Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות - פוקוס 2012 2 ליטר טיטניום


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 4367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, בדקתי עכשיו את הדברים שהזכרת :

 

- תא משקפי שמש, אכן - לא שיא האיכות, אבל בכל זאת הוא כן נפתח עם שיכוך, והוא בגודל טוב לכל משקפי שמש.

- תא כפפות - צודק. בכלל תא הכפפות כמו שאמרתי ממש לא שימושי.

- ידית אחיזה של הדלת - גם הידית של הפתיחה וגם הידית הגדולה עשויות מפלסטיק איכותי מאד בעיניי, מוצק ונעים למגע.

- המשענת בין המושבים נראית מעולה כל עוד לא פותחים אותה..הבסיס הפלסטי והסגירה באמת לא משהו.

- הריפודים דווקא בסדר גמור בעיניי.

 

אבל כשמסתכלים על הטוטאל, יש כל כך הרבה דברים שאפשר ליפול בהם על איכות, ורוב הדברים נעשו בצורה מעולה :

ההגה והכפתורים על ההגה, מערכת השמע, בקרת אקלים, מנופים ליד ההגה, ידית הילוכים, מתג תאורה, פתחי מזגן, משקופים, מגני שמש, תאורה פנימית, דלתות, ועוד ועוד. כל אלה מרגישים מאד איכותיים, בטח כשמשווים לרכבים אחרים באותה קטגורית מחיר, וזה מה שחשוב לזכור.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רגע, מדדת 8.5 שניות לרכב שהיצרן (באופטימיות, אני מניח, כמו כל היבואנים) קבע לו 9 שניות? אולי תעדכן את היצרן :-)

אני מציע שתמדוד שוב... הרבה פעמים הספידומטר מראה מעל למהירות האמיתית.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, מדדת 8.5 שניות לרכב שהיצרן (באופטימיות, אני מניח, כמו כל היבואנים) קבע לו 9 שניות? אולי תעדכן את היצרן :-)

אני מציע שתמדוד שוב... הרבה פעמים הספידומטר מראה מעל למהירות האמיתית.

 

זה דווקא ייתכן.

היצרן מודד עם תוספת משקל שמדמה נוסע ועוד 50 ק"ג.

seat leon 1.8 tsi DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, מדדת 8.5 שניות לרכב שהיצרן (באופטימיות, אני מניח, כמו כל היבואנים) קבע לו 9 שניות? אולי תעדכן את היצרן :-)

אני מציע שתמדוד שוב... הרבה פעמים הספידומטר מראה מעל למהירות האמיתית.

 

נראה לך שאני מודד ע"י ספידומטר ? מדדתי ע"י האייפון כשהוא מקובע, באמצעות אפליקציה שנקראת DYNOLICIOUS.

החישוב נעשה ע"י חיישני התאוצה של האייפון, וביצוע אינטגרל בזמן. כידוע תאוצה היא נגזרת של מהירות.

המדידות האלה נחשבות אמינות ומדוייקות מאד, הנה דוגמה למבחן שנעשה מול G-TECH, מכשיר שעולה 150$ ומיועד בדיוק למטרה זו, ומול מערכת מדידה מקצועית :

 

מצורף צילום מסך של המדידה הכי טובה, היו עוד שתיים של 8.5 ו8.6. אני אעשה עוד כמה מדידות בתנאים יותר סטריליים, אבל בגדול זה לא יגיע ל-9 שניות בשום מצב. אגב הייתי לבד ברכב ועם מיכל דלק מלא כמעט.

 

אגב - מה שמעניין ומוזר למדי, זה שההספק המירבי המדוד הוא סביב 130 כ"ס. זה לא מסתדר גם עם הביצועים בפועל, גם עם המפרט, וגם עם העובדה שבמדידה מול דיינו אמיתי האייפון יצא די מדוייק עד כדי 5 כ"ס, וגם זה לטובת הרכב.

dyno1.jpg

dyno2.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - מה שמעניין ומוזר למדי, זה שההספק המירבי המדוד הוא סביב 130 כ"ס. זה לא מסתדר גם עם הביצועים בפועל, גם עם המפרט, וגם עם העובדה שבמדידה מול דיינו אמיתי האייפון יצא די מדוייק עד כדי 5 כ"ס, וגם זה לטובת הרכב.

 

לא, מה שמעניין ומוזר זה שברור לך שיש אי דיוקים ו/או בעיות מהותיות בנתונים, אבל בכל זאת אתה מתייחס לחלק מהם...

