Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני נוסע כ 45K ק"מ בשנה, כיום על מאזדה 5. זה לא משתלם כי רוב הזמן אני נוסע לבד..

מחפש רכב אמין בעל עלויות נמוכות.

איני מעוניין בדיזל. היה לי בעבר והנסיון לא מאוד מוצלח. מחיר הדיזל גם יקר יותר (למרות שהמחיר לק"מ עשוי להיות נמוך יותר בסופו של דבר) ויש תנודתיות גבוהה בהנחות עליו, בקיצור כאב ראש.

 

שקלתי לקנות רכב היברידי יד 2. אולי פריוס. שאלותי:

1. חוות דעת כללית על טויוטה פריוס שנת 2006.

2. האם הרכב שקט יותר למשל ממאזדה 3 באותה שנת דגם?

3. האם ישנם תיקונים מיוחדים או הגבלה על מוסכים מסויימים?

4. בהנחה שאחזיק את הרכב לפחות 5 שנים, האם כדאי כלכלית? (מי שיוכל לפרט חשבון יבורך..)

5. מה הנסיון שיש לגבי ירידת ערך - אחוזים בשנה עד כה?

6. האם יש לחשוש מעניין המצברים - האם להניח החלפה נדרשת? מהם עלויות ההחלפה?

תודה על עזרתכם, תשובות חלקיות יתקבלו אף הן בהערכה.

מוטקה.

פורסם

1. מכונית לא רעה. יש טובות ממנה אך לנוסעים הרבה היא מהווה רכב חסכוני משמעותית ממשפחתיות בנזין רגילות - די בדומה לדיזל.

2. לא חושב ששקט יותר משמעותית, אבל לא שמתי אותן ראש בראש...

3. בהחלט מומלץ לטפל במוסכי טויוטה. הטיפולים, אגב, זולים מאוד לאורך זמן.

4. לעומת ה-5 שלך - בוודאי. כרגע נניח שאתה עושה 1:12 (אופטימי...) ועם הפריוס אתה יכול בקלות לעשות 1:18, כלומר טוב יותר בשליש, שעבורך מדובר בכ-7000+ שקלים בשנה.

6. למיטב זכרוני יש אחריות ל-8 שנים. עוד לא נתקלתי במקרה של צורך בהחלפת מצברים, כך שאין לדעת. אבל הם ככל הנראה יקרים מאוד - בחו"ל הם נמכרים בכ-3000 דולר לחדשים למיטב ידיעתי. בטח ניתן להשיג מפירוק במחירים זולים משמעותית.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
1. מכונית לא רעה. יש טובות ממנה אך לנוסעים הרבה היא מהווה רכב חסכוני משמעותית ממשפחתיות בנזין רגילות - די בדומה לדיזל.

2. לא חושב ששקט יותר משמעותית, אבל לא שמתי אותן ראש בראש...

3. בהחלט מומלץ לטפל במוסכי טויוטה. הטיפולים, אגב, זולים מאוד לאורך זמן.

4. לעומת ה-5 שלך - בוודאי. כרגע נניח שאתה עושה 1:12 (אופטימי...) ועם הפריוס אתה יכול בקלות לעשות 1:18, כלומר טוב יותר בשליש, שעבורך מדובר בכ-7000+ שקלים בשנה.

6. למיטב זכרוני יש אחריות ל-8 שנים. עוד לא נתקלתי במקרה של צורך בהחלפת מצברים, כך שאין לדעת. אבל הם ככל הנראה יקרים מאוד - בחו"ל הם נמכרים בכ-3000 דולר לחדשים למיטב ידיעתי. בטח ניתן להשיג מפירוק במחירים זולים משמעותית.

 

רוני

 

תודה רוני!

האם תוכל לציין מכוניות טובות ממנה - התכוונת להיברידיות? באיזה פרמטרים הן טובות יותר?

המאזדה 5 אגב צורכת 1:10.5. הפריוס תבוא בנוסף למאזדה 5.

