Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

KW/WEITEC


PIT-STOP
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 2769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

logo.gif

 

בואו נדבר קצת על בולמים/קפיצים/קוילאוברים:

קפיצים: הנמכת הרכב / הורדת מרכז כובד / צמצום זויות גלגול / מראה ספורטיבי.

בולמים: שיפור כללי באחיזה והתנהגות הרכב / כיול ספורטיבי ואגרסיבי יותר מהמקורי.

קוליאוברים: כל היתרונות של בולמים+קפיצים ובנוסף, האפשרות לשלוט ולכוון את הגובה הרצוי ובמוצרי הקצה גם את השיכוך וההחזרה של הבולם.

 

למה?

אחיזה = מהירות (תאוצה טובה יותר, בלימה קצרה יותר, פניה מהירה יותר).

הנמכה = תאוצה, בלימה, פניה וכמובן - מראה ספורטיבי ו"ראוי" יותר.

 

אז מה ההבדלים בין החברות?

הנסיון, איכות החומרים, משך ואיכות הכיוונים והכיולים שמושקעים בכל מוצר, היכולת לפתח ולייצר מוצר שמביא למקסימום את היכולות הספורטיביות של הרכב מבלי לפגוע (ויש שיאמרו גם משפר) בנוחות ואיכות הנסיעה ברכב בהשוואה למקורי מתוך ידיעה ברורה שהרכב משמש לצרכים יומיומיים, נוסע על כבישים רגילים ולא על מסלולי מירוצים (אל דאגה, יש לנו מוצרים מיוחדים גם לרכבי מירוצים.. בקרוב אצלכם)

 

 

שנייה לפני שאתם קונים בולמים/קפיצים לרכב שלכם מי באמת החברה שמייצרת לכם אותם,

מה הניסיון שלה בבולמים? מה התקנים שהם עומדים בהם? ואיך הם מייצרים/בודקים את הבולמים לכל רכב ורכב.

 

לא מצויין בסרטון אבל WEITEC מיוצר במפעל של KW באותה הטכנולוגיה ועל אותו פס ייצור.

 

אז הנה כמה תשובות מאחת החברות המובילות בעולם בתחום שיפור האחיזה



kw_logo.gif

 

הצצה בקישור הבא יתן לכם תשובות לכל השאלות



http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_company_tour.php

 

ועוד סרטון קטן



6VbV4ZmeGc8 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

לעדכונים על מבצעים



בדף הפייסבוק שלנו

 

facebook-logo.png

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כאילו שלא ידענו לפני... :wink:

 

אבל את אישתי הסרטון וההסברים שכנעו - תזמין לנו סט קוילאוברים ל- GTI.

www.tig-motorsport.com

TIG Motorsport - Facebook

שירותי מוסך ותמיכה לכל רכבי הספורט והיוקרה בארץ, נציגים בלעדיים של ECUTEK

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

INT_000_gr_KWclubsport.jpg



KW MOTORSPORT

 

WJ0A4329.jpg

 

HUFF SECURES HIS FIRST POLE OF THE SEASON

 

Britain's Rob Huff (2:10.860) scored his first pole position since Macau last year making no mistakes on his final lap to finish 0.338s ahead of reigning champion Gabriele Tarquini (2:11.198) at Brno.

 

Colin Turkington will start as best of the independents in third overall for Race 1 in Brno, while Norbert Michelisz (2:11.436) topped the rookies in sixth overall.

 

Q1: Rob Huff led the times as the WTCC cars were making steady progress during the first qualifying session until Fabio Fabiani continued his bad day ending beached in the gravel at T5 for the second time this weekend. The red flag came out as his car was moved out of danger while Gabriele Tarquini, Jordi Gené and Tom Coronel were yet to set a fast lap.

 

With 10-minutes remaining the session restarted and the field headed back on track. Huff remained at the top with Tarquini, Menu, Muller, Gené, Farfus, Turkington, Coronel, Michelisz and Nykjær going through into Q2.

 

Andy Priaulx (2:11.761) missed the cut by 0.011s from the Danish rookie with Tiago Monteiro (2:11.994) also struggling and qualifying in 14th.

 

Q2: The drivers left it late in the 10-minute session but it only took one flying lap for Britain's Rob Huff to secure his first pole position of the season ahead of reigning champion, Tarquini. Turkington was the fastest BMW driver for the second time this season finishing in third overall, just 0.007s adrift of the Italian.

 

With the whole field only recording one quick lap each it was Augusto Farfus (2:11.260) to claim fourth position with Alain Menu (2:11.360) in fifth.

 

Michelisz and Nykjær were left to fight it out in the Rookie Challenge during Q2 with Michelisz coming out to qualify sixth and Nykjær (2:11.826) tenth.

 

Tom Coronel (2:11.528) fast lap was good enough for seventh ahead of championship leader Yvan Muller (2:11.542) and Gené (2:11.745).

 

 

HUFF WINS RACE 1 AS MULLER RETIRES

 

Chevrolet's Rob Huff secured his first victory of the season in Race 1 at Brno today ahead of Gabriele Tarquini and Alain Menu. Michel Nykjær took the Rookie honours in seventh while Darryl O'Young fought hard to take the Independents' victory in eighth, also claiming pole position for his bamboo-engineering team in Race 2 later today.

 

Championship leader Yvan Muller retired after a racing incident.

Huff controlled the rolling start holding off Tarquini and Colin Turkington. Menu moved ahead of Augusto Farfus for fourth while further back a four car incident brought out the safety car before the end of the first lap.

