Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע דיזל


אשפוזן
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5052 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב..

שמתי לב שמנועי דיזל "נגמרים" הרבה יותר מהר ממנועי בנזין ..

נגיד מנוע דיזל ממוצע "ניגמר" בסביבות ה4500 סלד, מנוע בנזין ממוצע "ניגמר" ב6000 סלד

השאלה שלי היא למה מנוע דיזל מסתובב יותר לאט ? זה בעצם פוגע בהספק (בגלל זה מנועי דיזל לא מוציאים הספק גבוהה?)

למה אי אפשר לבנות מנוע דיזל שיסתובב במהירות כמו הבנזין ? נגיד 6000 סלד

כמו שלהונדה יש מנועים שמסתובבים הרבה יותר מהר ממנוע בנזין רגיל נגיד ב8500 סלד

מה הבעיה בלעשות את זה בדיזל ?

פורסם

אין בזה צורך. מנועי דיזל חזקים יותר בסיבובי מנוע נמוכים ולכן אין צורך למשוך אותם לסל"ד גבוה, זה גם תורם לצריכת הדלק משום שהמנוע פשוט מתאמץ פחות.

זה אומר בעצם שהגמישות של מנועי הדיזל עדיפה, הכוח מגיע באופן מיידי משום שאין צורך להעלות את סיבובי המנוע.

בהרבה פעמים ההספקים של מנועי דיזל נמוכים משל מנועי בנזין מקבילים אבל הביצועים עדיפים, בעיקר תאוצות ביניים שבעצם מדמות האצה תוך כדי נסיעה ולא מעמידה שם מנוע הדיזל עדיפים על בנזין.

פורסם

מנוע דיזל עובד שונה מאשר מנוע בנזין, רצועת הסל"ד אומנם נמוכה יותר ממנוע בנזין, אך המומנט מושג בסל"ד הרבה יותר נמוך מאשר מנוע בנזין וכנ"ל גם ההספק.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

פורסם
אין בזה צורך. מנועי דיזל חזקים יותר בסיבובי מנוע נמוכים ולכן אין צורך למשוך אותם לסל"ד גבוה, זה גם תורם לצריכת הדלק משום שהמנוע פשוט מתאמץ פחות.

זה אומר בעצם שהגמישות של מנועי הדיזל עדיפה, הכוח מגיע באופן מיידי משום שאין צורך להעלות את סיבובי המנוע.

בהרבה פעמים ההספקים של מנועי דיזל נמוכים משל מנועי בנזין מקבילים אבל הביצועים עדיפים, בעיקר תאוצות ביניים שבעצם מדמות האצה תוך כדי נסיעה ולא מעמידה שם מנוע הדיזל עדיפים על בנזין.

 

מנוע דיזל עובד שונה מאשר מנוע בנזין, רצועת הסל"ד אומנם נמוכה יותר ממנוע בנזין, אך המומנט מושג בסל"ד הרבה יותר נמוך מאשר מנוע בנזין וכנ"ל גם ההספק.

 

הבנתי, זאת אומרת שזה שמנוע דיזל מסתובב יותר מהר מהשני בעצם לא אומר כלום, כי הוא פשוט לא צריך להסתובב יותר מהר ..

תודה:)

פורסם

אם כבר הזכרתם סל"ד מקסימלי של דיזלים, אז מגבלה של כ4500סל"ד זה בדיזלים הקטנים, במשאיות זה עד 2500סל"ד ובכלים גדולים עוד יותר פחות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אם כבר הזכרתם סל"ד מקסימלי של דיזלים, אז מגבלה של כ4500סל"ד זה בדיזלים הקטנים, במשאיות זה עד 2500סל"ד ובכלים גדולים עוד יותר פחות.

 

באוטובוסים הקו אדום כבר ב2000 סלד ..

תגידו רגע, בפלואנס דיזל יש אינטרקולר?

פורסם

מנועי דיזל של אוטובוסים ומשאיות אינם מגיעים לסל"ד גבוה בשל המשקל הגדול של החלקים הפנימיים שלהם, מה שיוצר מאסה כבדה מאד בסל"ד גבוה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מנועי דיזל של אוטובוסים ומשאיות אינם מגיעים לסל"ד גבוה בשל המשקל הגדול של החלקים הפנימיים שלהם, מה שיוצר מאסה כבדה מאד בסל"ד גבוה.

 

בגלל זה גם מנועי בנזין גדולים יותר מגיעים לסלד נמוך יותר ? אני מתכוון שמנוע בנזין 6000 סמק מגיע לסלד יותר נמוך מאשר נפח 2000..

אתה יודע אם בפלואנס דיזל יש אינטרקולר ?

פורסם

מנועי בנזין בנפח שעולה על 7,000 סמ"ק הפכו לנדירים כיום, ובכל מקרה חלקיו הפנימיים של מנוע בנזין קלים בהרבה, מאחר ועומס הפעולה במנוע בנזין קטן בהרבה.

מנועי אופנועים מגיעים לסל"ד גבוה מאד, מאחר ויש להם קדח גדול ומהלך בוכנה אפסי.

למיטב ידיעתי לפלואנס דיזל יש אינטרקולר, כמו בכל מנועי הטורבו דיזל המודרניים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מנועי בנזין בנפח שעולה על 7,000 סמ"ק הפכו לנדירים כיום, ובכל מקרה חלקיו הפנימיים של מנוע בנזין קלים בהרבה, מאחר ועומס הפעולה במנוע בנזין קטן בהרבה.

מנועי אופנועים מגיעים לסל"ד גבוה מאד, מאחר ויש להם קדח גדול ומהלך בוכנה אפסי.

למיטב ידיעתי לפלואנס דיזל יש אינטרקולר, כמו בכל מנועי הטורבו דיזל המודרניים.

 

הבנתי :) תודה רבה על ההסבר ועל התשובה

×
×
  • תוכן חדש...