Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת משאבת מים בקסרה 2 ליטר בנזין 2001 (RFN)


asaf999
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4999 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

טרם החלפת המשאבה ברצוני לברר האם משאבת המים ורצועת התזמון זהות לכל מנועי ה-2 ליטר מדגם RFN (דוגמת C5 ,406,307).

כמו כן אבקש לדעת מהיכן צריך לנקז אויר לאחר ההחלפה?

 

2. מי מייצרת את רצועת התזמון המקורית עבור סיטרואן, הרצועה הוחלפה לפני שנתיים (10,000 ק"מ) אך מאחר ובכל מקרה היא תפורק לצורך החלפת המשאבה אני מעוניין להחליפה.

 

תודה,

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

טרם החלפת המשאבה ברצוני לברר האם משאבת המים ורצועת התזמון זהות לכל מנועי ה-2 ליטר מדגם RFN (דוגמת C5 ,406,307).

כמו כן אבקש לדעת מהיכן צריך לנקז אויר לאחר ההחלפה?

 

2. מי מייצרת את רצועת התזמון המקורית עבור סיטרואן, הרצועה הוחלפה לפני שנתיים (10,000 ק"מ) אך מאחר ובכל מקרה היא תפורק לצורך החלפת המשאבה אני מעוניין להחליפה.

 

תודה,

אסף.

 

1. למיטב ידיעתי - כן

 

2. הרצועות המקוריות הן של GATES. בדוק עלות של סט ובמידת הצורך תחליף כבר הכל (רצועה+מותחן+גלגלת. מק"ט ישן:083189 מקט חדש: 0831T4).

 

3. מדוע אתה מחליף משאבת מים ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי באחד הפוסטים שהחלפת משאבה לאחיך והיא יצאה ללא כנפיים כלל, המשאבה אצלי לא הוחלפה מעולם (10 שנים ו-95,000 ק"מ), מד החום עומד קבוע על 95-97 מעלות ובירידות יורד ל-90. בימים האחרונים תחת מאמץ מד החום מתקרב ל100 מעלות לרגעים מסוימים ולאחר מכן חוזר להראות טמפרטורה של 95 מעלות.

 

לפני פחות מעשרת אלפים ק"מ הוחלף הטרמוסטט ונוקתה מערכת הקירור כך שהדבר האחרון שנשאר להחליף זו המשאבה.

 

איני מתכוון להחליף את כל הסט מאחר והוא הוחלף לפני 10,000 ק"מ(פחות משנתיים), למיטב הבנתי המותחנים פחות רגישים לפגעי הזמן מאשר הרצועה שמתיישנת מהחום השורר באזור המנוע ולכן אני מתכוון להחליף רק אותה.

 

מהיכן צריך לנקז אויר במערכת לאחר החלפת המשאבה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר הלכה לעולמה המשאבת מים ברכב של אחי, הרכב התחמם (הגיע לאדום בשעון חום) באותו הרגע.

שעות בודדות קודם לכן, כאשר המשאבה עוד הכילה כנף או שתיים, הרכב נסע (עד לאותו רגע) ללא שום שמץ של התחממות. סביר להניח שבחודשיים\שלושה שהוא נסע ברכב (זה בדיוק הזמן שהוא החזיק בו מהרגע שרכש אותו ועד שהמשאבה התפוררה סופית) גם המשאבה לא היתה מושלמת, ולמרות הכל הרכב לא הראה שום סימני התחממות כ-ל-ל.

 

הפז"ם הוא לא תמיד מה שקובע אם המשאבה תקינה או לא. בקסארה שלי עשו טיימינג ב 100,000 ק"מ (רק רצועה) וקניתי אותה ב 130,000 ק"מ. היום היא בת 9 שנים בדיוק, עומדת קשקש לפני 200,000 ק"מ על המשאבת מים המקורית (טיימינג כולל מותחן וגלגלת עשיתי ב 185K ק"מ והמשאבה היתה ללא שום חופש, רעש או נזילה).

ידוע שהמשאבות מים ב 1600 הרבה יותר מוצלחות, אבל שוב, זה עניין של תחזוקה. תחזוקה טובה למערכת קירור זה לשטוף אותה היטב כל החלפת נוזל קירור (בהתאם לאורך החיים שלו, בין אם זה שנתיים, שלוש או חמש שנים). דבר זה מבטיח שהמים אינם חומציים מידי וכפועל יוצא אינם תוקפניים מידי כלפי החומרים שממנה מורכבת המערכת (פלסטיק, אלומיניום, תרכובות שונות של מתכות וכו').

