Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד מקרה של שפיכת מנוע TSI בוואגית [טיימינג בסיאט לאון]


KhaledF
שימו לב! השרשור הזה בן 4008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכבים של VAG נחשקים בגלל כל הטכנולוגיה שלהם (TSI, DSG). אחרי שנוהגים ברכב כזה קשה מאוד לחזור ל 1600 אטמוספרי עם גיר אוטומט 4 הילוכים.

התקלות הן מחיר הקידמה.

זה נכון, אבל יש עוד אופציות; למשל, פוקוס עם תיבה כפולת מצמדים אבל עם מנוע אטמוספרי, או להפך- אסטרה עם טורבו ותיבה אוטומטית רגילה.

 

בכל מקרה, אין ספק ש-1.6 אוטומטי כנ"ל זה פאסה, וגם סבל למי שנוהג אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 688
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הרכב שלך ידני?

שאתה מכבה את הרכב אתה משאיר אותו בהילוך?

יש בעיה ידועה בTSI עם המותחן של השרשרת, שאתה משאיר את הרכב בהילוך ומכבה אותו, בגלל שאין לחץ שמן, מותחן השרשרת נכנס פנימה והשרשרת רופפת ולא יושבת בצורה מלאה על גלגלי השיניים, ושאתה מניע, אם חוליות השרשרת לא יושבות במקומם המדויק על שיני גלגלי השיניים (עקב חוסר המתיחה של השרשרת), והן לא תפוסות כמו שצריך, יש סיכוי שבהנעה השרשרת קופצת וזה יכול להוביל למפגש בוכנה ושסתומים ולהרס המנוע.

זה בדיוק מה שתיארת לכן יש סיכוי גדול שזה מה שקרה

בחול יש הרבה תרדים על כך, הפיתרון שהוצע שם הוא להשאיר את הרכב בניוטרל לפני כיבוי המנוע ועד הנעתו שוב, ובשום אופן לא להשאיר את הרכב בהילוך או להעביר הילוכים שהרכב מכובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה תשלום לצ'מפיון עבור ניקוי מערכות המנוע ע"מ שיסיכמו לשחרר את הרכב, ארחיב על זה מחר בצירוף חשבונית.

לגבי מוסך רון, שקלתי את העניין אבל זה נראה לי בעייתי לגרור את הרכב על חשבוני מחיפה לת"א.

 

 

 

קבל סריקה של רישיון הרכב, כך גם תוכל לבדוק את נושא השרשרת\רצועה וגם להיות בטוח שאני לא ממציא דברים.

לחבר שלום,

 

נראה לי שקיימת טעות ברישיון הרכב בקשר לקוד המנוע ונפח המנוע.

לא קיים קוד מנוע CDA וגם לא מנוע בעל נפח 1789 סמ"ק.

 

לפי דעתי צריך להיות קוד מנוע CDAA בעל נפח 1798.

 

אני מציע לך לבדוק במדבקה של ייצרן הרכב המוצמדת לספר הרכב או על טופס הההזמנה מה הם הפרטים המדוייקים של המנוע המותקן ברכבך.

 

 

בכול מקרה במנוע בעל קוד CDAA קיימת שרשרת תיזמון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, אבל יש עוד אופציות; למשל, פוקוס עם תיבה כפולת מצמדים אבל עם מנוע אטמוספרי, או להפך- אסטרה עם טורבו ותיבה אוטומטית רגילה.

 

בכל מקרה, אין ספק ש-1.6 אוטומטי כנ"ל זה פאסה, וגם סבל למי שנוהג אותו.

 

פאסה או לא פאסה - 1.6 אוטומטי, הרבה יותר אמין (מנסיון נוכחי עם ג'טה 1.6, ובעבר גולף 4 1.6).

למי שאין לו דרישות מיוחדות - אפילו הוא אינו סובל 8) .

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, אבל יש עוד אופציות; למשל, פוקוס עם תיבה כפולת מצמדים אבל עם מנוע אטמוספרי, או להפך- אסטרה עם טורבו ותיבה אוטומטית רגילה.

 

בכל מקרה, אין ספק ש-1.6 אוטומטי כנ"ל זה פאסה, וגם סבל למי שנוהג אותו.

 

בפוקוס יש מלא בעיות גיר, לא פחות מה dsg.

האסטרה לא נפוצה בארץ כמו מנועי ה tsi, לכן אולי לא שומעים הרבה על בעיות.

