Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנתבות או גיוס לצה"ל בגיל 23


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5234 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום וברכה,

 

שמי נתי , בן 23

 

כיום יש לי פטור משירות צבאי (רפואי)

 

אני רוצה להתנדב לצה"ל או להגיש הרהור על ההחלטה בעקבות כך שאני בריא :)

 

אני בן 23 עם נסיון תעסוקתי גדול יחסית לגילי .

 

אני מעוניין להיכנס ליחידות הטכנולוגיות בצבא :

ממר"ם

או

חיל מודיעין בתפקיד תכניתן.

הבנתי שגם בחיל האוויר יש יחידה טכנולוגית העוסקת בתחום .

אני חושב שיש לי מה לתרום למדינה ואני מאוד רוצה לעשות את זה .

עכשיו יש חששות והמון:

 

1. האם ניתן להתנדב ליחידה ספציפית ? ומה התנאים של מתנדב ?

2.האם ניתן להרהר על המצב הרפואי אשר נקבע לפני הרבה זמן?

3.האם זה יפגע בעתיד שלי ? או שמה זה יקדם אותי ?

4.האם מתנדב מקבל תנאים של חייל ולאחר השחרור תנאים של חייל משוחרר?

5. האם התנדבות היא 3 שנים או שמה תהליך אחר לגמרי?

 

 

מה אתם חושבים?

האם יש לכם דרך לכוון אותי למידע שיוכל לעזור לי ?

האם יש משהו בפורום אשר עשה תהליך דומה ?

 

כל מידע או הכוונה אני אשמח לקבל בשמחה.

 

 

בברכה

נתי.

פורסם

קודם כל, אני באמת מצדיע לך.

 

אני מציע לפנות לפורום מתגייסים וסדירים באתר פרש.

 

המון בהצלחה.

 

(ודרך אגב כותבים לערער)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

כחלק מתפקידי בבקו"ם אני באינטראקציה מתמדת עם תא מתנדבים.

מהרגע שעלית על האוטובוס שמסיע אותך לשרשרת החיול - תנאיך הם כתנאי כל חייל.

אם תחליט יום אחד שלא מתאים לך ותרצה לצאת , תצטרך לעבור בצינורות המקובלים.

כמו שנאמר כאן , מתנדבים אכן זוכים לבחור את תפקידם אך עדיין תוך התחשבות בצרכיי הצבא והנתונים האישיים שלך.

זאת אומרת שתוכל לבקש להיות משהו אך לא בטוח שתקבל.

 

בממר"ם וביחידות שדורשות מיונים או לפחות איתור קדם צבאי תצטרך להימצא מתאים ורק אז תוכל להשתלב.

 

מבחינה רפואית ,

מניסיוני , אם הבעיה היא מוטורית תוכל לקבל פטורים מסוימים ביתר קלות.

בנוסף , מתנדבים עם בעיות מוטוריות , מתנדבים שמנים מאוד\רזים מאוד זכאים לתפירה מיוחדת של מדים על פי יעד הגיוס.

 

בסך הכל מאוד מנסים לבוא לקראתך בכל התהליך ואם לא תבוא בגישה של הכל מגיע לי , אני מאמין שיצליחו למצות את רצונך.

פורסם

תודה רבה על התגובות .

אני לא בא בגישה שמגיעה לי משהו , אני רוצה לתרום את חלקי למדינה וזה המטרה הנעלה מהאתגר הזה .

מה שכן אני לא רוצה ליפול בין הכסאות ולהיות משובץ לתפקיד אשר לא יתאים לי ואני יהיה מתוסכל בתוך המערכת המורכבת הזו.

 

איך פונים לבקו"ם ? במייל באינטרנט ? לגשת לשם ?

אני זוכר בצו ראשון שאי אפשר להיכנס לבקו"ם ללא צו .

 

אז איך כל התהליך הזה קורה ?

