Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 6 שנים עם הקסארה (הודעה 45# ואילך)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השירשור לא מדבר על C4 ולא על 307, אלא על קסארה-II.

לכל דגם יש את הנקודות החלשות שלו, חלקן משותפות לעוד דגמים וחלקן ספציפיות למודל\דגם\שנת-יצור מסויימת, בדיוק כמו שיש הבדל עצום בין 205 1.4 לבין 205 GTI.

בתור אחד שעבד ברשת לובינסקי 5 שנים, ראיתי ונשמתי את התקלות של המכוניות חדשות לבקרים. ברוב המקרים מדובר בכשלים נקודתיים אצל ספקי משנה שהעבירו כמות X של חלקים ובכולן נוצרה תקלה (אותה תקלה) ובחלק מהמקרים מדובר בכשלים של חוסר טיפול (כמו בגירים האוטומטיים).

אצל כל יצרן בעולם יש תקלות כאלה, גם בקורולה (למשל: מודל 2007 סובל מחופשים עזים בהגה כבר ב 30-40 אלף ק"מ) וגם בסיאט או סקודה. יש הרבה מאוד מקרים בארץ שאף אחד לא שמע עליהם מעולם ודווקא "סמלי האמינות" שכולם מדברים עליהם, סובלים כמו כולם מבעיות קטנות ומעצבנות. הייצור ההמוני של המכוניות (למרות הידוק הבקרה על האיכות) עדיין "פולט" לשוק מכוניות עם פגמים מסויימים. קהל היעד של המכוניות הללו מתייחס באופן שונה לתקלות שיש לו ברכב; קהל מסויים מבליג (כל עוד הרכב נוסע אין בעיה) וקהל אחר הוא יותר דקדקן ופדנט, כל פיפס קטן יכניס אותו למוסך.

יש הבדל פסיכולוגי גדול בין כאלה שדוחים תקלות עד לטיפול - ומסדרים הכל בביקור אחד, לבין כאלה שלא דוחים כלום ומכניסים מייד את הרכב למוסך.

 

למרות שבעבר הייתי אנטי-צרפתיות ואירופאיות, 5 שנים בתוך מוסך מורשה יבואן הספיקו עבורי בשביל להבין את משמעות השמועות ועד כמה הן נכונות או לא נכונות לחלק מהדגמים - זו גם אחת הסיבות שבגללן בחרתי קסארה. בתור אחד שנסע קודם לכן על יפאניות כ-12 שנה, לא הרגשתי טיפה של סבל עם מכוניות צרפתיות שבבעלותי בשנים האחרונות. טיפול מבחינתי זה דבר חשוב ובלאי קיים בכל רכב. אני לא מצפה ל 200K ק"מ נטולי תקלות לחלוטין (על אחת כמה וכמה שלפניי היו עוד 2 בעלים לרכב, לך תדע איך הם נהגו בו) כי ברוב המקרים זה לא הגיוני לצפות לכזה דבר ברכב שעבר כבר כמה ידיים בחייו.

רוב האנשים ממעטים להתעסק עם מכוניות שחוצות את גבולה 150K ק"מ, ולכן דווקא בתקופה הקריטית שבין 130 אלף ל 200 אלף ק"מ, שם מופיע לא מעט בלאי, אנשים מחליפים מכוניות כמו גרביים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איציק,

 

גם המוסכים המורשים של לובינסקי וגם המוסכים של קרסו לא מחליפים נוזל תיבה אוט' לדגמי הAL4, אם אתה מבקש להחליף, ברוב המקרים יגידו לך שהשמן הוא לכל החיים ואם תחליף אותו, יכול מאוד שילך לך גיר וזה על אחריותך (אחריות הלקוח) בלבד.

 

לפי מה שאני מסיק ולאחר ששמעתי מלא מעט בעלי רכבים על שיפוץ גיר מלא באיזור 130,000 ק"מ (ובחלק מהמקרים גם לפני) החלפה יזומה של נוזל תיבת ההילוכים פעם בשנה דווקא מיטיבה עם התיבה.

 

אם כך, מדוע מוסכי פיג'ו/סיטרואן ורנו כ"כ מתנגדים לפועלה זו?

 

סארדין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

גם המוסכים המורשים של לובינסקי וגם המוסכים של קרסו לא מחליפים נוזל תיבה אוט' לדגמי הAL4, אם אתה מבקש להחליף, ברוב המקרים יגידו לך שהשמן הוא לכל החיים ואם תחליף אותו, יכול מאוד שילך לך גיר וזה על אחריותך (אחריות הלקוח) בלבד.

