Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5365 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לילה טוב וחג שמח

 

לפני כחמישה חודשים חבר שלי קנה פיאט אונו 94 .

 

מאז קניית הרכב היה לו שמן במיכל נוזל הקירור במסגרת הטיפול האחרון שביצע

 

החליף שמן מנוע + נוזל קירור כשפתחתי את הפקק של מיכל נוזל הקירור (היום)

 

ראיתי שמן , פתחתי את מכסה שמן המנוע הוא בצבע נורמלי ללא שום שינוי

 

כנ"ל גם במדיד השמן בסדר - וגם לא חסר שמן

 

אשמח אם מישהו יכוון אותי ולתת הערכה מה לגרום לתופעה הזו ?

 

 

תודה לכל העוזר

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אולי הבעלים הקודמים של הרכב בטעות מילא קצת שמן ברדיאטור, תחילה יש לרוקן את נוזל הקירור ולבצע שטיפה למערכת הקירור.

 

לגבי אופן השטיפה עצמה יש הרבה אופציות לכך.

 

אפשר פשוט מאוד לפרק את הצינורות רדיאטור עליון ותחתון, להכניס צינור השקיה בלחץ לתוך הכניסה העליונה ברדיאטור כחצי דקה.

לאחר מכן לפרק את הטרמוסטט ולהרכיב חפיף לסגור עם היד את הברגים של בית הטרמוסטט ללא הטרמוסטט, לתת לתוך בית הטרמוסטט גם כן לחץ מים לפרק זמן מסויים עד שיצאו מים נקיים.

 

לאחר מכן להרכיב את הטרמוסטט עם אטם חדש, לסגור הכל בחזרה ולמלא מים רגילים מהברז, ליסוע עם הרכב כרגיל ולאחר מספר ימים לרוקן את המים ולמלא מים חדשים, שוב ליסוע עם הרכב כמה ימים ולבדוק.

 

אם השמן התנקה מהמערכת ולא חוזר, כל שנותר לך הוא לרוקן את המים מהרדיאטור ולמלא נוזל קירור איכותי.

 

ישנו תוסף פלאש למערכת הקירור אך לא הייתי ממליץ לך להשתמש בו משום שהרכב ישן ואין לדעת מה מצבה של מערכת הקירור מבפנים ומעברי המים במנוע, כי לאחר השימוש בפלאש יתכנו נזילות והחורים יתגלו, כי יכול להיות שיש חור למשל ברדיאטור ומה שסותם אותו הוא אבנית/משקעים, ועם הסרת המשקעים האלו החורים יתגלו.

פורסם
אולי הבעלים הקודמים של הרכב בטעות מילא קצת שמן ברדיאטור, תחילה יש לרוקן את נוזל הקירור ולבצע שטיפה למערכת הקירור.

 

לגבי אופן השטיפה עצמה יש הרבה אופציות לכך.

 

אפשר פשוט מאוד לפרק את הצינורות רדיאטור עליון ותחתון, להכניס צינור השקיה בלחץ לתוך הכניסה העליונה ברדיאטור כחצי דקה.

לאחר מכן לפרק את הטרמוסטט ולהרכיב חפיף לסגור עם היד את הברגים של בית הטרמוסטט ללא הטרמוסטט, לתת לתוך בית הטרמוסטט גם כן לחץ מים לפרק זמן מסויים עד שיצאו מים נקיים.

 

לאחר מכן להרכיב את הטרמוסטט עם אטם חדש, לסגור הכל בחזרה ולמלא מים רגילים מהברז, ליסוע עם הרכב כרגיל ולאחר מספר ימים לרוקן את המים ולמלא מים חדשים, שוב ליסוע עם הרכב כמה ימים ולבדוק.

 

אם השמן התנקה מהמערכת ולא חוזר, כל שנותר לך הוא לרוקן את המים מהרדיאטור ולמלא נוזל קירור איכותי.

 

ישנו תוסף פלאש למערכת הקירור אך לא הייתי ממליץ לך להשתמש בו משום שהרכב ישן ואין לדעת מה מצבה של מערכת הקירור מבפנים ומעברי המים במנוע, כי לאחר השימוש בפלאש יתכנו נזילות והחורים יתגלו, כי יכול להיות שיש חור למשל ברדיאטור ומה שסותם אותו הוא אבנית/משקעים, ועם הסרת המשקעים האלו החורים יתגלו.

 

תודה על התגובה

ביום ראשון כבר יעשה זאת ויחזור עם עידכונים

 

אז זה בגלל שהקול שמן ניפרץ ויש מעבר למים מהשמן למים לא מהמים לשמן בגלל זה אין במנוע סימנים של מים A.R.M

 

 

אתה בטוח שבפיאט אונו יש קולר שמן ? יכול להיות שאתה מתבלבל ?

אם לא אשמח שמישהו יצלם לי את המיקום של הקולר המדובר

[עד כמה שאני זוכר ביצעתי התקנה באופן עצמאי (במוסך) למיצובישי שהייתה לי וגם זה היה לשמן גיר]

 

 

חג שמח יחזור עם עידכונים בשבוע הבא

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תודה רפי :)

 

ושאלה נוספת

באם וביצוע הפעולות ש ba323f הציע לא עזרו

איזה גורם נוסף יכול לגרום לבעיה המדוברת ?

 

תודה מראש

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

רז תודה על תגבותך

אחזור עם עידכונים בעוד כשבוע בערך :)

 

חג שמח

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

×
×
  • תוכן חדש...