Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עדכון קטן,

 

לאחר שהמערכת "התיישבה" ישנה התרשמות כי:

1. מערכת הבלימה דועכת לאחר זמן ארוך יותר משמעותית.

2. מערכת בלימה חזקה יותר למרות גודל הרפידה הזהה למערכת ה247. (לאחר מבחן 5 הנפשות ברכב)

 

אני עוד לא סגור לגבי הצדקה של רפידות בלימה OMP.

 

לאחר יום מסלול אני אחזור עם רשמים נוספים.

 

בגדול בשילוב עם הצמיגים שלי, אני מאוד מרוצה ממערכת הבלימה.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

רשמים אחרי יום אימון בנחשונים היום.

 

כל מה שרציתי קיבלתי. עוצמת בלימה מעט חזקה יותר, אין דעיכה לאורך המסלול. פשוט פנטסטי.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

שמח בשבילך שהשגת מה שרצית בלי יותר מדי כאבי ראש,

שמח שכולם ישכילו ללמוד מהמקרה לשיפור הרכב הפרטי שלהם.

8)

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

הרמן, אני שמח שאתה מרוצה.

אחת הפעולות הראשונות שלי היתה לפנק את הבימר בקליפרים של של E46 330CI

325 מ"מ, צלחות ורפידות של OMP (כמובן :-)) התאמה מושלמת למקורי.

אין מה להשוות בכלל. לא בעוצמת הנשיכה הראשונית ולא בתפקוד האינטנסיבי ולאורך זמן בנסיעה אגרסיבית.

אם גם עושים הרצה טובה ונכונה, ההבדל מורגש שבעתיים והסיכוי לתקלות עתידיות מתפוגג.

 

בהרבה מקרים ניתן למצוא שדרוג "קליל" של מע' בלימה. בד"כ מדגמים חזקים/חדשים יותר של אותו יצרן.

יהיה זה שדרוג יחסית זול, דיי איכותי וכזה שיספק את הצרכים של רוב המשופרות קל עד בינוני.

 

משופרות בינוני+ עד פסיכי לחלוטין ידרשו בד"כ חלופה רצינית יותר.

וגם לזה עוד נגיע יום אחד..

לשפר בלי להתפשר

פורסם

הרמן , עם כל הכבוד, עשית חצי עבודה.

אני יודע כי שדרגתי בעצמי לאותם קליפרים אבל השינוי בעוצמת הבלימה לא היה מספק.

במקרה יצא שהרכבת משאבת הבלם והבוסטר מברלינגו נדחתה לשלב מאוחר יותר,

בעיות נוספות גרמו להתקנה חלקית של בוסטר עם המשאבה המקורית עדיין ללא שינויי בבלימה,

לבסוף הגיעה המשאבה המיוחלת מהשיפוץ והבלימה השתנתה דרסטית מקצה בבת אחת ,

הבדל של יום ולילה מהמצב הקודם , האוטו ננעץ בכביש מיידית, מהלך הדוושה התקצר , עוצמת הבלימה התגברה עד כדי שניתן לבלום מטרים ספורים לפני הפניה .

פורסם
הרמן , עם כל הכבוד, עשית חצי עבודה.

אני יודע כי שדרגתי בעצמי לאותם קליפרים אבל השינוי בעוצמת הבלימה לא היה מספק. (סיפוק זו הרגשה סובייקטיבית,לא?)

במקרה יצא שהרכבת משאבת הבלם והבוסטר מברלינגו נדחתה לשלב מאוחר יותר,

בעיות נוספות גרמו להתקנה חלקית של בוסטר עם המשאבה המקורית עדיין ללא שינויי בבלימה,

לבסוף הגיעה המשאבה המיוחלת מהשיפוץ והבלימה השתנתה דרסטית מקצה בבת אחת , (כרגע השינוי מספק אותי לגמרי)

הבדל של יום ולילה מהמצב הקודם , האוטו ננעץ בכביש מיידית, מהלך הדוושה התקצר , עוצמת הבלימה התגברה עד כדי שניתן לבלום מטרים ספורים לפני הפניה .

 

כרגע יחסית לתקציב נתון קיבלתי את מה שרציתי - בודאי שיתכן מצב כי ניתן למקסם את המעבר, השאלה בתוספת איזה מחיר.