 

לפי מה שאני מסיק ולאחר ששמעתי מלא מעט בעלי רכבים על שיפוץ גיר מלא באיזור 130,000 ק"מ (ובחלק מהמקרים גם לפני) החלפה יזומה של נוזל תיבת ההילוכים פעם בשנה דווקא מיטיבה עם התיבה.

 

אם כך, מדוע מוסכי פיג'ו/סיטרואן ורנו כ"כ מתנגדים לפועלה זו?

 

סארדין.

 

כדי שילך לך הגיר ותבוא אליהם כדי להחליף.

 

 

חארות ישארו חארות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמר BUKI + לא רוצים לקחת אחריות + עלולים לחשוף את עצמם לתביעות משפטיות.

 

כל מכונה הידראולית זקוקה לרענון נוזל כל תקופה מסויימת, לא קיימת מכונה הידראולית ללא טיפול לכל החיים.

עובדתית, טיפול סדיר בתיבה (כמו בכל תיבה) מאריך את חייה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

חזרתי לעדכן (14/3/2012):

 

לפני 4 שנים הצטרפה הקסארה לביתנו (ב 11/3/2008), וכהמשך לשירשור הזה שנפתח ב 2009 ונקרא בעבר "סיכום ביניים: 200,000 ק"מ באודומטר של קסארה-II אוטומטית 1.6 2003" אני חוזר לעדכן שכיום הרכב עומד על כ 205,000 ק"מ - ומאז החלפת הצינור הרב נקודתי ב 198K ק"מ לפני כ 11 חודשים, לא היה שום דבר מאז. הרכב נסע בשנה האחרונה כ 7-8K ק"מ (הנטל מתחלק עם ה 306 שעשתה השנה כ 10K ק"מ נוספים בעצמה).

 

טיפולים סדירים אחת לשנה, כרגיל, בעוד בטיפול האחרון (לפני 3 שבועות) וגם בטיפול הקודם, עברתי להשתמש בשמן 10W30. למנוע אין תצרוכת שמן כלל בין הטיפולים ולפני קצת יותר משנה החלפתי מצבר (הקודם התפגר לאט אבל בטוח).

בטיפול האחרון (לפני 3 שבועות) החלפתי מאחור סט רפידות בלם, הפעם סט של REMSA (הרמסה עולות כ- 1/3 מחיר מהמקורית עם ביצועים זהים) שעלותו באיזור ה 80 שקלים (במקום מעל 200 שח עבור סט מקורי). הנסיעה באוטו היא פשוט אותו התענוג בדיוק כמו ביום שקניתי אותו לפני כ-4 שנים. האוטו נשמר בצורה מצויינת, תענוג לנהיגה.

 

זה הזמן לציין ששברתי שיא עצמי בהחזקה של רכב, זה הרכב הראשון בחיי שחצה איתי את קו ה 4 שנים (השיא הקודם היה עם הלגאסי 2.0 ל' שהיתה איתי כ 3.5 שנים) ומיותר לציין שאני מאוד מאוד מרוצה מהרכב (מכל הבחינות) ונכון לעכשיו אני לא מחפש לעצמי שום הרפתקאה או "שידרוג" עם רכב אחר. אין לי ספק שכאשר יגיע היום, הפרידה מהכלי הספציפי הזה תהיה עבורי קשה. כן ירבו כאלה מכוניות.

אין לדעת מה צופן לנו העתיד - אבל ההימור שלי שהמחליפה העתידית תהיה עם מנוע טורבו דיזל CRDI, אופציה סבירה היא ברלינגו\פרטנר (לא נשללת האפשרות גם לפרייבט טורבו דיזל CRDI).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

גם המוסכים המורשים של לובינסקי וגם המוסכים של קרסו לא מחליפים נוזל תיבה אוט' לדגמי הAL4, אם אתה מבקש להחליף, ברוב המקרים יגידו לך שהשמן הוא לכל החיים ואם תחליף אותו, יכול מאוד שילך לך גיר וזה על אחריותך (אחריות הלקוח) בלבד.

 

לפי מה שאני מסיק ולאחר ששמעתי מלא מעט בעלי רכבים על שיפוץ גיר מלא באיזור 130,000 ק"מ (ובחלק מהמקרים גם לפני) החלפה יזומה של נוזל תיבת ההילוכים פעם בשנה דווקא מיטיבה עם התיבה.

 

אם כך, מדוע מוסכי פיג'ו/סיטרואן ורנו כ"כ מתנגדים לפועלה זו?

 

סארדין.