הטיפולים בטויוטה זולים מאוד - יש לך מספרים?

לגבי החסכון - יש הבדל עלות של עשרות אלפי ש"ח ברכב שנת 2006. בהנחה שההפרש ישמר, היתרון אינו מובהק לשימוש בפריוס. אני טועה?

פורסם

לא התכוונתי להיברידיות - במחיר שלה כחדשה היו מכוניות עדיפות בסגמנט המשפחתיות הגדולות, וכן יש מספר משפחתיות רגילות (זולות משמעותית) שעדיפות עליה בפרמטרים מסוימים (נוחות נסיעה, ביצועים, התנהגות כביש, איכות חומרים, אבזור) - אם כי לא בחסכון (למעט דיזל).

 

אין לי מספרים מדויקים בנוגע לטיפולים. זכור לי מספר של פחות מ-4000 שקלים לכל הטיפולים עד 105000 ק"מ. לא יודע מעבר - התקשר למוסך טויוטה.

 

חסכון - אם אתה רוכש משומש ויכול למצוא רכב בעל נתוני יד, ק"מ ושנתון דומים ובהפרש של עשרות אלפי שקלים - אז בהנחה ולא מדובר ברכב נחות, כנראה שהוא מבטל במידה מסוימת את החסכון בדלק (גם עקב החסכון בכסף במחיר הקנייה שמוביל גם לירידת ערך נמוכה יותר מספרית).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

איני מעוניין בדיזל. היה לי בעבר והנסיון לא מאוד מוצלח. מחיר הדיזל גם יקר יותר (למרות שהמחיר לק"מ עשוי להיות נמוך יותר בסופו של דבר) ויש תנודתיות גבוהה בהנחות עליו, בקיצור כאב ראש..

 

מה היה לא מוצלח אם אפשר לשאול?

 

יהודה

פורסם
מה היה לא מוצלח אם אפשר לשאול?

 

יהודה

 

היתה ברשותי סקודה פליסיה דיזל.

במקביל החזקתי סקודה פליסיה בנזין, ישנה יותר.

צריכת הדלק בדיזל היתה דומה לבנזין, היו המון תיקונים והרכב נתקע לא מעט. הדיזל גם רועש יותר.

בעוד הבנזין היתה בובה.

מכרתי את הדיזל כשהתחיל לעלות מחיר הסולר. לאחר כשנה באופן אקראי פגשתי את הקונה והוא סיפר שגם אצלו עשתה הרבה בעיות והוציא עליה כ שליש מערכה במוסכים.

אולי זה סתם מזל ביש אבל הדיזל אצלי איבד קרדיט.

פורסם

אצלך איבד קרדיט ובאירופה תופס כ-70% מהמכירות. תתחיל לספר להם על זה שהדיזל גרוע...

 

בכל מקרה העלות של ליטר סולר נמוכה ב-70 אג' בממוצע מליטר בנזין. כמו כן עלות רכב דיזל שנת 2006 תהייה נמוכה בעשרות אלפי שקלים מפריוס מקבילה.

 

נוסף על כך, היתרון ההיברידי בא לידי ביטוי בתוך העיר, בנסיעות של עד 30 קמ"ש, בעוד רכב דיזל מגיע למיטב התצרוכת דווקא בנסיעות הארוכות.

 

תחשוב על כך, תראה שהיברידי זה בלוף.

פורסם
צריכת הדלק בדיזל היתה דומה לבנזין, היו המון תיקונים והרכב נתקע לא מעט. הדיזל גם רועש יותר.

בעוד הבנזין היתה בובה.

.

 

צריכת הדלק האמיתית משתנה מאוד בין היצרנים.

נסעתי ברכב שכור באירופה והשויתי טויוטה יאריס דיזל ( מנוע 1400) למיניואן אופל זאפירה דיזל (כנראה מנוע 1900 של פיאט) . משונה אבל האופל הגדולה היתה יותר חסכונית כ 16.5 ק"מ\ל' מול היאריס 14 ק"מ\ל'.

