Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למשל,

ברכב X יש 8 שסתומים ותזמון רגיל במנוע 1400

ברכב Y יש 20 שסתומים ותזמון משתנה במנוע 1800

 

מה התפקיד, ההבדל והמשמעות בתכל'ס?

 

תודה!

פורסם

הקשר בין תזמון רגיל לתזמון משתנה.

בתזמון משתנה ישנה מערכת שפועלת רק לגבי שסתומי יניקה .

שגורמת להשהיה של שסתום היניקה להישאר פתוח לצורך כניסה של חמצן לפרק זמן קצר במצבי פעולה של המנוע.

(עומס /סל"ד גבוה) .

הרווח שלך בפעולה זו הספק מנוע טוב יותר וחיסכון בדלק.

פורסם
אין קשר בין מספר השסתומים לתזמון.

יש קשר ליעילות השריפה במיוחד בסל"ד גבוה במספר רב יותר של השסתומים.

 

לא ,אין קשר ליעילות השריפה.

מספר שסתומים גבוה יותר מאפשר להכניס יותר אויר בכל סל"ד.

יותר אויר מאפשר להזרים יותר דלק כדי לשמור על יחס קבוע של תערובת הדלק-אויר.

אבל בסה"כ התקבלה יותר אנרגיה מפיצוץ כמות גדולה יותר של דלק-אויר.

שריפה יעילה יותר קיימת כאשר כמות האנרגיה המתקבלת מפיצוץ אותה כמות של דלק-אויר גדלה.

 

הקשר בין תזמון רגיל לתזמון משתנה.

בתזמון משתנה ישנה מערכת שפועלת רק לגבי שסתומי יניקה .

שגורמת להשהיה של שסתום היניקה להישאר פתוח לצורך כניסה של חמצן לפרק זמן קצר במצבי פעולה של המנוע.

(עומס /סל"ד גבוה) .

הרווח שלך בפעולה זו הספק מנוע טוב יותר וחיסכון בדלק.

 

גם לא נכון.

יש מנועים עם תזמון משתנה גם לשסתומי הפליטה.

למשל הדאבל ואנוס בב.מ.וו כבר מ 1996.

פורסם

PROXIMA מה זה אין קשר ?

קידום משתנה לשסתומי היניקה גורם לכניסת אויר/חמצן במידה הרצויה לצורך שריפה יעילה הספק וחיסכון בדלק .

ברוב המכניות תזמון משתנה פועל על שסתומי היניקה .

מה המטרה של היצרנים למערכת קידום שסתומי יניקה ?

נמצא על ידי היצרנים שבסל"ד גבוה כניסת החמצן /אויר לא מספקת עקב סגירה מהירה של השסתום ולכן התקינו מערכת שתיתן השהיה של שסתום היניקה לצורך כניסה רצויה של חמצן /אויר ליעילות השריפה.

לא הבנתי מה זה אין קשר .

תתאר למה התקינו מערכת לקידום שסתומי יניקה ?

פורסם

מערכת תזמון שסתומים משתנה נועדה כדי ליצור "מילוי נפחי" גדול יותר בצילינדר.

בסל"ד גבוהה זמן פתיחת שסתום היניקה מתקצר וכתוצאה מכך המילוי הנפחי בצילינדר קטן.

מערכת התזמון שסתומים משתנה פותחת את שסתום היניקה בסל"ד גבוה לפרק זמן קצת יותר ארוך כדי להכניס יותר תערובת אוויר דלק לצילינדר ובכך לאפשר למנוע "לנשום" טוב יותר בסל"ד גבוהה.

×
×
  • תוכן חדש...