 

אני חושב שאם תרצה להחליף את השמן גיר על חשבונך אין מניע לעשות כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, כבעלים של קסארה 99 מעט מוזנחת לאחרונה, כיוון שאינני משתמש בה בגלל הגולף החדשה(ולא מתכוון למכור, יש לי סנטימנט לרכב). צר לי לאכזב אותך, לא מייצרים ו לא ייצרו יותר אף פעם רכבים כאלה.מי שיש לו כזו - שישמור עליה היטב, זה אחת המכוניות (אם לא הכי מוצלחת) מבית פיגו-סיטרואן. ברכבים החדשים תגבור ההגה חשמלי, חסר רגש ותחושה, הבולמים מעפנים(גם בפיגו סיטרואן החדשות) , המנועים מעפנים (כן אני מדבר על מנוע PRINCE עם שרשרת טיימינג חורקת וטורבואים מתים אז יש לו 155 כ"ס , וואו)הכסאות קשים וחסרי נוחות, בניגוד לכסא הנוח (והקטיפתי מאוד יש לציין)של הקסארה.

הרכב אמין מאוד (כן - אמין מאוד 600K ק"מ.)

ביחס לשנה - בטיחותי מאוד , ביחוד מאחור (סליחה טרנספורטר...)

בתור חובב פיגו סיטרואן סדרתי, נאלצתי לזנוח את המותג, אהבתי מאוד את ה C5-II וגמעתי איתה יחדיו 80 אלף קמ בהנאה מרובה, וללא תקלות (פרט לחיישן לחץ שמן בגיר 600 ש"ח (לא EVM) אך אני לא מוצא שום הנאה בנהיגה או יחודיות, כמו בעבר.

לגבי מנועים - DW8, XUD9TE , הציגו אמינות מצויינת , בכלום כסף ובחלקים זולים מאוד. שים לב ש הקסארה HDI כמעט ונעלמה מהנוף לצערי , עלויות התיקון הגבוהות והתקלות ב CR , העלימו את הרכב. לא משתלם לתקנו כלל. גם 10 שנים לאחר שהוצג.

גם בנושא המנועי דיזל הם עשו טעות, לטעמי ה 2.0 HDI היה סוס עבודה, ה 1.6 HDI לא.(וזה בכלל מנוע של פורד).

עצוב.

עריכה: לגבי ה AL4 , מי שרוצה לעשות גם 300K עם הגיר: החלפת שמן גיר כל טיפול 60 . תתעלמו לחלוטין מהוראות היצרן. העלות של השמן גבוהה, אבל משתלמת. ולא להתפתות ל אלה שמציעים לכם לשים נוזל ATF ו לטחון את הגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומרי, במקרה נכנסתי ל"הודעות שלי", ראיתי שרשור ישן נושן וראיתי את ההודעה שלך.

 

מסכים איתך, צודק 101 אחוז, נעלמו הצרפתיות של פעם.

אתה עברת את התקופה הכי ארוכה (לפי מה הבנתי) עם הקסארה, אני לא נדלקתי עליה.

אבל, כאחד שיש לו 406 ולפניה שתי 405, אלה אגדות.

לא פעם ולא פעמיים אני חולם על זה שיהיה לי כמה מיליונים, ואני יחזיר את ה406 לייצור. (סך הכל רכב אמין ומעולה, עם טיפול נכון מחזיק הרבה מאוד, והכי חשוב, זול! הן במחיר קניה, הן בתחזוקה, והן בדלק!)

 

הצרפתיות של היום, הC5 (שנים האחרונות) וה508, אכזבה גמורה.

אני כבנאדם גבוהה 1.95 התאכזבתי מאוד מהמרווח שלהם (יהיה לי קשה להעביר בהם נהיגה של שעה+).

איכות המושבים והחלקים והכל בעצם רק הורידה לי.

עדיין נסיעה קצרצרה בC5 החדשה (לא נהגתי), הלהיבה אותי קצת, אבל זה לא צרפתיות של פעם.

 

 

AL4, ממש כואב לי הלב איך שהחאפרים בארץ התייחסו לגיר, כתבו והפיצו שטויות של אנשים חסרי הבנה (מי נתן להם לפתוח מוסך?)

יש להם תואר בלדחוף את היד לכיס, ולא במכונאות רכבים.

אכן כל 60KKM החלפת שמן תורמת ומשפרת את חיי הגיר. (תראו ביוטיוב בחיפוש "AL4", יש סרטון שמראה בין היתר איך נראה השמן שלה אחרי 80KKM), כמו קולה עם חלב אחרי שבועיים בשמש של אוגוסט.

 

ממש חבל, יחסית לשנות ה2000, גיר מעולה, טכנולוגיה שרק צרפתים יכולים לפתח. (תחכום ופיתוח חבל על הזמן).

