Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5530 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב לכולם!

המכונאי שהחליף לי טיימינג אמר שעוד כחודש אצתרך להחליף רפידות בולמים קדמיים.

קראתי כמה שרשורים בנושא והחלטתי לבדוק את העניין.

הרמתי את הרכב (רנו מגאן 96, 5 דלתות ,מנוע 1.6) והורדתי את הגלגלים לפי הסדר.

התמונות שהתגלו עוררו בי שאלות אליכם:

השאלות נמצאות בתמונות שצירפתי.

בנוסף הייתי רוצה לדעת האם ואיך אוכל לבצע את ההחלפה בעצמי.

תודה.

יעקב.

גומיה.jpg

רפידות בלמים 1.jpg

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

פורסם

אם אין לך ידע , לא ממליץ לך להחליף לבד, עדיף לשלם ולא לקחת סיכון.

 

בתמונה הראשונה השם של החלק הוא תפוח הגה, העלות שלו נמוכה (עשרות שקלים), אתה מרגיש חופש בהגה?

Suzuki Jimny

פורסם

שלום יעקוב אין שום בעיה שהרפידה צמודה לדיסק ככה היא צריכה להיות זה בסדר גמור!.

להחליף רפידות זה לא הליך כל כך מסובך, בדרך כלל זה שתיים שלום ברגים וכל המכלול שעל הדיסק יוצא.

הבעיה זה שאתה צריך כלי מיוחד לדחוף חזרה את הבוכנה של הבלמים.

וכמו שראיתה באמת מה שנשאר מהפס עד לדיסק זה מה שנשאר לך מהרפידה

לפי מה שזכור לי יש מערכת שבאמת יודעות מתי נגמר הרפידה ומתריעות על זה אבל עם הכבל קרוע כנראה שהמערכת לא תעבוד

 

לגבי התפוחי הגה כדאי להחליף זה גם הליך יחסית פשוט וניתן לבדיקה

 

תוכל להגיד לי איפה אתה גר?

פורסם
ערב טוב לכולם!

המכונאי שהחליף לי טיימינג אמר שעוד כחודש אצתרך להחליף רפידות בולמים קדמיים.

קראתי כמה שרשורים בנושא והחלטתי לבדוק את העניין.

הרמתי את הרכב (רנו מגאן 96, 5 דלתות ,מנוע 1.6) והורדתי את הגלגלים לפי הסדר.

התמונות שהתגלו עוררו בי שאלות אליכם:

השאלות נמצאות בתמונות שצירפתי.

בנוסף הייתי רוצה לדעת האם ואיך אוכל לבצע את ההחלפה בעצמי.

תודה.

יעקב.

שלום רב

 

חל איסור חמור לגעת במערכות בטיחותיות לאנשים אשר לא מוסמכים לכך .

מעבר לפן הפלילי יש את הפן הבטיחותי אל תסכן את הנוסעים ברכבך או המשתמשים בדרך

 

בברכה זיסו יוסי

פורסם

בתמונה הימנית הגומיה הקרועה זוהי גומיית תפוח הגה, כמו שהוזכר מעלי אם אתה לא חש בבעיית היגוי כמו חופש מיותר וכדומה אז אין בעיה לנסוע ככה עוד הרבה זמן. לא מסובך להחליף את זה אבל מה שחשוב הוא הכיוון פרונט ואיזון הגלגלים לאחר מכן. ברגע שלא מחזירים לנקודה המדוייקת בה היה לפני הפירוק תהיה בעייה של איזון גלגלים/כיוון פרונט. למי שאין את המיכשור המדוייק פשוט סופר הברגות לפני הפתיחה.

בתמונה השמאלית המוקף באדום זהו הקאליפר שעליו מולבשות הרפידות עצמם + הבוכנה הדוחפת את הרפידות בעת לחיצה על הברקס. את הקאליפר לא מחליפים ומה שמחזיק אותו זה בדר"כ 2 ברגים מהחלק האחורי של הקאליפר שאותם פותחים על מנת להוציא אותו מהדיסק ואז להחליף את הרפידות. כמו שהבנת כבר הרפידות עצמם זה מה שצמוד לדיסק משני צידיו.כאשר מרכיבים את הרפידות החדשות לפני הרכבתם יש לדחוף את הבוכנה חזרה פנימה כדי שהרפידות החדשות יעלו חלק על הדיסק. ניראה שעוד יש לך בשר ברפידות אבל קשה לקבוע בוודאות דרך תמונות. מבחינת חיווי שמתריע על רפידות גמורות אם הוא מנותק סדר זאת למרות שזה לא חובה וגם דרך גלגל סגור אם אין טסה שמפריעה אפשר לראות את מצב הרפידות.

מה שהסברתי פה הוא ליידע כללי וכאשר אין לך את היידע אני לא ממליץ להיתעסק בזה לבד.

:)
פורסם

קודם כל תודה לכל המגיבים!

גם לעונים וגם למזהירים.