 

Andy Priaulx touched the back of Tom Coronel's SEAT causing Kristian Poulsen, Fredy Barth and Jordi Gené to also make contact. Priaulx, Poulsen and Barth continued but Gené and Coronel's races ended in the gravel at T4.

 

The order behind the safety car was Huff leading from Tarquini, Turkington, Menu, Farfus, Michelisz, Muller, Nykjær, Praiulx, Monteiro and O'Young.

 

On the restart, Turkington dropped back into the grasps of Michelisz and as the Hungarian driver tried to come around the outside at T1 they made contact collecting Muller who limped back to the pits, while Michelisz stopped in the gravel.

 

Huff was leading at the front with the top four pulling a gap to the rest of the field chasing Turkington in fifth.

 

Priaulx then tried to attack Nykjær but in doing so lost a position to Tiago Monteiro. Tarquini was also pushing Huff for the lead. O'Young, leading the Independents in ninth, was also hanging on to the back of Priaulx's BMW 320si.

 

Behind him the Independents were racing hard with Sergio Hernández, Stefano D'Aste, Poulsen, Franz Engstler and Mehdi Bennani all jostling for position when Engstler ran wide losing three places.

 

On lap nine, Priaulx moved ahead of Monteiro before the latter made contact with O'Young and dropped back further. O'Young moved up into eighth and provisional Race 2 pole. Priaulx continued to move forward overtaking rookie Nykjær for sixth and Turkington for fifth on the final lap.

 

O'Young came under pressure from Poulsen for the Independents' victory but held off the Dane to also take Race 2 pole position.

Huff completed a lights-to-flag victory scoring his first win of the season for Chevrolet ahead of Tarquini, and team-mate Menu.

 

Farfus held on for fourth ahead of his BMW Team RBM team-mate Priaulx. Turkington was sixth ahead of Nykjær and O'Young making an all rookie front row for the second race of the day.

 

PRIAULX TAKES BMW?S 50th RACE WIN

 

Andy Priaulx came from fourth on the grid to take BMW's 50th WTCC victory in Race 2 at Brno today. Priaulx finished just over two seconds ahead of fellow BMW driver Colin Turkington and Chevrolet's Alain Menu. Darryl O'Young finished seventh to take both the Rookie Challenge and Independents' class victories.

Yvan Muller and Gabriele Tarquini, currently first and second in the championship, did not score points.

 

From pole position, O'Young had a bad start dropping down to eighth by the end of the first lap. Turkington's clean getaway from third allowed him to take the lead ahead of Priaulx as they both jumped front row starter Michel Nykjær. Augusto Farfus lost three positions as Tarquini, Menu and Huff all came through. Nykjær was fighting hard but ended in the gravel at T4. The order by the end of the first lap was Turkington from Priaulx, Tarquini, Menu, Huff, Farfus, Monteiro, O'Young, Barth and D'Aste.

 

On lap two Priaulx made his bid for the lead getting ahead of Turkington. Tarquini then began challenging Turkington for second and, as the Ulsterman began defending aggressively, Priaulx was able to edge out a small gap.

 

By lap four Tarquini was pushing hard but ran wide dropping back to fourth behind Menu while Farfus was also starting to put pressure on Huff for fifth.

 

Independent racer Franz Engstler went out in the gravel from 12th after a clash with Kristian Poulsen.

 

By lap six Priaulx had a 2.5-second lead out in front from Turkington, Menu, Tarquini, Huff, Farfus, Monteiro, O'Young, Barth and D'Aste.

 

The field became fairly static for the next few laps before the action continued on the penultimate lap. Poulsen spun out at T9 after making contact with Mehdi Bennani and Tarquini retired with an injector problem costing him a fourth place finish.

 

Farfus and Huff had a final lap fight for what was now fourth position after Tarquini's retirement. Farfus just about found a way through before Huff made a brilliant move to retake the position and hold on until the chequered flag.

 

Priaulx crossed the line to win in Brno, the setting of his first ever win for BMW back in 2003. Turkington, Menu, Huff and Farfus were next across the line with Monteiro in sixth. O'Young's seventh gave him both the Rookie Challenge win, ahead of Barth and Independents' victory ahead of D'Aste.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קניות קבוצתיות היא שיטה מקובלת ודיי נפוצה אצלנו. כבר היו כמה רכישות קבוצתיות של מתלים.

 

בתשובה לשאלתך - באיזה מוצר מדובר?

הרי, יש הבדל בין 10 סטים של קפיצים לבין 10 סטים של קוילאוברים..

דודי

לשפר בלי להתפשר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לרכישה קבוצתית של קוילאוברים של KW יש שתי אופציות:

6-10 יחידות

11 יחידות ומעלה

 

אתה מוזמן ליצור איתי קשר ישיר ולדבר על הפרטים.

דודי

לשפר בלי להתפשר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

איזה סטים של קפיצים,קפיצים בולמים וקוילים יש לך להציע לי וכמובן המחירים

הרכב הוא סיאט איביזה 20vt 2002

אשמח לתגובה בפרטי

תודה ויום טוב

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

מתעניין בסט קפיצים שיתאמו לבולמים המקוריים של הרכב,מעוניין בהנמכה לא קיצונית של עד 35 מ"מ.

מדובר באודי A3 1.8T שנת 2002.

מעוניין בהצעת מחיר גם לבולמים+קפיצים וגם קפיצים בלבד בה"פ.

תודה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...