 

 

 

טוב לקרוא שיש עוד כמה אנשים בעולם עם סנטימנטים לצרפתיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בנושא המנועי דיזל הם עשו טעות, לטעמי ה 2.0 HDI היה סוס עבודה, ה 1.6 HDI לא.(וזה בכלל מנוע של פורד).

עצוב.

עריכה: לגבי ה AL4 , מי שרוצה לעשות גם 300K עם הגיר: החלפת שמן גיר כל טיפול 60 . תתעלמו לחלוטין מהוראות היצרן. העלות של השמן גבוהה, אבל משתלמת. ולא להתפתות ל אלה שמציעים לכם לשים נוזל ATF ו לטחון את הגיר.

 

בעניין מנועי הדיזל אתה צודק - אבל אם מכירים את ה 1.6hdi והמחלות שלו, אפשר להסתדר איתו. נכון, הוא לא סוס כמו ה dw10ted (מנוע 2.0HDI) וזו בדיוק הסיבה שכאשר חיפשתי ברלינגו/פרטנר התמקדתי רק במנוע הזה ולא ב 1.6. ברור שמבחינה עתידית ה 1.6 הוא ברירת מחדל כי אין יותר 2.0hdi.

 

בעניין הגיר, עדיף כל 30-40 אלף קמ להחליף שמן ( בריקון יוצא כ 3 ליטר) וולמלא חדש.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף תמיד כמה שיותר מוקדם, אבל עלות השמן גיר המקורי היא יקרה, ככה שכבר קשה לדרוש מהבנאדם הממוצע להחליף כל 30KKM. (ה406 שלי בחצי שנה האחרונה עברה 20KKM, ככה זה שיש 5 נהגים, ואחד מהם פנסיונר.)

 

60KKM זה סביר מאוד.

 

 

תגידו, אז בזמנו שמכרו את ה406, בטיפולי 60KKM (אני יודע שהחליפו את כל השמנים ברכב), החליפו גם שמן גיר?

או שעדיין פחדו להתקרב לגיר הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה כאן דיון לפני כמה זמן על שמן גיר לקורולה, ושם התפתח דיון על השמנים שמוכרת חברת "דלקול" כאן בארץ.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3168801&postcount=12

 

למי שלא נכנס לשירשור - אז בעדכון האחרון של המשתמש subaru_loyal נאמר לו שהשמן הזה (ATF-LT71141 של ESSO) - שמתאים לגיר AL4, עולה 255 ש"ח ל -4 ליטר, שזה לדעתי מחיר טוב מאוד (כמעט חצי מחיר) ביחס למה שמוכר היבואן (היבואן מוכר באיזור ה 180+מעמ ל-2 ליטר). עכשיו רק צריך להתקשר ל "דלקול" ולשאול אותם היכן ניתן להשיג את השמן הזה, הכי קרוב לבית.

 

לדעתי מדובר בפרמיה מצויינת שגם שומרת על הגיר בצורה מעולה, גם שומרת על חווית השימוש ברכב והנהיגה בו, וגם מרחיקה אותנו בצורה משמעותית מידיים של מכונאים שיגעו ברכיב מקורי של הרכב.

 

אם תחפשו ממש טוב בפורום, תראו שבאחד הפוסטים ממליץ ספי (בעל מכון גירים אוטומטיים) להחליף את השמן בתיבה הזו בתדירות שהיא נמוכה בהרבה מ 60K ק"מ, הוא דיבר על איזור ה 30-40K ק"מ. אני נצמד לתדירות החלפות באיזור ה 30K ק"מ.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק. האם מה שאתה כותב לגבי החלפת שמן גיר לתיבה האוטומטית תופס גם לתיבות dpo של הרנו? גם כאן המלצת המוסכים היא לא להחליף שמן. ככל הידוע לי מדובר בגירים דומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק. האם מה שאתה כותב לגבי החלפת שמן גיר לתיבה האוטומטית תופס גם לתיבות dpo של הרנו? גם כאן המלצת המוסכים היא לא להחליף שמן. ככל הידוע לי מדובר בגירים דומים.

 

פשוט כואב הלב, שמוסך שצריך לתת שירות, לא נוגע בגיר מסיבה כזו או אחרת, ועל ידי כך גורם ללקוחות אחרי ק"מ מסויים לבוא אליו על ארבע, ולשפץ אצלו גיר בעלות כמה משכורות.

 

אין מה לומר, היועץ הכלכלי שלהם חכם מאוד, מנצל סטיגמה (צרפתיות=ככה וככה) כדי להכניס בעתיד עשרות אם לא מאות אלפים על שטויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...