 

 

בברכה

נתי

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון , אחרי שדיברתי עם מיטב והם העבירו אותי ליחידה של התנדבות או משהו כזה , והיחידה הזו העבירה אותו ללישקת הגיוס שבו הייתי בתור ילד . אז עכשיו היא שולחת לי טפסים בדואר ולטענתה זה תהליך של 7-10 חודשים ?

נשמע הגיוני כל כך הרבה זמן המתנה ? בזמן שאנשים בורחים מלעשות צבא?

 

 

בברכה

נתי

פורסם
עדכון , אחרי שדיברתי עם מיטב והם העבירו אותי ליחידה של התנדבות או משהו כזה , והיחידה הזו העבירה אותו ללישקת הגיוס שבו הייתי בתור ילד . אז עכשיו היא שולחת לי טפסים בדואר ולטענתה זה תהליך של 7-10 חודשים ?

נשמע הגיוני כל כך הרבה זמן המתנה ? בזמן שאנשים בורחים מלעשות צבא?

 

 

בברכה

נתי

 

חחחחח אתה לא יודע מה מחכה לך. לקח לי יותר מחצי שנה לנסות להתנדב פעם ראשונה, פעם שנייה כמעט 9 חודשים ופעם שלישית האמתי הלך יותר מהר עם תקופה של חמישה חודשים. שתי בחורות מטפלות בכל המתנדבים באזור המרכז, והן לא מתקתקות את העניין בשיא המהירות כי יש הרבה על הראש, הן עסוקות בפגישות עם מלש"בים כל היום ואיפה זמן לפגישות ואיפה זמן לטיפול בנושא.

 

כמו כל דבר במערכת הצבאית, ניג'וסים יעיל לך את התהליך. בהצלחה, ואל תצפה לכלום (זאת לא פסימיות, זאת האמת)

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם
עדכון , אחרי שדיברתי עם מיטב והם העבירו אותי ליחידה של התנדבות או משהו כזה , והיחידה הזו העבירה אותו ללישקת הגיוס שבו הייתי בתור ילד . אז עכשיו היא שולחת לי טפסים בדואר ולטענתה זה תהליך של 7-10 חודשים ?

נשמע הגיוני כל כך הרבה זמן המתנה ? בזמן שאנשים בורחים מלעשות צבא?

 

 

בברכה

נתי

כן. זה די הגיוני וזה גם מאוד קרוב למה שקורה בפועל.

 

בנוסף, כמתנדב אתה לא תופס "תקן" משמע אתה חייל "בונוס" לכן הרבה יחידות ישמחו לקבל אותך, אולם אם לא תמצא מתאים את לא תגיע לאותן יחידות, זאת אומרת שגם אתה אתה ממש רוצה לשרת למשל ביחידה מסוימת בחיל מודיעין שבה נדרש לדעת ערבית ואתה לא יודע ערבית, אתה לא תגיע ליחידה אלא אם תהיה פקיד. (יש הרבה מקצועות שדורשים קורסים אבל מתנדבים לא תמיד יוצאים לקורסים האלו אלא עוברים חפיפה ורק בהמשך יוצאים לקורס בשביל התעודה.)

 

1. האם ניתן להתנדב ליחידה ספציפית ? ומה התנאים של מתנדב ?

2.האם ניתן להרהר על המצב הרפואי אשר נקבע לפני הרבה זמן?

3.האם זה יפגע בעתיד שלי ? או שמה זה יקדם אותי ?

4.האם מתנדב מקבל תנאים של חייל ולאחר השחרור תנאים של חייל משוחרר?

5. האם התנדבות היא 3 שנים או שמה תהליך אחר לגמרי?

1. כתבתי למעלה.

2. להרהר אתה יכול תמיד, גם בגיל 40. לערער אם אני לא טועה תוך 30-45 יום מרגע קבלת הפטור. אם אני זוכר נכון יש פרוצדורה של בחינה מחדש של הכל אבל אני לא ארחיב כי אני לא כל כך בטוח ואני לא רוצה להטעות אותך.

