Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5436 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה בא למוסך, נגיד מחליפים לך אלטרנטור. המוסכניק נותן לך מחיר על האלטרנטור החלופי ומחיר על העבודה.

איך הוא באמת קובע את המחיר עבודה?

יש איזשהי טבלה שאיגוד המוסכים הולך לפייה(נגיד מחיר מינימום לעבודה) או שכל המוסכים פשוט קובעים את המחירים שלהם מראש?

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

כל מוסך רשאי לקבוע לו את מחיר שעת העבודה ללקוח והוא חייבלהציג זאת על גבי שלט גדול ונראה לעיין במוסך ו/או משרד המוסך.

יצרני הרכב מנפקים שעות שקובע זמני עבודה לכל פעולה סבירה שקיימת ברכב ואז המוסך מכפיל את זמן פעולת יצרן הרכב במחיר שעת עבודתו ומתקבלת התוצאה לחיוב הלקוח עבור עבודה שבוצעה.

לתשומת לב - לא לשכוח שבשעה יש 60 דקות ולכן 0.10 של שעה זה 60 דקות ולא 10 דקות או 0.50 של שעה זה 30 דקות ולא 50 דקות.

במוסכים שאינם מורשי יבואן יש יותר קושי להיות מעודכנים בשעתוני היצרן עבור כל פעולה ולכל דגמי הרכב.

אם, לדוגמא, זמן פעולה של היצרן לעבודה מסוימת הנו שעה יתכן שעובד מיומן יבצע זאת בפחות זמן או ששני עובדים ביחד יקצרו את זמן העבודה בפועל, אבל חיוב הלקוח עדיין יכול להיות עבור שעת עבודה.

מצד שני, עובד איטי עלול לבצע העבודה ביותר משעה בפועל, אבל גם אז החיוב ללקוח יהיה מכסימום בשעת עבודה, כפי שקבע יצרן הרכב.

בגלל התחרות בין יצרני הרכב, יש הרבה פעולות שהזמן הניתן עבורן הנו נמוך מהנדרש בפועל וכפיצוי יש פעולות קצרות ופשוטות שעבורן גם נקבע זמן פעולה כבדיקת והוספת נוזל קרור לרדיאטור, נוזל שטיפת שמשות, מיים למצבר, בדיקת מע' תאורת הרכב ועוד ועוד.

בברכה - רפי לין

פורסם
לתשומת לב - לא לשכוח שבשעה יש 60 דקות ולכן 0.10 של שעה זה 60 דקות ולא 10 דקות או 0.50 של שעה זה 30 דקות ולא 50 דקות.

אני מניח שרפי התכוון ל-6 דקות ולא 60, כנראה בגלל השעה המאוחרת :-)

פורסם

ברוב המוסכים הכלליים מחיר העבודה מחושב לפי הנוסחה הבאה שעוברת שיקלול מתוחכם בראשו של בעל הבית :

 

1. ידע כללי מנסיון / הערכה כמה זמן לוקח לעבוד על האוטו.

 

2. הערכת סטטוס הלקוח - מוכר/מזדמן/ערך הרכב ומצבו/ מצב הסוציואקונומי של הלקוח(הופעה,גיל,ביגוד,אביזרים), רושם שנתקבל

 

לגבי הבנה ונסיון של הלקוח בתחום לאחר שיחה ראשונית .

 

3. הערכה מהירה בשיטת "מצליח" מה הסכום הגבוה ביותר שכדאי לדפוק בלי להבריח את הלקוח , וגם אם יכנס למו"מ ניתן לתת

 

"הנחה" חביבה ועדיין לדפוק יפה את הלקוח.

 

מרבית בעלי העסק פיתחו מיומנות מקצועית לבצע שיקלול זה במהירות ובמעטה של איצטלת מקצועיות ומיהימנות.

פורסם

בנוסף לנאמר במוסכים מורשים קיים שעתון שונה לאותה עבודה אם היא מבוצעת לבד או במסגרת טיפול אחר.

