Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טעינת יתר ברכב.


passat02
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4527 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

רציתי לשאול שאלה בבקשה,האם טעינת יתר יכולה לגרום לשינוי בעדכון של המחשב רכב?

יש כרגע טעינה של 14.9-15.1 ,תוך כדי נסיעה עם מזגן ואורות דולקים.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מתח הטעינה קצת גבוה.

1. מהו מתח הטעינה בסל"ד סרק ללא עומס ?

2. האם אתה סובל מבעיית שמנורות נשרפות בתדירות גבוה יותר ?

3. האם נפלט אלקטרוליט מהפקקים של המצבר ?

4. האם האלטרנטור מקורי או שעבר שיפוץ ?

5. האם מד המתח שברשותך תקין ?

 

אל דאגה שום עידכון במחשב הרכב לא השתנה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח הטעינה בסל"ד סרק ללא עומס 14.8-15.1V

מנורות לא נשרפות

יש קצת סימנים של אלקטרוליט בתושבת של המצבר

אלטרנטור מקורי

יש לי מד מתח דיגיטלי בתוך לוח המחוונים

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף שתבדוק עם מולטימטר את המתח ולא תסתמך על מד המתח של הרכב, שייתכן ומזייף.

1+

תבדוק עם מד מתח איכותי .

15.1V מרתיח לך את המצבר ומקצר את חייו.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המחשב עצמו לא. אבל בעקיפין כן.

פשוט ישנם חיישנים שמקבלים הזנת מתח ובהתאם להתנגדות שלהם מחזירים מתח למחשב (לדוגמה חיישן חום).

במקרה כזה המתח מעט שונה מהנורמל ויכול להשפיע על תגובות המחשב.

עדיין לא שינויים דרסטיים שאתה אמור להרגיש כלל.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעינת יתר בהחלט עלולה לגרום לשיבוש עבודה של המחשב ועד למצב של נזק ממשי לחלק.

כמו שציינו פה קודם, בדוק עם מולטימטר איכותי את המתח על קוטבי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח טעינה של 14.9-15.1 וולט לא יגרום לשום בעיה בעידכוני תוכנה או לשריפת מחשב.

 

מתח טעינה של 14.9-15.1 וולט עדיין נמצא בתחום מתח מוצא של אלטנרטור תקין כאשר הטמפ' החיצונית מתחת ל-20 מעלות צלזיוס ובנוסף לוקחים בחשבון גם את הטולרנס של ווסת המתח לכן הייתי בודק היטב שוב פעם את מתח הטעינה.

 

תמדוד את מתח הטעינה על קטבי המצבר עם מד-מתח נורמלי ותחזור לעדכן.

דרך אגב איזה מד מתח יש לך בלוח השעונים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אתמול נסעתי שוב עם הרכב והיתה טעינה של 15.3V ׁ,נבדק גם עם מד מתח.

לפי הספר רכב

The normal battery voltage range is 11.5 to 15.5 volts.

 

If you have an uplevel DIC, you can monitor the

 

battery voltage by pressing the gages button until

 

באמת לא מבין מה לעשות.

כי עכשיו בבוקר הטעינה 13.8V ,למה זה משתנה ככה?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך בעיה של מתח טעינה לא תקין כתוצאה מווסת מתח או/גם דיודות תקולות.

המידע המופיע בספר הרכב לא מדוייק. מתח טעינה של 15.5-15.1 וולט אכן תקין כאשר הטמפ' החיצונית היא מתחת למינוס 20 מעלות צלזיוס ובסל"ד של 2000-2500 סיבובים לדקה.

 

במידה ויש ברשותך משקף תנודות או מד-מתח TRUE RMS ניתן לבדוק בעזרת ציוד זה את תקינות הדיודות.

 

גש לבדיקה ייסודית של האלטרנטור אצל חשמלאי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק-תודה לך.

עכשיו נסעתי עם הרכב כחצי שעה והמתח היה בסביבות 13.2V.

אתמול לא ירד מ 15.3V.

יכול להיות שזה משבש לי לפעמים את המחשב של הגיר?

הבעיה היא שאני מגיע לחשמלאי המתח תמיד תקין.

 

תודה רבה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק טוב את קוטבי המצבר ואת החיבורים של האלטרנטור.

 

אם אתה לא מוצא שום דבר חריג, כדאי לבדוק את המצבר לפני שקובעים שהאלטרנטור לא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק-תודה לך.

עכשיו נסעתי עם הרכב כחצי שעה והמתח היה בסביבות 13.2V.

אתמול לא ירד מ 15.3V.

יכול להיות שזה משבש לי לפעמים את המחשב של הגיר?

הבעיה היא שאני מגיע לחשמלאי המתח תמיד תקין.

 

תודה רבה לך.

כפי שדניאל כתב רצוי מאוד לבדוק גם את המצבר תחת עומס או בעזרת ציוד מתקדם יותר לבדיקת מצברים.

 

יש לבדוק גם את זרם המוצא של האלטרנטור ולא רק את מתח המוצא תחת עומס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...