על כל פנים, עיני לא צרה בתאוצה שלך, התוצאה רק נראית לי תמוהה משום שזכור לי שמבחנים מקצועיים שבוצעו בעבר למספר רכבים התקשו לעמוד בנתונים הרשמיים, בוודאי שלא להיטיב אותם, ואני מאחל לך הנאה שלמה מהרכב :-)

 

אגב, שים לב לגבי המבחן ביוטיוב, שלא רק שלא מדובר בטלפון האישי שלך (שאולי נפל, זז וכו'), אלא אפילו לא באייפון 4 (אולי אפילו לא 3 לפי תאריך המבחן), בהנחה שלך יש 4 לפי צילומי המסך.

 

ואגב2, תקרא פה: http://www.motivemag.com/pub/news/Tested_0-60_MPH_Times_Dynolicious_iPhone_Application_Versus_VBox.shtml, ותראה למה האפליקציה קצת פחות מדוייקת, מה גם שהיא מודדת זמנים שהם איטיים יותר מאשר המכשיר המדוייק. אולי יש לך RS בכלל? ;-) (ושוב, גם כאן לא מדובר על אייפון 4 לפי מה שנראה שם)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חישוב ההספק הוא הרבה יותר מורכב מחישוב 0 ל-100 מבחינה מתמטית ולכן יש סיכוי טוב שדווקא הוא יהיה שגוי אבל התאוצה תהיה נכונה.

לא הבנתי את הטיעון של לגבי הטלפון, מה זה משנה אם שלי זה אייפון 4 ? הוא יושב בצורה מאד יציבה בתושבת קבועה על הדשבורד כמו שאתה יכול לראות בתמונות שהעליתי קודם.

לגבי התוכנה - היא נמצאת בשימוש אצל הרבה 'חולי רכב' בעולם ועושה עבודה טובה. בטח ובטח שהיא לא טועה ב-0.5 שניה באופן עקבי על כמה מדידות.

 

בכל מקרה אני אעשה בדיקה עם שעון עצר רגיל, אני יודע מה הסטייה של הספידומטר ב-100 קמ"ש (קרוז קונטרול על 100 קמ"ש לאורך זמן נותן 96 קמ"ש בGPS, גם בוויז וגם בצ'יטה במקביל), נעשה הצלבה ונראה..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאין לי בעיה עם המדידות שלך באופן אישי, אבל לשאלתך:

את הסטייה הציגו (ודווקא "לטובת" הרכב, כלומר "לרעת" המדידה של האייפון) בבדיקה מול מכשיר קצת יותר מקצועי.

העובדה שרכיב מסויים עבד באופן האמור לעיל באייפון 2 או 3, ממש לא אומר שהוא עובד כך גם באייפון 4, ולכן יכול להיות שהמדידה שלך סוטה באותה מידה לרעת הרכב, או עברה כיול ולכן מדויקת, או עברה כיול ולכן סוטה לטובת הרכב. לא ניתן לדעת.

ולסיום, בדיקה של תוכנה אחרת שעושה שימוש באותם רכיבים של האייפון, ממש לא מהווה קנה מידה.

 

אבל כאמור, אין כוונתי לשכנע אותך שהרכב שלך לא מהיר כשד, אלא רק להצביע על כך שמדוייקת מבחינה מתמטית או מעבדתית, הבדיקה שלך איננה. זה הכל. ולכן ההצהרה על זמן ההאצה גם לאו דווקא נכונה, אם כי כאמור - הלוואי בשבילך שהיא כן. אגב, שים לב שבקישור לעיל הם אומרים שיקשה מאוד על נהגים שאינם מיומנים להגיע לתוצאות האלה, מה שאומר כמובן שאתה גם מיומן ;-) וגם מתייחס באהבה יחסית בלבד לגיר/מנוע שלך :-) (או שזה ליסינג ואז לא אכפת לך, ובמקרה זה הייתי מציע גם לבדוק את העבירות ולראות אם היא כשל אקספלורר, למשל ;-) וכך הרווחת גם רכב שטח וגם ST)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא שולל את העובדה שיכול להיות שהמדידות שלי ספציפית לא מדוייקות, אם זה בגלל שיפוע כביש, אם זה כיול וכו'.

כמה נקודות :

 

- יש הרבה מדידות בלתי תלויות של אנשים מעולם הרכב ברחבי האינטרנט בשימוש באותה תוכנה גם על אייפון 4, ובהשוואה למכשירי מדידה מקצועיים. הדיוק של התוכנה על האייפון הוא בגדר נתון (עד כדי 0.1-0.2 שניות).