בקיצור כל חידוש בא עם בעיות, אני זוכר שבשנות התשעים היו המון אנשים שהעדיפו גיר ידני כי האוטומטי לא נחשב לאמין, כמה שנים אח"כ 90% מהרכבים על הכביש היו אוטומטיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור דומה קרה לאבא שלי עם לנציה תמה שנת 1994 שהייתה בבעלותו לפני שנים.

 

רצועת טיימינג נקרעה לאחר תום האחריות למרות שהרכב טופל לפי הוראות היצרן לפי ספר הרכב.

 

מבירור שערכנו לאחר המקרה עלה כי בארץ לאור האקלים החם שגרם להתייבשות מהירה יותר של רצועת הטיימינג, קבעו בפועל מרווח החלפת רצועת טיימינג קצר יותר מהוראות היצרן, דהיינו החלפה בפחות קילומטרים ומשום מה ברכב שלנו המוסך המורשה לא ביצע את ההחלפה בקילומטרז המקוצר.

.....

במנוע הזה יש שרשרת תזמון ולא רצועה!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חמור מאוד :x . יש נציג של צ'מפיון בפורום, למה שלא ייתן פה תגובה? (הזדמנות בלתי רגילה לצאת גדולים ולתקן את העוול :idea: )

 

תפנה למוסך המרכזי - צ'מפיון בבני ברק ותדרוש הסברים, אני מניח שהם יתעשתו על עצמם ויקחו אחריות על המקרה.

 

היתה לי פעם מאזדה, אחרי קצת יותר מ -3 שנים ותום האחריות, הלך המחשב ניהול מנוע שעלות החלפתו היתה כ - 10 אלף ש"ח.

 

מאחר וכל הטיפולים נעשו בזמן ובמוסך מורשה של מאזדה, הם החליטו כמחווה של רצון טוב להחליף על חשבונם וללא שום תשלום.

 

אם דלק מוטורס יכולים - גם צ'מפיון יכולים. שיהיה בהצלחה!

Me-Golf GTI MK6 Premium+Passat 1.8T, my wife-Passat 2.0, my mom-Passat 2.0, my brother-Polo 16V & my sister Polo 1.4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

36 אלף קילומטר והולך מנוע?

תקלה חמורה ביותר.

אם צ'מפיון לא יקחו על עצמם אחריות, במקומך הייתי דואג לפרסם את המקרה בפייסבוק, ללא הוצאת שם רע אלא לספר את המקרה כפי שהוא, לתאר כיצד מתגלגל סיפור החיים של מנוע TSI מטופל כדין.

 

חבר עם לאון 2009 ידנית, 1.6 שקנה מהסוכנות במיטב כספו, קיבל רכב שרועד בניוטרל כאילו יש לו מנוע V12.

טיפל ברכב בדיוק כמוך במחירים הזויים במוסך היבואן (טמבל מי שמטפל במוסכי יבואן יקרנים), לפי השעון ובזמן.

עם הזמן התחיל להשתגע מרעידות, שם את הרכב במוסך היבואן צ'מפיון מול קניון אילון.

כמו ברוב מוסכי ישראל המצוידים במיטב מהנדסי הרכב בעולם (בציניות כמובן) יש כמה אבחנות וכמה תיקונים עד שסוגרים לך את התקלה.

האבחנה הראשונה: תושבות מנוע, הוחלפו.

האבחנה השניה: להחליף מנוע.

החליפו מנוע (!!!) על חשבונם (במסגרת האחריות) ואחרי שהחליפו את המנוע, הרעידות כמובן (איך לא) נשארו כאילו לא טופלו.

האבחנה השלישית: עדכון תוכנה. עודכנה.

 

לאחר כל הטרטור, אחרי צעקות, בזבוז שבועות שלמים עם הרכב במוסך, כספים, כאבי ראש - לא נפתרה הבעיה.

אחרי שהחליפו מנוע ואבחנו שלוש תקלות שונות, צ'מפיון טענו שאין כלל תקלה ומדובר ברעידות קלות המצויות בכל סיאט לאון, הדבר כמובן שקר מוחלט. אין כלל סטטוס קוו של רעידות בלאון והדבר נבדק מול אותה לאון מאותה שנה ובאותה תצורה, אם לא מספיק, גם נבדק מול חברי פורום בחו"ל.

 

הכל כתוב על גבי דפים, מתועד ומסודר.

החבר החליט לא להילחם הלאה כי הוא לא טיפוס לוחמני (למזלם) וגם היו לו בזמנו כמה בעיות אישיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה טענו שכנראה הרכב תודלק בדלק מהול (יום לפני תידלקתי מיכל מלא), שאבו את כל הדלק וניקו את המערכות אך עדיין המנוע לא התניע. יום אחרי הם כבר אמרו שהרצועת טיימינג נקרעה (לא ברור לי איך הרצועה נקרעה כשהרכב היה בחניה לא מונע) ושיש צורך להחליף אותה.

