Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון בשיטות עדכניות למדידת צריכת זרם פרזיטית (פוצל משרשור זליגת זרם בגולף 5)


חיים יוד
שימו לב! השרשור הזה בן 4835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין לי ניסיון עם המכשיר הזה אבל אם הייצרן פלוק מצהיר שהמכשיר יודע לעשות X אני נוטה להאמין לו ובמיוחד עם תג מחיר של 2300 שקלים.

 

http://www.hlt.co.il/Store/ecomer_viewItem.asp?idProduct=745

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אפשר לרכוש ציוד בהרבה פחות כסף, יש לי צבת אמפרמטר השראתי שקניתי לפני כמה שנים טובות בכמה מאות שקלים, שמודד בערכים כאלו, אבל הוא לא Standalone ומחייב חיבור לרב מודד רגיל במצב מדידת מתח, כאשר כל וולט אחד בקריאה מציג מיליאמפר.

 

שימש אותי במספר מקרים ואז עברתי לקריאת זרם טורית וניתוק נתיכים, כי משום מה התקבל אצלי הרושם שקיבלתי ערכים יותר מדוייקים ויציבים מאשר בעבודה עם ההשראתי.

בצבת הזה אני משתמש היום רק לביצוע מדידות זרם עם סקופ של משאבות חשמליות וכו' וגם זה לעיתים נדירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדי זרם השראתיים הם דבר מעולה ל-AC. ב-DC הם סובלים בדיוק מהבעיות שציינת ולכן נדרש מכשיר יקר כ"כ על מנת לקבל קריאה יציבה. כאשר מודדים זרמים ברזולוציה של אמפרים זה בסדר להשתמש גם במודד שהוא פחות מפלוק, אם כי לא בכך עסקינן בשרשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס״ד

 

אצלי במוסך אנשי הדיאגנוסטיקה מחברים את הרכב לתחנת דיאגנוסטיקה למשך הלילה ופלוק על מצב הקלטה של רמות מינימום ומכסימום בכדי לגלות צריכת זרם פרזיטית.

השאלה האם השיטה שהציע מרק10 עשוייה לגלות צרכן פרזיטי בדרך מהירה יותר ?

פגשתי אדם עם דולר, החלפנו דולרים ועדיין לכל אחד מאיתנו יש דולר אחד. פגשתי אדם עם רעיון, החלפנו רעיונות ועכשיו לכל אחד מאיתנו יש 2 רעיונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי קשר בין שתי צורות הבדיקה.

בשיטת בדיקת מפל מתח על נתיך או ניתוקו, מאתרים מעגל לא תקין בלבד וזאת לאחר שכבר נמצא צריכת זרם חריגה.

 

שיטת הקלטה היא טובה כדי לאתר בעיות שמתרחשות לאחר חניית לילה ,למשל מחשב בודי "שמתעורר" אחרי כמה שעות ומדליק תאורה פנימית, מה שבשיטת האיתור הרגילה לא ניתן לעלות על זה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על רעיון ליצירת כלי לבדיקת זליגת זרם לרכבים ה"בעיתיים" האלו.

 

פשוט לקחת בתי פיוז חיצוניים, להלחים להם חוטים עם "תקע" (סופית של חוט)

 

לנתק מצבר, ואז לנתק את כל הפיוזים ולחבר את ה"מאריכים" שיצרנו במקום הפיוזים המקוריים.

 

למאריכים האלו ניתן לחשוף טיפה את החוטים כדי שעם המד זרם נוכל להתחבר לפיוז במקביל ולאחר מכן לנתק את הפיוז בו זמנית.

 

לאחר שכל ה"מאריכים האלו" מחוברים במקום הפיוזיום המקוריים, נחבר את המצבר, ונוכל להתחבר במקביל לפיוזים אחד אחד ולנתק אותם אחד אחד, כך לא יהיה נתק שיגרום להתעוררות המחשבים, אך יש לבצע חיבור יציב בין המד זרם לבין ה"מאריכי פיוזים שיצרנו" כדי לא לגרום לנתק רגעי.

 

או שפשוט במקום/בנוסף לפיוזים נוכל לחבר מפסקים לניתק הפיוז בזמן שהמד זרם מחובר במקביל למאריכים, לדעתי זהו הרעיון הטוב ביותר והמדוייק ביותר לבדיקה זו.

 

אם תגיע התגובה שישנם רכבים בעיתיים בלהתחבר למגעים של הפיוז אז פשוט לפרק פיוז זהה, ולהלחים לו מבפנים את החוטים לייצר מעין "פיוז דמה" שאליו נחבר את הפיוז ו/או מפסק.

 

רק יש לבצע הלחמות טובות ולבודד היטב את החיבורים עם בידוד מתכווץ כדי לא לגרום לקצר שישרוף את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יקיר, קראתי בעיון רב את הצעתך.

לפי דעתי השיטה שאתה מציע היא די מסורבלת ועשוייה לגזול זמן רב.

 

אני כרגע נמצא בשלב של בניית מתאם לשם בדיקת התנגדות פיוזים ואדווח על התוצאות בהמשך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, מסכים איתך שזה קצת מסורבל.

אבל אם תכין את המתאמים האלו בצורה נוחה לא חסר לי הצעות לנוחות בבדיקה. אבל הבדיקה תהיה מדוייקת ביותר, ואם תשקיע כ 10 דקות בבדיקה בשיטה זו, תעלה על הבעיה מהר מאוד, לפעמים שווה להשקיע קצת זמן בבדיקות לשם קבלת נתונים מדוייקים, מאשר לשבור את הראש מהיכן הזליגה בשיטות בדיקה אחרות.

כמה כבר רכבים מגיעים למוסך על בעיית זליגה? רכב פעם בכמה זמן? ועוד רכב שנחשב לבעייתי כמו שמצויין באשכול? אז משקיעים קצת זמן ומגיעים לבעיה.

מרק בשיטה שאתה הצעת לדעתי זה אפשרי אבל כמה כבר מוסכים משתמשים במיכשור יקר ומדוייק כמו שלך?

אם הבנת את הרמז אז תבין שאין הרבה אנשים כמו רון וכמוך שמכירים את קונצרן vag‏ מקרוב, ורובם מחזיקים מקסימום רב מודד פשוט של 50 עד 100 ש'ח, ואם נסתכל על הרוב אז השיטה שהצעתי יכולה לעזור הרבה למדי זרם פשוטים כפי שהזכרתי.

 

יקיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסורבל מאוד ולא יהיה ישים לבעל מקצוע, אולי לחובבן כפרויקט.

מרק אל תעבוד קשה, יש מתאמים כאלו מוכנים מראש שאפשר לרכוש במחיר שווה לכל נפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון למתאם שמתחבר לפלוק בכדי שאוכל למדוד התנגדויות בסדר גודל של עד 20 מיליאוהם וברזולוציה של 0.1 מיליאוהם.

 

מתאם דומה לזה שבקישור המצורף.

http://users.tpg.com.au/pschamb/lom.html

 

למי שמתעניין בציוד לבדיקת זרם פרזיטי וצריכת זרם של אביזרים ברכב מומלץ לעיין בקובץ המצורף.

pg-pi-0047_en_web.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...