Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד מקרה של שפיכת מנוע TSI בוואגית [טיימינג בסיאט לאון]


KhaledF
שימו לב! השרשור הזה בן 4010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זאת ממש לא בעיה ידועה.

בטח לא במנועי ה-TSI (זה בדיוק כמו להגיד כל המנועים של וולקסווגן חרא).

היה מנוע TSI 1.4 כפול מגדשים ב-2009 - 2010 שעשה את כל הבעיות.

מאז אין משהו גורף, מלבד הגיר הכושל (רק בארץ יש לציין) שמשום מה הפך לטרנד בכל חברות הרכב.

 

בנוגע לשירשור:

אני הייתי מתייעץ עם עורך דין.

והסיבה לכך היא שהיבואן ממליץ להחליף רצועה באיזור ה-90000 קילומטר כאשר הרצועה נקרעת ב-36000 קילומטר.

אין לך בתור נהג \ צרכן \ כל דבר אחר שהוא לא מוסכניק יכולת להתמודד עם זה, אם זה היה קורה לך לאחר 90000 קילומטרים בגלל שלא החלפת רצועה זאת אשמתך היות וזה קרה כאשר הרצועה עברה רק 38% מתוחלת חייה יש פה עילה לתביעה.

אם באמת עשית טיפולים בזמן ולפי הספר (למרות שזה לא כלכך קשור אבל מראה על אחריות אישית) אני לא מאמין שיש שופט שלא ייקבל את התביעה.

 

סה"כ ה-1.8T הוא מנוע מוצלח מאוד ווולקסווגן העולמית משתמשת בו מסוף שנות התשעים אני מקווה שהבעיה תפתר.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 688
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגידו אתם בטוחים שב 1800 המדובר יש שרשרת? אני יודע בוודאות שב 1200 החדש (גולף 7) יש רצועה ובקודם (דור 6) הייתה שרשרת, אולי גם במנועים הגדולים יש כל מיני ווריאנטים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת ממש לא בעיה ידועה.

בטח לא במנועי ה-TSI (זה בדיוק כמו להגיד כל המנועים של וולקסווגן חרא).

היה מנוע TSI 1.4 כפול מגדשים ב-2009 - 2010 שעשה את כל הבעיות. ובגלל שהבעיות נפתרו, השימוש בו הולך ופוסק. אגב, תקלות אחרות (אם כי פחות קריטיות) הופיעו גם במנועים אחרים שלהם, זה ידוע.

מאז אין משהו גורף, מלבד הגיר הכושל (רק בארץ יש לציין) שמשום מה הפך לטרנד בכל חברות הרכב. ויש לציין שרק בערים פ"ת, בני ברק, בת י-ם והקריות...

אגב, למען הסר ספק, הטרנד בהרבה חברות רכב הוא הגיר, לא התקלות.

 

בנוגע לשירשור:

אני הייתי מתייעץ עם עורך דין. ואני הייתי פונה לאינסטנציה יותר בכירה בצ'מפיון ומעלה בפניהם את טענותיי.

 

סה"כ ה-1.8T הוא מנוע מוצלח מאוד ווולקסווגן העולמית משתמשת בו מסוף שנות התשעים אני מקווה שהבעיה תפתר.

בהצלחה.

ברור לך שמדובר על מנועים שונים, ה1.8 החדש, ה1.8 שהיה בשימוש עד לאחרונה וזה שקדם לו.

11111

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בעיה ידועה במנועי ה-TSI ויש מדינות (גרמניה למשל) בהן החברה החליפה מנועים גם לאחר גמר האחריות "כמחווה של רצון טוב".

מוסך נוסף לא יעזור לך כניראה אלא רק יסביר לך שהיה כשל במותחן של שרשרת התזמון שבאופן עקרוני לא דורשת תחזוקה ואמורה להענק לנהג שקט נפשי לאורך כל חיי המנוע (כמה מאות אלפי ק"מ).

לא הולך בטוב איתם? אפשר לגשת לבית המשפט.

כניראה שצ'מפיון מוטורס זה ראי של חברת האם, הכל אצלם "מחווה של רצון טוב".

אחרי שהם שינו גרסאות כמה פעמים כבר לא סמכתי עליהם, מהסיבה הזאת הרכב הועבר למוסך אחר.

אני אעדכן מה המוסך הנוכחי אומר ולפי זה אשקול צעדים.

כמו כן, פניתי גם לסוכנות ממנה נקנתה המכוניות (דור נצרת) ע"מ לראות אם אצלהם יש יותר עם מי לדבר.

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואווו זה סיפור רציני...אני אפילו לא מצליח להבין אם הם מחרטטים אותך או לא...

