברכב כזה יטפל מי שבנה אותו.

 

מנועי 20VT, במידה ולא מגרזנים להם את הנשמה, מגלים אמינות מופלגת, גם בתחום הספקים שכזה.

 

יש בפורום שני בעלי סדנאות מפורסמות שמתמחים במותג, אני אפנה אותם לשרשור הזה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת צ'יפ משנה מספר דברים חשובים שחלק מהם:

 

הספק המנוע עולה ? מומנט מקסימלי עולה או משתנה בטווח מסויים ? מספר סיבובי גל הארכובה/גל זיזים משתנה ?

 

מספר סיבובים של גל הארכובה/גל זיזים בהחלט עשוי להוביל לתכנון מחדש של המותחן כתוצאה משינויים שציינתי קודם לכן.

 

שמעת פעם את המושג תכונות דינאמיות של המותחן בהתאם לעומס ויכולת השיכוך של המותחן ? או תלות אורך החיים של המותחן בהתייחס לאמפלידות השיכוך (משרעת).

 

יש לך את כול הסיבות שייצרן הרכב יכול להתנער מאחריות במידה והמותחן או השרשרת כושלים.

 

אלעד, לא נכנסתי לעובי הקורה (עדיין) כיצד משפיע צ'יפ על כול התכונות הדינאמיות של המנוע.

למה אנשים אשר משפרים את המנועים גם מחליפים את הקאמשפט לאחד 'משופר' ?

 

התוכל למנות בבקשה את מספר הרכבים אשר סבלו מבעיה דומה לזו של רכבו של פותח השרשור, כתוצאה משינוי תוכנת ניהול מנוע?

 

למיטב ידיעתי, יש "שיפורים" שדוחקים את מנתק ההצתה קדימה במעלה הסל"ד.

שמעת? תן דוגמא, אחרת אתה רק ממשיך להעצים את מסכת השטויות שאתה מעלה כאן על הכתב.

אין שום הוכחה לקיומו של צ'יפ ברכבו של פותח השרשור, אך גם אם היה/ישנו אחד כזה, סביר להניח שמדובר על משהו די "סטנדרטי", אשר לא משנה את סל"ד המנוע.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוחלף גלגל התנופה, הוא בהחלט מטפס (וצולל) מהר יותר.

אם על הדרך גם החליפו גלי זיזים והגדילו שסתומים, הוא לא רק מטפס יותר מהר, הוא נוסק (וצולל) במהירות על קולית! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאפשר אבל קצב עליית הסל"ד לא שונה ממנוע לא משופר.

 

אם קצב עליית הסל"ד לא משתנה - אז איזה מן "שיפור" זה?

מהות שיפור המנוע (שעסקינן) הרי מתבטא ביכולת האצה משופרת. מהיכן זה יגיע?

יש איזה רכיב שמגביל את קצב שינויי הסל"ד? (יש מכוניות שבסרק מוגבלות לסל"ד מסויים. למשל.)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להעלות את קצב עליית הסל"ד בכדי לשפר מנוע, יש לדאוג שבמשך זמן נתון, המנוע יעשה יותר עבודה ואת זה ניתן לעשות במספר דרכים כגון הגדלת נפח התערובת, הורדת ההתנגדות של המנוע לפעולתו הוא, הרחקת תחום הסל"ד היעיל וכו'

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...