Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
היכן חופש הפעולה? מה זה מכס בכלל? למה אני צריך לשלם אותו? מי קבע את זה, ואיך כולם מסכימים לזה!?

זו שטות שכנראה כולם נולדו אחרי שהמציאו אותה, ולכן מסכימים עם זה... וכל הסבר שיעודד את המכס יהיה כניעה לגניבה של השלטון מכספי האזרח התמים ושומר החוק...

 

כשבעוד 40 שנה, המדינה תיקח כסף גם על האוויר שאני נושם, ואז כנראה שהנכד שלי יפתח שרשור כמו זה בפורום חלליות, ויבוא בחור עם תמונה של במבי בסמלון, ויגיד בצורה סרקסטית שאסור להעלים מס.

 

 

אבל זה לא העניין בכלל, לא באתי לחולל מהפכות.

באתי להשכיל!

 

אתה בכלל יודע מה המטרה של המכס?

 

בוא נגיד שאין מכסים בכלל. אני אייבא ציוד מסין בחצי המחיר של עלות הציוד מתוצרת הארץ ואז הבוס שלך במפעל שמייצר את אותו הציוד יבוא אליך ויחתוך לך את המשכורת למשכורת של סיני כי אחרת הוא לא יצליח למכור.

 

מכאן יש לך שתי אפשרויות: האחת היא להמשיך לעבוד ולחיות כמו פועל סיני (עבודה של 7 ימים בשבוע תמורת 150$ לחודש) או להיות מובטל והמפעל ייסגר.

 

מן הסתם תגיד שתמורת כזה סכום אתה לא עובד ותלך לקח דמי אבטלה אבל לא יהיה מי שישלם לך אותם כי כמוך יחשבו עוד 99% מהאוכלוסייה ואז יצמצמו את דמי האבטלה. אתה ושאר ה 99% תגידו שאם אין ברירה אז תלכו לעבוד אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי כי כל המפעלים ייסגרו ויעברו עד אז לסין/אפריקה וכבר לא תהיה דרך חזרה. אל תחשוב גם על ירידה מהארץ כי בעולם בלי מכסים זה יקרה בכל מקום.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

חברה מצטער על האיחור, הייתי עסוק בשמירות ועבודה, לא נגעתי במחשב כלל מאז תגובתי האחרונה.

אני מרוצה מתגובות השרשור :)

 

אחד הטריקים הכי ישנים, הוא פשוט לבקש מהמוכר לנקוב במחיר נמוך מ50 דולר על הקבלה/חשבונית אשר מודבקת למעטפה.

לפני כמה ימים הגיע אלי חבילה כזו..

 

אני לא יודע מה יהיו ההשלכות במידה ויחליטו ״ליפול״ בצורה אקראית על אחת מהחבילות ויגלו את זה!

לכן זה על אחריותך! אך עד היום לא היתה לי בעיה עם זה.

 

בהצלחה!

 

עודד.

 

תודה רבה, אבדוק את העניין יותר לעומק.

 

 

אתה בכלל יודע מה המטרה של המכס?

 

בוא נגיד שאין מכסים בכלל. אני אייבא ציוד מסין בחצי המחיר של עלות הציוד מתוצרת הארץ ואז הבוס שלך במפעל שמייצר את אותו הציוד יבוא אליך ויחתוך לך את המשכורת למשכורת של סיני כי אחרת הוא לא יצליח למכור.

 

מכאן יש לך שתי אפשרויות: האחת היא להמשיך לעבוד ולחיות כמו פועל סיני (עבודה של 7 ימים בשבוע תמורת 150$ לחודש) או להיות מובטל והמפעל ייסגר.

 

מן הסתם תגיד שתמורת כזה סכום אתה לא עובד ותלך לקח דמי אבטלה אבל לא יהיה מי שישלם לך אותם כי כמוך יחשבו עוד 99% מהאוכלוסייה ואז יצמצמו את דמי האבטלה. אתה ושאר ה 99% תגידו שאם אין ברירה אז תלכו לעבוד אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי כי כל המפעלים ייסגרו ויעברו עד אז לסין/אפריקה וכבר לא תהיה דרך חזרה. אל תחשוב גם על ירידה מהארץ כי בעולם בלי מכסים זה יקרה בכל מקום.

 

אני מדבר על מצב שונה:

1. מדוע מוצר X עולה בארץ כפול ממה שאפשר להזמין אותו מחו"ל?? אני מבין שחנויות אביזרי הרכב צריכות להרוויח, אבל זה פשוט מוגזם.

דוגמא נפלאה לזה, זו העובדה שאותו מוצר X, לצורך העניין, חומר דשבורד STP ביחד עם חומר לריפוד STP, עולים ביחד 35 שח אצל בני הדודים, ופה באוטו דיפו 75 שח ביחד עם חומר לצמיגים שאתה בכלל לא צריך (חומר הדשבורד עושה עבודה זהה).

2. מבחר מצומצם ביותר... בארץ המותג לנסו נחשב לאיכותי ויקר ביותר, כאשר בחו"ל הוא פשוט זבל.

איפה מוכרים בארץ ג'נטים של וורק, וולק, ורוטה? גם אם ימכרו, בטוח בלא פחות מ4K שח.

בארץ וויטק זה מותג, בחו"ל, עקב מבחר עצום ומחירים נוחים, לא מכירים אותו בכלל. איפה בארץ יש Skunk2 במחיר שפוי?

 

אני לא בא להשוות חו"ל וארץ ישראל, יש פה מספיק שרשורים שעוסקים בזה. אני לא בא לחפש אשמים, או לחולל מהפכות לטובת הכלל.