 

 

למשל החלפת מחזיר שמן אחורי ללא החלפת מצמד - מחיר X, כמה שעות עבודה.

 

החלפת מחזיר שמן אחורי במסגרת החלפת מצמד - מחיר Y, כמה דקות עבודה.

 

 

פורסם

וגם מחיר החלק זה לאחר שעשו אליו מ100% כולל מע"מ, במידה ואמור לך שהחלק עלה לו 300 שקל לא כולל מע"מ תהיה בטוח שעלה לו 150 לא כולל ".תגיד לו אני יביאאת החלק אתה רק תרכיב תראה אותו מחליף צבעים,בארץ המוסכניקים פשוט שוחטים שחטה לא כשרה ,איך לא הלכתי ללמוד מכונאות רכב ונפלתי במקצוע אקדמאי נקי ולבן ששעת העבודה שלי אפס לעומת שעת מכונאי .

 

 

 

פורסם

מחקתי את התגובה הקודמת שלי, אבל בכל זאת - למה נראה לכם שמוסכים צריכים לעבוד בהתנדבות לובצע עבודות במחיר עלות ?

 

גם כך המוסכים ניתנים תחת לחץ מתמיד של לקוחות להורדת מחירים, מה שגורם לשימוש בחלפים תחליפיים זולים במקום במקרויים.

 

 

 

 

השיטות הנ"ל הן תוצאה ישירה של גישה בעייתית של לקוחות, שמנסים לחסוך בכל מקום ולא לשלם למוסך את המחיר שמגיע לו.

 

 

פורסם

יובל, נא ספר לנו באיזה מקצוע אקדמאי נקי ולבן אתה עוסק ואני מבטיח לך שאוכל לספר לך עליו ניסים ונפלאות בנושא ההשתכרות ממנו (וגם על "תרגילים" שעושים בו).

אתה משמיץ וזורה רעל לכל כיוון.

המוסכים היו מאוד מרוצים אם מכל חלק שהם מוכרים היה להם רווח כמו העלות שהוא עלה להם (רווח של 100% מהעלות או 50% מהמכירה).

בברכה - רפי לין

פורסם
מחקתי את התגובה הקודמת שלי, אבל בכל זאת - למה נראה לכם שמוסכים צריכים לעבוד בהתנדבות לובצע עבודות במחיר עלות ?

 

גם כך המוסכים ניתנים תחת לחץ מתמיד של לקוחות להורדת מחירים, מה שגורם לשימוש בחלפים תחליפיים זולים במקום במקרויים.

 

השיטות הנ"ל הן תוצאה ישירה של גישה בעייתית של לקוחות, שמנסים לחסוך בכל מקום ולא לשלם למוסך את המחיר שמגיע לו.

 

"לחץ".

אני חייב שלא להסכים איתך.

גם כשהמוסכים עובדים תחת לחץ מתמיד מהלקוחות לגבי המחיר ידם תמיד תהיה על העליונה והלקוח במרבית המקרים ייצא מופסד.

גם כשאתה הולך למוסך להחליף אפילו פיוז שעולה שני שקל והמוסך לוקח 10 אתה מפסיד.

נכון שהישראלים כשלעצמם נוטים לגישה בעייתית אבל זה עדיין לא מצדיק את החגיגה של המוסכים.

 

במקרה הספציפי שלי זה אפילו יותר קיצוני.

ואני אתן דוגמא לכך. אני כבעל סאאב יש לי שני מוסכים מטפלים בארץ, כשהייתי לפני שבוע באחד מהם וביקשתי הצעת מחיר לגבי החלפת משאבת מים הוא דפק לי מחיר של 500 ש"ח למשאבה פלוס 800 ש"ח לעבודה!

בכל מקום אחר זה יהיה גג 600 ש"ח(בהגזמה).

אני בינתיים נוסע עם משאבה שמאבדת מים עד לטיפול הבא בצפון הארץ בעלות נמוכה ביותר מ-50 אחוז. משמעותי!

לפיכך ישנם מוסכים שפשוט מרשים לעצמם לשחוט אותך ללא שום נקיפות מצפון.