איך פתאום הולך ככה מנוע ביום בהיר באוטו מטופל, הזוי :-o

אני מקווה שהכל יסתדר לך!

תעדכן אותנו.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור דומה קרה לאבא שלי עם לנציה תמה שנת 1994 שהייתה בבעלותו לפני שנים.

 

רצועת טיימינג נקרעה לאחר תום האחריות למרות שהרכב טופל לפי הוראות היצרן לפי ספר הרכב.

 

מבירור שערכנו לאחר המקרה עלה כי בארץ לאור האקלים החם שגרם להתייבשות מהירה יותר של רצועת הטיימינג, קבעו בפועל מרווח החלפת רצועת טיימינג קצר יותר מהוראות היצרן, דהיינו החלפה בפחות קילומטרים ומשום מה ברכב שלנו המוסך המורשה לא ביצע את ההחלפה בקילומטרז המקוצר.

 

אבי כתב מכתב ליבואן וישירות ליצרן לנצ׳יה באיטליה (אני חושב שהיבואן אז היה אחר מהיבואן היום) והם הסכימו לשאת במימון מחצית העלות ואף קיבלנו מכתב התחייבות שלהם לגבי כך.

 

בינתיים אבי כבר שילם על התיקון בעצמו ומכר את הרכב בסמוך לאחר מכן ונשארנו עם מכתב ההתחייבות ללא שניצלנו אותו.

 

בערך 4 שנים לאחר מכן אני רכשתי פיאט בראבה על שמי ופניתי ליבואן על מנת שיסכימו לתת לי לבצע טיפולים ברכב בחינם תמורת קיזוז ההתחייבות הזאת על שם אבי.

 

היבואן עדיין הסכים לכך! ואכן ביצעתי בהמשך טיפולים בקיזוז ההתחייבות.

 

אני מציע לך לבצע פניות מסודרות בכתב כאמור, אני מניח שתהיה השתתפות לבסוף בחלק מעלות התיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבמנועי 1.2 בעל השרשרת טיימינג (כמו שלי...:-() , אשר יוצרו בין השנים 2009-2010 כמדומני , הייתה בעיה במותחנים ההידראוליים, אשר כשלו בלייצר לחץ מתאים בהנעה הראשונית והשרשרת עשתה צלילים מתכתיים.

 

אבל זה בהחלט חדש לי לשמוע על בעיות במנוע 1.8 הוותיק והאמין בין מנועי ה- TSI.

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך ומזדהה איתך אבל נראה לי שמבחינת חוקית הם לא חיבים שום דבר, מכיון שהרצועה נקרעה לאחר סיום האחריות. (אני לא עורך דין).

נסה לברר עלות החלפת מנוע במוסך עצמאי, בהשוואה להחלפת מנוע במוסך היבואן (אולי אפילו עם מחוות רצון טוב). ניחוש שלי שיצא כדאי יותר להחליף במוסך עצמאי.

 

בהצלחה

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

ברשותי לאון 1.8 ידנית שנקנתה חדשה מהיבואן באוקטובר 2009 תמורת כ 150K ש"ח.

הרכב לא נוסע הרבה וסה"כ ב 3 ומשהו שנים שהרכב אצלי עברנו יחד 36 אלף ק"מ.

כל הטיפולים בוצעו בצ'פיון בזמן ולפי הספר ולא נחסך שקל אחד. גם כאשר היה צריך לעשות טסט לאוטו הייתי משאיר להם אותו והם היו דואגים לזה.

 

ב 2 לאפריל אחרי שהרכב עמד לילה שלם בחניה, הרכב סירב להניע, ישר גררתי אותו למוסך צ'מפיון שנמצא בחוף שמן בחיפה. בהתחלה טענו שכנראה הרכב תודלק בדלק מהול (יום לפני תידלקתי מיכל מלא), שאבו את כל הדלק וניקו את המערכות אך עדיין המנוע לא התניע. יום אחרי הם כבר אמרו שהרצועת טיימינג נקרעה(לא ברור לי איך הרצועה נקרעה כשהרכב היה בחניה לא מונע) ושיש צורך להחליף אותה.

 

נתתי להם אור ירוק להתחיל בעבודה במטרה שזה באמת יפתור את הבעיה והרכב יוחזר אלי בהקדם.

אחרי שהחליפו את הרצועה, מסתבר לטענתם שקריעת הרצועה גרמה נזק בלתי הפיך למנוע ויש צורך בהחלפת כל המנוע, כאשר הם נוקבים בסכומים של 10,000-15,000 ש"ח עבור מנוע משומש. לא ברור לי מאיזה סיבה רצועת הטיימינג נקרעת ברכב שעבר כלכך מעט ק"מ וטופל רק במורשה, גם לצ'מפיון אין הסברים.