אני רק מנסה לפענח את הדרך להשיג מותגי איכות במחיר שפוי, בלי שיעשקו אותי מכל כיוון, אם זה החנויות או המדינה, וכו'.

 

מכס זה חלק המיסים אותם אזרח צריך לשלם במדינה מתוקנת (לא פה), כדי שיהיה לאותה מדינה מתוקנת כסף להתפתח ולהעניק לאזרח תנאי מחייה נאותים ואיכות חיים גבוהה.

 

בשביל זה אני משלם מס הכנסה. אה, גם אגרת טלוויזיה, תשלום על זה שיש לי טלפון בבית, ארנונה, טסט שנתי (יותר מ1000 שח, על מה!? על 10 דקות בדיקה והכשלה על שטויות? על הרשות לנסוע ברכב שקניתי ואני מתחזק במירב כספי האישי?), משרת בצבא 3 שנים מחיי, ועוד שלל הוצאות נכבדות.

אבל אני לא מתלונן, אני רק מסביר שאני משלם למדינה לא קצת, כדי שלאותה מדינה יהיה כסף "להתפתח ולהעניק לאזרח תנאי מחייה נאותים ואיכות חיים גבוהה".

 

בתור אחד שיש לו חנות ב-EBAY ונמצא בתחום כבר מעל 4 שנים, ישנן דרכים שונות ומגוונות לעקוף את תשלומי המכס, המע"מ ומיסי שקר כלשהו.

שלח לי ה"פ ואעשה לך הדרכה קטנה.

 

נ.ב - כל האמור לעיל הינו באחריות המשתמש בלבד ואינו נותן לגיטימציה כלשהי לדברים לא חוקיים חלילה.

 

ליאור

 

אשלח לך ה.פ עוד 2 דק' בדיוק.

 

 

לסיכום, חברים, אני לא מתלונן על אף אחד, ולא מכוון אצבעות מאשימות. אני שלם עם המצב, ולא בא לחולל מהפכות או להתבכיין על מיסים או להתלונן על המדינה בה אני חי.

אני רק רוצה קצת צדק וחופש פעולה וקניין.

מצטער שיצא קצת ארוך...

Honda civic EJ6

פורסם

טיפ נוסף, לא לשלוח את המוצר דרך חברות שילוח למיניהן כמו UPS, DHL ,FEDEX, EMS וכו', דרכן המשלוח תמיד יעבור במכס ותמיד יתפס.

מומלץ לבצע את השילוח רק דרך שירות הדואר המקומי של אותה ארץ ממנה אתה מזמין, לדוגמה - בארה"ב -USPS, באנגליה - royal mail וכו', הסיכוי להתפס קטן משמעותית.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

מה הקשר בין מכס להגנה על תוצרת הארץ. שניים מהתחומים בהם המדינה עושה הכי הרבה כסף ממכסים זה מכוניות וטלפונים סלולריים (16% מכס). איזה מכוניות ואיזה טלפונים בדיוק מיוצרים בארץ? נהפוך הוא, במקרה זה (במיוחד המכוניות, רכיב עלות משמעותי ביותר) המדינה לא עוזרת לשום אזרח אלא להפך, מעלה את יוקר המחיה באופן שפוגע הרבה יותר בשכבות חלשות. מה לעשות במצב התח"צ העלוב בארץ גם בשכבות סוציו אקונומיות די נמוכות קשה לחיות ללא רכב.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם
מה הקשר בין מכס להגנה על תוצרת הארץ. שניים מהתחומים בהם המדינה עושה הכי הרבה כסף ממכסים זה מכוניות וטלפונים סלולריים (16% מכס).

לא מדוייק ! מה שאולי עולה לך יותר, הוא שולי בראייה של מדינה (בינינו - גם אנחנו נחשבים שוליים שם) .

שווי המס על סלולריים הוא קטן מול מיסים על רכב.

הכסף הגדול הוא במיסוי על טקסטיל הנעלה, רכב, חומרי גלם לתעשיה, חקלאות. אלו מהווים כ-80% מהכנסות המכס, שהן 2.5-3 מיליארד ש"ח בשנה.

 

לאלקס, פותח שירשור: אל תתרגש מכל מילת ביקורת בנושא כזה. אתה לא מחכה שיכתבו "כן, תעלים ככה וככה" "תסבן פה ותשחד שם". זה פוליטיקלי קורקט לכתוב אם קנית - תשלם מס (וחלק מהזמן זה גם מה שיקרה, ועדיין תצא זול יותר מקניה בארץ)

בין התשובות יש לך כמה עצות טובות מה לעשות ואיך. חלק מהשיטה בארץ הקודש. כמעט ואין תקנה או חוק - שלא ניתן לעקוף.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
חלק מהשיטה בארץ הקודש. כמעט ואין תקנה או חוק - שלא ניתן לעקוף.

 

לנצל פרצות כן אבל להעלים מס לא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בכל מדינה, נורמלית או לא,

מתוקנת או לא,

עולם שלישי או לא,

יש מכס.

 

זאת לא המצאה ישראלית מהמאה ה-20, אלא מנגנון שקיים, מממ... משחר ההיסטוריה, בערך.

בכל מקום.

 

גם עיקרון "אי ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש" הוא די ותיק,

 

בקיצור ולעניין: תפקידך בעניין בתור אדם בוגר ואחראי למעשיו

היא לבצע סקר שוק, לחשב כמה עולה לך משלוח ומכס מכל מיני מקומות,

ולהחליט בעצמך מה שווה ומה לא שווה לקנות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...