Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5682 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חולק על כך!

סט איכותי טוב יכול להיות גם מותקן מאחור ! נכון שלפי הספר צריך שתהיה "במה " אבל עם כל הכבוד לתנאי קופסת הפח , לפעמים יוצא שכרנו בהפסדנו.

באודיו ביתי כאשר אנו ממקמים זוג רמקולים, אנו מפרידים אותם לפחות 2 מטר אחד מהשני ואז אנו מתרחקים.. והרבה לפחות 1.5 כדי לקבל את נקודת החיתוך של הסטריאו בצורה אופטימלית , רובנו עושים זאת מבלי לשים לב, כי קשה להאזין לרמקול קרוב לאלמנטים , אנו רוצים לקבל תמונת סאונד כוללת אופטימלית.

ברכב הסיפור שונה.. נמקם אותם בדלתות , המיקום של האלמנטים שונה.. והכי בעייתי אנחנו בתור אלו שיושבים במושבים הקדמיים קרובים מידי..

הבחור רוצה לקחת סט איכותי ולמקם אותו מאחור להשיג איטום ברמת תיבה שזה הדבר הכי אופטימלי, אז-מה-אם-הסאונד-יגיע-מאחור? להפך! כאן יש לו יתרון , הוא רחוק יותר מהאלמנטים עם כיוון נכון הוא יקבל תמונת סאונד איכותית ומדוייקת יותר. נכון שהאוזן האנושית תפקידה בעיקר לאסוף גלי קול מקדימה ,אבל לא רק יש לנו שתי אוזניים כדי שנוכל לזהות את כיוון מקור הצלילים, תוסיפו לכך כי בסביבה האקוסטית של הרכב הבחור יקבל לא מעט החזרים מהשמשות והתקרה (דבר שדורש כיוון ) , יכולה אפילו לצאת תוצאה לא רעה בכלל.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ואני ממש לא חולק עליך ומצדיק אותך לרוב מה שכתבת, למעט שבסוף התוצאה לא תהיה קרובה לשלמות איך שתהפוך את זה

זה כאילו שאתה אומר לסט אתה הולך להיות אופאקסיס עוד מעט תהיה און אחרכך תעבור לאוף ויאללה הגעת.

 

אפילו הסט של אלפיין F1 מציעים התקנה כזו בדשבורד ומציעים חיתוכים וכיוונים על מנת לקבל תוצאה ראויה. אבל תכלס תמיד במה קדמית עדיפה.

 

כרגע הבחור מעוניין ונעול על במה אחורית מכל מיני סיבות, לכן לא נפרע לו את השרשור, וכעת מעביר לכם את הכדור ותמליצו לו על טויטר שיתאים לסט

פורסם

מממ...

אני חוזר שוב, במה קידמית עדיפה פי כמה על במה אחורית... במה אחורית זה דבר מוזר.

 

הפתרון שהייתי ממליץ עליו הוא לדחוף את מידריינג' וטויטר בדשבורד מקדימה (הם לא כאלו גדולים), ואת L8 להשאיר מאחורה, כמה שיותר קרוב לנהג.

עם טיפת TA של וופר, אפשר להגיע לתוצאה מצויינת. או שגם TA לא צריך = הרי המרחקים יהיו די שווים בין הראש לבין כל הדרייברים. בתדרי חיתוך נמוכים האלו אין יותר מידי משמעות במיקום של וופרים (אורך גל גדול, אוזן מגלה את המיקום לפי עוצמה, אין יותר מידי חורים בריספונס בגלל התנגשויות של פאזות).

[under construction]

פורסם

אוזניות מדגם STUDIO של BEATS ע"י דר.דרה :-P:-P:-P

 

בתכלס זה אוזניות של מונסטר...

 

לא תיבה אחורית, לא סט 3WAY אקטיבי מקדימה עם בניות, לא נעליים - ההופעה ישר לתוך המוח :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

https://www.madisound.com/store/product_info.php?manufacturers_id=141&products_id=8342

 

ET338 = MDT33 = ODT33

בגדול.

