Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5701 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עקב רכישת רכב חדש האמור להגיע לארץ לקראת סוף דצמבר אני שוקל לדחות את התשלום ככל האפשר כדי שהרכב ישתחרר מהמכס אחרי ינואר ואז יירשם ב 2011.

אני יודע שתאריך העלייה לכביש קובע את המחירון היום ולא השנה הכללית אבל נראה לי שפסיכולוגית זה עדיין משפיע.

מה דעתכם? האם זה יעבוד? האם הרישום מתבצע אחרי התשלום? האם יש לי זמן למשוך את התשלום?

תודה

פורסם

הרישום מתבצע לפי תאריך שיחרור מהמכס או בסמוך לו.

יבואן בד"כ לא ישחרר רכב מהמכס, אם טרם שולם בעדו.

יכול להיות שפסיכולוגית זה משפיע, אבל על המחירון זה לא משפיע בכלל.

המחירון הוא לפי חודשים. תאורטית ולשם הדוגמה, אפשר להגיד שרכב שיעלה לכביש בנובמבר 2010 יהיה בן חודשיים בינואר 2011 - זה שווה ערך לרכב שעולה בינואר 2011 ותבדוק את מחירונו בחודש מרץ 2011.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

כן, אבל זה נכון רק אם מתכוונים למכור את הרכב לאחר שנה- שנתיים.

 

משנה שלישית ומעלה המחירון כבר לא מתייחס לחודשים, אלא לשנה בלבד.

 

נניח, הוא קונה את הרכב בדצמבר, הרכב נרשם ב 31/12/2010.

 

בעוד חמש שנים ירצה למכור אותו, יסתכלו על מחירון של 2010.

אם הרכב ירשם ב 1/1/2011 והוא ירצה למכור אחרי אותם חמש שנים - יסתכלו על מחירון של 2011.

 

 

פורסם
משנה שלישית ומעלה המחירון כבר לא מתייחס לחודשים, אלא לשנה בלבד.

 

נניח, הוא קונה את הרכב בדצמבר, הרכב נרשם ב 31/12/2010.

 

בעוד חמש שנים ירצה למכור אותו, יסתכלו על מחירון של 2010.

אם הרכב ירשם ב 1/1/2011 והוא ירצה למכור אחרי אותם חמש שנים - יסתכלו על מחירון של 2011.

 

אשמח למקור המידע עליו אתה מתבסס, כי זה לא נכון.

משנת 2008 הונהגה בישראל השיטה (ההגיונית) הזאת של קביעת ערכו של רכב משומש לפי חודש עליה על הכביש והיא בהחלט רלבנטית גם אחרי יותר משנתיים ממועד עלית הרכב על הכביש...היא רלבנטית לכל חיי הרכב (ברור שאחרי נניח 15 שנה זה כבר זניח).

 

לפותח השרשור-

אין קשר אמיתי בין שחרור רכב ממכס לבין רישומו במשרד הרישוי, יכולים לעבור חודשים בין שתי הפעולות. אם אספקת הרכב אמורה להיות במהלך דצמבר, אין לך בעיה לחכות עוד חודש (כולמר יש לך עם מה להתנייד) אני ממליץ לך להמתין לינואר 2011 (אתה יכול לבקש זאת מהיבואן, פשוט שיעשה רישוי ב- 2011). תזכור שאם אתה אמור למכור רכב אחר במקום הרכב החדש אז אתה חשוף לירידת ערך של הרכב המשומש כתוצאה מההמתנה הזאת.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

יתכן ואתה צודק, אבל מעניין מה מקור המידע שלך.

מדוע היום אין התייחסות לחודש עליה לכביש במחירון רכב מודל 2007, הרי רשום ברישיון רכב תאריך הוצאת הרישיון, שהוא בעצם תאריך עליה לכביש.

וגם לפני שינוי שיטת רישום שנת הדגם המחירון היה יורד לרזולוציה של חודשים במכוניות שנמצאות תקופה קצרה על הכביש.

 

 

פורסם

נו, זה ברור.

כספר טוען שלגבי מודל 2008 ומעלה תיהיה הפרדה לחודשים גם בעוד 10 שנים.