רוב הנסיעות היו מחוץ לעיר.

 

יהודה

פורסם
תודה רוני!

האם תוכל לציין מכוניות טובות ממנה - התכוונת להיברידיות? באיזה פרמטרים הן טובות יותר?

המאזדה 5 אגב צורכת 1:10.5. הפריוס תבוא בנוסף למאזדה 5.

הטיפולים בטויוטה זולים מאוד - יש לך מספרים?

לגבי החסכון - יש הבדל עלות של עשרות אלפי ש"ח ברכב שנת 2006. בהנחה שההפרש ישמר, היתרון אינו מובהק לשימוש בפריוס. אני טועה?

 

אני חושב שזה אוטו מצויין, אבל עם תג מחיר גבוה יחסית לחו"ל. בזמנו רציתי לקנות פריוס משומש, ורכב משנת 2005 עולה 90K. אני לא חושב שזה מחיר ריאלי לאוטו שאתה מקבל. אני גם חושב שהאוטו שמר על ערכו עד עכשיו כיוון שיש היצע מאוד קטן של מכוניות היברידיות. אבל הדבר כנראה הולך להשתנות בשנה-שנתיים הבאות ולכן המכוניות האלה צפויות לרדת למחיר יותר תחרותי (לפחות המשומשות).

 

אני חושב שבמנועי הדיזל החדשים והמגודשים אפשר להגיע לתצרוכת דלק דומה לפריוס - כך שלא הייתי מגביל את עצמי לרכב היברידי.

 

המון בהצלחה

אודי 80 ידנית 1991 1.6i 102hp הזרקה חד נקודתית K-Jetronic

 

Vorsprung durch Technik

פורסם

אוקי חברים, מבין שכדאי לי לעשות שינוי מחשבתי לגבי הדיזל.

תוכלו להמליץ על רכב דיזל נוח, שקט ואמין , מוכן לקנות משומש שנת 2006 ומעלה, התקציב עד 80000 ש"ח.

 

בהמלצתכם אם תוכלו להתייחס לצריכת דלק בינעירונית, אמינות, נוחות, בטיחות,תחזוקה, רעש, מחיר, נסיון אישי (גם התייחסות חלקית תתקבל בשמחה).

 

אאסוף כמה דגמים וחוות דעת שלכם ואלך לקבל חוות דעת נוספות, אולי הניסיון שלי עם הפליסיה אינו מייצג.

 

תודה!

מוטקה.

פורסם

אתה מוכן לשקול ידני ?

אם כן אז רנו מגאן 1.5 dCI היא לדעתי רכב הדיזל ה"פרטי" המשתלם ביותר לצרכיך.

צריכת הדלק שלה טובה מאד, אני שומע מספרים של 1:18 ומאמין להם (בדובלו שלי אני כרגע לא יורד מ 1:17), אין לי נסיון אישי אבל ממכרי אני שומע שהנוחות טובה וכך גם (במפתיע?) האמינות. הבטיחות של המגאן מהטובות בקבוצתה. בתקציבך נכנס רכב מודל 2008 בערך.

 

עוד אפשרות היא סיאט טולדו 2006-7 עם גיר DSG.

 

שי גם מגאן אוטומטית דיזל אבל אני אישית מסתייג מהשילוב צרפתי + אוטומט.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
אוקי חברים, מבין שכדאי לי לעשות שינוי מחשבתי לגבי הדיזל.

תוכלו להמליץ על רכב דיזל נוח, שקט ואמין , מוכן לקנות משומש שנת 2006 ומעלה, התקציב עד 80000 ש"ח.

 

בהמלצתכם אם תוכלו להתייחס לצריכת דלק בינעירונית, אמינות, נוחות, בטיחות,תחזוקה, רעש, מחיר, נסיון אישי (גם התייחסות חלקית תתקבל בשמחה).

 

אאסוף כמה דגמים וחוות דעת שלכם ואלך לקבל חוות דעת נוספות, אולי הניסיון שלי עם הפליסיה אינו מייצג.