אותי זה ממש מעצבן.

אם אתה שואל אותי אז אני חושב שאיגוד המוסכים צריך לפתח טבלה מסודרת של עלות טיפול שמחולק לפי יצרן, חלקים, עלות חלקים, זמן עבודה ובסופו של דבר לעשות שכלול למחיר עבודה.

טבלה שתהיה פתוחה לציבור הרחב ותופץ בכל מוסך ומוסך בארץ. ככה יימנעו מקרים רבים של עבודה בעיניים על לקוחות.

פשוט נוצר מצב שאם אתה לא מראה בקיאות ברכב אתה אוכל אותה במוסך(זה למה לא כדאי לאישה במרבית המקרים ללכת למוסך).

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

קודם כל זה שאתה נוהג ברכב מיוחד שלא הרבה מוסכים יודעים לטפל בו מהווה בעיה בפני עצמה, כי כשיש מעט מוסכים אין תחרות בינהם והם יותר חופשיים לבקש מחירים גבוהים.

 

המוסך שלוקח 600 שקל לא בהכרח יודע לטפל ברכב הספציפי הזה, וידע ומקצועיות (במיוחד כשהם נמצאים ברשות בעלי מקצוע מעטים) עולים כסף רב.

 

 

ולגבי פערי מחיר במכירת חלפים - אני עוד לא נתקלתי בשום מוצר שבדרך ללקוח עובר מס' ידיים והמחיר שלו לא עולה במעבר מיד ליד.

אין מה לעשות, ככה זה פועל. כל אחד משאיר משהו בכיס שלו.

 

 

 

מוסך למשל קונה מחנות חלפים במחיר X ומוכר ללקוח במחיר Y. חנות חלפים קונה מיבואן במחיר A ומכרת למוסך במחיר X. היבואן קונה מיצרן בחו"ל במחיר B ומוחר ליבואן במחיר A. אולי יש בדרך עוד כמה גורמים.

 

אף אחד לא מעביר את החלק האלה במחיר עלות.

 

 

האם נראה לך באמת שכל בעלי המוסכים הפרטיים הם מיליונרים ? נכון שאתה לא חושב כך?

 

רובם אנשים שמתפרנסים בכבוד מעבודה לא קלה, וגם אם הם מרוויחים יותר מהממוצע - מגיע להם, כי זו עבודה שדורשת ידע, מקצועיות, לעיתים גם מאמץ פיזי רב, בלי משרדים נוחים וממוזגים, והכי גרוע -בארץ אין את הכבוד וההכרה הראוים למקצוע של מכונאי.

 

 

פורסם
קודם כל זה שאתה נוהג ברכב מיוחד שלא הרבה מוסכים יודעים לטפל בו מהווה בעיה בפני עצמה, כי כשיש מעט מוסכים אין תחרות בינהם והם יותר חופשיים לבקש מחירים גבוהים.

 

המוסך שלוקח 600 שקל לא בהכרח יודע לטפל ברכב הספציפי הזה, וידע ומקצועיות (במיוחד כשהם נמצאים ברשות בעלי מקצוע מעטים) עולים כסף רב.

 

 

ולגבי פערי מחיר במכירת חלפים - אני עוד לא נתקלתי בשום מוצר שבדרך ללקוח עובר מס' ידיים והמחיר שלו לא עולה במעבר מיד ליד.

אין מה לעשות, ככה זה פועל. כל אחד משאיר משהו בכיס שלו.

 

 

 

מוסך למשל קונה מחנות חלפים במחיר X ומוכר ללקוח במחיר Y. חנות חלפים קונה מיבואן במחיר A ומכרת למוסך במחיר X. היבואן קונה מיצרן בחו"ל במחיר B ומוחר ליבואן במחיר A. אולי יש בדרך עוד כמה גורמים.

 

אף אחד לא מעביר את החלק האלה במחיר עלות.

 

 

האם נראה לך באמת שכל בעלי המוסכים הפרטיים הם מיליונרים ? נכון שאתה לא חושב כך?