- אין לי שום סיבה 'להוכיח' שהרכב לי מהיר או משהו כזה. גם אותי זה הפתיע כי הוא לא הרגיש לי כזה מהיר. ולכן אני אמשיך לבדוק את העניין. נהוג למדוד על אותו קטע כביש 2-3 מדידות לכל כיוון ולמצע את המדידות, ככה מקזזים שיפוע קל.

כמו כן - מסתבר שהזנתי משקל לא נכון - לא הוספתי את משקל הדלק והמשקל שלי.

ויש גם תהליך כיול שצריך לבצע בתוכנה שאותו לא ביצעתי. אז אחרי שאבצע את כל זה אעדכן תוצאות.

- כן, הרכב בליסינג, וכן אני חושב שאני מספיק 'מיומן' בנהיגה לצורך העניין. מאחר ומדובר בגיר אוטומטי, כל מה שצריך זה לשים במצב S, ללחוץ פול גז ולהחזיק את ההגה. נראה לי שאני אעמוד בזה..וזה שהרכב בליסינג לא אומר שאני יורד איתו לשטח והורס אותו.

אני כן מנצל אותו לנהיגה ספורטיבית, אבל זה לא משהו שלא הייתי עושה או שלא עשיתי בעבר עם רכב פרטי שלי. כשהחזרתי את הרכב האחרון לחברת ליסינג הם היו בשוק מהמצב החדש שהרכב היה בו אחרי 4 שנים כמעט על הכביש, ו-140K ק"מ.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*התא של משקפי השמש מרגיש זול בלחיצה ובסגירה.

 

- תא משקפי שמש, אכן - לא שיא האיכות, אבל בכל זאת הוא כן נפתח עם שיכוך

 

טוב, מישהו יודע אם יש או אין שיכוך לתא של משקפי השמש, כי אני באמת מתלבט לגבי הרכב וזו נקודה מכריעה!

 

אולי התייחסו לזה בטופגיר?

מה קלארקסון אומר על זה???

 

אפשר לשפר את זה לאחר הקנייה, עם שיכוך After Market?

האם שיכוך תא משקפי שמש משופר עובר טסט?

אפשר לקנות אחד עם לדים?

כחולים?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משעשע :)

 

שמע, כמה שזה נשמע שולי ומצחיק, בסופו של יום זה האוסף של הדברים הקטנים שנותנים לך את התחושה שאתה יושב בתא נוסעים

מושקע ואיכותי. אם תסתכל על כל דבר בנפרד הוא ייראה שולי ומגוחך מדי להזכיר, אבל התמהיל הכללי עושה את ההבדל בין תא נוסעים יוקרתי לתא נוסעים שאתה מרגיש שחסכו עליך בכל פינה.

GOD IS IN THE DETAILS :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מעניין - כידוע יש לרכב מספר זיהוי בפינה של החלון הקדמי (VIN). אפשר להזין את המספר הזה באתר פורד העולמי, ולקבל את כל המידע על הרכב הספציפי הזה.

לפי פורד המנוע המותקן ברכב הזה הוא עם 160 כ"ס, וזה בניגוד להצהרת היבואן על 170 כ"ס.

 

http://i.imgur.com/CkOsd.png

 

מדהים לראות גם באיזה רמת פירוט אפשר להזמין כל פיצ'ר ברכב.

 

בינתיים הגיר התחיל ממש לעצבן אותי, בעיקר חוסר היכולת להוריד הילוך לסל"ד גבוה.

 

(לגבי המדידות תאוצה - עדיין לא יצא לי לבצע, בין היתר בגלל הגשם).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי היה מדאיג ה"ללא חיזוקים בגג".

אחד הקלפים החזקים של הפוקוס זה נושא הבטיחות ואני לא יודע איך החיזוקים האלה משפיעים על תוצאות מבחני הריסוק.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר. אולי הוזלה שהתבקשה על ידי היבואן הישראלי?

ממש ממש מוזר. מחשיד אפילו. לו אכן מדובר ב"הפחתה" שנועד להוריד מחיר, ומשום שאחד החוזקים של הרכב הזה הוא מבחן הריסוק - אני חושב שהדבר דורש פרסום, ואולי אפילו החזרה של הרכב.

למישהו מהתעשייה יש יותר מידע?

רוני - אוטו יוצא לחקור?

 

תראו כמה LESS יש שם, גם באבזור וגם באזור בטיחות (בנושא כיבוי אש, למשל). תענוג להיות ישראלי.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...