Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ממיר קטליטי - מדריך לקנייה חכמה


YOSEFBA
שימו לב! השרשור הזה בן 4521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ישנם כל כך הרבה סוגי מנועים, נפחים וצורות שונות של מערכת הפליטה כך שקשה מאוד לתת מדריך קנייה ולהסביר איזה דגם מתאים לאיזה רכב. ככלל מומלץ לעקוב אחר הסימנים שציינתי קודם ועל ידי כך לוודא שהמוצר עומד בתקנים מחמירים כמה שיותר. ממיר ברמה גבוהה יתאים לכל סוגי הרכבים גם לרכב ישן, אך מצד שני אם הממיר הוא באיכות ירודה, ברכבים חדשים יותר עלולות להיגרם בעיות, על כן מומלץ תמיד להחמיר ולקנות את הטוב ביותר .

 

במידה ותרצה לשאול לגבי רכב ספציפי אשמח לתת לך חוות דעת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם כל כך הרבה סוגי מנועים, נפחים וצורות שונות של מערכת הפליטה כך שקשה מאוד לתת מדריך קנייה ולהסביר איזה דגם מתאים לאיזה רכב. ככלל מומלץ לעקוב אחר הסימנים שציינתי קודם ועל ידי כך לוודא שהמוצר עומד בתקנים מחמירים כמה שיותר. ממיר ברמה גבוהה יתאים לכל סוגי הרכבים גם לרכב ישן, אך מצד שני אם הממיר הוא באיכות ירודה, ברכבים חדשים יותר עלולות להיגרם בעיות, על כן מומלץ תמיד להחמיר ולקנות את הטוב ביותר .

 

במידה ותרצה לשאול לגבי רכב ספציפי אשמח לתת לך חוות דעת .

 

תודה על המענה המהיר!

מדובר בסיאט קורדובה שנת 98 מנוע 1.6 בנזין 105 כ"ס קוד מנוע AFT ידני

אני מעוניין באחד איכותי שגם לא ישנה את ביצועי הרכב לרעה, אם כבר רק לטובה (-:

אמרו לי במוסך שהתקלה שיש לי בלמדה (לאחר שהוחלפה מספר פעמים והרכב נבדק יותר מידיד פעמים הוחלפה בית מצערת, מד כמות אוויר ולמדה, מקוריים) נגרמת עקב סתימה חלקית בממיר, נוסף לקח ישנו חוסר סחיבה ותחושה כאילו הרכב סתום.. דרך אגב, שאלה נוספת, מצב של ממיר חצי סתום יכול לגרום להאטה ברגע שעוזבים את הגז ומשייטים?! כלומר אם אני נגיד נוסע על 60 עוזב את הגז, נשאר עם הילוך בפנים, אני מרגיש כאילו ממש הרכב מאט מהר יותר מבעבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר סתום באופן חלקי גורם ללחץ חוזר על המנוע, דבר שעשוי לגרום לירידה בסחיבה של הרכב, ההרגשה שהרכב חנוק וכפי שאתה אומר ברגע שאתה עוזב לרגע את הגז הוא מאט בצורה חדה יותר מבעבר.

 

לגבי הממירים ישנם שני סוגים, ממיר שהוא יותר מיועד לביצועים, כלומר ממיר ספורטיבי שזרימת האוויר שבו היא אופטימלית, מבחינת זיהום האוויר הממיר עומד בתקנים הישראליים אך איננו מסנן ברמה של ממיר בתקן קליפורני. מיועד בעיקר לבעלי אופי נהיגה ספורטיבי יותר. כמו שאתה מרגיש עכשיו שהרכב חנוק עם ממיר פתוח הרכב יהיה מצב הפוך והרכב יהיה משוחרר יותר אפילו מהממיר המקורי.

 

ההמלצה הגורפת היא על ממיר בתקן קליפורני (תוצרת קנדה) מחברה שהיא יצרנית מקורית של קבוצת פולקסווגן. הרכב יגיב בצורה מושלמת לסוג הממיר הזה, זיהום האוויר יעמוד על אפס, צריכת דלק תרד וביצועים יעלו. הממיר אינו ספורטיבי אלא סטנדרטי לקבוצת הרכבים הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר סתום באופן חלקי גורם ללחץ חוזר על המנוע, דבר שעשוי לגרום לירידה בסחיבה של הרכב, ההרגשה שהרכב חנוק וכפי שאתה אומר ברגע שאתה עוזב לרגע את הגז הוא מאט בצורה חדה יותר מבעבר.