 

ניקוז אויר מתבצע מהצינורות של הרדיאטור חימום על קיר האש ומהפלאנג' מים (היכן שממוקם הטרמוסטט), ייתכן והפקק ניקוז אויר נמצא על הצינור עצמו (בחלק מהדגמים) ולא על הפלאנג' מים.

 

לפי מה שאתה מתאר - כדאי שתבדוק שהמהירות הראשונה במאוורר מנוע עובדת, ייתכן ונשרף הנגד ולכן רק המהירות השניה עובדת (מ 102 מעלות צלזסיוס במקום מ 97). עם מזגן אתה אמור להיות ב 90 מעלות כל הזמן, אבל עם הנגד לא תקין אתה תראה יותר מזה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי המהירויות עובדות אך הראשונה אינה משפיעה כלל על הטמפרטורה, ב-97 המהירות השניה נכנסת ומורידה את הטמפרטורה, בדרך כלל מד החום עומד קבוע על 95 מעלות גם כאשר המזגן דלוק וגם בנסיעות בינעירוניות.

 

לדעתי המשאבה תקינה אבל לא פועלת במלוא תפוקתה, בנוסף יש שריקה מחזורית שמתחזקת לפי מהירות סיבובי המנוע במיוחד שהרכב קר, ברגע שמאיצים קשה לשמוע אותה מאחר ורעשי הרוח חזקים ממנה.

 

אין נזילת מים או חוסר כלשהו, הרכב ברשותי חודשיים בערך ועברנו ביחד 5,000 ק"מ ללא שינוי בגובה הנוזל במיכל העיבוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK, אני איתך בעניין הרעש - יכול להיות שהוא מהמשאבה ויכול להיות שהוא ממקום אחר (מיסב מותחן או גלגלת כלשהי).

 

בכל מקרה, בגלל שאתם מעט זמן "ביחד" - לפני שאתה רץ להחליף את המשאבה תחליף קודם טרמוסטט ותבצע בדיקה נוספת. לדעתי אתה פשוט ממהר "לנתח" את הרכב לפני שניסית דברים יותר פשוטים והגיוניים.

אם פתרת את הבעיה, תבדוק מהיכן הרעש במנוע (תניע את הרכב ללא רצועת אביזרים בשביל לבודד רעשים שבאים מתוך מכלול הטיימינג והמשאבה ביחס לרעשים שיש מהאלטרנטור, מותחן, גלגלת והמשאבת הגה).

אם הגעת למסקנה שזאת המשאבה, תחליף אותה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את פעולת המאוורר, אכן ב-97 הוא נכנס לפעולה למשך דקה שתיים והחום יורד ל92 מעלות.

כאשר מדליקים מזגן המאוורר לא פועל באופן קבוע, אלא נדלק ונכבה לסרוגין. כנראה זו הסיבה לכך שאין הבדל בטמפרוטרה בין נסיעה עם מזגן לבין נסיעה ללא מזגן.

 

מד הטמפרטורה מצוי רוב הזמן סביב 95 מעלות, בירידות ארוכות יורד ל-85 מעלות.

בשבוע האחרון פעמיים תחת מאמץ הגיע ל-102 וירד למצב הרגיל אחרי 2 דקות, כנראה שנכנסה לפעולה המהירות השניה.

 

נראה לי שבנתיים אמשיך לעקוב אחרי הטמפרטורה לפני שאבצע תיקון כלשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שעלית בעצמך על הבעיה: פעולת המאוורר עם מזגן לא נשמעת לי תקינה, האם המאוורר מסתובב כמו שצריך ? (במהירות אחידה)

 

בדוק את התקע לנגד מהירויות האפור שנמצא משמאל למאוורר, ייתכן והוא שרוף ויש מגע רופף.

 

כאשר המזגן פועל המאוורר צריך לעבוד קבוע על מהירות נמוכה. אם הוא עובד לסרוגין, 99% שמהירות נמוכה לא עובדת (או עובדת לסרוגין עקב מגע רופף בתקע של הנגד האפור) ואז הלחצים במערכת עולים, מהירות גבוהה נכנסת לעבודה וכאשר הלחצים יורדים מהירות נמוכה אמורה להיכנס במקומה (אבל ככל הנראה בגלל תקלה אין לך כל הזמן מהירות נמוכה).

 

אם גילית שהנגד האפור מקולקל, גש למוסך מורשה ותקנה אחד חדש (מחירו כ 61 ש"ח כולל מע"מ).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...