 

רובם אנשים שמתפרנסים בכבוד מעבודה לא קלה, וגם אם הם מרוויחים יותר מהממוצע - מגיע להם, כי זו עבודה שדורשת ידע, מקצועיות, לעיתים גם מאמץ פיזי רב, בלי משרדים נוחים וממוזגים, והכי גרוע -בארץ אין את הכבוד וההכרה הראוים למקצוע של מכונאי.

 

ברכב שלי זה כן בעיה. במקרה הספציפי שציינתי עם המוסך(יותר נכון מוסכניק אחד) שייקח לי 600 ש"ח, יש שם בעל מקצוע נדיר בידע האישי שלו ואיש מדהים שמטפל רק בסאאבים, בעלי סאאבים מכל רחבי הארץ(אפילו מהדרום) באים עד אליו כדי שיעשה להם פלאים ברכב.

וכן הוא עושה עבודה נהדרת במחיר סביר.

את המוצר אני קונה מחנות בעצמי והוא לוקח רק עבודה כך שאין לו שום רווח על החלקים שמוחלפים. ואפילו מקבלים הנחה על המוצרים. זאת הגינות יתר אפילו.

 

דבר שני

אני לא מצפה שמוסכים ימכרו חלפים במחירי עלות. אני פשוט מצפה מהם שיהיו הוגנים וימכרו אותם במחירים סבירים יותר.

כמובן שהכל יחסי למחיר ולחלק.

אם משאבת מים עולה 300 ש"ח אז אין שום סיבה שימכרו לי אותה ב-500, אולי ב-400 כן אבל לא יותר מזה.

אם למשל אני הולך לקנות קרטר חדש(לא עלינו) שעלותו גבוהה אז הגיוני שאחוז הרווח יהיה גם יותר גבוה.

מבלי להשמיץ אף מוסכניק באשר הוא - אם בעלי מוסכים היו טיפה יותר הוגנים ברובם אולי גם היו מכבדים אותם יותר ולא חושבים שהם רק מנסים לעשות כסף על כלום.

אני אישית לא מזלזל אף בעל מקצוע ומצד שני אני לא נותן לכל בעל מקצוע לגעת לי ברכב. יש ויש!

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

ברור בהחלט שיכולים להיות הבדלי מחירים ואפילו גדולים בחיוב על מחיר העבודוץ כי יש הבדל בהוצאות של מוסכים שונים שנמצאים בעיר גדולה (ארנונה יקרה) או בישוב מרוחק, מוסך בשכירות או שהנכס שייך לבעל המוסך, עלות שונה של עובדים (ולפעמים גם איכותם שונה בהתאם) ועוד ועוד.

עדיין לא ענית לשאלתי לגבי מקצוע אקדמאי נקי ולבן (למה?).

בברכה - רפי לין

פורסם

אדון yochay_s היקר, מי נתן לך את הזכות לקבוע כמה כסף בעל המוסך צריך להרוויח? כשאתה הולך לקנות טלויזיה אתה שואל למה אתם מרוויחים 1500 ש"ח? כשתזמין טכנאי הביתה אתה תגיד לו למה את גובה 200 ש"ח על 10 דק'?

 

זה המחירים של מוסכים זה אחוז הרווח שהם דורשים ומי שלא טוב לו שילמד מכונאות ויעשה לבד.

פורסם

זה המחירים של מוסכים זה אחוז הרווח שהם דורשים ומי שלא טוב לו שילמד מכונאות ויעשה לבד.

 

אותו הדבר אפשר להגיד על קוטג', מחירי הדיור, סימילאק, טיטולים, מוצרי חלב, מוצרי חשמל ועוד...

מדובר כאן על חזירות פרופר. במדינת היהודים, מי שלא דופק את הצד השני עד העצם, יוצא פראייר.

"אמא תמיד אמרה לי להתחתן עם רופא או מהנדס. נראה לי שעדיף להתחתן עם מוסכניק." מאיה, ברגע של יאוש מרנו מגאן.

×
×
  • תוכן חדש...