 

לגבי הממירים ישנם שני סוגים, ממיר שהוא יותר מיועד לביצועים, כלומר ממיר ספורטיבי שזרימת האוויר שבו היא אופטימלית, מבחינת זיהום האוויר הממיר עומד בתקנים הישראליים אך איננו מסנן ברמה של ממיר בתקן קליפורני. מיועד בעיקר לבעלי אופי נהיגה ספורטיבי יותר. כמו שאתה מרגיש עכשיו שהרכב חנוק עם ממיר פתוח הרכב יהיה מצב הפוך והרכב יהיה משוחרר יותר אפילו מהממיר המקורי.

 

ההמלצה הגורפת היא על ממיר בתקן קליפורני (תוצרת קנדה) מחברה שהיא יצרנית מקורית של קבוצת פולקסווגן. הרכב יגיב בצורה מושלמת לסוג הממיר הזה, זיהום האוויר יעמוד על אפס, צריכת דלק תרד וביצועים יעלו. הממיר אינו ספורטיבי אלא סטנדרטי לקבוצת הרכבים הזו.

תוכל לתת המלצה על דגם מסויים או שניים כאשר אחד מהם בעל אופי ספורטיבי!?

שאני ידע מה לבקש, אולי גם מקום מומלץ, אני מב"ש

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספורטיבי מעצם היותו ספורטיבי איננו עומד בכל התקנים הבינלאומיים אך עומד בתקנים הישראלים של זיהום אוויר. החברה היחידה נכון להיום שמייצרת את הספורטיביים ומגיעה לארץ היא MAGNAFLOW האמריקאית. בממירים הסטנדרטיים מומלץ ללכת על הממיר הקנדי שעומד בכל דרישות התקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספורטיבי מעצם היותו ספורטיבי איננו עומד בכל התקנים הבינלאומיים אך עומד בתקנים הישראלים של זיהום אוויר. החברה היחידה נכון להיום שמייצרת את הספורטיביים ומגיעה לארץ היא MAGNAFLOW האמריקאית. בממירים הסטנדרטיים מומלץ ללכת על הממיר הקנדי שעומד בכל דרישות התקן.

תודה רבה!

אני יחפש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר סתום באופן חלקי גורם ללחץ חוזר על המנוע, דבר שעשוי לגרום לירידה בסחיבה של הרכב, ההרגשה שהרכב חנוק וכפי שאתה אומר ברגע שאתה עוזב לרגע את הגז הוא מאט בצורה חדה יותר מבעבר.

 

לגבי הממירים ישנם שני סוגים, ממיר שהוא יותר מיועד לביצועים, כלומר ממיר ספורטיבי שזרימת האוויר שבו היא אופטימלית, מבחינת זיהום האוויר הממיר עומד בתקנים הישראליים אך איננו מסנן ברמה של ממיר בתקן קליפורני. מיועד בעיקר לבעלי אופי נהיגה ספורטיבי יותר. כמו שאתה מרגיש עכשיו שהרכב חנוק עם ממיר פתוח הרכב יהיה מצב הפוך והרכב יהיה משוחרר יותר אפילו מהממיר המקורי.

 

ההמלצה הגורפת היא על ממיר בתקן קליפורני (תוצרת קנדה) מחברה שהיא יצרנית מקורית של קבוצת פולקסווגן. הרכב יגיב בצורה מושלמת לסוג הממיר הזה, זיהום האוויר יעמוד על אפס, צריכת דלק תרד וביצועים יעלו. הממיר אינו ספורטיבי אלא סטנדרטי לקבוצת הרכבים הזו.

הקטע עם ההאטה המואצת אחרי הורדת הרגל מהגז זה משהו שהבחנתי בו בזמן האחרון- החלפתי ממיר לפני כחודשיים...

 

יש משהו שאפשר לעשות כדי לפתור את זה בלי הוצאה של עוד 2000 ש"ח?

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית סחיבה הינה בעיה כללית שיכולה לנבוע ממספר רב של בעיות ברכב. פנה למוסך שמתמחה בתחום, ייתכן שהממיר הקטליטי הקודם שהיה ברכבך התפרק וסתם את דודי הפליטה ולכן אתה מרגיש את החנק במנוע. ייתכן גם כי הממיר שהותקן ברכבך אינו תואם את סוג הרכב . בכל אופן על מנת לוודא באופן מוחלט את מקור הבעיה יש צורך לפנות לבירור במוסך המתמחה בתחום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי היום עם הבחור שהתקין לי את הממיר.

הוא טוען שזה ממיר חדש, תחליפי ומאושר עבור סוג המכוניות כמו שלי (לנסר 07).

הוא טוען שהוא החליף לעשרות מכוניות ממיר כזה ולא היו בעיות.