 

לגבי התפוחי הגה כדאי להחליף זה גם הליך יחסית פשוט וניתן לבדיקה

 

תוכל להגיד לי איפה אתה גר?

 

איתן אני גר בבאר שבע. איך אוכל לבדוק אם הוא תקין?

 

בתמונה הימנית הגומיה הקרועה זוהי גומיית תפוח הגה, כמו שהוזכר מעלי אם אתה לא חש בבעיית היגוי כמו חופש מיותר וכדומה אז אין בעיה לנסוע ככה עוד הרבה זמן. לא מסובך להחליף את זה אבל מה שחשוב הוא הכיוון פרונט ואיזון הגלגלים לאחר מכן. ברגע שלא מחזירים לנקודה המדוייקת בה היה לפני הפירוק תהיה בעייה של איזון גלגלים/כיוון פרונט. למי שאין את המיכשור המדוייק פשוט סופר הברגות לפני הפתיחה.

בתמונה השמאלית המוקף באדום זהו הקאליפר שעליו מולבשות הרפידות עצמם + הבוכנה הדוחפת את הרפידות בעת לחיצה על הברקס. את הקאליפר לא מחליפים ומה שמחזיק אותו זה בדר"כ 2 ברגים מהחלק האחורי של הקאליפר שאותם פותחים על מנת להוציא אותו מהדיסק ואז להחליף את הרפידות. כמו שהבנת כבר הרפידות עצמם זה מה שצמוד לדיסק משני צידיו.כאשר מרכיבים את הרפידות החדשות לפני הרכבתם יש לדחוף את הבוכנה חזרה פנימה כדי שהרפידות החדשות יעלו חלק על הדיסק. ניראה שעוד יש לך בשר ברפידות אבל קשה לקבוע בוודאות דרך תמונות. מבחינת חיווי שמתריע על רפידות גמורות אם הוא מנותק סדר זאת למרות שזה לא חובה וגם דרך גלגל סגור אם אין טסה שמפריעה אפשר לראות את מצב הרפידות.

מה שהסברתי פה הוא ליידע כללי וכאשר אין לך את היידע אני לא ממליץ להיתעסק בזה לבד.

 

בעניין התפוח: אני לא מרגיש חופש מיוחד בהיגוי אבל המכונאי וגם אני שמנו לב שכאשר מסובבים את ההגה עד הסוף יש צליל של קליק. האם זו יכולה להיות הבעיה? בלי קשר. איזה חברות מתמחות בתפוחי הגה? ואיך הוא מגיע? החלק המתחתי ביחד עם הגומיה או שבנפרד?

בעניין הרפידות: רשמתי שמופיע הכיתוב LUCAS על החלק שכעת אני יודע ששמו קאליפר.ז"א שהרפידות יכולות להיות מחברה אחרת? על איזה חברה אתה ושאר החברים ממליצים כך שלא יהיה יקר מידי אבל מספיק רך ואיכותי? ומה המחיר?

 

תודה.

יעקב.

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

פורסם

שלום,

עובי הרפידות, לפי מה שרשמת, מצביע על הצורך בהחלפתן בחדשות. רצוי כבר עכשיו.

מה שמחליפים זה לא מה שהיקפת בתמונה, אלא רק את החלק שצמוד לדיסק בלימה.

אם העובי של צלחות (דיסקים ) בלימה פחות מהמותר, חייבים להחליף גם את הצלחות.

אם עדיין אפשר להמשיך עם הצלחות האלה, בדרך כלל עושים להן חריטה, כדי שהרפידות החדשות ייצמדו יותר טוב לדיסקים.

 

יש רפידות של LUCAS, המחיר צריך להיות בסביבות 200 ש"ח לזוג.

במידה וצריך להחליף גם צלחות בלימה, אני ממליץ על צלחות של BRECO (תחליפיות איטלקיות). את המחיר המדוייק אני לא זוכר בדיוק, אבל זה יהיה משהו כמו 500 ש"ח לזוג.

 

החוט הקרוע זה יכול להיות החוט של חיישן עובי הרפידות, ולכן לא נדלקת לך נורת הזהרה של רפידות קדמיות.

 

תשלם במוסך 150 - 200 ש"ח על החלפת הרפידות או\ו צלחות בלימה - אל תחסוך.

נסיון לחסוך כאן עלול לעלות ביוקר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

יש רפידות של LUCAS, המחיר צריך להיות בסביבות 200 ש"ח לזוג.

במידה וצריך להחליף גם צלחות בלימה, אני ממליץ על צלחות של BRECO (תחליפיות איטלקיות). את המחיר המדוייק אני לא זוכר בדיוק, אבל זה יהיה משהו כמו 500 ש"ח לזוג.

 

החוט הקרוע זה יכול להיות החוט של חיישן עובי הרפידות, ולכן לא נדלקת לך נורת הזהרה של רפידות קדמיות.

 

תשלם במוסך 150 - 200 ש"ח על החלפת הרפידות או\ו צלחות בלימה - אל תחסוך.

נסיון לחסוך כאן עלול לעלות ביוקר.

