Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד מקרה של שפיכת מנוע TSI בוואגית [טיימינג בסיאט לאון]


KhaledF
שימו לב! השרשור הזה בן 4005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

ברשותי לאון 1.8 ידנית שנקנתה חדשה מהיבואן באוקטובר 2009 תמורת כ 150K ש"ח.

הרכב לא נוסע הרבה וסה"כ ב 3 ומשהו שנים שהרכב אצלי עברנו יחד 36 אלף ק"מ.

כל הטיפולים בוצעו בצ'פיון בזמן ולפי הספר ולא נחסך שקל אחד. גם כאשר היה צריך לעשות טסט לאוטו הייתי משאיר להם אותו והם היו דואגים לזה.

 

ב 2 לאפריל אחרי שהרכב עמד לילה שלם בחניה, הרכב סירב להניע, ישר גררתי אותו למוסך צ'מפיון שנמצא בחוף שמן בחיפה. בהתחלה טענו שכנראה הרכב תודלק בדלק מהול (יום לפני תידלקתי מיכל מלא), שאבו את כל הדלק וניקו את המערכות אך עדיין המנוע לא התניע. יום אחרי הם כבר אמרו שהרצועת טיימינג נקרעה(לא ברור לי איך הרצועה נקרעה כשהרכב היה בחניה לא מונע) ושיש צורך להחליף אותה.

 

נתתי להם אור ירוק להתחיל בעבודה במטרה שזה באמת יפתור את הבעיה והרכב יוחזר אלי בהקדם.

אחרי שהחליפו את הרצועה, מסתבר לטענתם שקריעת הרצועה גרמה נזק בלתי הפיך למנוע ויש צורך בהחלפת כל המנוע, כאשר הם נוקבים בסכומים של 10,000-15,000 ש"ח עבור מנוע משומש. לא ברור לי מאיזה סיבה רצועת הטיימינג נקרעת ברכב שעבר כלכך מעט ק"מ וטופל רק במורשה, גם לצ'מפיון אין הסברים.

 

כמובן בגלל שהרכב כבר מחוץ לאחריות מבחינתם אני אמור לשאת במלוא התשלום עבור החלפת המנוע.

אני ממש מתוסכל ואבוד עיצות ולא ברור איך להתקדם מהנקודה הזאת.

 

עריכה: עכשיו אני רואה שיש עוד פוסט בטכני על לאון 12' עם בעיות במנוע http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=474425

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 688
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה ממש לא תקין שרצועת טיימינג מסיימת את חייה כ"כ מהר עם כ"כ מעט קילומטרים. אני לא מבין גדול במכאניקה, אבל עושה רושם שלאור העובדה שבהתחלה טענו שהרכב תודלק בדלק מהול ולאחר מכן טענו שהבעיה היא בכלל ברצועת הטיימינג, משהו כאן מסריח. אולי עובד מטעמם עשה איזשהו נזק.

 

בכל אופן, אם הייתי בנעליים שלך הייתי עומד על כך שלמרות שהרכב אינו באחריות, אין זה תקין שרצועת טיימינג תסיים את חייה כ"כ מהר. אני בטוח שתקבל תשובות מקצועיות יותר מחברי פורום אחרים. בשורה התחתונה, אל תוותר להם כ"כ מהר ואל תמהר להוציא מיד כמה אלפי שקלים טובים.

Kia Niro, 1.6 (141), Hybrid Crossover, Rich Espresso, 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבקש אחריות שנקראת (רצון טוב) GOOD WILL. צריך שהיבואן יפנה ליצרן בשמך.

לשרשור הזה יש פוטנציאל התפתחות מדהים.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בTSI יש שרשרת תזמון ולא רצועה. לעניות דעתי הכשל הוא במותחן של השרשרת תזמון. קרו המון מקרים כאלה בTSI ואפילו יש TSB על זה:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5844543-Anyone-know-if-there-s-going-to-be-a-recall-for-the-2.0-TSI-timing-chain-tensioner-failure

 

אותו מקרה בדיוק:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5873301-2009-Tiguan-Timing-Chain-Tensioner-FAIL-Need-Advice

 

לנוכח הק"מ הנמוך (למרות שהרכב 4 שנים על הכביש) והיסטוריית הטיפולים הם צריכים לשאת בנזק שנגרם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר לחלוטין.

