Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7959 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כשמגיעים לסל"ד גבוהה ועוזבים את הגז..

הגיר בולם את האוטו

או שהמנוע הוא זה שבולם את האוטו?

הגיר!!!!!!

פורסם
הגיר!!!!!!

תכתוב בפונט יותר גדול, אולי אז זה יהיה נכון!

 

הגיר הוא ממסרה. הוא רק מעביר כח. יש אמנם איבודים מסויימים של כח אבל הם לא קשורים לעניינינו.

בלימת המנוע מתבצעת ב-מ-נ-ו-ע. היא מועברת לגלגלים על ידי הגיר, הקלאץ', הדיפרנציאל והציריות. אבל עדיין מדובר בבלימה שמתבצעת במנוע.

בכלים כבדים משתמשים בבלימת מנוע מאולצת כדי להאט את הרכב באמצעות ג'ייקובס ברקס וריטרדר, שתפקידם לחנוק את המנוע כדי לגרום לבלימה משמעותית יותר.

כאשר נמצאים בניוטרל אין בלימת מנוע, כי הגלגלים לא מחוברים למנוע.

פורסם

תשובה לג'וק (דווקא כינוי יפה:-P )-

 

אם השאלה שלך נובעת מכך שהתערבת עם חבריך שהגיר בולם את הרכב - הגיע יום הדין ויום התשלום, חביבי.

ועכשיו נסביר לך לאט ל א ט כדי שתבין גם מדוע טעית.

 

הגיר הוא רק תמסורת כמו שהסבירו לך כבר, וכמעט ואין בתוכו התנגדות - הכוונה היא שההתנגדות היחידה המצויה בגיר הינה של המיסבים המצויים בתוכו ולא של שום דבר נוסף.

לשם המחשה פשוטה - תיגש למוסך הקרוב למקום מגוריך ותשאל האם יש להם גיר מפורק מרכב כלשהו, לאחר מכן פשוט שלב בגיר המפורק איזה הילוך שתחפוץ ותנסה להזיזו (בהילוך הישיר) ותראה שבהפעלת כוח סביר תצליח בכך. כל שיקרה הוא שאם תהיה משולב בהילוך ראשון סיבוב ההילוך הישיר יסובב את הצד השני של הגיר במהירות יותר גבוהה מזו שבה אתה מסובב, ואם תהיה משולב בהילוך האחרון אזי הצד השני של הגיר יסתובב במהירות דומה לזו שבה אתה מסובב.

ולסיכום אם אתה בכוח ידיך (החזקות פחות או יותר:roll: ) תצליח לסובב את הגיר בכל הילוך אזי בטוח שהכוח הנ"ל אינו יכול לעצור רכב במהלך תאוטה (כן כן כך קוראים להאטת הרכב).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
הגיר הוא רק תמסורת כמו שהסבירו לך כבר, וכמעט ואין בתוכו התנגדות - הכוונה היא שההתנגדות היחידה המצויה בגיר הינה של המיסבים המצויים בתוכו ולא של שום דבר נוסף.

התנגדות שיש בגיר היא כוח החיכוך של שילוב גלגלי השיניים. התנגדות המייסבים היא מינורית, בשביל זה הם מיסבים.

 

אך כמובן שביתר הדברים אתה צודק: ההתנגדות של התמסורת בטלה בשישים לעומת התנגדות המנוע.

 

גיר, מפורק, מהרכב תוכל לסובב ביד, אך לא תוכל לסובב מנוע בכח היד.

פורסם

לדניאל - אתה טועה אבל לא חשוב העיקר שברוך הבין את הנקודה.:-D

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

×
×
  • תוכן חדש...