סאונד אמיתי, מלא, חם, מפורט, מדוייק, מאוד "פאנצי" , כן, טוויטר פאנצי, אחד שבועת לראש כמו צלחת של תופים - כשצריך. תדר חיתוך מומלץ - 3K ומעלה.

חובה להכניס את הFLANGE לתוך תיבה כמו שמתואר באתר הזה:

http://www.troelsgravesen.dk/measurements.htm

http://www.troelsgravesen.dk/measurements_files/measurements_Polink_03.jpg

 

יש גם לדאוג לחור נכון למידריינג':

http://www.troelsgravesen.dk/chamfer.htm

 

 

מה הקרוסובר? זה הדבר בין החשובים במערכת, ודי יקר.

 

המוראל ניתן לקנות בנס-ציונה במפעל של מוראל, וגם בחולון באומגה אודיו (גרסה הישנה - MDT33 שהוא ODT33). לך על בטוח - נס ציונה.

העלות = כ10% פחות מMADISOUND, ללא עלות של מיסים+משלוח = חיסכון ענק על דרייברים איכותיים.

MOREL מתמקצעת בטוויטרים. הוופרים שלה הם לא ממש טובים ביחס למחיר.

 

הייתי לוקח אותו לROCK-N-ROLL, קלאסי, גיאז, ושאר מוזיקה עם צלילים אמיתיים. בגרסה הET338 מוראל שיפרו ביצועים OFF-AXIS - גם ככה הטויטר היה בעל פריסה מאוד רחבה - עכשיו יש לו עוד יותר רוחב נגינה.

 

 

לאומתו יש את VIFA XT25 שהיה זולה בטירוף, ונותנת תוצאה מצויינת במוזיקה קלאסית - פירוט מדהים, עומק, עדינות, יופי של סאונד... אך אין לה בשר - היה ממש לא בועתת בראש - אנמית, אין לה כוח. לא הייתי שם אותה על ROCKNROLL :)

מכוונת מאוד - דורשת ON-AXIS מלא.

4-4.5K - תדר חיתוך מומלץ לVIFA.

 

 

עוד דבר חשוב - לשים מידריינג וטויטר כמה שיותר קרוב אחד לשני.

[under construction]

פורסם

סטאס, תתנהג יפה בבקשה

:-P

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

צודק, שלא ינעלו לי את היוזר\BAN :)

 

 

 

רק רציתי לדייק לגבי הבדלים בין MDT33 וET338 - ההבדל הוא שדגם חדש הוא בעל ריספונס OFF-AXIS ישר\נקי יותר.

[under construction]

פורסם

אם כבר אומגה אודיו אז אני מציע לבדוק גם את ODT-101 שהם הדגם המחליף של הCR-101 (מקבילי סופרימו) אני מקווה רק שאני מדייק בדגם הנכנס.



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לאומתו יש את VIFA XT25 שהיה זולה בטירוף, ונותנת תוצאה מצויינת במוזיקה קלאסית - פירוט מדהים, עומק, עדינות, יופי של סאונד... אך אין לה בשר - היה ממש לא בועתת בראש - אנמית, אין לה כוח. לא הייתי שם אותה על ROCKNROLL :)

מכוונת מאוד - דורשת ON-AXIS מלא.

4-4.5K - תדר חיתוך מומלץ לVIFA.

 

 

עוד דבר חשוב - לשים מידריינג וטויטר כמה שיותר קרוב אחד לשני.

 

ה VIFA X25 הוא טוויטר מושלם.

אין לו בעיות אם הוא נחתך גבוה יחסית , והוא משחזר את אות המקור בצורה טובה יותר מטוויטרים שעולים פי 5 ממנו ( בתחום הרכב פי 20 ) ומשתמשים בוא ברמקולים ברמה הגבוה ביותר.