לפני שאתה נכנס לסיחרור, אני מציע לך לבקש להפגש עם הגורם הבכיר ביותר במוסך.

כמובן שתוודא שהוא מכיר את כל הפרטים. במיוחד שטיפלת אצלם קבוע וכי הרכב נסע קילומטראג' נמוך מאוד. מה גורם לסוג הכשל להיות לא סביר.

תבקש ממנו שיסביר לך מה בדיוק קרה.

איך ממסקנה של בעיית דלק הגיעו לטיימינג...

ומה בדיוק הנזק שקרה - טיימינג קרוע גורם בחלק מהמכוניות למפגש שסתומים עם בוכנות.

לפעמים נדרש החלפת רק ראש. לא מנוע שלם.

 

כמובן שלאור הנסועה הנמוכה והטיפול הרצוף אצלם - לפי הספר, תבקש שיפעילו רצון טוב.

 

בתום המפגש תשלח במייל לאותו גורם סיכום פגישה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- דניאל ודניאל תודה על התיקון וההבהרה, בהחלט יכול להיות שלא זכרתי נכון מה נאמר לי.

צ'מפיון לא היו מוכנים בשום אופן לשאת או להשתתף בעלות הנזק, ואחרי שבוע שהרכב היה אצלהם במוסך היום גררתי אותו למוסך אחר (לא מורשה צ'מפיון) ע"מ לקבל חוות דעת שניה.

 

- דניאל 18: בקישורים שצירפת מדובר על מנוע 2.0 ולא 1.8.

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, הסיפור כבר שונה.

 

נחכה לחוו"ד של המוסך החדש...

 

לא ברור מה רצית מראש כשפתחת את הנושא.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעמוד בתור יש לפנייך.

זה מה שקיבלתי היום לפייסבוק.

y4u4utyv.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 2 לאפריל אחרי שהרכב עמד לילה שלם בחניה, הרכב סירב להניע, ישר גררתי אותו למוסך צ'מפיון שנמצא בחוף שמן בחיפה. בהתחלה טענו שכנראה הרכב תודלק בדלק מהול (יום לפני תידלקתי מיכל מלא), שאבו את כל הדלק וניקו את המערכות אך עדיין המנוע לא התניע.

 

יום אחרי הם כבר אמרו שהרצועת טיימינג נקרעה(לא ברור לי איך הרצועה נקרעה כשהרכב היה בחניה לא מונע) ושיש צורך להחליף אותה.

 

אם רצועת הטיימינג היתה קרועה כבר היו שומעים זאת ממזמן. שנית, אם הרכב הונע אחרי תדלוק ונסע לאחר מכן, איך זה שפתאום תוך לילה הרצועה נקרעה? היא עשויה מקורי עכביש? או שבמקרה מילאת בטון במקום דלק? :shock:

 

במידה ומדובר בכשל שידוע ליצרן, אין שום סיבה שתשלם שקל אחד על החלפת המנוע ועוד בגלל קריעת רצועת טיימינג-לדעתי יתכן שהם מנסים לעשות עליך שיטת "מצליח" ואולי לגלגל עליך נזק שנעשה על ידם (אפילו שנעשה בטעות). כפי שציינו כאן, יש TSB על שרשרת תזמון. אם מסתבר שהמותחן נכשל הם צריכים לשבור את הראש מול היצרן/יבואן וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בעיה ידועה במנועי ה-TSI ויש מדינות (גרמניה למשל) בהן החברה החליפה מנועים גם לאחר גמר האחריות "כמחווה של רצון טוב".

מוסך נוסף לא יעזור לך כניראה אלא רק יסביר לך שהיה כשל במותחן של שרשרת התזמון שבאופן עקרוני לא דורשת תחזוקה ואמורה להענק לנהג שקט נפשי לאורך כל חיי המנוע (כמה מאות אלפי ק"מ).

 

לא הולך בטוב איתם? אפשר לגשת לבית המשפט.

 

כניראה שצ'מפיון מוטורס זה ראי של חברת האם, הכל אצלם "מחווה של רצון טוב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...