 

חברים, אתם מתעלמים מעובדה שכותב השרשור ציין:

בהתחלה טענו שכנראה הרכב תודלק בדלק מהול. יום אחרי הם כבר אמרו שרצועת הטיימינג נקרעה. מכאן, הצורך בהחלפת מנוע (?!!!).

אני חושב שזה מסכם את ההתנהלות החאפרית של מוסך יבואן.

Kia Niro, 1.6 (141), Hybrid Crossover, Rich Espresso, 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם היו סימנים מקדימים כמו נורת check engine דולקת?

קשה להאמין שיהיה נזק קטסטרופלי מיידי בלי שום התראה ממערכת ניהול המנוע.

בכל מקרה צריך לקבל מהם את רשימת התקלות שהתקבלה במחשב לפני ואחרי ההתעסקות שלהם איתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך ידני?

שאתה מכבה את הרכב אתה משאיר אותו בהילוך?

יש בעיה ידועה בTSI עם המותחן של השרשרת, שאתה משאיר את הרכב בהילוך ומכבה אותו, בגלל שאין לחץ שמן, מותחן השרשרת נכנס פנימה והשרשרת רופפת ולא יושבת בצורה מלאה על גלגלי השיניים, ושאתה מניע, אם חוליות השרשרת לא יושבות במקומם המדויק על שיני גלגלי השיניים (עקב חוסר המתיחה של השרשרת), והן לא תפוסות כמו שצריך, יש סיכוי שבהנעה השרשרת קופצת וזה יכול להוביל למפגש בוכנה ושסתומים ולהרס המנוע.

זה בדיוק מה שתיארת לכן יש סיכוי גדול שזה מה שקרה

בחול יש הרבה תרדים על כך, הפיתרון שהוצע שם הוא להשאיר את הרכב בניוטרל לפני כיבוי המנוע ועד הנעתו שוב, ובשום אופן לא להשאיר את הרכב בהילוך או להעביר הילוכים שהרכב מכובה.

כן, ידני.

אני מחנה בירידה אז מן הסתם אני משאיר את הרכב בהילוך.

יש לך סימוכין למה שאמרת? אולי לינק לפורום בחו"ל?

לחבר שלום,

 

נראה לי שקיימת טעות ברישיון הרכב בקשר לקוד המנוע ונפח המנוע.

לא קיים קוד מנוע CDA וגם לא מנוע בעל נפח 1789 סמ"ק.

 

לפי דעתי צריך להיות קוד מנוע CDAA בעל נפח 1798.

 

אני מציע לך לבדוק במדבקה של ייצרן הרכב המוצמדת לספר הרכב או על טופס הההזמנה מה הם הפרטים המדוייקים של המנוע המותקן ברכבך.

 

 

בכול מקרה במנוע בעל קוד CDAA קיימת שרשרת תיזמון.

כרגע יש לי רק את הרשיון רכב, אני אבדוק את העניין כשיתאפשר לי.

האם היו סימנים מקדימים כמו נורת check engine דולקת?

קשה להאמין שיהיה נזק קטסטרופלי מיידי בלי שום התראה ממערכת ניהול המנוע.

בכל מקרה צריך לקבל מהם את רשימת התקלות שהתקבלה במחשב לפני ואחרי ההתעסקות שלהם איתו.

יום לפני הרכב היה רגיל ולא דלקה שום נורה (גם באותו בוקר שהמנוע סירב להתניע).

כרגע אין יותר מדי עידכונים, עדיין מחכה לתשובה מהמוסך שהרכב נמצא בו כרגע כדי לראות מה באמת הנזק.

מה שכן, חזרו אלי היום מהשירות לקוחות של צ'מפיון, הנציגה כמובן לאורך כל השיחה סתרה ושללה כל טענה שהצגתי.

לטענתה אחרי שדיברה עם היועץ שירות במוסך הוא אמר שאנחנו סירבנו שהם יבדקו את המנוע (דורשים על הבדיקה תשלום של 700 ש"ח), כאשר מה שבפועל קרה, שאותו יועץ שירות הודיע לנו שאין מנוס מהחלפת המנוע ואנחנו חייבים לשאת בתשלום (ונקב במחירים של 15K ש"ח עבור מנוע משומש ללא עבודה) ומהסיבה הזאת החלטנו למשוך את הרכב מאצלהם.

אותה יועצת מסרבת לקשר אותי עם מישהו מדרג יותר בכיר.

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...