Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כידוע סאבים בקוטר 18 יכולים לרדת נמוך ניקח למשל את ה- BTL 18 לעומת BTL 12

 

ה- BTL 18 יורד הרבה יותר נמוך ממה שה-12 יכול לרדת

 

אז אם במידה וניקח זוג של 12 אינץ הם יוכלו לרדת לתדר של 18 בודד? באותה עוצמה בדיוק?

 

בדיוק תהיתי לעצמי ולא ידעתי את התשובה אז שאלתי פה אם תוכלו לענות לי אני אודה מאוד

 

שבת שלום חברים :)

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם
כידוע סאבים בקוטר 18 יכולים לרדת נמוך ניקח למשל את ה- BTL 18 לעומת BTL 12

 

ה- BTL 18 יורד הרבה יותר נמוך ממה שה-12 יכול לרדת

 

אז אם במידה וניקח זוג של 12 אינץ הם יוכלו לרדת לתדר של 18 בודד? באותה עוצמה בדיוק?

 

בדיוק תהיתי לעצמי ולא ידעתי את התשובה אז שאלתי פה אם תוכלו לענות לי אני אודה מאוד

 

שבת שלום חברים :)

 

לא בהכרח קוטר גדול יותר יכול לרדת נמוך יותר. פרמטרים שונים משפיעים על היענות הנמוכים של רמקול,

מלבד הבסיסיים של האלמנט עצמו (T/S), בין היתר תכנון נכון של הארגז וכן נפח חלל ההאזנה ומיקום הארגז בו.

 

כמו כן, ישנו ה'משולש הבלתי אפשרי' הידוע...

 

1. 'לרדת נמוך...'

2. עצמה/נצילות

3. מחיר

 

אתה לא יכול לנצח בשלושתם. כל שניים שתבחר - כן, אבל בשלישי תצטרך לוותר/להתפשר :-(

 

:-)

Chevrolet Savana 6.5L TD 2002, DIY Remote FSD/PMD

BFM 8" AutoTuba (Horn) Subwoofer, MiniDSP 2.1ch

בונה מורשה של ארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/

פורסם

רגע במידה ואני מדבר על ה- BTL ספציפית אותה גרסאת סאב של אותה סדרה פול לואדד לדוגמא

 

זוג 12 אינץ יוכלו להשתוות על אחד של 18? שוב, אותה סדרה ואותה הגרסא, מבלי להתחשבן כרגע במחיר רק בתיאוריה אם זה אפשרי?

 

מבחינת התיבה זה ברור נגיד תיבה הכי גדולה שאפשרית לפי הגדרות יצרן

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם

כאמור, זה תלוי בנתוני הרמקולים המסויימים ובאפליקציה. אם יש בידך את הנתונים הרלוונטיים, אתה יכול לבדוק את הביצועים החזויים של שתי האופציות בתוכנת תיכנון ארגזים כדוגמת: http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd

 

:-)

Chevrolet Savana 6.5L TD 2002, DIY Remote FSD/PMD

BFM 8" AutoTuba (Horn) Subwoofer, MiniDSP 2.1ch

בונה מורשה של ארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/

פורסם

אז לפי התגובה שלך אני מבין שאפשרי להגיע לרמה שכזו.

 

כמו שהבנתם כבר מהאשכול אני מתכנן לאחר הצבא לבנות מערכת SPL מטורפת בהתחלה חשבתי על BTL18 אבל אמרתי לעצמי בגלל שאני שומע גם טראקים וקצבים מהירים ה-18 בטח לא יעמוד בקצב אז עדיף להביא זוג של 12 שיהיו הרבה יותר מהירים ומדוייקים ועדיין יוכלו להגיע כמו סאב בודד של 18 ( BTL זה החלום שלי... כמובן אחרי הג'ק האמר הגדול מכולם חחח )

לגבי תיבה, בואו נגדי את זה ככה שלא אכפת לי שהאוטו יהיה רק עם המושב של הנהג ואולי זה שלידו לבינתיים אני עם המערכת הצנועה שיש כרגע ( בחתימה )

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם

אם אתה תיקח שני סאבים זהים ביחד אז פשוט אתה מעלה את העוצמה של כל תדר מסוים ב3DB

ככה שאם שניהם ביחד ינגנו בווליום כולל ששווה לאותו ווליום שרק אחד היה מנגן, זה יגיע בדיוק אותו דבר.

 

מה הכוונה ב"סאב 18 אינץ לא יעמוד בקצב לשירים מהירים" ? יש באמת דבר כזה? או שסתם חשבת שיש לו יותר מידי להזיז אז הוא לא יעמוד במהירות ? כי זה לא עובד ככה

פורסם

במערכת SPL לא רק כמות\גודל הסאבים קובעת. דבר הכי חשוב זה מערכת חשמל. שזה אומר מצברי פריקה עמוקה.

אחרי זה תיבה מתוכננת ובנויה נכון, מונובלוק טוב, המון איטום וסט קדמי להשלמה של צלילים (אך לא חובה) :lol:.

 

אם יש חשמל+מונו+תיבה נכונה, אפשר גם מסאב 10 להוציא 135DB +

אחרת גם 18 לא יתרומם.

שששששששששש

אני במעקב!!!!!!!

פורסם
אם אתה תיקח שני סאבים זהים ביחד אז פשוט אתה מעלה את העוצמה של כל תדר מסוים ב3DB

ככה שאם שניהם ביחד ינגנו בווליום כולל ששווה לאותו ווליום שרק אחד היה מנגן, זה יגיע בדיוק אותו דבר.

 

מה הכוונה ב"סאב 18 אינץ לא יעמוד בקצב לשירים מהירים" ? יש באמת דבר כזה? או שסתם חשבת שיש לו יותר מידי להזיז אז הוא לא יעמוד במהירות ? כי זה לא עובד ככה

 

כן הבאסים יבואו באיחור יש שירים מהירים בטירוף את תרצה אני אביא לך כמה עם קצב מטורף אם תרצה

 

0ZiRo0 , כמובן שצריך לשדרג מערכת חשמל מצברי פריקה עמוקה וכל הדברים האלו... לא סתם אני מתכוון לקחת הלוואה ענקית :lol:.

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם
כן הבאסים יבואו באיחור יש שירים מהירים בטירוף...

אני חושש שאולי יש כאן איזה בילבול במינוח...:?

 

אם ניקח לדוגמא את ה 60 הרץ כ'אמצע' תחום הסאב-באס, זה שווה ל 3600 BPM.

גם שירים "מהירים בטירוף" לא מגיעים למהירות שכזאת...

 

מה שכן, לאלמנטים 'גדולים' ("18, "21...) קשה להפיק נכון את התדרים הגבוהים יותר שבתחום הכיסוי (לכאורה) שלהם.

התוצאה היא מריחה, בומיות, וחוסר דיוק ופרוט של הסאונד. אולי לזה הכוונה.

 

בהיבט הזה יש בהחלט ייתרון לשימוש בכפולות של אלמנטים קטנים יותר.

 

:-)

Chevrolet Savana 6.5L TD 2002, DIY Remote FSD/PMD

BFM 8" AutoTuba (Horn) Subwoofer, MiniDSP 2.1ch

בונה מורשה של ארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/

פורסם

כן התכוונתי אל זה

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

×
×
  • תוכן חדש...