Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4846 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב נהיה כבר ותיק ועוד מעט יהיו לו 120000 קילומטרים.

אחרי ששחטו אותי כמה וכמה פעמים במוסכים מורשים ולמרבה האבסורד, דווקא שם הרכיבו לי חלקים תחליפיים ולא מקוריים, אני נמנע מלהגיע לשם אלא במקרים חריגים.

כבר רכשתי לי מסנן אוויר, מסנן שמן וטבעת אטימה לפקק שמן מקוריים מחו"ל וממתין לקבלם.

לגבי שמן מנוע, הייתי רוצה שמן הכי איכותי שרק אפשר.

היצרן ממליץ על שמן מנוע סינטטי מלא.

האם באמת השמן המקורי של הונדה הוא הכי טוב, או שעדיף שמן של חברה טובה?

בקיצר, תמליצו לי על שמנים.

תודה!

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני עדיין לא נתקלתי בהמלצת יצרן הנוגעת לתכונות או סוג שמן הבסיס.

בדוק בספר הרכב מה הצמיגות והתקן אותו דורש או ממליץ היצרן וחפש שמנים של חברות מוכרות מסדרות גבוהות. בלתי אפשרי לקבוע מהו השמן הטוב ביותר כי פשוט אין כזה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לכן ציינתי דרישת יצרן, לא יבואן. יבואנים בארץ נוטים לרשום "המלצות" שהן לאו דווקא הנחיות מהיצרן.

בכל מקרה אני בהחלט ממליץ על סינטטי מלא.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

היכן אוכל להשיג את המידע?

מה הכוונה סדרות גבוהות?

אילו חברות מומלצות?

האם מלא סינטטי 5W30 מספיק ?

פעם שמו באיזה טיפול 5W40 אבל אני לא בטוח שזה מתאים.

פורסם

את המידע האמין ביותר תמצא בספר הרכב באנגלית. שם רשום מה הצמיגות והתקן המומלצים.

 

לחברות השמנים הגדולות יש לרוב כמה סדרות של שמני מנוע. כל חברה שמכבדת את עצמה מחזיקה אתר אינטרנט ובו ניתן לראות מהן הסדרות, למי השמן מיועד ומה הרכב שמן הבסיס (מינרלי, חצי סינטטי, סינטטי מלא).

בשביל לא לסבך אותך יותר מדי, כל שמן מחברה גדולה ומוכרת שיהיה סינטטי מלא ויעמוד בתקן ובצמיגות הנדרשת לרכבך יבצע את עבודתו מעל ומעבר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בהונדה בארץ שמים 5w40 .

באקורד שלי שאלתי למה לא שמים 5w30 ? אמרו שההוראות של הונדה בארץ לשים 5w40

אני שם 5w40 מסוג או וולוליין או קסטרול סינטטי מלא .

אני יודע שזה מה שמשתמשים במורשה .

לדעתי אל תנסה משהו אחר כי אם השמן לא מתאים עלול להתחיל תקתוקים מהמנוע ...

פורסם
את המידע האמין ביותר תמצא בספר הרכב באנגלית. שם רשום מה הצמיגות והתקן המומלצים.

 

לחברות השמנים הגדולות יש לרוב כמה סדרות של שמני מנוע. כל חברה שמכבדת את עצמה מחזיקה אתר אינטרנט ובו ניתן לראות מהן הסדרות, למי השמן מיועד ומה הרכב שמן הבסיס (מינרלי, חצי סינטטי, סינטטי מלא).

בשביל לא לסבך אותך יותר מדי, כל שמן מחברה גדולה ומוכרת שיהיה סינטטי מלא ויעמוד בתקן ובצמיגות הנדרשת לרכבך יבצע את עבודתו מעל ומעבר.

 

איתמר.

 

אין לי את הספר באנגלית וזה שאני אמצא באינטרנט יתייחס יותר לגרסאות של הונדה שונות מאלה שנמכות בארץ.

פורסם
בהונדה בארץ שמים 5w40 .

באקורד שלי שאלתי למה לא שמים 5w30 ? אמרו שההוראות של הונדה בארץ לשים 5w40

אני שם 5w40 מסוג או וולוליין או קסטרול סינטטי מלא .

אני יודע שזה מה שמשתמשים במורשה .

לדעתי אל תנסה משהו אחר כי אם השמן לא מתאים עלול להתחיל תקתוקים מהמנוע ...

 

תודה :)

פורסם
שמן סינטטי מלא

API SM/SN 5W30

רצוי גם תקן ACEA A3-10 לפחות

 

לא מומלץ כל שמן XXW40

 

מדוע?

זה מה ששמים במורשה 5W40... כמו שגם אמרו פה.

אגב לגבי ה-10 שהדגשת? הנתון הזה בדרך כלל לא נרשם.

 

אם כבר...

מה דעתכם על זה?

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Valvoline-SynPower-5W40-5L

 

תודה לכולםםםםםם :)

פורסם

ה 10 זו הגרסה של תקן ה ACEA. בכל כמה שנים ACEA מעדכנים את התקן ושתי הספרות האחרונות הן למעשה גרסת התקן.

אני גם חושב ששמן 30 יהיה עדיף על שמן 40 (ואני גם די מאמין שזו המלצת היצרן, אם לא שמן 20...).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
מדוע?

זה מה ששמים במורשה 5W40... כמו שגם אמרו פה.

אגב לגבי ה-10 שהדגשת? הנתון הזה בדרך כלל לא נרשם.

 

אם כבר...

מה דעתכם על זה?

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Valvoline-SynPower-5W40-5L

 

תודה לכולםםםםםם :)

 

זה ששמים במורשה זה לא אומר שאלו הוראות היצרן,הרבה פעמים מוסכים מרשים שמים מה שכדאי להם כלכלית,גם כך נזק לא יגרם אם ישמו 40 במקום 30 אז מה אכפת להם ,אך היצרן קובע למנועים האלה 5W30 כי לצמיגות זו המנוע תוכנן,שימוש בשמן זה יחסוך גם בצריכת הדלק אז מה,המוסך מורשה חכם יותר מהיצרן?

לגבי תקן ACEA זה מצוין על השמן והכוונה לשנת עידכון התקן ,A3/B4 קיים החל מ2004 והוא מצוין כA3/B4-04

ב2008 היה שידרוג משמעותי של התקן ורוב השמנים המתקדמים היום אשר עונים לתקן ACEA מצוין עליהם A3/B4-08.

 

אתה יכול להשתמש ב08 כיוון שההבדלים בינו לבין ה10 הם זניחים.

 

לגבי הולווליין, שמן מצוין, רק תבדוק אם קיים אותו שמן בצמיגות 5W30 שזה עדיף לרכבך.

פורסם

תודה לכולם, אבל האמת שקצת גרמתם לי להתלבט.

נכון שבספרים למיניהם באנגלית רשום שאולי עדיף 5W30 אבל הבנתי שזה תלוי טמפרטורה ואני מאמין שאצלנו כן חם יותר מאשר באזורים אחרים.

בנוסף, הגרסאות שיש בחו"ל ואצלנו לא בהכרח זהות - אצלנו ההונדה מגיעה מטורקיה ואני לא בטוח שזה נכון לגבי מדינות אחרות.

גם במוסך המורשה וגם במוסך המתמחה שאני מקבל את שירותיו לעתים אמרו לי 5W40.

אני פשוט לא יודע מה לעשות.


×
×
  • תוכן חדש...