 

בזמן התיקון הוא גם אמר לי שהוא שוטף את המערכת פליטה עם איזה חומר מיוחד לאגזוזים כדי לנקות במידה ויהיו בעיות... ואני נסעתי בערך 40 ק"מ מהרגע שנדלקה לי הנורת אזהרה, במהירות נמוכה יחסית ועם תאוצות ממש עדינות, ככה שאני בספק אם קרה איזה נזק אחרי שהממיר הקודם נסתם.

 

בכול אופן, אני אגיע אליו שוב למוסך בעוד שבועיים לבדיקה- אבל אני רוצה להיות מוכן.

יש משהו ספציפי שאני צריך לבקש ממנו לבדוק? משהו שהוא יכול לעשות בלי לפרק חצי רכב ולסחוט ממני עוד 2000 ש"ח?

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

תודה על המאמר, למדתי משהו חדש.

אני מאוד מצתער שלא ראיתי אותו לפני כן, מפני שלפני כמה ימים נכשלתי בטסט על CO2 והחלפתי ממיר כדי לעבור.

נשאלות כמה שאלות:

  • האם אוכל עכשיו לראות את הכתוביות שעל הממיר כאשר הוא כבר מותקן, בהנחה שאני ארים את הרכב על ג'ק ואזחל מתחת?
  • באיזה אמצעים ניתן לתחזק את עבודת הממיר על מנת לגרום לאריכות ימים?
  • האם אחרי כל בעיה בממיר , לדוגמה כמו אצלי שה-CO2 עמד על3.34 יש צורך בהחלפת הממיר? אולי יש אפשרות לתקן?
  • איזה קילומטראז'/זמן מחזיק ממיר בממוצע?

בתודה מראש.

יעקב.

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום יעקב,

 

תוכל לראות את הכתוביות רק אם הממיר הותקן כך שהכתובית כלפי מטה, אחרת לא תיהיה אפשרות.

 

הדבר עכשיו ביותר לשמירה על הממיר הוא מתן תשומת לב לצריכת דלק תקינה, יש צורך לתדלק בתחנת דלק אמינה וקבועה, עדיף מאשר לתדלק באופן מזדמן ובתחנות שאיכות הדלק בהן מוטלת בספק. דלק מהול מקצר משמעותית את חיי הממיר.

 

במידה והממיר יחסית חדש, עד כ-30,000 ק"מ ניתן לשקול את אפשרות הניקוי. קיים חומר ייעודי המנקה את הממיר מבפנים, תוספי דלק למיניהם לא יעזרו בשום מצב. במקרים בהם הרכב נסע מעל הק"מ הנ"ל ניקוי לא יעזור ויש צורך להחליף את הממיר.

 

מבחינת אורך חיים תלוי כמובן על איזה ממיר מדובר, ממירים סיניים, טאיוואנים וכו' יחזיקו חודשים ספורים, ממיר חלופי איכותי בתקן קליפורני צפוי להחזיק כ-100,000 ק"מ בממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

שלום,

לאחר כשלון בטסט עקב זיהום אוויר הותקן אצלי ברכב ממיר "אמריקאי", כך נאמר עפ"י בעל המכון.

מה זה אומר בדיוק שהוא אמריקאי? שהוא עומד בתקן הקליפורני?

 

תודה!

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון להיום הממירים האמריקאיים בישראל אינם עומדים בתקן קליפורני. אמנם קיימות סדרות בתקן קליפורני של יצרנים מסויימים אך הן לא מיובאות לארץ מטעמי חיסכון של היבואנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לפני כשבעה חודשים החלפתי ממיר קטליטי ברכב הונדה CRV 2001 עקב הדלקות נורת CHECK ENGINE.

הממיר שהותקן ברכבי הינו חדש מתוצרת MAGNAFLOW - נכחתי בזמן ההחלפה.

לפני מספר שבועות נדלקה שוב נורת CHECK ENGINE וכשחיברתי סורק הופיע תקלה: " P0420 ביצועי ממיר מתחת לסף"

במהלך פרק זמן זה הרכב נסע כ- 8000 ק"מ בלבד (שמונת אלפים). האם סביר שיילך הממיר בפרק זמן ובקילומטראז' כ"כ נמוכים ?

מה ניתן לעשות כעת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לא הגיוני ולא סביר שיתקלקל הממיר הקטליטי תוך פרק זמן קצר כל כך אלא אם ישנה בעיה במערכת הזרקת הדלק. אם אתה בטוח באופן ודאי כי מערכת הדלק תקינה, בעיקר שים לב לפלאגים ולקוילים, לא צריכה להיות סיבה לפגם בממיר.

 

בכל אופן במידה וכל מערכת ההזרקה תקינה עליך לבדוק אם הממיר שלך עדיין בגדר אחריות, באופן כללי מומלץ לשים לב כי הממיר עומד בתקן הקליפורני שמבטיח את איכותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...