3. השאלה היא באיזה מקום אתה נמצא בחיים שלך, אם אתה באמצע לימודים אקדמיים יתכן שזה יעכב אותך, אם אתה יושב בבית ומרוויח 3.5K בחודש זה מן הסתם לא יעכב אותך, צ=מצד שני אם תרכוש לך מקצוע צבאי נחשב ונחשק זה ככל הנראה יקדם אותך בחיים.

4. כן. מתנדב לרוב זוכה להתחשבות כמובן מתוקף מצבו הרפואי, לאחר השחרור הוא נחשב כחייל משוחרר והמענק שלו הוא החלק של השירות ביחס לשירות מלא (למשל, מתנדבים לרוב מתגייסים לשנה אחת, משמע תקבל 1/3 ממה שמקבל חייל חובה)

5. ראה תשובתי לעיל. + תמיד ישנה אפשרות ל"חתימה נוספת" שמאריכה את משך ההתנדבות.

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

פורסם

תודה רבה על התגובות , גם לאלו הלא מחזקות.

 

לגבי תפקיד:

אני רוצה לשרת בתפקיד טכנולוגי. (ממר"מ וכו)

אני חושב שיש לי מה לתרום שם מנסיון בעבודה שלי כיום.

 

לא אני לא באמצע לימודים אקדמיים , ואני לא מרוויח 3.5K בחודש אלא הרבה יותר .

בגלל זה אני מפחד מעתידי הכלכלי אך כנראה אספוג את זה.

 

אנג'ס להם בכל הכוח.

 

בברכה

נתי

פורסם

עם כל הכבוד לצה"ל, שגם אני משרת שם כיום, אם אתה מרוויח טוב ורוצה להתפתח למה לך לשים שלט עצור ענקי

מול הפנים שלך למשך מספר שנים?, המערכת הצבאית בכלל לא ידידותית למשרת\מתנדב וכו..

פורסם
תודה רבה על התגובות , גם לאלו הלא מחזקות.

 

לגבי תפקיד:

אני רוצה לשרת בתפקיד טכנולוגי. (ממר"מ וכו)

אני חושב שיש לי מה לתרום שם מנסיון בעבודה שלי כיום.

 

לא אני לא באמצע לימודים אקדמיים , ואני לא מרוויח 3.5K בחודש אלא הרבה יותר .

בגלל זה אני מפחד מעתידי הכלכלי אך כנראה אספוג את זה.

 

אנג'ס להם בכל הכוח.

 

בברכה

נתי

 

 

שלום,

קודם כל מגיע לך כל הכבוד על ההחלטה, בימינו אנשים מחפשים להשתמט מהצבא ובמקום לראות בשירות זכות הם רואים בזה חובה חסרת משמעות.

 

הצבא וויתר ואני לא וותרתי עליו, לכן התנדבתי בשנת 2001, עשיתי שירות של שנתיים עד 2003. ההבדל היחידי שאני חוויתי בשירות הוא הטירונות שהיתה כשבוע. מעבר לטירונות לא קבלתי יחס מועדף, רוב האנשים לא ידעו שהתנדבתי, המפקד שלי קרע אותי במלא עבודות פיזיות של סינג'ורים כאלה ואחרים כמו להעביר את המנוע של המזגן במדור ממקום למקום (הוא היה מגולני ואמר לנו לא לשאול שאלות מיותרות) שרתתי בבסיס סגור, הייתי יוצא חמשושים, עסקתי במשהו שמאוד אהבתי ואני יכול להגיד בבטחון שזאת היתה התקופה הטובה ביותר בחיי. אני ממליץ בחום. נקודה נוספת:מדור מתנדבים בתל השומר לא יצר איתי מעולם קשר. עוש משהו: הציעו לי להמשיך לקבע ככה שהכל פתוח בשבילך ואני מכיר גם קצינים מתנדבים.

לעבודה פיג'ו 2008, לחיים אלפא 159 ולסופ"ש מרצדס W123

×
×
  • תוכן חדש...