Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בישול איטי. בשר, קטניות ועוד.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6053 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז לאחר שהפלפלים הממולאים נחלו הצלחה גדולה (בעיקר בקרב אח של אשתי שבד"כ לא אוכל אותם) החלטתי גם בשבת הקרובה ללכת על בישול איטי.

לצורך העניין נקנו המצרכים הבאים:

1.2 ק"ג בשר (נקרא london broil, אין לי מושג איך זה נקרא בעברית. אני יודע ש london broil זו בעיקרון שיטת הכנה אבל ככה כתוב על החלק. האם מדובר בוורד הצלע?)

שעועית אדומה כהה

חומוס.

הקטניות, מן הסתם, יבשות.

 

הקטניות יכנסו להשריה כבר עכשיו, אני מעדיף שלא להוסיף סודה לשתייה ע"מ לרכך, אני לא רוצה לפגוע בטעם. (מה גם שאני רוצה להכין חומוס ויש סכנה שהסודה תהפוך אותו למריר מעט.)

הבשר במקרר, להפשרה איטית.

 

לפני שאני מכין הכל בדרך הישנה והמסורתית (אם כי מצויינת: תפו"ד, רסק עגבניות ועגבניות וכמובן- שלל עשבי תיבול טריים)

אני רוצה לשמוע את המלצותיכם למתכון.

מי שהצעתו תתקבל יזכה בסופ"ש עם רפי לין במוסך ע"פ בחירתו :)

 

כמו כן, דרוש מתכון לחומוס ביתי טוב.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

פורסם

קח מתכון לתבשיל בקר בבירה. נכון שזה בלי קיטניות אבל יוצא מעולה והולך טוב עם אורז או פירה.

 

חומרים:

1 ק"ג בשר רזה לצלי (ההמלצה שלי פילה מדומה לא מעובד של נחמיה לחוביץ) חתוך לקוביות בגודל 5X5 ס"מ.

 

3 בצלים בינוניים פרוסים דק

 

1/4 כוס שמן.

 

מלח ופלפל שחור לתיבול.

 

2 כפות סוכר חום.

 

3 כפות קמח.

 

2 כוסות בירה לבנה.

 

1 כוס מרק בקר או עוף.

 

2 עלי דפנה.

 

2 כפיות תערובת עשביע תיבול יבשים (קורנית, אורגנו ומיורן).

 

אופן ההכנה:

 

1. מטגנים את הבצל במעט שמן עד שמזהיב.

2. מסננים את תוכןם המחבת ומחזירים את השמן למחבת. את הבצל משאירים במסננת עם קערה מתחתיה.

3. מתבלים את הבשר במחל ופלפל ומטגנים בכנמה מחזורים על אש גבוהה עד שהוא משחים מכל הצדדים ומעבירים למסננת יחד עם הבצל.

 

4. כשגומרים לטגן את כל הבשר מנמיכים את האש ומוסיפים למחבת את הקמח, הסוכר והנוזלים שירדו מהבשר והבצל ומערבבים היטב. מוסיפים כל פעם קצת בירה ומקרצפים את תחתית המחבת. מוסיפים את המרק ומבשלים יחד כ 5 דקות.

 

5. בסיר עבה מסדרים את הבשר והבצל. מוסיפים עלי דפנה ועשבי תיבול. מכסים את הבשר בנוזל מהמחבת ומוסיפים בירה אם יש צורך (עד שהבשר מכוסה). מביאים לרתיחה על להבה גבוהה.

 

6. מכסים ומבשלים על להבה נמוכה כ 3 שעות. מוסיפים מים לפי הצורך.

 

7. בתום הבישול ניתן להסיר את השומן מפני התבשיל ולהגיש עם תפוחי אדמה מבושלים או אורז (יותר מתאים לתפוחי אדמה).

 

בתיאבון.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שלום רב !

 

דבר ראשון, מספר דברים שלדעתי הם שנותנים את הטעם המשובח לבישולים איטיים וחמינים למיניהם.

 

היום עם כל "תנועת הבריאות" פחות משתמשים בנתחים שמנים ועצמות, אבל הם אלה שנותנים את כל הטעם.

מגבירי טעם הם כמובן שומן, לא חייבים לרכוש שומן, אבל אפשר לנקות את הנתח משומן בפחות התלהבות...

עצמות מח ! כך היו עושים חמין מסורתי.

לגבי העצמות - כדי להשביח את טעמן, יש הנוהגים לאפותך בתנור בחום גבוה עד שהן משחימות קצת

 

אבל אם לא רוצים את כל הסמטוחה, אז אפשר לקצר את הדרך בעזרת קוביות בישול "צלי" של קנור.

 

קטניות בהן אני משתמש - שעועית, חומוס, עדשים ירוקות/חומות.

מעולם הדגנים - גריסי פנינה. הן בין השאר גם מוסיפות גוף לתבשיל ע"י עיבויו. אפשר גם חיטה וכו'.

 

לא לשכוח ירקות שורש ! לא רק תפו"דים אלא גם גזר, בטטה - חשוב להתקרמלות הטעמים בבישול מסוג זה.

 

נתח בשר טוב לתבשילי קדירה כגון שריר הזרוע. (אני אישית אוהב נתח אחורי - וויסברטאן - יקר מאד ולא ניתן להשיג בכל מקום

וזהו נתח סיבי מאד לחובבי הלעיסה).

אני מטגן את הבשר מראש להשחמה. אני עושה זת יותר לעניין הטעם מאשר ל"סגירת" הבשר כיוון שבבישול כה ממושך אין טעם לסגירת הבשר לדעתי.

 

זהו. נראה לי שאתה יודע מספיק טוב ולכן לא אטריח אותך במתכון. אני אישית גם לא טיפוס של מתכונים. אני מאלה ששמים

"כמה שצריך" - כמו הסבתות.

 

עוד דבר חשוב, אני זוכר מהפנימיה (כן כן) בשבתות עם החמין, היה תמיד מין גוש מוזר כזה לשמחתי הרבה מחבריי היו פשוט

מתרחקים מזה וכך לי היה יותר ! זה סוג של קוגעל לחמין ואביא כאן מתכון לאחד כזה למרות שיש רבים ושונים.

להלן מתכון שמצאתי פעם. הערותיי בכחול.

 

קיגעל לחמין

 

 

1/2 2-2 כוסות קמח (אפשר להוסיף חצי כוס קמח תופח)



בערך 3/4 כוס מים

2 כפות גדושות בצל מטוגן - אני הייתי שם יותר.

2 תפוחי אדמה מגוררים דק בפומפיה וסחוטים מנוזלים - להקפיד על הסחיטה, אחרת לא תצא מזה !

50 גרם מרגרינה חתוכה לקוביות קטנות (שתהיה קרה מאוד)

מלח ופלפל - פפריקה מתוקה וחריפה לפי העדפתך.

 

אפשר ורצוי להוסיף שמאלץ במקום המרגרינה (ושוב שיטות הסבתות, אבל הן הטובות ביותר. התראת בריאות!

:wink:)

 

הכנה:

 

מערבבים היטב לעיסה דביקה וחצי נוזלית. מכניסים למרכז הצ'ולנט. - ולא נוגעים עד שהכל מוכן !

 

עד כאן המתכון.



אם אתה מכיר את הנושא ומעוניין בעוד מתכונים - יש לי עוד כמה.

אם יש לך רעיונות טובים משלך, אתה מוזמן לעדכן.

 

 

ב ה צ ל ח ה !

×
×
  • תוכן חדש...