 

תודה על תגובתך.

מה ז"א "עושים חריטה"?

 

איזה עוד חברות ומחירים יש?

תודה

יעקב

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

פורסם

זהו לא חיישן אלא פשוט סגירת מעגל ואז נדלקת נורה הרבה מוסכניקים חותכים את הכבלים כי לפעמים זה מטעה ומתריע סתם

פורסם

ראית שלצלחות יש קאנטים מהלחץ של הרפידות (בקצה הצלחת)?

הצלחות גם לא לגמרי חלקות .

 

מוסרים את הצלחות למקום שמתעסק בחריטה (יישור צלחות).

כל העסק של החריטה עולה בין 70 ל 120 ש"ח.

 

רפידות איכותיות של חברות אחרות עולות בערך אותו הדבר (חוץ מאלה שיש עליהן סמל של רנו - אלה יותר יקרות כי הן "מקוריות").

הצירוף של צלחות BRECO ורפידות LUCAS מנסיון אישי על רנו הוא מוצלח. לא היו לי שריקות\חריקות מהבלמים, שזה די אופייני לרפידות\צלחות תחליפיות.

 

רוצה עוד חברות אחרות?

רשמתי אותן כאן .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

ההפך, אם חותכים את החוט של מצב הרפידות תדלק נורית התרעה בלוח השעונים.

אל תתעסק עם בלמים אם אתה לא מוסמך כמו שאמרו לך קודם, למרות שזה עניין פשוט שיש את הכלים הנכונים, יש פשוט דברים שמכונאי ישים לב אליהם ישר ולך לא יהיה מושג, כמו בוכנה לא תקינה או נזילה שלא שמת לב אליה וכו. בקיצור זה בטיחות שלך ושל הסובבים אותך אז תחשוב טוב.

פורסם
זהו לא חיישן אלא פשוט סגירת מעגל ואז נדלקת נורה הרבה מוסכניקים חותכים את הכבלים כי לפעמים זה מטעה ומתריע סתם

 

תודה על תגובתך.זה מתריע סתם כי המערכת לא עובדת כמו שצריך. במקרה כזה אתה אומר שהאחריות לבדיקת הבלמים מוטלת עלי?

ודר אגבת כמה זמן יחזיקו רפידות חדשות בנהיגה רגילה-חצי ספורטיבית עם ממוצע של כ7K קילומטרים לשנה?

 

ראית שלצלחות יש קאנטים מהלחץ של הרפידות (בקצה הצלחת)?

הצלחות גם לא לגמרי חלקות .

 

מוסרים את הצלחות למקום שמתעסק בחריטה (יישור צלחות).

כל העסק של החריטה עולה בין 70 ל 120 ש"ח.

 

רפידות איכותיות של חברות אחרות עולות בערך אותו הדבר (חוץ מאלה שיש עליהן סמל של רנו - אלה יותר יקרות כי הן "מקוריות").

הצירוף של צלחות BRECO ורפידות LUCAS מנסיון אישי על רנו הוא מוצלח. לא היו לי שריקות\חריקות מהבלמים, שזה די אופייני לרפידות\צלחות תחליפיות.

 

רוצה עוד חברות אחרות?

רשמתי אותן כאן .

 

תודה על התגובה ולאד.אני אנסה ללכת על לוקאס ומקווה שהחריקות שיש כרגע יעלמו.

איך אדע שהרפידות חדשות ולא תחליפיות/ משופצות?

מה המחיר של רפידות LUCAS חדשות?

 

 

חבר'ה האם יש למישהו תשובות לגבי תפוח ההיגוי ששעלתי מעלה?

 

יום נפלא.

יעקב.:-o

"כל מעשנו בחיים נובעים רק מאינטרסים"

פרידריך ניטשה

האינטרס שלי הוא להעזר באנשים ולעזור להם.

:lol:

פורסם

לגבי התפוחי הגה תבדוק שאין חופש בהגה ובגלגלים. וכשאתה בולם תבדוק שהגלגל לא קופץ

קצת קשה להסביר דרך פה

פורסם

בוקר טוב יעקב את הרפידות אתה צריך להחליף זה סך הכל לפתוח שתי ברגים מאחורי הקליפר שקראת לו לוקאס רק שתצטרך לסחוט את הבוכנה חזרה לפני הפתיחה של הקליפר רק צריך זהירות יתר כי זה בטיחות של החיים של מי שינהג באוטו בהצלחה

פורסם

תפסיקו לומר לו איך לבצע את ההחלפה.

תיגש למוסך שיחליף את הרפידות ויבדוק את עובי הצלחות ולפי תבדוק כדאיות החלפת הצלחות.

 

אגב לוקאס וTRW התאחדו(ככה שמעתי) אז במידה ומציאים לך TRW זו חברה טובה(יצרן גרמני).

המחיר משתנה לפי הגודל, לכן רק אדם עם רכב כמו שלך יוכל לומר לך על עלויות.

 

בכל מקרה אל תיגע בזה בבית.

קובי

×
×
  • תוכן חדש...