 

תודה!

מוטקה.

רק דיזל ידני יכול להגיע לצריכת דלק של פריוס (אוטמטית). דיזל אוטומטי אמיתי (לא רובוטי) עושה כ 20% פחות לפחות.

פורסם
אתה מוכן לשקול ידני ?

אם כן אז רנו מגאן 1.5 dCI היא לדעתי רכב הדיזל ה"פרטי" המשתלם ביותר לצרכיך.

צריכת הדלק שלה טובה מאד, אני שומע מספרים של 1:18 ומאמין להם (בדובלו שלי אני כרגע לא יורד מ 1:17), אין לי נסיון אישי אבל ממכרי אני שומע שהנוחות טובה וכך גם (במפתיע?) האמינות. הבטיחות של המגאן מהטובות בקבוצתה. בתקציבך נכנס רכב מודל 2008 בערך.

 

עוד אפשרות היא סיאט טולדו 2006-7 עם גיר DSG.

 

שי גם מגאן אוטומטית דיזל אבל אני אישית מסתייג מהשילוב צרפתי + אוטומט.

 

כבעלים לשעבר של רנו מגאן 1.5 dCI ידני -

תצרוכת הדלק היא אכן מאוד טובה. הרכב יכול להגיע ל 1:19 (וזה גם לפי מדידה אישית שעשיתי וגם לפי הנתונים של מחשב הדרך). הרכב הוא מאוד מפנק, מאובזר ברמה מאוד טובה ובטיחותי מאוד.

 

יחד עם זאת, התאכזבתי קשות מהאמינות וגם מהמקצועיות של המוסכים (או חוסר המקצועיות). הרבה מוסכים לא מוכנים לגעת ברכב כיוון שזה נראה להם מסובך מדי, אז חייבים לטפל במוסכי היבואן. מנסיון עם מוסך אחד כזה, לא התרשמתי לטובה (בלשון המעטה).

 

שוב, זהו ניסיון אישי. הרכב שקניתי היה מליסינג ואחרי 170K. יכול להיות שאם תמצא רכב מפרטי עם מספר קילומטרים נמוך יותר יהיה לך מזל איתו. אני אישית החלטתי שאני לא חוזר לרנו בחיים.

אודי 80 ידנית 1991 1.6i 102hp הזרקה חד נקודתית K-Jetronic

 

Vorsprung durch Technik

פורסם
היתה ברשותי סקודה פליסיה דיזל.

 

זה העניין.

מנוע הדיזל שהיה בסקודה פליסיה (וגם בסיאט אינקה) לא היה מוצלח- בזמנו המוסכניק הזהיר אותנו מפני הדגם הספציפי של הפליסיה דיזל, כשחשבנו עליה, ואמר שהוא הרבה פחות מוצלח ופחות אמין ממה שיש בשאר רכבי הדיזל של קונצרן פולקסווגן שנחשבים למעולים.

 

אם אין לך בעיה עם רכב חלש "יחסית" תבדוק גם את דגמי הSDI של פולקסווגן- סקודה- סיאט (פולו- פאביה- קורדובה).

יש אצלנו כמה, הן חסכוניות מאוד (1 ל18 בקלות ואף יותר) ואמינות להפליא. ולדעתי הן בכלל לא חלשות למרות הנתונים.

החיסרון- רק ידניות ונדיר למצוא שמורה עם קילומטראז' נמוך.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

פורסם

אלטרנטיבות למגאן: גולף או ג'טה דיזל. אפשר להשיג גם באוטומט. מנוע הדיזל שקט מאוד (במיוחד ה-2.0 TDI בגולף). הבעיה המרכזית היא למצוא אחת עם קילומטרז' נמוך, משום שהמכוניות האלה נרכשות במטרה לנסוע הרבה.

 

אין שום סיבה לבחור במנועי ה-SDI הרועשים והאיטיים מאוד, כשיש לך בתקציב אלטרנטיבות מודרניות ושקטות בהרבה.

×
×
  • תוכן חדש...