 

כמובן בגלל שהרכב כבר מחוץ לאחריות מבחינתם אני אמור לשאת במלוא התשלום עבור החלפת המנוע.

אני ממש מתוסכל ואבוד עיצות ולא ברור איך להתקדם מהנקודה הזאת.

 

עריכה: עכשיו אני רואה שיש עוד פוסט בטכני על לאון 12' עם בעיות במנוע http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=474425

 

בכדי לענות לך על השאלה האם ברכבך קיימת רצועת תיזמון או שרשרת אנא ציין מהו קוד המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב ותקבל ממני תשובה חד משמעית ולא ניחושים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך ומזדהה איתך אבל נראה לי שמבחינת חוקית הם לא חיבים שום דבר, מכיון שהרצועה נקרעה לאחר סיום האחריות. (אני לא עורך דין).

נסה לברר עלות החלפת מנוע במוסך עצמאי, בהשוואה להחלפת מנוע במוסך היבואן (אולי אפילו עם מחוות רצון טוב). ניחוש שלי שיצא כדאי יותר להחליף במוסך עצמאי.

 

בהצלחה

 

יהודה

 

גם אני לא עו"ד אבל אם נפעיל את ההיגיון קל להבין שאם הרכב מטופל רק במוסך המורשה ולרכב מס' ק"מ נמוך, אין סיבה שטיימינג ייקרע אחרי כל כך קצת זמן.

במידה ורכשת רכב חדש והוא מטופל בדיוק לפי ההוראות, אין שום סיבה שתיתקל בתקלה כה משמעותית. במידה וכן, לדעתי, היבואן צריך לטפל בבעיה הזאת בשבילך. גם אם זה כרוך בהחלפת מנוע. המטרה שלהם היא לייצג את היצרן בארץ ולתת שירות לאנשים שרוכשים את הרכב. במידה והמוצר שלהם כשל מעצמו ולא בגלל טעות של הרוכש, הם אמורים לטפל בכך.

 

לפותח השרשור - במקומך הייתי מתייעץ עם עו"ד אך לא מפעיל אותו בינתיים. בהתחלה, דבר עם הסוכנות שרכשת דרכה ועם הדרגים הגבוהים בצ'מפיון. תציג בפניהם את הטיעונים שהרכב נמצא תחת אחריותם היות והם היחידים שטיפלו בו והשימוש ברכב היה לפי הוראות היצרן. במידה והם יפנו לך עורף, אז לדעתי תהיה לך עילה לתביעה. בכל אופן, לא רואה שום סיבה הגיונית שתחליף מנוע ברכב חדש יחסית ששמרת עליו, ועוד על חשבונך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת לפחות החזר על הדלק? ושילמת בגין החלפת הרצועה?? אני באמת ממליץ לגרור את הרכב למוסך רון, הוא יידע מה בדיוק קרה שם.

היה תשלום לצ'מפיון עבור ניקוי מערכות המנוע ע"מ שיסיכמו לשחרר את הרכב, ארחיב על זה מחר בצירוף חשבונית.

לגבי מוסך רון, שקלתי את העניין אבל זה נראה לי בעייתי לגרור את הרכב על חשבוני מחיפה לת"א.

 

בכדי לענות לך על השאלה האם ברכבך קיימת רצועת תיזמון או שרשרת אנא ציין מהו קוד המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב ותקבל ממני תשובה חד משמעית ולא ניחושים.

 

קבל סריקה של רישיון הרכב, כך גם תוכל לבדוק את נושא השרשרת\רצועה וגם להיות בטוח שאני לא ממציא דברים.

522006_10151398315202986_1183291430_n.jpg

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא עו"ד אבל אם נפעיל את ההיגיון קל להבין שאם הרכב מטופל רק במוסך המורשה ולרכב מס' ק"מ נמוך, אין סיבה שטיימינג ייקרע אחרי כל כך קצת זמן.

 

רק כדוגמא ולא על מנת להקניט.

ניסוחים זה דבר מאוד עדין.

 

 

בוודאי שיש סיבה שטיימניג יקרע אחרי זמן כה קצר.

 

זה לא סביר/קביל. בגלל טיפול עפ"י הוראות יצרן באמצעות מוסך מורשה על ידו, ובמיוחד לאור הקילומטראג' הנמוך.

 

הסיבה ההגיוניות ביותר, לכן, במקרה זה, היא בעיית ייצור.

 

ולכן, ההגיון שהיצרן ישא באחריות לכשל שלו. או היבואן, במידה וחרג מהוראות היצרן בקשר לטיפול.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...