 

על איזה רכב ביצעת את ההחלפה?

 

ממה שבדקתי, קוטר הבוכנה בקאליפר S16 266 זהה לקוטר הבוכנה המקורי ב 247. אי לכך - אני לא רואה צורך להחליף משאבת בלם.

 

אני בטוח שעם הזמן האטמים שם ידפקו ויהיה צורך להחליף אותה - אז נתקדם הלאה בשרשרת המזון.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

תחזור לתגובה של בגירה בתחילת השירשור.

בדוק טוב אם יש לך משאבה ובוסטר כמו בברלינגו, ההבדל עצום.

מדבריך אני מסיק שאו שיש שיפור מינורי או ששיכנעת את עצמך בשיפור, התלהבות גדולה אין ואני די בטוח שהחוליה החשובה בשרשרת הבלימה חסרה בסטאפ הנוכחי.

 

משאבה משופצת עולה בסביבות 300 ש"ח בוסטר מפירוק כנ"ל אולי פחות.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

אני מקפיץ את השרשור מהשאול.

 

הרכב הוא מאזדה Neo שלדת BA, זהה לשלדת 323F.

 

לפני שנה פלוס, הגדלתי את הברקסים הקדמיים ברכב, מ235 מ"מ ל 260 מ"מ. השינוי היה כרוך בהחלפת נאבות, קליפרים , דיסקים ורפידות.

 

הדיסקים מקדימה הם מאווררים, בומים סה"כ בסדר גמור.

 

היום אני עומד לפני הסבת הבלמים האחוריים מ תוף לדיסק.

 

חלקים שיש צורך להחליף (כולם קיימים ומונחים בצד)

 

החלפת נאבות אחוריות,

קליפרים אחוריים,

רפידות ודיסקים חדשים,

צינורות בלימה חדשים, (הישנים מתאימים רק לתוף)

2 כבלי אמברקס חדשים (הישנים מתאימים אך ורק לתוף).

 

הדבר בוצע בכמה וכמה פרוייקטים בעולם (במיוחד באנגליה).

 

משום מה, אני חושש מנעילת ברקסים אחוריים, כיצד יש לוודא מניעה מנושא זה? (ולא, להרכיב ואז ללחוץ בחנייה נטושה אינה אופציה)

 

תודה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

פורסם

אני חושש מנעילת ברקסים אחוריים, כיצד יש לוודא מניעה מנושא זה?

 

להשתמש בווסת לחצי בלימה המתאים למערכת עם בלמי דיסק אחוריים.

 

דני

פורסם
הסבת דראם לדיסק בסרן האחורי לא תיתן לך כלום ...

 

ייתן לי די הרבה מבחינת תחזוקת החלקים לעתיד.

 

ז"א

 

אם ברצוני להחליף את הרפידות בתוף (סנדלים), אני נאלץ להזמין חלקים מחו"ל, המידה קטנה.

 

אחרי ההסבה, הנושא הנ"ל נפתר, מקל עליי בנושא שמירת הרכב לשנים הבאות.

 

לגבי הבלימה, כל עוד היא לא תפגע מבחינתי זה גם בסדר.

 

(חוץ מזה שלפעמים זה נחמד להתחיל פרוייקט בלי שום קשר לשיפור, אלא כתחזוקה.).

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

פורסם
להשתמש בווסת לחצי בלימה המתאים למערכת עם בלמי דיסק אחוריים.

 

דני

 

OK.

 

אם הבינותי נכון, ווסתי לחץ בלימה למערכת הבלימה האחורית קיימים גם בערכת בילום תוף.

 

אך הם קיימים בלחץ גבוה יותר מאשר ווסתי הלחץ למערכת עם בלמי דיסק אחוריים.

 

ז"א שבאם תבוצע ההחלפה לסרן דיסק אחורי עם שמירת ווסתי הלחץ של התוף, בעת לחיצה חזקה על הבלמים הגלגלים האחוריים

 

ינעלו לפני הגלגלים הקדמיים (מצב לא רצוי) בגלל שהמערכת תעביר לחץ גבוה מידי שנועד במקור בכדי לבלום בלם תוף.

 

נכון? או לא?

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.


×
×
  • תוכן חדש...