 

תיאורים חסרי כל קשר כמו "בשר עומק עדינות אנמיות " הם לא רלוונטיים והם מילות כוח אודיופיליות חסרות משמעות , האוזן שלך היא לא כלי מדידה , תשאיר את התיאורים המגוחכים האלה לאודיופילים עם סלס*** :) ששומעים את הנגדים של המגבר ואת החיווט הכסוף של הטוויטר.

 

ה .. "KICK" הזה שאתה שומע בטוויטרים של מורל .. ואני יודע למה אתה מתכוון , לא צריכים להיות שם ולא קיימים בהקלטה המקורית , זה עיוות מכוון בשביל לייחד אותם מהעדר ולהגדיר אותם בתור "רכים" אם אפשר להגיד. אישית אני לא אוהב את היריקה בפרצוף הזאת , רמקול לא צריך לעשות כלום לסיגנל.

 

מוזר לי שאתה מדבר ככה בתור אחד שגולש באתרים של TROEL וחסיד DIY ... למרות שאני רגיל לשמוע את הוודוו הזה בפורום בכל מקום.

 

כמו כן תדר החיתוך שהמלצת עליו הוא גבוה להחריד , וכל טוויטר עלי אדמות בתכל"ס "דורש" ON AXIS מלא.

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם

אני פשוט מפסיק להתרגש מהאמירות האלה מאחד ש"לא צריך אזניים" בשביל לשמוע...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני חושב שהגיע הזמן שתרכיב מערכת מהרכיבים שאתה כל כך גאה בהם על מגבר JBL 1004 ותוכיח לנו שאנחנו טועים - עד אז...

 

ואפרופו - סטאס שאתה כל כך תקפת אותו על הכינויים שהוא נתן לויפה X25 במקרה בונה עכשיו מערכת SQ 3WAY אקטיבית זולה שהטוויטרים שלה הם הטוויטרים ה"משולמים" שאתה כל כך אוהב...

 

אה כן ונגן MP3 עם יציאה אופטית וROCKBOX שהוא פרץ באופן ידני שיוצא לסדרת מגברים שאני כרגע לא אגלה מהם - אבל אתה כנראה תזיל מזה ריר... כולל מגבר זול שעובר עבודת קוסטום שלו במיוחד בכדי להפיק ממנו את כל מה שצריך בכדי להרים סאב נחמד של ID...

 

כל הכבוד - ווי טו גו!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

diforce, סבבה.

ההבדל של "בשר וכו" - הוא בא מpolar power response.

עכב כך, שXT25 מכוונת מאוד, בעלת ממברנה קטנה (בסגנון 0.75") - היה פחות חייתית מבחינת סאונד, למרות שהיה נמדדת טוב ON-AXIS. הOFF-AXIS שלה - גרוע (מיוחד) לאומת זה של MOREL.

 

ניתן למדוד את הריספונס הזה בכלות.

 

לאומת הXT, מוראל בעל POWER RESPONSE ענק => ההספק, שהוא מעביר לסביבה הוא גדול יותר => נשמע "בשרי" יותר.

הרי אנו שומעים אותם יחד עם שכלול של החזרים מסביבת האזנה = ההחזרים של מוראל יהיו יותר חזקים.

 

אני לא מנסה להגיד בכך שXT הוא יותר גרוע.

שני טויטרים הם ממש טובים, יש לי את שניהם, ואני אוהב אותם בשווה.

 

 

עכשיו איך בידיוק עליי להסביר במילים אנושיים, איך איש אחד ישמע את טויטר X או Y, אם מונך polar power response לא אומר הרבה?

 

או שעליי להסביר את כל הפיזיקה, פסיכואקוסטיקה ופסיכולוגיה אשר עומדים מאחורי מערכת "טויטר-רגש"?

[under construction]


×
×
  • תוכן חדש...