ואני שואל, מדוע לא עושים הפרדה כזאת היום במכוניות בנות 3 ומעלה.

הרי מועד עליה לכביש ידוע.

 

במחירון אפשר לבחור, אם הרכב עלה לכביש בינואר או בדצמבר. אבל רק ממודל 2008 ומעלה, מה קורה עם מודלים ישנים יותר?

 

 

פורסם
כספר טוען שלגבי מודל 2008 ומעלה תיהיה הפרדה לחודשים גם בעוד 10 שנים.

ואני שואל, מדוע לא עושים הפרדה כזאת היום במכוניות בנות 3 ומעלה.

הרי מועד עליה לכביש ידוע.

 

כנראה כי כך קבעה ועדת הכלכלה בכנסת. לרוב תקנות וחוקים לא חלים בצורה רטרואקטיבית.

 

מה שכן, כשאתה מוכר רכב "מודל 2005" (בשנות כלב המקובלות בארץ) שעלה לכביש ממש בסוף שנת דגם, זכותך הקדושה לדרוש מעל מחירון, שהוא בסך הכל המלצה בלבד. וכשאתה קונה רכב שעלה ממש בתחילת שנת דגם, זכותך הקדושה לנסות להוריד מחיר למוכר.

 

"לוי יצחק" הוא לא תורה מהר סיני. מי ששנת דגם יותר חשובה לו ממצב הרכב בקניית אוטו ישן - שיהיה לו בהצלחה.

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם

לא הבנתי איך אני יכול להגיד ליבואן שיבצע רישוי ב 2011..

ברגע שאני אשלם הרכב ייצא מהמכס ויתחיל התקנות..

לא הגיוני שאפשר להתקין דברים ברכב מבלי שאפשר להתנייע איתו בכביש.

כלומר מרגע התשלום יעבור זמן קצר עד רישום הרכב..

פורסם
נו, זה ברור.

כספר טוען שלגבי מודל 2008 ומעלה תיהיה הפרדה לחודשים גם בעוד 10 שנים.

ואני שואל, מדוע לא עושים הפרדה כזאת היום במכוניות בנות 3 ומעלה.

הרי מועד עליה לכביש ידוע.

 

במחירון אפשר לבחור, אם הרכב עלה לכביש בינואר או בדצמבר. אבל רק ממודל 2008 ומעלה, מה קורה עם מודלים ישנים יותר?

 

בגלל שבשנת 2008 שונתה המדיניות של הרגולטור בתחום ובמקביל גם היבואנים צריכים לעבוד אחרת (למשל, צריך לעשות רישוי לרכב עד שנה מהיום בו יוצר בחו"ל). בעבר גם בספטמבר 2006 היית קונה כבר רכב מודל 2007 כאשר למעשה הוא עלה על הכביש בספטמבר 2006. בקיצור, תיקנו עיוות שהיה פה בעבר וגם הגבילו את היבואנים מבחינת גיל המלאי.

 

לא הבנתי איך אני יכול להגיד ליבואן שיבצע רישוי ב 2011..

ברגע שאני אשלם הרכב ייצא מהמכס ויתחיל התקנות..

לא הגיוני שאפשר להתקין דברים ברכב מבלי שאפשר להתנייע איתו בכביש.

כלומר מרגע התשלום יעבור זמן קצר עד רישום הרכב..

 

מה הקשר בין אביזרים לשחרור ממכס או רישוי?

אפשר לשחרר רכב ממכס כמה חודשים לפני שעושים לו רישוי.

אתה יכול להתנות את ההזמנה שלך בכך שהרישוי יהיה 2011, הסיבה הטכנית היחידה שיכולה להיות שהיבואן יתנגד לכך היא שהרכב יוצר בדצמבר 2009 ולכן עד סוף דצמבר 2010 הוא חייב לעבור רישוי ולעלות על הכביש. היבואן יכול להתנגד מסיבות אחרות אבל זה כבר שיקולים שלו שאינם טכניים...כלומר הוא יכול לעשות זאת טכנית.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

×
×
  • תוכן חדש...