Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ניסיתי להשתמש עם המזגן, זה לא כל כך הולך,

אני אנסה שוב והפעם אני ממש אדביק את הנגד עם סלוטייפ לפתחים ואחבר לו את המד התנגדות,

 

רכשתי אצל "א. אבן אלקטרוניקה'"

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הטמפ' בפתחים היא בסביבות 3-7 מעלות צלזיוס לכן וותר על הניסיון.

שבוע הבא אני כנראה אקפוץ לשדרות הר-ציון ואוכל לברר עבורך את 'המק"ט' של הטרמיסטור או פשוט תתקשר ותשאל את הבעלים ולא את אישתו או הבת שלו כי הם לא מבינים כלום באלקטרוניקה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אישתו שאלה אותו שהתקשרתי, שמעתי אותה מדברת איתו.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

אמרתי נואש מהרכיב הזה,

ובניתי מעגל עם ה LM35 , בניתי את המעגל שמתואר בדפי נתונים , המעגל השני בדפי נתונים של NATIONAL בעמוד הראשון

וזה פשוט לא עובד,

גם המעגל הראשו באותו עמוד, פשוט לא עובד,

 

חיברתי את הנגד המתאים, לקחתי 2 נגדים של 50 קילו אום (5וולט חלקי הזרם שכתוב שם) חיברתי גם מתח שלילי מספק מתח, וגם חיובי, ופשוט אין תגובה, מהרכיב, כאילו הוא כבוי נתק מת , כלום.

 

לא עוזר גם שהצמדתי מתכת קרה לראש של הרכיב, פשוט שום תגובה, זה ממש לא ברור, עשיתי גם את האופיין של הרכיב באקסל , לפי הנתונים שרשומים בעמוד , ובכל מקרה אין תגובה, לא יוצא זרם כלל מהרגל האמצעית של הרכיב,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

בכדי לעבוד בצורה נכונה עם הרכיב LM35 אתה צריך מקור זרם מדוייק ומגבר שרת.

הרב מודד שלך מסוגל למדוד 0.2 מילי וסטיה של כמה מיקרואמפר ? כנראה שלא וזו הסיבה של ראית שום סטייה.

אני ממליץ לך שתבנה את המעגל בציור 8 בקובץ הנתונים של הרכיב.

ציור 1 ו-2 מסבירים שימוש טיפוסי ברכיב אבל לא ממש שימוש מעשי ברוב המקרים.

 

צירפתי לך מעגל קצת יותר מעשי.

Pages from U0707010.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

אבל אם אני אחבר למוצא של המעגל הפשוט שבדפי הנתונים, מגבר שרת ואחבר אותו כך שיגביר את רמת הDC שמתקבלת, עם משוב והכל.

 

זה יכול לעבוד?

 

כי אני מעדיף לבנות מעגל בתור התחלה כמה שיותר פשוט.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

האם ספק הכוח שברשותך הוא ספק כפול המסוגל לספק גם מתח שלילי וחיובי לאותו מעגל ?

המעגל בקובץ שצירפתי הוא פשוט וייעשה את העבודה כהלכה.

איזה כייף לי :)

פורסם

LM35 לא דורש שום רכיב חיצוני. אני קורא לו רכיב לחמורים.

אתה מחבר ברגל VS+ מתח בין 4 לו 20 וולט, אדמה לרגל GND ומקבל ב-Vout

10mV למעלת צלסיוס. הוא מכוייל ולינארי. פשוט רכיב לחמורים.

 

החיסרון היחידי שלו הוא שלמעטפת יש מוליכות תרמית לא משהו ולוקח לו יותר זמן (ביחס לנגד טמפ') לשקף את הטמפ' החיצונית.

רכיב מעולה למדידת טמפ' של סביבה או של גוף צמוד.

 

כל עוד אתה לא צריך טמפ' שליליות או שבכוונתך להעמיס אותו יותר מידיי אין שום צורך בשום רכיב חיצוני, לא מקור זרם, לא חוצץ ולא כלום.

 

אם חיברת נכון והוא לא עובד הרכיב דפוק.

 

במקום כל הסיפורים האלה אם תפרט מה הצורך יהיה קל יותר לעזור לך.

פורסם

ברור שהרכיב לא צריך שום עזרה של רכיבים נוספים אבל בכדי לבנות מעגל מעשי אנחנו כן זקוקים לרכיבים נוספים.

10 מיליוולט למעלה הינו מתח שקצת לעבוד איתו. בכול מקרה עבור המעגל הימני המופיע בציור 2 צריך ספק מתח מיוצב וגם מתח שלילי וחיובי דבר שקצת מקשה על העבודה איתו ללא רכיבים חיצונים נוספים.

איזה כייף לי :)

פורסם

מה כוונתך בשימוש רגיל ? הרי באופן מעשי אף אחד לא מתכוון להשתמש עם הרכיב כאשר הוא מחובר ל-DMM בכדי למדוד שינוי מתח המוצא של הרכיב ולתרגם אותו לשינוי בטמפ'.

איזה כייף לי :)

פורסם

ברור שאתה לא מחבר את הרכיב לאצבע ומסתכל עליו כדי לקרוא טמפ'.

צריך ספק כח (לא חייב מיוצב) לאספקה ומכשור כלשהו לקריאת המתח. מחוג, DVM או מעגל A/D עם תצוגה.

 

הכוונה היא שלא צריך לבצע שום מניפולציות על סיגנל היציאה. לא Conditioning, לא מגבר אנטי-לוגריתמי ואפילו לא דרוש Buffer.

פורסם

דרך אגב ניסיתי לבנות את המעגל שמתואר בדפי הנתונים, עם המקור מתח השלילי, ויש לי הרגשה ששרפתי את הרכיב,

כי כשאני מחבר לפי השרטוט השני , אין שום קריאה של מתח מהרגל האמצעית.

כנראה אלך מחר לקנות אחד אחר,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

קניתי רכיב אחר, ועדיין אותו דבר, אין שום קריאה,

חיברתי את החיבור הבסיסי, כמו בדפי נתונים, רק עם מקור חיובי, ופשוט הרב מודד לא קורא כלום,

 

דרך אגב הרב מודד הזה הוא עם הרגישות המתאימה, הוא אמור לתת בערך 25 מיליוולט אם אני בטמפ''החדר,

 

דרך אגב למודד שלי יש תחום של 200 מילי אמפר , אבל הוא אמור לתת לי בערך מדידה של 0.25 וולט אם אני מחבר אותו לתחום של 20 וולט,

או 250 מילי וולט אם אני מכוון אותו ל2000מילי וולט.

ראיתי ביוטיוב סרטון שמודגם שימוש עם הרכיב פשוט חיברו ספק מתח חיברו את הרכיב בחיבור הבסיסי, והראו את המדידת מתח, ובמקביל מדידה עם מד טמפ' אחר, אבל אצלי כלום לא עובד

 

זה הסרטוון , ויש לי מודד מעפאן כמו שלו יש:

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

1. אני לא מבין מדברייך מה הכוונה שחיברת רק עם מקור מתח חיובי או שלילי.

אבל יש לי הרגשה מוזרה שאתה מתבלבלת :lol:

 

חבר מתח של 5 וולט כאשר הפלוס מחובר לרגל VS והמינוס לרגל GND.

חבר מד מתח כאשר הפרוב האדום (+) מחובר לרגל OUT ופרוב השחור (-) לרגל GND (זה לא ממש משנה).

שים לב שבשרטוט של אריזת הרכיב הרגלים מוצגות ממבט מלמטה.

 

עכשיו הכול יעבוד.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...